-
Fuga
- Posty: 78
- Rejestracja: 2008-12-29, 14:23
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125 Mo6b3, mz etz 251 .91r.mz etz 150 91r.
- Lokalizacja: Klonowa (Sieradz)
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Fuga » 2009-01-10, 16:31
Witam mam takie pytanie jak sprawdzić Próg cylindra jak wy to robicie dokładnie i po czym poznać ze cylinder się już nie nadaje do dalszej eksploatacji za pomoc wielkie dzięki pozdr
edytował
Żbiku
-
kamil_Ziomek
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kamil_Ziomek » 2009-01-10, 19:46
Próg w cylindrze tworzy się przez tarcie między pierścieniami a gładzią cylindra. Jak pewnie zauważyłeś to pierścienie w tłoku są odsuniente od górnej krawędzi tłoka i cylindra wycierając przy tym cylinder do pewnego miejsca (do około 2-3mm od góry). Jeśli próg jest widoczny to cylinder napewno do szlifu. Jeśli są w nim rysy lub tłok ma w nim za duże luzy określone przez producenta to też szlif.
http://motocykle.svasti.org/index.html? ... tyczny.htm" target="_blank" target="_blank" target="_blank
Najłatwiej średnicówką mikrometryczną suwmiarką raczej dokładnie się tego zrobić nie da.
P.S. Na tej stronie dane naprawcze i regulacyjne / cylindry i tłoki.
Ostatnio zmieniony 2009-01-20, 14:21 przez
kamil_Ziomek, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem

-
Weros
- Posty: 121
- Rejestracja: 2008-08-12, 21:28
- GG: 0
- Lokalizacja: sochaczew
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Weros » 2009-01-11, 11:56
Zmiejszenie paliwa w komarku o 50%
To palił by z litr wachy

-
ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ŻbiKu » 2009-01-15, 14:51
Zużycie cylindra mierzy się mikromierzem (chyba tak to się nazywa) i tylko na tej podstawie dokładnie wiemy na czym stoimy. Rozsądna granica to 0,08mm zużycia gładzi (książka do WSK175 podaje 0,12mm), w każdej szlifierni silników zmierzą ci to bezpłatnie. Nieprofesjonalnym sposobem właśnie jest wymacanie progu lub położenie cylindra do góry nogami na foliówce i wpuszczenie tłoka bez pierścieni. Jeśli spadając zwolni tzn. że cylinder może nadawać się jeszcze do użytku ale nigdy nie będzie tego pewni do póki nie dokonacie pomiaru!
-
Adamos
- Posty: 162
- Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
- GG: 5534560
- Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
- Lokalizacja: Pabianice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adamos » 2009-01-15, 15:25
Żbiku nie mikromierzem a mikrometrem a poza tym mikrometrem nie zmierzymy srednicy wewnętrznej.. Do mierzenia średnicy wewnętrznej służy średnicówka..

Little Outsider
-
ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ŻbiKu » 2009-01-15, 16:50
O właśnie to pomyliły mi się nazwy

-
LukaSS
- Posty: 54
- Rejestracja: 2009-01-09, 23:01
- GG: 6429228
- Lokalizacja: Biała Podl.Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LukaSS » 2009-01-16, 00:02
W dodatki pomiar robi się na trzech wysokościach cylindra w dwóch punktach tej samej płaszczyzny.
!!! Yamaha XTZ 750 Super Tenere !!!
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości