WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg
- DarekWiechu25
- Posty: 25
- Rejestracja: 2015-03-28, 14:06
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 M21W2 1972r.
WSK 125 M06B3 1979r. - Lokalizacja: POLSKA, WELKOPOLSKIE
- Kontaktowanie:
WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg
Na wstępie chciałbym wszystkich przeprosić jeśli mój post nie jest pisany w odpowiednim Temacie.
Witam. Już nie mam pomysłów, a siły powoli też mnie opuszczają więc pomyślałem, że znajdzie się Ktoś życzliwy i powie mi albo zasugeruje, albo nawet przyśle zdjęcie łącznie z wymiarami. Jak ma wyglądać prawidłowo złożona skrzynia biegów
u WSK 125. Składałem już parę motocykli z czego z jakieś dwie trójki.. Było to co prawda z jakieś 10 lat temu ale pamiętam co nieco ale to co się teraz mi wyrabia przy tej , to już przekracza moje najśmielsze oczekiwania. Rozbierałem silnik już tyle razy, sprawdzałem wszystkie wałki i tryby. Na pozór jest wszystko dobrze ale cały czas wyskakuje mi trójka...
Mam dziwne wrażenie że może być coś jeszcze nie tak bo ma straszne drgania... pominąwszy fakt że gdy stoi na nóżkach i odkręci się jej manetkę skacze po chodniku jak zła (dokładniej, cofa się) to również nie jest zbyt przyjemne w trakcie jazdy bo po dłuższym czasie mam wrażenie że tyłek mi odpadnie od tych drgań. Powoduje to także odkręcanie się nakrętek z ramy...
Dodam, że silnik jest skręcony solidnie, a do ramy jest przykręcony również stabilnie na podkładce płaskiej i sprężynowej pod nakrętkami.
Witam. Już nie mam pomysłów, a siły powoli też mnie opuszczają więc pomyślałem, że znajdzie się Ktoś życzliwy i powie mi albo zasugeruje, albo nawet przyśle zdjęcie łącznie z wymiarami. Jak ma wyglądać prawidłowo złożona skrzynia biegów
u WSK 125. Składałem już parę motocykli z czego z jakieś dwie trójki.. Było to co prawda z jakieś 10 lat temu ale pamiętam co nieco ale to co się teraz mi wyrabia przy tej , to już przekracza moje najśmielsze oczekiwania. Rozbierałem silnik już tyle razy, sprawdzałem wszystkie wałki i tryby. Na pozór jest wszystko dobrze ale cały czas wyskakuje mi trójka...
Mam dziwne wrażenie że może być coś jeszcze nie tak bo ma straszne drgania... pominąwszy fakt że gdy stoi na nóżkach i odkręci się jej manetkę skacze po chodniku jak zła (dokładniej, cofa się) to również nie jest zbyt przyjemne w trakcie jazdy bo po dłuższym czasie mam wrażenie że tyłek mi odpadnie od tych drgań. Powoduje to także odkręcanie się nakrętek z ramy...
Dodam, że silnik jest skręcony solidnie, a do ramy jest przykręcony również stabilnie na podkładce płaskiej i sprężynowej pod nakrętkami.
- CrazyMario
- Posty: 284
- Rejestracja: 2013-04-26, 22:43
- GG: 7935765
- Moje maszyny: M06-64
- Lokalizacja: Stolno
- Kontaktowanie:
- MotoPRLmaniak
- Posty: 240
- Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Dużo klasyków
- Lokalizacja: Malopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg
Czy dałeś podkładki do skrzyni?Między wałek zdawczy pod wałek zdawczy z wytoczeniem.Możesz też mieć luz na aparacie zmiany biegów lub słabą sprężynkę.Co do wibracji to tak jak kolega żubr napisał.Ja obstawiam krzywy i niewyważony wał.Krzywe nagneto raczej nie bo miałem masę komarów i trójek z krzywymi nagnetami i nie było problemu z tym.Możesz mieć też słabo dokręcony silnik lub brak tulejek w karterach wlele ludzi o nich zapomina.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg
Poruszałem ten temat już wcześniej http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=64&t=28196. Bieg jakby mniej zaczął mi wyskakiwać ale z drganiami dalej jest lipa. Powstawiałem z allegro obciążniki kierownicy, zmieniłem magneto na proste i nic to nie pomaga. Najbardziej mnie dziwi to że jak odstawiałem motor 15 lat temu nie było tych objawów.
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg
Miałem ten sam problem, do 50 km/h wszystko okej, powyżej drgania były takie, że nie było nic widać w lusterku plus do tego nie czułem rąk. Oddałem silnik do remontu, zrobił mi wał, dał nowe blachy. Dzisiaj zrobiłem 300 km i problem znikł.helmutt1 pisze: ↑2018-08-23, 20:05Poruszałem ten temat już wcześniej http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=64&t=28196. Bieg jakby mniej zaczął mi wyskakiwać ale z drganiami dalej jest lipa. Powstawiałem z allegro obciążniki kierownicy, zmieniłem magneto na proste i nic to nie pomaga. Najbardziej mnie dziwi to że jak odstawiałem motor 15 lat temu nie było tych objawów.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg
Czyli to pewnie wał. Kurka wodna szybko się rozbił bo motor ma dopiero 6700 km.
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg
Drgania we wsk,shl,junaku zawsze będą z racji na sztywny montaż silnika w ramie. Można to troche poprawić przez montaż ciężarków na końcach kierownicy. Jest dużo przyjemniej. No i podstawa to dobrze złożony silnik bez użycia siły z wałem wycentrowanym możłiwie blisko 0,01-0,03
Ba-jednocylindrowe silniki mają to do siebie,że kultura pracy jest gorsza. W moim KTM LC4 z wałkiem wyrównoważającym też to występuje.
Ba-jednocylindrowe silniki mają to do siebie,że kultura pracy jest gorsza. W moim KTM LC4 z wałkiem wyrównoważającym też to występuje.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg
Montaż ciężarków na kierownicy nic mi nie dał. A czy ktoś może napisać ile kosztuje wyważanie wału?
-
- Posty: 345
- Rejestracja: 2018-01-29, 18:11
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Suzuki vl1500 c90 Boulevard - Lokalizacja: Mielec Tarnobrzeg
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg
Samo wywazanie a raczej centrowanie nie powinno byc drogie tylko ze wiaze sie z calkowitym rozebraniem silnika a to juz sa koszty uszczelki lozyska simeringi i co tam jeszcze wyjdzie
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg
Silnik rok temu rozkręcałem także nie ma z tym problemu. A poda ktoś jakąś sumę?
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg
Centrowanie pełnego wału nic Ci nie da, a wynika że masz właśnie taki wał. Myślę że z 50 złotych.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg
jjaworki pisal ze pomaga. nie mam już innych pomysłów
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg
Czyli co polecacie? Wał oryginał - przebieg 6900
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg
Jeśli oryginalny, a nie współczesny pełny to jasne że cenerować. Moja opinia tyczy się pełnych wałów które ważą ponad 3 kg
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg
Oryginalny. Od początku były z nim problemy. Motor odpaliłem gdy miał 1600 km przebiegu. Poszedł w odstawkę do stodoły ze względu na ciągłe problemy z wałem w 81 roku. A czy ktoś z forum się tym zajmuje?
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg
Nie wiem co się z nim działo 40 lat temu, tylko tyle że poszedł pod ścianę. Teraz rok temu doprowadziłem silnik do porządku ale widze że są drgania i chciałbym je zlikwidować bo po przejechaniu 50 km ręce trzęsą mi się przez 2 godziny.
- MotoPRLmaniak
- Posty: 240
- Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Dużo klasyków
- Lokalizacja: Malopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg
Kup współczesny wał z blachami na korbie duells one są już wycentrowane, wyważone.Orginału bał bym się kupować większośc z nich to szroty (krzywe czopy, rozbite otwory na klin, sklepane i słabe gwinty jak i stożki pod magneto i zębatkę.Problem tyczy też czopów na których w 80% łożyska wchodzą bez użycia siły).
- czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg
...Kolego zdecyduj się w końcu, jak jest w końcu z tym duellsem - bo odnoszę wrażenie, że kolejny raz już kombinujesz i z każdym swoim postem coraz bardziej gubisz się w swoich kłamstewkachMotoPRLmaniak pisze: ↑2018-08-30, 15:26Kup współczesny wał z blachami na korbie duells one są już wycentrowane, wyważone.Orginału bał bym się kupować większośc z nich to szroty (krzywe czopy, rozbite otwory na klin, sklepane i słabe gwinty jak i stożki pod magneto i zębatkę.Problem tyczy też czopów na których w 80% łożyska wchodzą bez użycia siły).




MotoPRLmaniak pisze: ↑2018-08-22, 18:13Tamat stary.Wiem.Duellsa nie polecam.Jak stary wał będzie lepszy.Żubr ci zrobi za 70 + korba duuels i koszy wysyłki.Wyjdzie ci 150 czyli koszta nowego pełnego wału który jest do niczego.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 '79 Wyskakujący trzeci bieg
Motoprl maniak lepiej mi napisz kto wycentruje mi wal.narazie nie mam zamiaru kupowac chinszczyzny
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości