Strona 1 z 1

Problem z silnikiem Jawa 20.

: 2011-04-17, 17:21
autor: Grzesiek_Bieszczady
Witam. Do mojej jawki kupiłem nowy cylinder firmy moto impex i jaki bym tłok nie wsadził to puchnie i sie zaciera. Mój stary cylinder (oryginalny czechosłowacki) posiada selekcję C i jest już trochę delikatnie mówiąc wyrobiony. Ma rysy itp. Na starym cylindrze chiński tłok nie puchł, a teraz na nowym cylindrze i nowym tłoku moto impex puchnie i sie zaciera. Mam więc do was dwa pytania :
1. Czy ten nowy cylinder może mieć mniejszą średnicę niż 38.00 mm ?
2. Co można zrobić jeśli w cylindrze są rysy ? Czy można je jakoś zlikwidować ?
Co do drugiego pytania wujek mi mówił żeby kupić pierścień na pierwszy szlif i dopasować do cylindra przez szlifowanie zamków.

Re: Problem z silnikiem Jawa 20.

: 2011-04-17, 17:39
autor: Karlicek
W starym cylindrze tłok też zapewne puchł, z tym, że przy dużym luzie nie było to odczuwalne. Teraz luz jest mały (być może za mały) i efekty są widoczne. Stary cylinder można oddać do szlifu, najlepiej razem z nowym tłokiem. Możesz też spróbować oddać nowy cylinder do honowania, i nieco zwiększyć luz, bądź zdobyć porządny tłok.

Re: Problem z silnikiem Jawa 20.

: 2011-04-17, 17:42
autor: Grzesiek_Bieszczady
W starym cylindrze na chińskim tłoku chodziła ładnie zrobiłem ze 150 km (a u nas po górach 150 km jak na silnik na dotarciu to męczarnia i temperatura taka że na cylindrze można jajka smażyć :D:D:D), tylko zaczęłem się bawić gaźnikiem bo mi dużo paliła i chyba za bardzo zubożyłem mieszankę i tłok złapało.