Jawe TS 350 - wyskakujący 3 bieg
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 2007-11-10, 21:06
- GG: 12278948
- Lokalizacja: Ciechomin
- Kontaktowanie:
Jawe TS 350 - wyskakujący 3 bieg
Pisałem kiedys na tym forum że mam Jawe TS 350 i że wyskakóje mi trzeci bieg . Więc rozebrałem silnik tryby w pożądku i wodziki też .Ale dowiediałem się że może być jeszcze jedna przyczyna :wyrobiona dziura w karteże ta w krórej chodzi wałek od skrzyni nie ma tam żadnego łożyska ani nic . wałek ma luzy i nie trzyma biegów . i teraz tak czy dać to do pospawania i nawiercić nowy otwór czy wstawić jakiś kawałek miedzianej tulejki i ją przykleić ? Ta dzióra jest w prawym karteże zaraz przy pezełączniku od luzu
Artur
- Fuga
- Posty: 78
- Rejestracja: 2008-12-29, 14:23
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125 Mo6b3, mz etz 251 .91r.mz etz 150 91r.
- Lokalizacja: Klonowa (Sieradz)
- Kontaktowanie:
Re: Koledzy pomóżcie
masz jakieś foty to byśmy wszyscy mniej więcej zobaczyli
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: Koledzy pomóżcie
1. ortografia 
2. To tak;
1 pomysł: nawiercenie nowego otworu jest dobrym rozwiązaniem oczywiście jeśli zalejemy czymś stary otwór i nawiercimy na jego miejscu nowy bo wiercenie w innym miejscu sie raczej nieda, tak czy inaczej zakład- zalanie aluminium-nawiert
2 pomysł; może być skuteczny ale nie musi takie rozwiązanie jest nieprzewidywalne, jeśli chce Ci się kilka razy rozbierać silnik ta metoda jest najtańsza i są szanse na wyeliminowanie problemu.
Oczywiście zapodaj foty aby lepiej ocenić problem ;]

2. To tak;
1 pomysł: nawiercenie nowego otworu jest dobrym rozwiązaniem oczywiście jeśli zalejemy czymś stary otwór i nawiercimy na jego miejscu nowy bo wiercenie w innym miejscu sie raczej nieda, tak czy inaczej zakład- zalanie aluminium-nawiert
2 pomysł; może być skuteczny ale nie musi takie rozwiązanie jest nieprzewidywalne, jeśli chce Ci się kilka razy rozbierać silnik ta metoda jest najtańsza i są szanse na wyeliminowanie problemu.
Oczywiście zapodaj foty aby lepiej ocenić problem ;]
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Koledzy pomóżcie
Przecież to nie do wiary żeby wałek był łożyskowany ślizgowo w zwykłym otworze w aluminiowym karterze. Pokaż jakieś zdjęcie bo wierzyć mi się nie chce że nie ma tak żadnej choćby tulejki.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- adasiek185
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
- GG: 0
- Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
- Kontaktowanie:
Re: Koledzy pomóżcie
Nie ma. To wygląda jak w wsk 4. Wiem o co chodzi. Ja miałem też luz tam i trzymało. Zrób tak. Idź do tokarza. Niech ten stary otwór rozwierci i dorobi tam tam tulejke na wcisk bez klejenia. Ewentualnie dla zabezpieczenia jakimś klejem do metalu albo żywicą epoksydową. Zrobić ja troszkę niższa niż karter i zapunktować na brzegach to nie wyjdzie na pewno. Ja bym sprawdził brzegi kłów na trybach. Pewnie są okrągłe. Weź cienką tarcze na kątówke i je zrób na skos aby przy zazębieniu się lepiej trzymało. U mnie to pomogło bo podobnie miałem. Ale ten otwór bym zostawił jeśli nie jest większe jajo niż 1mm niż średnica prowadnicy wodzików. Ale tak czy inaczej. Sprawdź czy wodziki są proste i te brzegi kłów. Mam nadzieję że zrozumiesz o co mi chodziło
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 2007-11-10, 21:06
- GG: 12278948
- Lokalizacja: Ciechomin
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość