Strona 1 z 2
Artukuł o WSK ptaki w Motorze z 1 czerwca 1975 roku
: 2008-03-21, 19:08
autor: wueskajarka
Miłej lektury.
Re: Artukuł o WSK ptaki w Motorze z 1 czerwca 1975 roku
: 2008-03-21, 19:15
autor: Xabi
Zastanawia mnie przedni błotnik w Dudku. Jest on jakoś dziwnie uniesiony. Jeszcze się nigdy nie spotkałem z tego typu błotnikiem

. Całkiem ciekawie on wygląda. Choć moim zdaniem bardziej na miejscu w tym Dudku / Chopperze byłby płyki chromowany.
Re: Artukuł o WSK ptaki w Motorze z 1 czerwca 1975 roku
: 2008-03-21, 19:21
autor: wueskajarka
Zwróćcie uwagę że Lelek ma osłony tłumika w chromie i kierę z poprzeczką. Dudek ma też jasną osłonę łańcucha. No i największa zagadka to ten bęben 150 mm w tym Dudku, którego nie widać choć autor o nim pisze (czyżby przecieki o Perkozie ? ).
Re: Artukuł o WSK ptaki w Motorze z 1 czerwca 1975 roku
: 2008-03-21, 20:41
autor: Jarek_kam
ten kobuz ma lampe przednią taką jak gil, no chyba ze mi sie wydaje. Pierwsze kobuzy takie miały??
I jeszcze pojemność zbiornika 8,5 L, zawsze myślałem ze te zbiorniki mają 10,5
Re: Artukuł o WSK ptaki w Motorze z 1 czerwca 1975 roku
: 2008-03-21, 20:45
autor: Xabi
Zbiornik Kobuzowy miał 10,5 ltr pojemnosci, gdy miał zbiornik kształtem identyczny jak ten z Dudka, jedyna rożnica to scerokość. A ten Kobuzowy, który jest na tej fotce był wcześniej montowany w Kobuzach, ma on inny kształt, niż te produkowane później.
Re: Artukuł o WSK ptaki w Motorze z 1 czerwca 1975 roku
: 2008-03-21, 20:47
autor: Maciek
To koło przednie to wersja przedprodukcyjna i wygląda inaczej niż od Perkoza/Kosa i nigdy nie weszło do produkcji
Dokładniej możemy je zobaczyc tutaj (Polmot)

A błotnik to jakieś kombinacje w strone połączenia wersji sportowej i turystycznej tak aby bo zmianie kiery na przykład zmienić charakter motocykla
Re: Artukuł o WSK ptaki w Motorze z 1 czerwca 1975 roku
: 2008-03-21, 21:03
autor: wueskajarka
Faktycznie lampa w Kobuzie jest metalowa jak w Gilu. Natomiast zbiornik jest a'la export (np PAK, PIC) z gumami od Gazeli (mieli chyba za dużo gum w magazynie, he he) i był stosowany coś około 1975 roku wraz z metalowymi nietypowymi osłonami bocznymi (żaden inny motor nie dostał takich). W kolejnych latach widać zrezygnowano z indywidualnych osłon w GILu i Kobuzie i zbiornika w Kobuzie - dostały osłony od zwykłej B3 (plastikowe).
Re: Artukuł o WSK ptaki w Motorze z 1 czerwca 1975 roku
: 2008-03-21, 21:39
autor: Maciek
Trochę tu namieszałeś z twojej wypowiedzi wynika że w Kobuzie i Gilu były takie same lecz odmienne od innch boczki otóż nie Gilu były metalowe nieco mniejsze z trzema przetłoczeniami i wystepowały tylko w Gilu natomiast w Kobzuie były metalowe wyoblone bez rantu na środku i występowały w innych modelach lecz również znikomie.
Taki zestaw częsci Kobuza można zobaczyć na niestniejącym już motocyklu Sławka w odpowiednim dziale tylko z innymi kierunkowskazami.
A i gumy są od Gazeli tyle że odwrotnie przyklejne niż w Gazeli.
Re: Artukuł o WSK ptaki w Motorze z 1 czerwca 1975 roku
: 2008-03-21, 23:07
autor: 1angel
modele ze zdjęć różnią się trochę od tych które widujemy z tego względu że były to wczesne egzemplarze lata '74 , '75 i można znaleźć w nich wiele inności

co do artykułu to gdzieś już go czytałem nie wiem czy przypadkiem nie na stronach Fenixa
Re: Artukuł o WSK ptaki w Motorze z 1 czerwca 1975 roku
: 2008-03-22, 00:40
autor: wueskajarka
Nic nie namieszałem Maćku, każdy widzi na fotce że GIL ma swoje i Kobuz ma swoje. Nie napisałem że takie same tylko INDYWIDUALNE czyli każdy swoje tak jak ty to rozwinęłeś.
A co do koła przedniego 150 mm w wersji protypowej to widać że szprychy krzyżują się 2 razy czyli nie tak jak w Kosie, Krasce i Perkozie.
Re: Artukuł o WSK ptaki w Motorze z 1 czerwca 1975 roku
: 2008-03-22, 11:43
autor: Fenix
Xabi pisze:Zbiornik Kobuzowy miał 10,5 ltr pojemnosci, gdy miał zbiornik kształtem identyczny jak ten z Dudka
No więc dokładnie odwrotnie: Kobuz (pierwsze lata produkcji) miał zupełnie inny kształt zbiornika ==> wielu twierdzi zresztą że najładniejszy z wueskowych baków (i ja się z tym zgadzam). Dopiero później wszystkie wueski miały zbiorniki mniejsze (8,5 litra poj.). Co do Gila - te specyficzne osłony boczne stosowane były również tylko w pierwszym okresie produkcji, potem były ujednolicone we wszystkich modelach produkcyjnych.
Re: Artukuł o WSK ptaki w Motorze z 1 czerwca 1975 roku
: 2008-03-22, 18:28
autor: Wężu
I wtedy właśnie Gil i Kobuz różniły się czymś więcej niż detalami od M06 B3 i M21W2

Re: Artukuł o WSK ptaki w Motorze z 1 czerwca 1975 roku
: 2008-03-23, 02:31
autor: ŻbiKu
Fenixie ja mam tak sam zbiornik jaki ty miałeś w swoim łobuzie i jest to 10,5l. Bezpiecznie nalać jest koło 9l, później może się już wylewać. Nawet w instrukcji mojego Kobuza jest napisane 10,5l.
Re: Artukuł o WSK ptaki w Motorze z 1 czerwca 1975 roku
: 2008-03-23, 18:43
autor: Fenix
To stara i długa dyskusja! Już przerabiana na forum. Ja twierdzę, że w instrukcji jest napisane owe 10,5 l. dlatego, że była ona stworzona na początku produkcji "ptaków - wtedy Kobuz miał ten nieco większy bak. A to że bezpieczniej jest wlać do baku tylko 9 litrów (a nie pełne 10,5 litra - jak w instrukcji) tylko potwierdza moją hipotezę. Przecież nigdy nie podaje się "matematyczne", czy "geometrycznej" pojemności baku (bo byłoby bezsensowne), podaje się pojemność stosowaną faktycznie, na co dzień: czyli 8,5 litra bez wychlapywanie benzyny. W tamtej starej dyskusji ktoś nawet (nie wiem czy nie Viper) twierdził że do tego baku wejdzie nawet "przepisowe" 10.5 litra, bo jemu się udało tyle upakować.
W czasach tamtej dyskusdji ja akurat miałem w garażu obydwa motocykle - Kobuza i Dudka. I ponieważ wielu stanowczo twierdziło że Duduś ma mniejszy bak, to nawet poleciałem do garażu pomierzyć. Mierzyłem obwód baków, po wierzchu - nie od środka - w trzech identycznych miejscach. Wychodziło ma zawsze to samo i w Kobuzie, i w Dudku.
Ale nie będę się upierał: jednak nie będę wierzył w takie rozumowanie (o upychaniu, o wlewaniu pod samiutki korek). Ja już swoje sprawdziłem, wiem co widziałem na własne swoje piękne oczy i tak już pozostanie. Słowem - jak stryjenka chcą!
Re: Artukuł o WSK ptaki w Motorze z 1 czerwca 1975 roku
: 2008-03-23, 22:25
autor: ŻbiKu
Na pewno bezpieczną barierą jest coś koło 8,5-9l. Ja z kolei uważam, że pojemność, oznacza pojemność, czyli tyle ile wejdzie faktycznie do baku. U mnie weszło równe 10,5l, wody, akurat czyściłem bak;) Moja instrukcja to wydanie 1981, co nie oznacza, że nie została wcześniej sporządzona...chociaż fotki i opisy są Z 1981r. Garbate baki mają 13l i z tego co wiem, tyle też sie podaje w książce i tyle wchodzi w nie "po czubek", jednak mogę być w błędzie..owszem.
Re: Artukuł o WSK ptaki w Motorze z 1 czerwca 1975 roku
: 2008-03-23, 23:43
autor: marwsk
czytajac to nei moge zrozumiec do konca. baki szly rowniez w dwoch szerokosciach (te po liftingu,ze tak sie wyraze). pozniejszy kobuz i kos (i chyba standardowe wsk) mialy bak szeroki 10,5 litra, zas lelek, bak, dudek i s2 bak waski, 8,5 litra. Byc moze stad wynikaja owe rozbierznosci
Re: Artukuł o WSK ptaki w Motorze z 1 czerwca 1975 roku
: 2008-03-24, 09:06
autor: wafelson
Ja w mo06b3 mam ten węższy, ale mój tata miał kobuza (kupił nowego) i miał ten bak szerszy.
Dlatego ta twoja teza troszkę sie nie sprawdza.

Re: Artukuł o WSK ptaki w Motorze z 1 czerwca 1975 roku
: 2008-03-24, 11:53
autor: Fenix
baki szly rowniez w dwoch szerokosciach (te po liftingu,ze tak sie wyraze).
Ale tak między bogiem a prawdą: widziałeś na własne oczy te obydwa zbiorniki, dwa leżące obok siebie? Czy tylko słyszałeś o jakimś liftingu?
Re: Artukuł o WSK ptaki w Motorze z 1 czerwca 1975 roku
: 2008-03-24, 15:55
autor: marwsk
Widzialem. Ba, powiem wiecej... Mam dwa takie zbiorniki. Roznica jest ok 1cm na strone, czyli ok 2cm na szerokosc zbiornika. Poszedl bym zmierzyc, ale niestety jestem chory.
Dziwie sie,ze nikt wiecej nie podjal glosu na ten temat. Wydawalo mi sie to oczywiste,ze szly zbiorniki w dwoch szerokosciach...
Re: Artukuł o WSK ptaki w Motorze z 1 czerwca 1975 roku
: 2008-03-24, 20:12
autor: wueskajarka
Marcin dobrze prawi. Oto fotki. Na pierwszy rzut oka widać różnicę - cały bok jest płytszy o ok. 1 cm.