Czy po numerze można by to rozróżnić, to nie jestem pewien, ale z wyglądu widać, że masz głowicę bez takiej kreski na górze, czyli jest to jakiś późniejszy okres produkcji. Miałem Ogara 200 z 1983 roku i posiadał tą kreskę na głowicy.
Szybciej dowiesz się, czy silnik jest prawdopodobnie od Ogara 200 lub od Jawki. Zdejmij gaźnik i sprawdź jaki otwór ma króciec. Jeśli kwadratowy, to jest to wersja do Jawek lub ktoś odblokował ten silnik zmieniając króciec. Jeśli otwór jest okrągły to ten silnik mógł być zamontowany w Ogarze 200. Kolejna sprawa to dysze gaźnika. Jawa miała dysze 68 oraz 38, a Romet Ogar 200 miał na pewno mniejsze wymiary dysz. W Internecie czytałem, że 65 i 30, ale to nie jest pewna informacja. Kolejną sprawą jest wyprzedzenie zapłonu. Jawa miała 1,70 - 2,00mm, a Ogar 200 1,40 -1,70 mm.
Możesz jeszcze poczytać w Internecie, czy na jakiś elementach silnika wybijano rok produkcji np. zapłon, jakieś wałki startera lub inne. To tyle
