Strona 1 z 1

Ciągłe problemy.

: 2008-08-30, 16:12
autor: porucznik_M_B
Witam

Wymienilem w moim sprzecie cewke zaplonowa, platynki, przerywacz i kondensator i ciagle nie wkreca sie na obroty. Kondensator wymienialem nawet 3 razy i kazdy byl nowy ze sklepu(cala instalacja elektryczna jest nowa i dzieje sie to samo co na starej). iskra jest super a i tak nie wkreca sie na obrtoy i przygasa na swiatlach, dziwne jest to ze przerwa musi byc ustawiona minimalna zeby byla super iskra bo na standardowej przerwie iskra tez jest ale jz nie tak dobra. To moga byc juz jakies problemy z walem? uszkodzony tlok? (ostatnio przeszlem z mixolu na olej z orlenu)

Re: Ciągłe problemy.

: 2008-08-30, 21:19
autor: kamil_Ziomek
Po pierwsze nie powinieneś zmieniać oleji jeśli nie robiłeś remontu silnika (szli nowy tłok i pierścienie). Ja miałem tak w romecie i wystarczyło przekręcić troszke podstawe magneta i ustawić jeszcze raz zapłon a przerwa wyszła taka jak miała być. Chodziło o położenie magnesów względem cewki w momęcie gdy miała być iskra. Suwmiarka i do dzieła.

Re: Ciągłe problemy.

: 2008-08-31, 11:10
autor: porucznik_M_B
zaplon jest ustawiony tak jak wczesniej... mialem zaznaczone punkty. Mozliwe ze trzeba go ustawic teraz w innym polozeniu?
Czasami udalo sie ustawic przerwe tak ze motor chodzil tak jak trzeba ale za jakis czas te same objawy.

Re: Ciągłe problemy.

: 2008-08-31, 12:59
autor: kamil_Ziomek
Ale jeśli masz dobrze ustawiony zapłon to przerwa nie może być minimalna tylko tak jak w książce pisze.

Re: Ciągłe problemy.

: 2008-08-31, 16:13
autor: porucznik_M_B
jezeli przerwe sie ustawi tak jak w ksiazce to iskra jest bardzo slaba lub jej nie ma.. i motor nie odpala lub nie wkreca sie na obroty

Re: Ciągłe problemy.

: 2008-08-31, 16:59
autor: Kermit
A platynki równo sie ze sobą stykają??

Re: Ciągłe problemy.

: 2008-08-31, 17:21
autor: porucznik_M_B
tak, rowno... juz nie mam sily do niej ;(

Re: Ciągłe problemy.

: 2008-09-02, 12:34
autor: motonita
USTAW ZAPŁON

a dymi ci z rury?

Re: Ciągłe problemy.

: 2008-09-02, 13:53
autor: Stary
porucznik_M_B pisze:jezeli przerwe sie ustawi tak jak w ksiazce to iskra jest bardzo slaba lub jej nie ma.. i motor nie odpala lub nie wkreca sie na obroty
Być może masz krzywy prawy czop wału - to typowy objaw, niestety Cię nie pocieszę bo miałem kilka takich silników i zawsze albo łożyska albo wał - jak debile młotkiem walą po wale to co się potem dziwić?

Re: Ciągłe problemy.

: 2008-09-02, 16:04
autor: porucznik_M_B
a no wlasnie... nie wiadomo co am bylo z tym robione a motor ma 28lat a jak byl robiony remont silnika to tylko byly wymienione lozyska i oringi. Mam drugi silnik jeszcze z plombami to go przeloze