Witam, ostatnio wpadł mi w ręce silnik do Jawki, a jak już jest silnik to wypadałoby się rozejrzeć za resztą . W związku z tym mam pytanie: czy na podstawie nr. silnika da się ustalić rok produkcji oraz czy silnik siedział oryginalnie w Ogarze, Mustangu czy Kaczce? Numer silnika to 205523
Silnik JAWA 223
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 2015-03-30, 18:57
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M11
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontaktowanie:
Re: Silnik JAWA 223
Czy po numerze można by to rozróżnić, to nie jestem pewien, ale z wyglądu widać, że masz głowicę bez takiej kreski na górze, czyli jest to jakiś późniejszy okres produkcji. Miałem Ogara 200 z 1983 roku i posiadał tą kreskę na głowicy.
Szybciej dowiesz się, czy silnik jest prawdopodobnie od Ogara 200 lub od Jawki. Zdejmij gaźnik i sprawdź jaki otwór ma króciec. Jeśli kwadratowy, to jest to wersja do Jawek lub ktoś odblokował ten silnik zmieniając króciec. Jeśli otwór jest okrągły to ten silnik mógł być zamontowany w Ogarze 200. Kolejna sprawa to dysze gaźnika. Jawa miała dysze 68 oraz 38, a Romet Ogar 200 miał na pewno mniejsze wymiary dysz. W Internecie czytałem, że 65 i 30, ale to nie jest pewna informacja. Kolejną sprawą jest wyprzedzenie zapłonu. Jawa miała 1,70 - 2,00mm, a Ogar 200 1,40 -1,70 mm.
Możesz jeszcze poczytać w Internecie, czy na jakiś elementach silnika wybijano rok produkcji np. zapłon, jakieś wałki startera lub inne. To tyle
Szybciej dowiesz się, czy silnik jest prawdopodobnie od Ogara 200 lub od Jawki. Zdejmij gaźnik i sprawdź jaki otwór ma króciec. Jeśli kwadratowy, to jest to wersja do Jawek lub ktoś odblokował ten silnik zmieniając króciec. Jeśli otwór jest okrągły to ten silnik mógł być zamontowany w Ogarze 200. Kolejna sprawa to dysze gaźnika. Jawa miała dysze 68 oraz 38, a Romet Ogar 200 miał na pewno mniejsze wymiary dysz. W Internecie czytałem, że 65 i 30, ale to nie jest pewna informacja. Kolejną sprawą jest wyprzedzenie zapłonu. Jawa miała 1,70 - 2,00mm, a Ogar 200 1,40 -1,70 mm.
Możesz jeszcze poczytać w Internecie, czy na jakiś elementach silnika wybijano rok produkcji np. zapłon, jakieś wałki startera lub inne. To tyle
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2016-06-22, 16:50
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
Ogar 202 - Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Silnik JAWA 223
Miałem kiedyś Mustanga. Na Tabliczce znamionowej był tylko nr fabryczny ,czyli nr silnika .Te motorowery nie miały nr. ramy. . Poszukaj nr Jawek to określisz rocznik. Coś mi się kojarzy ,że Ogar miał numery na silniku poprzedzone nr 223 i większy rozmiar cyfr, ale pewności nie mam
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
Re: Silnik JAWA 223
Numer ramy nie był nabijany na ramie a jedynie na tabliczce. Nie znam szczegółów ale z tego co pamiętam to były też modele z numerem i silnika i ramy na tabliczce .lykus pisze:Miałem kiedyś Mustanga. Na Tabliczce znamionowej był tylko nr fabryczny ,czyli nr silnika .Te motorowery nie miały nr. ramy.
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2016-06-22, 16:50
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
Ogar 202 - Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Silnik JAWA 223
Posiadałem 3 szt. Moje Jawki miały tylko jeden numer ,ten sam co na silniku był na tabliczce .Może skuter miał inaczej nie wiem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości