Rejestracja
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2007-01-08, 08:58
- GG: 0
- Lokalizacja: Janowiec Wielkopolski
- Kontaktowanie:
Witam dołączę się do tematu z moim pytaniem.
Otóż jakiś czas temu przyprowadziłem sobie WSK która stała u mojej babci w szopie. Niestety nie posiadam do niej żadnych dokumentów (kompletnie nic), zarówno babcia jak i mój ojciec twierdzą że ta WSK nigdy nie była zarejestrowana. I tu moje pytanie czy gdybym nabył do niej prawo własności przez zasiedzenie (tak jak jest to opisane na Forum Motocyklistów) to czy mógłbym ją zarejestrować, i czy wtedy rejestracja wyglądała by tak jak nowego pojazdu?? czy byłaby to bardziej złożona sprawa.
Proszę o pomoc.
Otóż jakiś czas temu przyprowadziłem sobie WSK która stała u mojej babci w szopie. Niestety nie posiadam do niej żadnych dokumentów (kompletnie nic), zarówno babcia jak i mój ojciec twierdzą że ta WSK nigdy nie była zarejestrowana. I tu moje pytanie czy gdybym nabył do niej prawo własności przez zasiedzenie (tak jak jest to opisane na Forum Motocyklistów) to czy mógłbym ją zarejestrować, i czy wtedy rejestracja wyglądała by tak jak nowego pojazdu?? czy byłaby to bardziej złożona sprawa.
Proszę o pomoc.
- hades10
- Posty: 149
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '77
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
zasiedzenie określa KC (art. 172-176 k.c.). przez zasiedzenie może nabyć prawo własności tylko posiadacz samoistny, czyli taka osoba, która włada rzeczą w charakterze właściciela. nie może nabyć własności posiadacz zależny, czyli ten, kto włada rzeczą na podstawie umowy zawartej z właścicielem: najemca, dzierżawca.
nabycie własności rzeczy ruchomej (motor, samochód, rower) przez zasiedzenie następuje po upływie trzech lat posiadania w dobrej wierze. brak dobrej wiary, zarówno w momencie objęcia rzeczy w posiadanie, jak i później, wyłącza w ogóle możliwość nabycia własności rzeczy ruchomej przez zasiedzenie.
o nabyciu prawa własności przez zasiedzenie orzeka sąd.
nabycie własności rzeczy ruchomej (motor, samochód, rower) przez zasiedzenie następuje po upływie trzech lat posiadania w dobrej wierze. brak dobrej wiary, zarówno w momencie objęcia rzeczy w posiadanie, jak i później, wyłącza w ogóle możliwość nabycia własności rzeczy ruchomej przez zasiedzenie.
o nabyciu prawa własności przez zasiedzenie orzeka sąd.
"jeżeli ktoś twierdzi, że mnie słuchał uważnie i zrozumiał, to albo mnie nie uważnie słuchał, albo mnie nie zrozumiał"
Alan Greenspan
__________________
widze, że staję się coraz sławniejszy:D
ira initium insaniae est
Alan Greenspan
__________________
widze, że staję się coraz sławniejszy:D
ira initium insaniae est
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
jesli chodzi Ci o opinie ktora jest potrzebna zeby zolte blachy miec to ja za nia dalem 146zl ale to bylo rowny rok temu i z tego co wiem to podrozaly one zaraz po tym jak mi ja wystawil Pan rzeczoznawca ,ale do niej jeszcze potrzebna jest karta pojazdu (w trzech kopiach)ktora kosztuje 250zl .Morzesz ja zrobic sam ale nie jest to takie proste wiec lepiej to zaplacic niz sie pozniej uzerac z urzednikami ze cos tam nie gra .
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Problem polega na tym że mam błąd w dowodzie rejestracyjnym. Zamiast numeru ramy wpisany został numer silnika. W takim stanie motocykl był zarejestrowany poprzednio. Teraz odkręcam to w urzędzie. Najpierw powiedzieli że zaświadczenie ze stacji diagnostycznej wystarczy no to załatwiłem, złożyłem podanie i czekałem. Dzisiaj dostałem telefon że muszę donieść zaświadczenie od rzeczoznawcy że rama i numer na niej jest oryginalny, że numer który widnieje w dowodzie faktycznie pochodzi z mojego silnika itp.
Nie wiem ile taka opinia będzie kosztować.
Żółte tablice mnie raczej nie interesują. Chcę po prostu dostać przegląd legalnie a tu wychodzą problemy które będą kosztować więcej niż motocykl
Aha, motocykl jest już zarejestrowany na mnie. Ja domagam się w urzędzie tylko weryfikacji numerów.
Jak się nie uda to chyba trzeba będzie załatwiać przeglądy na własną rękę, choć ja nie jestem zwolennikiem takiej lewizny.
Nie wiem ile taka opinia będzie kosztować.
Żółte tablice mnie raczej nie interesują. Chcę po prostu dostać przegląd legalnie a tu wychodzą problemy które będą kosztować więcej niż motocykl

Aha, motocykl jest już zarejestrowany na mnie. Ja domagam się w urzędzie tylko weryfikacji numerów.
Jak się nie uda to chyba trzeba będzie załatwiać przeglądy na własną rękę, choć ja nie jestem zwolennikiem takiej lewizny.
- Maciek
- Posty: 561
- Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
- GG: 8665055
- Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd - Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Wszyscy piszą o tym że jeżeli pojazd jest wyrejestrowany przed '98 to istnieje możliwość jego ponownej rejestracji tak ale tylko na zabytek bądź unikat warunek jest ten sam pojazd ma co najmniej 25 lat a jego produkcji zaprzestano 15 lat temu.
Ja sie o tym dowiedziałem chcąc zarejestrować moją SHL M11 miałem umowę dowód wyrejestrowany nie wiadomo czy czasowo czy na stałe dla urzędu komunikacyjnego to to samo teraz i wybrałem rejestracje na unikat jak zachowanie historii Polskiej motoryzacji czy jakoś tak
Oto procedura takiego postępowania
Najpierw pojazdu misi obejrzeć rzeczoznawca samochodowy i wydać opinie później do wydziału po dowód miękki i tablice następnie na przegląd po drodze ubezpieczenie i za miesiąc po twardy dowód
Koszty:
rzeczoznawca 120zł



tablice dowód 114zł



ubezpieczenie w zależności od zniżek u mnie 41zł

przegląd 62zł
Ja sie o tym dowiedziałem chcąc zarejestrować moją SHL M11 miałem umowę dowód wyrejestrowany nie wiadomo czy czasowo czy na stałe dla urzędu komunikacyjnego to to samo teraz i wybrałem rejestracje na unikat jak zachowanie historii Polskiej motoryzacji czy jakoś tak
Oto procedura takiego postępowania
Najpierw pojazdu misi obejrzeć rzeczoznawca samochodowy i wydać opinie później do wydziału po dowód miękki i tablice następnie na przegląd po drodze ubezpieczenie i za miesiąc po twardy dowód
Koszty:
rzeczoznawca 120zł



tablice dowód 114zł



ubezpieczenie w zależności od zniżek u mnie 41zł

przegląd 62zł
- Dawid
- Posty: 106
- Rejestracja: 2007-01-02, 21:45
- Moje maszyny: Nie ma
- Kontaktowanie:
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
- marianek_spox
- Posty: 218
- Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar - Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
- Kontaktowanie:
Ech ... Temat ciekwy ,ale sprawy papierkowe.. PRZEupierdliwe. Mam już od dłuższego czasu w planach zabawy z rzeczoznawcami .Mam parę pytań ,szczególnie do Maćka. Czy w przypadku wydawania decyzji rzeczoznawcy na motocykl który nie ma być rejestrowany w ewidencji jako "unikatowy" dane o faktycznym stanie technicznym są równie ważne ?? Znaczy się czy po prostu motocykl nie może budzić żadnych zastrzeżeń ? Szczególnie chodzi mi o te dane ,ponieważ moja rama była naprawiana w przeszłości ,i musze jeszcze nadspawać kątownik przy mocowaniu silnika bo jest ono całkowicie wyrwane
. Wiadomo ,całość będzie estetycznie zeszlifowana i zamalowana. Lakier niestety muszę położyć na nowo. Tyle wad. Ciekawi mnie jeszcze czy ażeby zarejestrować motocykl ,musi on posiadać oryginalne (czytaj estetyczne) malowanie. Moja SucHa eLka jest jak na razie w oryginale z bardzo
licznymi zaprawkami . Czy ktoś jeszcze miał do czynienia z Panami rzeczoznawcami ??


Pozdrawiam Marian
Ekipa Południe
Ekipa Południe
- Maciek
- Posty: 561
- Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
- GG: 8665055
- Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd - Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Dokładnie, motocykl zabytkowy to taki, który ma przynajmniej 70% oryginalności, ma min. 25 lat i od min 15 lat nie jest produkowany. Wątpie żeby uznany tu był oryginalny lakier (tzn. kolor myślę ze powinien być adekwatny do oryginału). Nie rozumiem was, zamiast zadawać milion pytań zadzwońcie do rzeczoznawcy, telefon dużo nie kosztuje a informacji kupę wyciągniecie i będziecie mogli się podzielić z nami.
ja mialem doczynienia z rzeczoznawca gdy rejestrowalem swoja pannonie .Malowanie nie musi byc orginalne ani nie musi miec koloru podobnego do orginalu (ale gosc ma pojecie jakie byly kolory i nie tylko ,duzo pamieta pozatym zanim oceni motocykl troche o nim poczyta pooglada inne i wie co i jak ale nie czepia sie znowu tak dokladnie wszystkiego
- marianek_spox
- Posty: 218
- Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar - Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
- Kontaktowanie:
- Gaceczkos
- Posty: 203
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
- GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
W końcu, po wielu tygodniach starań WSK została wreszcie przerejestrowana. Warto wiedzieć, że posiadając zamiast dowodu rejestracyjnego zaświadczenie z Wydziału Komunikacji na przegląd można udać się bez ważnego przeglądu, ale tylko do najbliższej stacji diagnostycznej. Skorzystałem z tej możliwości. WSK przeszła przegląd bez problemu. Później był kłopot z przeglądem, ponieważ w WK przyczepili sie do numeru ramy - na przeglądzie spisano numer z tabliczki znamionowej i z samej ramy. Numer na ramie ma wyróżnik S0, czego na tabliczce już nie ma. W związku z tym stwierdzili, że numery są niezgodne. Na szczęście tego samego dnia udało sie wyprostować sprawę. Dzisiaj odebrałem czasowy dowód rejestracyjny i tablicę. A w dowodzie zamiast standardowego "WSK 175" jest jeszcze "M21W2S2", co bardzo mnie cieszy.
Całkowity koszt rejestracji (OC, przegląd i opłata w WK) zamknął się na kwocie 288 zł. Może on być mniejszy lub większy, zależy to od wysokości składki OC, ale to jest już indywidualna sprawa.
Całkowity koszt rejestracji (OC, przegląd i opłata w WK) zamknął się na kwocie 288 zł. Może on być mniejszy lub większy, zależy to od wysokości składki OC, ale to jest już indywidualna sprawa.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
Mam takie pytanie. Przypomniałem sobie że swoją B3 kupiłem od pierwszego wlaściciela. Niestety dowód został gdzieś zagubiony. A tak się miło składa że jest to szwagier kolegi taty. Czy gdybym poszedł z nim do WK to istniala by możliwość ponownego wyrobienia dokumentów???
Jeżdżę motocyklem WSK 
Ekipa Południe®

Ekipa Południe®
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Dalej podtrzymuje swoje zdanie, nikt tu nie jest wróżką, przepisy zmieniają się czasami z zawrotną szybkością, najlepiej będzie jak twój tata dowie się osobiście, myślę że jest cień szansy JEŻELI gość posiada jakikolwiek dowód, że to jego motocykl. W przeciwnym razie zapomnij.ŻbiKu pisze:Nie rozumiem was, zamiast zadawać milion pytań zadzwońcie
- Firewall
- Posty: 225
- Rejestracja: 2007-01-02, 18:38
- GG: 0
- Lokalizacja: Tychy
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość