Strona 1 z 1

Re: CZ 175-Amortyzatory przód

: 2008-03-21, 13:47
autor: Mtx50
Witam mam problem z układem elektrycznym w cz 175 a właściwie z migaczami. Chodzi o to ze mruga mi cały układ światła, kontrolki razem z migaczami jak się tego pozbyć co może być przyczyną ?

Re: CZ 175-Amortyzatory przód

: 2008-03-21, 19:33
autor: Fenix
Pewnie nie masz masy - albo w układzie kierunków, albo też lampek kontrolnych. Efekt tego jest taki, że prąd "wracający" z kierunkowskazów szuka sobie przejścia na masę przez te kontrolki właśnie. Całość pulsuje...

Re: CZ 175-Amortyzatory przód

: 2008-03-21, 20:42
autor: Mtx50
Instalacje robiłem pod schemat http://arecki1113.republika.pl/cz175.gif

Z tym, że w tylnych migaczach nie wyprowadzałem masy do akumulatora tylko zrobiłem do ramy czy to może być powód ? trochę pozmieniałem niektóre połączenia ale nie mam pomysłu gdzie tkwi błąd, a pulsują nie tylko kontrolki ale również światła ..

Re: CZ 175-Amortyzatory przód

: 2008-03-21, 23:41
autor: soltys_16
Przecież "masa" to cały motocykl :d nie ważne czy poprowadzimy kable aż do aq. Pewnie zaciski gdzieś zaśniedziały, albo w samej lampie coś może nie łączyć, musisz iść "po kablach" i po kolei sprawdzać. Jeśli wszystko ok i masuje dobrze to szukaj gdzieś indziej, przerywacz ? Ja też myśle, że to masa bo takie dziwne mruganie to zazwyczaj efekt braku masy.

Re: CZ 175-Amortyzatory przód

: 2008-03-22, 11:07
autor: Fenix
Mtx50 pisze:Instalacje robiłem pod schemat http://arecki1113.republika.pl/cz175.gif ...trochę pozmieniałem niektóre połączenia ale nie mam pomysłu gdzie tkwi błąd,
No właśnie ==>tylko trochę pozmieniałem!! I w tym tylko trochę tkwi gdzieś przyczyna twoich kłopotów. A ja niestety nie jestem jasnowidzem i nie bardzo wiem, co tam jest skwaszone. Pewne jest tylko, że jest coś NIE TAK, skoro działa NIE TAK.
soltys_16 pisze:Przecież "masa" to cały motocykl...
No i TAK, i NIE. Bo niektóre elementy ramy motocykla "odzielone" są od reszty silentblokami!! A to nic innego jak kawałek żelastwa oblany gumą. Z własnego doświadczenia wiem, że ta "prawda" sprawdza się w praktyce bardzo często.
Moja rada jest taka: kawał (powiedzmy 1 metr) najzwyklejszego przewodu z jednej strony starannie podłącz pod śrubę gdzieś blisko akumulatora (lub wręcz pod śrubę minusową AQ). Drugi koniec odizoluj na tyle, żeby dało się dotykać czystą miedzią (bez izolacji oczywiście) i zacznij "próbnikawać" podejrzane punkty instalacji. Oczywiście ta końcówka może być podłączana jedynie po tej stronie żarówek, po której jest już połączenie z "masą": broń boże nie do tego styczku, do którego idzie przewód plusowy (bo zwarcie zrobisz jak byk!!). No i patrzysz ==> jakie to wywołuje skutki. Przestało migać? czy dalej miga jak choinka?
Punkt po punkcie, starannie, metodyczne aż do ostatniego "podejrzanego " miejsca. A na przyszłość - unikaj takich eksperymentów: zrobiłem według schematu. Nooo, tylko małe usprawnienia. Bo sam widzisz czym to się potem kończy...
I na koniec jeszcze jedna podpowiedź: "cały motocykl to jedna masa" to prawda, ale dotyczy tylko w miarę nowych motocykli. W starych trzeba zakładać już na wstępie, że jest zupełnie odwrotnie. Być może trzeba będzie zrobić dwie-trzy dodatkowe "masy" jakimś kabelkiem, podciągniętym aż w pobliże AQ (a już prawie na pewno w starszych motocyklach, zapuszczonych, zaniedbanych). :cool: :what: :hah:

Re: CZ 175 - ELEKTRYKA - PYTANIA I PROBLEMY

: 2008-03-22, 14:21
autor: wueskajarka
A czy w tej CZ nie masz czasem na prądnicy plusa na masę ? Może to nie ten problem ale sprawdź jaką masz wersję. W sumie te starsze Jawy Cezety miały plus na masę.

Re: CZ 175 - ELEKTRYKA - PYTANIA I PROBLEMY

: 2008-03-22, 21:14
autor: Mtx50
Dzięki Fenix za podpowiedź co do metody sprawdzenia połączeń tak zrobię i zobaczymy pozdrawiam :-)

Re: CZ 175 - ELEKTRYKA - PYTANIA I PROBLEMY

: 2008-05-27, 12:19
autor: Mtx50
czy krzywka zapłonowa w cz 175 jest taka sama jak w cz 350 ?