-
xavier24
- Posty: 162
- Rejestracja: 2012-07-29, 18:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06
M21W2
M06 B1
KOBUZ
MZ ES 250/1
Romet Pony
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: xavier24 » 2016-10-19, 18:48
Witam.
W Mediach trąbią o nowych przepisach dotyczących przeglądów, które mają wejść od nowego roku.
Krótko mówiąc "masz mieć przegląd" jak nie to sporo kasy na wznowienie.
Teraz jak na Polaka przystało zaczynam się zastanawiać co dalej

Mam kilka motocykli, wszystkie na białych tablicach. Jak do tej pory to przegląd robiłem tylko tym które użytkuję.
Może orientuje się ktoś czy jest jakieś czasowe wyrejestrowanie lub coś w tym stylu?
Z góry dziękuję za info
-
zmyngut
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: zmyngut » 2016-10-19, 20:09
Chyba nie ma- tylko zbycie lub złomowanie. Za moto w skrzynce i tak OC trzeba płacić- teraz dojdzie jeszcze przegląd. Po nowym roku będzie cyrk z przeglądami. Szkoda słów na tą bandę- i nie chodzi mi o partyjny szyld pod jakim aktualnie występują. Głupota (albo draństwo) nie ma przynależności partyjnej.
-
grzek30
- Posty: 357
- Rejestracja: 2015-10-26, 12:26
- GG: 0
- Moje maszyny: 2,5xM21W2S2 i inne..
- Lokalizacja: Szczecinek
-
Kontaktowanie:
Post
autor: grzek30 » 2016-10-19, 21:07
Pozostaje rejestracja na zabytek:)
-
rolecki
- Posty: 223
- Rejestracja: 2014-01-22, 22:28
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk M06B3
Jawa Ts 350
Honda CBF
600SA
- Lokalizacja: Halinów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rolecki » 2016-10-19, 21:20
Z tego co słyszałem ,to do 30 dni możesz przeciągnąć i jest cena taka sama , a potem ma być więcej płatny ale ile nikt nie wie.
Póki co jeszcze nie podnieśli ceny za przeglądy ,ale były już przymiarki ,motocykl-100zł,samochód -180, samochód z gazem -240zł.
Wszystko drożeje w tamtym tygodniu opłacałem Oc za Jawę Twin Sport w tamtym roku było 88zł na rok a w tym 129zł i to nie jest koniec podwyżek,także jak masz kilka sprzętów to samo trzymanie w garażu będzie sporo kosztować.
-
Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
- Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Savier » 2016-10-19, 21:32
Wszystko drożeje poza wypłatami

Lipa straszna, bo mam 3 motorki i same ubezpieczenia bolą
-
Mixol
- Posty: 844
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1979r.
WSK 175 1980r.
CZ 477 73r.
Mińsk 400A 90r.
- Lokalizacja: Mazowsze
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mixol » 2016-10-19, 21:38
Tylko żeby utrudnić ciekawe ile głupot jeszcze wymyślą barany nic dla ludzi najpierw OC drożeje jak głupie teraz i przegląd.
-
multicar
- Posty: 142
- Rejestracja: 2015-01-10, 23:02
- GG: 0
- Moje maszyny: 2x WSK
- Lokalizacja: szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: multicar » 2016-10-19, 22:07
Będzie więcej sprzętu w sprzedaży,zadbanego ,
a to że bedzie w cenie to mały pryszcz [mówią że kto bogatemu zabroni]

-
Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
- Lokalizacja: Poznań
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » 2017-01-15, 21:46
WYMAGANE DOKUMENTY do wpisania do rejestru zabytków:
1. wniosek właściciela pojazdu z prośbą o włączenie pojazdu do ewidencji pojazdów zabytkowych;
2. opinia techniczna rzeczoznawcy do spraw techniki samochodowej, eksperta z dziedziny pojazdów zabytkowych (rzeczoznawcy z listy zatwierdzonej przez Generalnego Konserwatora Zabytków);
3. 2 egzemplarze karty ewidencyjnej zabytku, opracowanej zgodnie z instrukcją Narodowego Instytutu Dziedzictwa przez właściciela pojazdu bądź przez osoby lub placówki kompetentne w zakresie orzekania o samochodach (opcjonalnie 3 egzemplarze karty ewidencyjnej – w przypadku włączenia pojazdu do ewidencji, trzeci egzemplarz zostanie opieczętowany i zwrócony właścicielowi).
Czy ktoś mi może wyjaśnić pkt 2? Białą kartę robię sam żeby trochę zaoszczędzić i przy okazji się nauczyć czegoś nowego, ale pkt 2 mnie skołował...
-
marek216
- Posty: 249
- Rejestracja: 2016-11-12, 06:51
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125
Jawa Typ20
Mińsk BLR
Romet Minsk
Yamaha RS100
- Lokalizacja: Cyprzanów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: marek216 » 2017-01-15, 21:50
Kosa pisze:2. opinia techniczna rzeczoznawcy do spraw techniki samochodowej, eksperta z dziedziny pojazdów zabytkowych (rzeczoznawcy z listy zatwierdzonej przez Generalnego Konserwatora Zabytków);
Rzeczoznawca ze strony PZM i po problemie.
http://www.pzm.pl/centrum-certyfikacji- ... ochodowych
Białą Kartę możesz zrobić sam, ważna jest opinia.
WSK M06B3, Jawa50 Typ20, Mińsk125 BLR, Romet Mińsk, Yamaha RS100. HSUN 150ATV
-
daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Post
autor: daroohd » 2017-01-15, 22:07
23 Grudnia robiłem przegląd i nowe przepisy jeszcze nie wchodzą.
Co do rejestracji na zabytek zadzwoń do swojego konserwatora i sie zapytaj co urząd to inaczej u mnie wystarczył wniosek i biała karta ale musiała być zrobiona przez rzeczoznawce wyszło 320 zł i wpis gotowy.
-
halcik
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
- Lokalizacja: Kutno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: halcik » 2017-01-15, 23:00
Pkt 2 zależy od konserwatora, nie ma przepisu który by do tego zmuszał, ale tutaj trzeba będzie się wykłócać. No, ale mogą wtedy wymyślić coś innego lub kontrolować. Najprościej jeśli Twój konserwator nie zapisał tego na swojej stronie to wysłać mu bez opinie. Jeśli im nie będzie pasować to dostaniemy pismo z prośbą o uzupełnienie i wtedy już musimy.
Za opinie płacimy od 200 do 300, jeśli ktoś krzyczy więcej warto podziękować (grzecznie) i dzwonić do kolejnego. Niektórzy życzą sobie ekstra za przyjazd inni robią nawet bez oględzin - zdjęcia na maila

-
Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
- Lokalizacja: Poznań
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » 2017-01-16, 07:36
Najlepsze jest to, że wziąłem się za poprawki w motórze i potrwa to ze dwa tygodnie

- nie ma tylnego koła, wahacza i konsol bocznych - nawet jak mi się jakiś rzeczoznawca pofatyguje to padnie ze śmiechu

Może któremuś wystarczą fotki jak był kompletny...
-
halcik
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
- Lokalizacja: Kutno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: halcik » 2017-01-16, 08:21
To są tylko ludzie, jeden zrobi zdjęcia tak, żeby motor prezentował się ok, drugi chce żeby nawet klakson sprawdzić, a trzeci pocieszy się zdjęciami. Z drugiej strony przy rejestracji na zabytek ja bym z ruszaniem motoru poczekał na koniec rejestracji bo wszelkie zmiany (widoczne) trzeba zgłaszać. Nie słyszałem o tym, żeby ktoś był kiedyś sprawdzany i to przy wuesce, ale ...
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości