
Na co zwrócic uwage przy kupnie?
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2009-04-09, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Jak kupić dobrą WSK pytanie lajka
Witam kupiłem gazetę ale jakoś nie ma za dużo ofert 

- Anzel
- Posty: 615
- Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilkanaście
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Jak kupić dobrą WSK pytanie lajka
Moim zdaniem,aby kupic motocykl i byc z niego zadowolonym,powinniśmy sprawdzic:
a)Silnik:
-nie powinien miec wycieków oraz śladów rozbiórki ostrymi narzędziami.Dobrze świadczy komplet żeberek cylindra.Gwint w głowicy musi byc w porządku.Wueskowy silnik w dobrej kondycji zapala od kopa po przelaniu gaźnika,nie ważne czy ciepły,czy zimny.Wycieki paliwa z gaźnika często są spowodowane złą jego regulacją lub dziurawym pływakiem.Po kilku minutach pracy (wstępne nagrzanie) nie powinien stukac ani wydawac innych niepokojacych dźwięków.Podczas jazdy słuchamy silnika zarówno podczas przyspieszania,jak i zwalniania,puszczając gaz.Reakcja na dodanie gazu powinna byc płynna i bez "dziury".Jeśli silnik nie jest połączony z filtrem powietrza lub ma założony "tjuningowy" stożek,świadczy to o niedbalstwie i nikłej wiedzy motoryzacyjnej posiadacza.Sprawdzamy przyspieszenie oraz moc motocykla na każdym biegu,przy okazji kontrolując stan przekładni (czy biegi nie wypadają itd).Dobrze jest także odkręcic prawą pokrywę silnika (iskrownik) i upewnic się czy zębatka trybu zdawczego nie jest zaspawana na stałe.
b) Rama/zawieszenie:
-tu sprawa jest prosta:motor po ładnej nawierzchni ma jechac prosto i nie ściągac,koła muszą byc proste.Dobrze jest miec kogoś,kto pojedzie za tobą i obejrzy motor w ruchu z tyłu,oceniając czy pojazd naprawdę jest jednośladem czy ma z tym problemy.Do tego kontrolujemy hamulce oraz pracę zawieszenia.Oryginalne wueskowe hamulce spełniają swoją rolę w zupełności i powinny zatrzymywac pojazd szybko i pewnie.Co do zawieszenia,sprawdzamy czy pracuje płynnie i nie zacina się.Objawy zacinania się mogą świadczyc o powypadkowej przeszłości.Rozbita ramka licznika prawie zawsze świadczy o tym,że motocykl miał kontakt z glebą,podobnie poważnie zniszczone krańce manetek kierownicy.
Dodatkowo przyglądamy się podnóżkom oraz podstawce centralnej.Jeśli motor stoi na niej pewnie i nie huśta się,jest ok.
c)Detale:
Kupujac motocykl,zwykle chcemy kupic go jak najtaniej.Jeśli sprzedawca jest człowiekiem rozsądnym i istnieje możliwośc znacznej negocjacji ceny,znajdźmy ku temu powody
Oczywiście musimy miec świadomosc że do 500zł nie kupimy sprzętu w bdb stanie,jednakże starajmy się wybrac towar najbliższy temu stanowi.Obejrzyjmy kompletnośc emblematów,odblasków,stan opon oraz działanie instalacji elektrycznej.
Pamiętajmy że sprzedawca zachwala swój towar jak może (mowa o ludziach kompletnie obcych lub handlarzach) i często chce ukryc poważne wady.Dlatego warto poświęcic na drobiazgowe oględziny godzinę lub więcej,aby potem nie byc rozczarowanym.
Mam nadzieje ze nikogo nie znudziłem
a)Silnik:
-nie powinien miec wycieków oraz śladów rozbiórki ostrymi narzędziami.Dobrze świadczy komplet żeberek cylindra.Gwint w głowicy musi byc w porządku.Wueskowy silnik w dobrej kondycji zapala od kopa po przelaniu gaźnika,nie ważne czy ciepły,czy zimny.Wycieki paliwa z gaźnika często są spowodowane złą jego regulacją lub dziurawym pływakiem.Po kilku minutach pracy (wstępne nagrzanie) nie powinien stukac ani wydawac innych niepokojacych dźwięków.Podczas jazdy słuchamy silnika zarówno podczas przyspieszania,jak i zwalniania,puszczając gaz.Reakcja na dodanie gazu powinna byc płynna i bez "dziury".Jeśli silnik nie jest połączony z filtrem powietrza lub ma założony "tjuningowy" stożek,świadczy to o niedbalstwie i nikłej wiedzy motoryzacyjnej posiadacza.Sprawdzamy przyspieszenie oraz moc motocykla na każdym biegu,przy okazji kontrolując stan przekładni (czy biegi nie wypadają itd).Dobrze jest także odkręcic prawą pokrywę silnika (iskrownik) i upewnic się czy zębatka trybu zdawczego nie jest zaspawana na stałe.
b) Rama/zawieszenie:
-tu sprawa jest prosta:motor po ładnej nawierzchni ma jechac prosto i nie ściągac,koła muszą byc proste.Dobrze jest miec kogoś,kto pojedzie za tobą i obejrzy motor w ruchu z tyłu,oceniając czy pojazd naprawdę jest jednośladem czy ma z tym problemy.Do tego kontrolujemy hamulce oraz pracę zawieszenia.Oryginalne wueskowe hamulce spełniają swoją rolę w zupełności i powinny zatrzymywac pojazd szybko i pewnie.Co do zawieszenia,sprawdzamy czy pracuje płynnie i nie zacina się.Objawy zacinania się mogą świadczyc o powypadkowej przeszłości.Rozbita ramka licznika prawie zawsze świadczy o tym,że motocykl miał kontakt z glebą,podobnie poważnie zniszczone krańce manetek kierownicy.
Dodatkowo przyglądamy się podnóżkom oraz podstawce centralnej.Jeśli motor stoi na niej pewnie i nie huśta się,jest ok.
c)Detale:
Kupujac motocykl,zwykle chcemy kupic go jak najtaniej.Jeśli sprzedawca jest człowiekiem rozsądnym i istnieje możliwośc znacznej negocjacji ceny,znajdźmy ku temu powody

Pamiętajmy że sprzedawca zachwala swój towar jak może (mowa o ludziach kompletnie obcych lub handlarzach) i często chce ukryc poważne wady.Dlatego warto poświęcic na drobiazgowe oględziny godzinę lub więcej,aby potem nie byc rozczarowanym.
Mam nadzieje ze nikogo nie znudziłem

""Yes Rico...Kaboom""
Ekipa Południe®
Ekipa Południe®

-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2009-04-09, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Jak kupić dobrą WSK pytanie lajka
Dzięki wielkie to chyba podstawowe rzeczy które będę musiał sprawdzić .A jeszcze pytanie "czy zębatka trybu zdawczego nie jest zaspawana na stałe" chodzi o tą małą zębatkę od której łańcuch wychodzi ?
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Jak kupić dobrą WSK pytanie lajka
nie, nie może być zaspawana bo tam jest simering który przy spawaniu się stopi
Powinna być przykręcana nakrętką ale znając życie gwint się zerwał i ktoś przyspawał
Powinna być przykręcana nakrętką ale znając życie gwint się zerwał i ktoś przyspawał
- Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
- Kontaktowanie:
Re: Jak kupić dobrą WSK pytanie lajka
Dodam jeszcze:
- spawana rama w newralgicznym miejscu (koło główki) raczej dyskwalifikuje motocykl, ale jeśli jest on np za 100 zł i w miarę dobrym stanie to brać bez zastanowienia.
- zawieszenie raczej nie będzie chodzić jak nowe w ok. 30 letnim moto wiec można do tego przywiązać nieco mniejszą wagę (ważne żeby nie miało jakiś ogromnych luzów na boki ani nie było widocznie gołym okiem krzywe).
- sprawdź czy numery na główce ramy nie wyglądają jakoś podejrzanie (nie równe, niewyraźne, lub jest pod nimi zgłębienie czyli ślad szlifowania starych) oczywiście dotyczy to moto z papierami...
Ogólnie mówiąc ślady jakiś fuszerek, rozwiązań "na krótko", braków w wyposażeniu itp. mówią wszystko o stanie całego motocykla a przede wszystkim o poprzednim właścicielu. Jeśli jednak nie bedzie w czym wybierac to bierz to co jest, do 200 zł warto brać każdy sprzęt.
- spawana rama w newralgicznym miejscu (koło główki) raczej dyskwalifikuje motocykl, ale jeśli jest on np za 100 zł i w miarę dobrym stanie to brać bez zastanowienia.
- zawieszenie raczej nie będzie chodzić jak nowe w ok. 30 letnim moto wiec można do tego przywiązać nieco mniejszą wagę (ważne żeby nie miało jakiś ogromnych luzów na boki ani nie było widocznie gołym okiem krzywe).
- sprawdź czy numery na główce ramy nie wyglądają jakoś podejrzanie (nie równe, niewyraźne, lub jest pod nimi zgłębienie czyli ślad szlifowania starych) oczywiście dotyczy to moto z papierami...
Ogólnie mówiąc ślady jakiś fuszerek, rozwiązań "na krótko", braków w wyposażeniu itp. mówią wszystko o stanie całego motocykla a przede wszystkim o poprzednim właścicielu. Jeśli jednak nie bedzie w czym wybierac to bierz to co jest, do 200 zł warto brać każdy sprzęt.
- GhostRider_WSK
- Posty: 53
- Rejestracja: 2009-03-26, 16:31
- GG: 11129519
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontaktowanie:
Re: Jak kupić dobrą WSK pytanie lajka
Heh nie kupuje już współczesnych ale rok temu to naprawdę chciałem kupic wskę i dzwoniłem do tych ziomkow było ze nie na chodzie i dlatego za 100zł a dlaczego nie nachodzie? banalne dziadek powiedział ze cewka spalona..Pawell_17 pisze:właśnie tą oglądałem, przedtem była jeszcze taka czarne bez klosza z przodu chyba . Jeszcze jutro popatrzę w tej gazecie i może po świętach już będę miał . Czy to prawda co napisał GhostRider_WSK że można od jakiegoś dziadka wychaczyć za 100zł

...Motocykl to nie wszystko liczy się pasja...
- Anzel
- Posty: 615
- Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilkanaście
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Jak kupić dobrą WSK pytanie lajka
Nie porównuj jakichś jawek czy komarów do wueski.Z takimi cudami jest więcej nerwów i grzebania niż to warte.Moim zdaniem Wueska to świetny sprzęt na początek,no i przede wszystkim przystępny nowicjuszom z racji prostej budowy.
""Yes Rico...Kaboom""
Ekipa Południe®
Ekipa Południe®

- GhostRider_WSK
- Posty: 53
- Rejestracja: 2009-03-26, 16:31
- GG: 11129519
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontaktowanie:
Re: Jak kupić dobrą WSK pytanie lajka
Czy ja wiem motor motorowi nie równy... zależy od stanu i traktowania ja więcej w swojej wsce naprawiam niż jeżdze ale dla mnie to frajda
Za tak nie wielką kase można zrobić silnik na igłe i oto właśnie chodzi...

...Motocykl to nie wszystko liczy się pasja...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość