Poradnik rejestracji pojazdu wyrejestrowanego
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 2013-05-24, 23:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-64 1966r.
- Lokalizacja: Jarosław
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu wyrejestrowanego
Fajnie by było gdyby udało się zrobić to bez rzeczoznawcy, zawsze te 200-300zł zostaje w kieszeni. Mam jeszcze kilka pytań odnośnie rejestracji tylko nie wiem czy mogę pisać w tym temacie czy mam założyć nowy ?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu wyrejestrowanego
Nowy z konkretnym przypadkiem najlepiej
. Chociaż o ile porusza tematu rejestracji wyrej. pojazdów to można tutaj.
Xavier, to mi się pokiełbasiło chyba. Wnioskuję, że jeśli można ominąć rzeczoznawcę w schodkach do zabytku to taki sam myk można zrobić przy unikacie?

Xavier, to mi się pokiełbasiło chyba. Wnioskuję, że jeśli można ominąć rzeczoznawcę w schodkach do zabytku to taki sam myk można zrobić przy unikacie?

-
- Posty: 101
- Rejestracja: 2013-05-24, 23:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-64 1966r.
- Lokalizacja: Jarosław
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu wyrejestrowanego
Ok więc na początku przedstawie jak ma się sytuacja z moją maszyną. A więc moja wsk została wyrejestrowana w roku 1977. Mam stary dowód z wbitym stemplem o tym że pojazd został wycofany z ruchu, róg dowodu nie jest obcięty. Ponadto motocykl miał tylko jednego właściciela i w każdej chwili mogę spisać z nim umowę kupna sprzedaży. Jedyne co mnie trochę martwi to brak tabliczki znamionowej. Ostatnio przetrząsnąłem garaż ale jej nie znalazłem ( za to odnalazłem dwa oryginalne kluczyki do stacyjki
). Czy lepiej kupić taką tabliczkę, nabić wszystkie informacje i zanitować ją na swoim miejscu czy zgłosić do odpowiedniego urzędu fakt jej braku i czekać na wydanie nowej. Ponoć tabliczka którą dostaje się z urzędu jest taka wielka i jest problem z jej montażem. Czy ktoś z Was miał może podobny problem. Co powinienem zrobić ?

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu wyrejestrowanego
tabliczka nie jest wymagana (tak usłyszalem na przeglądzie), masz numery wbite.
Umowa jest najważniejsza, spisuj czym prędzej.
Umowa jest najważniejsza, spisuj czym prędzej.

-
- Posty: 101
- Rejestracja: 2013-05-24, 23:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-64 1966r.
- Lokalizacja: Jarosław
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu wyrejestrowanego
Nie jest konieczna ?? Zapomniałem dodac że numery silnika jak i ramy zgadzają się z dowodem. Boję się że ewentualny rzeczoznawca mógłby się przyczepić do jej braku.
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu wyrejestrowanego
Najważniejsze numery ramy są wybite na ramie więc na tabliczce niczego nowego rzeczoznawca by nie przeczytał więc nie martw się o to.
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 2013-05-24, 23:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-64 1966r.
- Lokalizacja: Jarosław
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu wyrejestrowanego
Ok to teraz pytanie chyba najważniejsze. Najpierw zarejestrować motocykl czy najpierw go odrestaurować ?? Bo w tej chwili jeździ oczywiście ale wizualnie niestety nie wygląda najlepiej.
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu wyrejestrowanego
Jak wolisz, jeśli przejdzie przegląd to możesz rejestrować teraz
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 2013-05-24, 23:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-64 1966r.
- Lokalizacja: Jarosław
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu wyrejestrowanego
Bo z tego co dowiedziałem się z forum w przypadku rejestracji na zabytek nie mogę już nic zmieniać w motocyklu ponadto podlegam pod jakiegoś konserwatora itp, tak więc ta opcja mnie nie interesuje, rozważam unikat i wtedy nawet po zarejestrowaniu mogę ingerować w motocykl. Czy mój tok myślenia jest dobry ?
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu wyrejestrowanego
Ja rejestrowałem B3 na unikat przed restauracją i nic mi nie mówiono że nie mogę ingerować w motocykl.
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 2013-05-24, 23:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-64 1966r.
- Lokalizacja: Jarosław
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu wyrejestrowanego
Dzięki za pomoc, teraz sytuacja jest dla mnie bardziej przejrzysta. Trzeba pomyśleć jak to rozegrać teraz. Z jednej strony obawiam się że jak odrestauruje motocykl i włoże w niego sporo pieniędzy a potem pójde do urzędu i usłysze że nie można zarejestrować to będe mógł tylko postawić wsk w pokoju i patrzeć na nią. Pewnie jednak najpierw wolałbym zarejestrować na ten unikat i potem spokojnie ją odnawiać. W stacji diagnostycznej zwracają uwagę na wygląd pojazdu ???
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu wyrejestrowanego
Ważne żeby był sprawny technicznie reszta to pikuś, właśnie lepiej zarejestruj teraz żeby nie było kłopotów że wpakowałeś kase w remont i nie można zarejestrować
- xavier24
- Posty: 162
- Rejestracja: 2012-07-29, 18:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06
M21W2
M06 B1
KOBUZ
MZ ES 250/1
Romet Pony - Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu wyrejestrowanego
Cholera już się w wątku kocioł robi.
Cały czas pisałem i myślałem o pojeździe wyrejestrowanym przed 1997, który można zarejestrować na białe tablice.
Przy rejestracji na zabytek lub unikat opinia rzeczoznawcy jest WYMAGANA i KONIECZNA.
Po pierwsze: spisz umowę !
Po drugie: Ty decydujesz jak rejestrować.
Po trzecie: tabliczka już nie ma znaczenia, numery masz na ramie i w dowodzie. Tabliczkę sobie dorób sam.
Na białe już masz wystarczająco argumentów w tym wątku, na zabytek lub unikat dojdzie Ci rzeczoznawca.
Sukcesów
Nie.Savier pisze:Wnioskuję, że jeśli można ominąć rzeczoznawcę w schodkach do zabytku to taki sam myk można zrobić przy unikacie?
Cały czas pisałem i myślałem o pojeździe wyrejestrowanym przed 1997, który można zarejestrować na białe tablice.
Przy rejestracji na zabytek lub unikat opinia rzeczoznawcy jest WYMAGANA i KONIECZNA.
Nie rozumiem w czym masz problem?St.Anger pisze:Ok więc na początku przedstawie jak ma się sytuacja z moją maszyną. A więc moja wsk została wyrejestrowana w roku 1977. Mam stary dowód z wbitym stemplem o tym że pojazd został wycofany z ruchu, róg dowodu nie jest obcięty. Ponadto motocykl miał tylko jednego właściciela i w każdej chwili mogę spisać z nim umowę kupna sprzedaży. Jedyne co mnie trochę martwi to brak tabliczki znamionowej.?
Po pierwsze: spisz umowę !
Po drugie: Ty decydujesz jak rejestrować.
Po trzecie: tabliczka już nie ma znaczenia, numery masz na ramie i w dowodzie. Tabliczkę sobie dorób sam.
Na białe już masz wystarczająco argumentów w tym wątku, na zabytek lub unikat dojdzie Ci rzeczoznawca.
Sukcesów
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu wyrejestrowanego
Mam dowody, że nie jest konieczna i pokazywałem to
.
Czytamy od tego postu. viewtopic.php?p=507838#p507838

Czytamy od tego postu. viewtopic.php?p=507838#p507838
- xavier24
- Posty: 162
- Rejestracja: 2012-07-29, 18:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06
M21W2
M06 B1
KOBUZ
MZ ES 250/1
Romet Pony - Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu wyrejestrowanego
Miłe zaskoczenie. Wyjątek potwierdzający regułę.Savier pisze:Mam dowody, że nie jest konieczna i pokazywałem to.
Dla mnie konserwator i rzeczoznawca (w Krk 350 zł)to jedna banda i dodatkowe problemy.
Kolega St.Anger ma praktycznie czystą sytuację do rejestracji na białe tablice.
W przyszłym tygodniu zaczynam rejestrację na białe tablice jaskółki wyrejestrowanej w lutym '97.
Ustawa weszła w życie w czerwcu '97, to będzie wyczyn

-
- Posty: 101
- Rejestracja: 2013-05-24, 23:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-64 1966r.
- Lokalizacja: Jarosław
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu wyrejestrowanego
Bardzo bym chciał, ale pewnie znając życie coś stanie na przeszkodzie ku temu. Do tej pory myślałem że pojazd wyrejestrowany mogę zarejestrować ponownie tylko jako unikat lub zabytek, nie przypuszczałem że w grę wchodzą też białe tablice. Dziękuję wszystkim, którzy się wypowiedzieli za pomoc.xavier24 pisze:Kolega St.Anger ma praktycznie czystą sytuację do rejestracji na białe tablice.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu wyrejestrowanego
Się muszę z kolegami nie zgodzić...

PS jak już wypisujecie różne rzeczy to zapoznajcie się z definicjami pojazdu historycznego i jego "podklasami" bo później zaczyna się bajkopisarstwo wynikające z błędnych definicji
Pojazd zabytkowy = żółte blachy i wtedy wymagany jest wpis od konserwatora, pojazd unikatowy = opinia rzeczoznawcy. Do wpisu do rejestru konserwatora zabytków niezbędna jest biała karta, którą może sporządzić rzeczoznawca ale równie dobrze może sam właścicielArt 2 ust. 11
pojazd historyczny:
a) pojazd zabytkowy w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o ruchu drogowym,
b) pojazd wpisany do księgi inwentarza muzealiów zgodnie z przepisami dotyczącymi ewidencjonowania dóbr kultury w muzeach,
c) pojazd mający co najmniej 40 lat,
d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;

PS jak już wypisujecie różne rzeczy to zapoznajcie się z definicjami pojazdu historycznego i jego "podklasami" bo później zaczyna się bajkopisarstwo wynikające z błędnych definicji

- xavier24
- Posty: 162
- Rejestracja: 2012-07-29, 18:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06
M21W2
M06 B1
KOBUZ
MZ ES 250/1
Romet Pony - Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2013-03-28, 14:12
- GG: 0
- Moje maszyny: jeszcze nie mam, chciałbym WSK 4
- Lokalizacja: Kania Nowa
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu wyrejestrowanego
Kolego, mam jedno pytanie. W przypadku, gdy motor jest wyrejestrowany, ale nie wiadomo czy trwale, czy czasowo, bo pieczątka się rozmyła na dowodzie (nie ma obciętego rogu) to jak ubiegać się o takie zaświadczenie? Chodzi mi o to, żeby w wydziale komunikacji odgrzebali historię w dokumentach i napisali mi to na zaświadczeniu - żeby takie dostać trzeba jakiś wniosek, podanie składać? Czy po prostu powiedzieć w okienku - ale myślę, że to raczej na papierze trzeba, bo jak powiem pani z okienka, to przecież jej się nie będzie chciało szukać w papierach sprzed 30 latAudioBas pisze:
1. Potrzebujemy dowód rejestracyjny lub zaświadczenie z urzędu, że dany pojazd gdzieś tam istnieje.

-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik rejestracji pojazdu wyrejestrowanego
Tak trudno zadzwonić do WK i się zapytać jaka jest proceduraronal pisze:Kolego, mam jedno pytanie. W przypadku, gdy motor jest wyrejestrowany, ale nie wiadomo czy trwale, czy czasowo, bo pieczątka się rozmyła na dowodzie (nie ma obciętego rogu) to jak ubiegać się o takie zaświadczenie? Chodzi mi o to, żeby w wydziale komunikacji odgrzebali historię w dokumentach i napisali mi to na zaświadczeniu - żeby takie dostać trzeba jakiś wniosek, podanie składać? Czy po prostu powiedzieć w okienku - ale myślę, że to raczej na papierze trzeba, bo jak powiem pani z okienka, to przecież jej się nie będzie chciało szukać w papierach sprzed 30 latAudioBas pisze:
1. Potrzebujemy dowód rejestracyjny lub zaświadczenie z urzędu, że dany pojazd gdzieś tam istnieje.


A tak już odpowiadając na pytanie z tego co ja się pytałem w WK to trzeba złożyć podanie o wydanie zaświadczenia "na cele rejestracji" na specjalnym druku i wnieść opłatę skarbową za wydanie zaświadczenia. Można to zrobić korespondencyjnie po przesłaniu oryginałów posiadanych dokumentów stwierdzających własność do pojazdu lub osobiście po przedstawieniu takowych w okienku....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości