Strona 1 z 2
Co dalej? POMOCY!
: 2012-01-28, 13:56
autor: Polak
Dnia 22 grudnia 2011 stałem się szczęśliwym właścicielem motocykla WSK 125 M06-64 EX z 1965 roku. Mam pewne obawy co do przerejestrowania na siebie motocykla. Z motorem wiąże się długa poplątana historia. Otóż mój dziadek kupił ją w 1980 roku od przyjaciela za dwie flaszki dobrej zagranicznej wódki. Umowa spisana, oczywiście mój dziadek za cenę wpisał wódkę. Motocykl ma na chwilę obcną Książeczkę Gwarancyjną wraz ze świadectwem nabycia pojazdu, Świadectwo Kontroli Technicznej z numerami silnika i ramy oraz Umowę Kupna Sprzedarzy. Ale nie posiadam dowodu rejestracyjnego WSK. Zgubił go dziadek. Motor nie jest przejestrowany, na dziadka ponieważ dziadek po 2 miesiącach kupił SHL M11W w Wadowichach i nie interesowała go WSK. Zastanawiam się co dalej. Proszę o porady i pomoc
Re: Co dalej? POMOCY!
: 2012-01-28, 15:24
autor: Kapiii
Pokaż foty motocykla na początek.
Re: Co dalej? POMOCY!
: 2012-01-28, 15:42
autor: Polak
Dobra
Re: Co dalej? POMOCY!
: 2012-01-28, 17:57
autor: sieergiej
Ciekawe co w urzędzie powiedzą na cenę: 2 flaszki wódki

.
Dziadek musi napisać oświadczenie że zgubił dowód w urzędzie się dowiesz.
Re: Co dalej? POMOCY!
: 2012-01-28, 18:08
autor: WSK
Polak pisze: WSK 125 M06-64 EX z 1965 roku
Na jakiej podstawie stwierdzasz iż Twój motocykl to EX?
Twój dziadek musi napisać oświadczenie iż dowód zgubił, spisz umowę K-S ze swoim dziadkiem, zaznacz na umowie że brak dowodu rejestracyjnego.
Re: Co dalej? POMOCY!
: 2012-01-28, 18:11
autor: Kapiii
Po to właśnie na początek potrzebne są zdjęcia

Re: Co dalej? POMOCY!
: 2012-01-28, 19:44
autor: Polak
Tu są zdjęcia
Re: Co dalej? POMOCY!
: 2012-01-28, 19:49
autor: Polak
Jest to wersja EX ponieważ,
w wersji M06-64 nie były montowane puszki oraz głębokie błotniki (tylko płytkie w M06-64), jest inna lampa; bardziej podłużna, wspornik na wydech, tłumnik jest dłuższy niż standardowy krajowy, wykonanie specjalne. Takie modele były wypuszczane na rynek zachodni i wschodni.
PODKREŚLAM ŻE JEST ON CAŁKIEM ORGINALNY. TAKI BYŁ OD SAMEGO POCZĄTKU.
Re: Co dalej? POMOCY!
: 2012-01-28, 19:54
autor: Savier
Kolego, M06-64 lux wygląda inaczej

.
Re: Co dalej? POMOCY!
: 2012-01-28, 19:59
autor: Polak
Mam jeszcze do niej orginalny silnik z kwadratowym cylindrem i nietypowym układem żeber.
Re: Co dalej? POMOCY!
: 2012-01-28, 20:00
autor: Polak
Savier pisze:
Kolego, M06-64 lux wygląda inaczej

.
A jak wg. Ciebie wygląda Ex?
Re: Co dalej? POMOCY!
: 2012-01-28, 20:01
autor: Savier
Re: Co dalej? POMOCY!
: 2012-01-28, 20:13
autor: WSK
Muszę Cię kolego zasmucić, ale to zwykła M06-64 z "typowymi" udoskonaleniami czyli doklejone puszki, (widać jak prawa wystaje poza ramę motocykla), przedni błotnik B1 lub rodzina jednoramówek, wspornik na wydech?- ależ każda 64 taki posiada, to wręcz charakterystyczne tak jak brak konsol czy stópki na wahaczu, z lampą miałem przyjemność spotkać się już w tym modelu, tłumik też normalny, nie widzę opaski więc na nakrętkę czyli dobry, dekielek od zapłonu masz nowszego typu, stosowany dopiero w III kwartale 1966r przy zmianie zapłonu na 31-06 także jest nieoryginalny.
Dobrze a teraz wytłumacz skąd takie tezy, że akurat ten motocykl to "export" i był wypuszczany na rynek wschodni i zachodni? chcę wiedzieć skąd biorą się takie bajki, masz chociaż napis "KPH" na liczniku a żeby tak twierdzić?
Daj fotki nietypowego układu "żeber" bo to jest też ciekawe.
Re: Co dalej? POMOCY!
: 2012-01-28, 20:50
autor: Polak
Nie piszę po to żeby się kłócić ani sprzeczać. Widzę sami znawcy lepsi niż ci sami konstruktorzy. Ja dowiodę że to EX i nie będę się więcej kłócić.
Re: Co dalej? POMOCY!
: 2012-01-28, 20:53
autor: Szczepan
Powodzenia

Najlepiej jakieś twarde dowody w postaci literatur, zdjęć itp.
Re: Co dalej? POMOCY!
: 2012-01-28, 20:56
autor: Kermit
Widzę nowy praktykant Andersena. Powodzenia

Re: Co dalej? POMOCY!
: 2012-01-28, 20:59
autor: Polak
Dla mnie sam silnik jest silnym argumentem nie ten w ramie ale ten co go opisałem.
Re: Co dalej? POMOCY!
: 2012-01-28, 21:00
autor: Szczepan
Pokaż go na początek.
Re: Co dalej? POMOCY!
: 2012-01-28, 21:05
autor: Polak
WSK pisze:Muszę Cię kolego zasmucić, ale to zwykła M06-64 z "typowymi" udoskonaleniami czyli doklejone puszki, (widać jak prawa wystaje poza ramę motocykla), przedni błotnik B1 lub rodzina jednoramówek, wspornik na wydech?- ależ każda 64 taki posiada, to wręcz charakterystyczne tak jak brak konsol czy stópki na wahaczu, z lampą miałem przyjemność spotkać się już w tym modelu, tłumik też normalny, nie widzę opaski więc na nakrętkę czyli dobry, dekielek od zapłonu masz nowszego typu, stosowany dopiero w III kwartale 1966r przy zmianie zapłonu na 31-06 także jest nieoryginalny.
Dobrze a teraz wytłumacz skąd takie tezy, że akurat ten motocykl to "export" i był wypuszczany na rynek wschodni i zachodni? chcę wiedzieć skąd biorą się takie bajki, masz chociaż napis "KPH" na liczniku a żeby tak twierdzić?
Daj fotki nietypowego układu "żeber" bo to jest też ciekawe.
Motor ten mogł być także przeznaczony na eksport do NRD, RFN lub Francji gdzie jednostki są takie same jak w kraju. Puszki są orginalne w każdym modelu z puszkami troche wystają .
Re: Co dalej? POMOCY!
: 2012-01-28, 21:06
autor: Polak
Borewicz pisze:Pokaż go na początek.
Silnik jest u mojego znajomego w Kończych Małych, będę go miał u siebie za 2 tygodnie. Zdjęcia prześlę, żebyście nie myśleli że wszystkich kłamię.