Problemy ze światłami WSK 175
światło STOP
Właśnie postanowiłem zrobic elektryke w mojej wsce.
Otóż nie posługuje sie schematem tylko robie tak jak sobie uważam.
Wszystko działa poprawnie.
Ale mam problem ze światłem stop.
Podłączyłem kable w następujący sposób:
Zasilanie z cewki na : 11-19 - tak jest to oznaczone na schemacie ze strony feniksa
Postojówki z przody połączyłem z tymi z tyłu i dałwm na: 53
Zasilanie przełożyłem z : 52 na: 46
Światła podłączyłem na : 54
Zatem na pierwszym położeniu kluczyka mam postojówki
Na środku nie ma nic
A na 3 położeniu są światła i powinny byc postojówki ale z przodu świeci sie postojówka a z tyłu stop (dlaczego???)
oczywiście wszędzie gdzie trzeba dałem masę.
A kiedy założyłem stop i go podłączyłem to po naciśnięciu hamulca wszystkie światła gasną... dlaczego tak sie dzieje?
Stop podłączyłem na + (zasilanie) i oczywiście do światła.
Otóż nie posługuje sie schematem tylko robie tak jak sobie uważam.
Wszystko działa poprawnie.
Ale mam problem ze światłem stop.
Podłączyłem kable w następujący sposób:
Zasilanie z cewki na : 11-19 - tak jest to oznaczone na schemacie ze strony feniksa
Postojówki z przody połączyłem z tymi z tyłu i dałwm na: 53
Zasilanie przełożyłem z : 52 na: 46
Światła podłączyłem na : 54
Zatem na pierwszym położeniu kluczyka mam postojówki
Na środku nie ma nic
A na 3 położeniu są światła i powinny byc postojówki ale z przodu świeci sie postojówka a z tyłu stop (dlaczego???)
oczywiście wszędzie gdzie trzeba dałem masę.
A kiedy założyłem stop i go podłączyłem to po naciśnięciu hamulca wszystkie światła gasną... dlaczego tak sie dzieje?
Stop podłączyłem na + (zasilanie) i oczywiście do światła.
- luk@sz
- Posty: 181
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
- Lokalizacja: Golinka
- Kontaktowanie:
- master_26
- Posty: 66
- Rejestracja: 2007-06-03, 20:44
- GG: 0
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Re: światło STOP
A znasz ten kawał o bacy?! Rzecz działa się w chacie-schronisku na halach...kamilux pisze:Otóż nie posługuje sie schematem tylko robie tak jak sobie uważam.
Wszystko działa poprawnie. Ale mam problem ze światłem stop.
- turysta: Baco, macie może wrzątek na herbatę?
- baca: mom, ino wystygł!
A co do schematu ze stron Fenixa: jakbyś choć trochę znał się na "kabelkach" to dałbyś sobie z tym radę. Ten schemat faktycznie jest trochę nietypowy, bo dotyczy angielskiej wersji Kobuza (12-voltowej).
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
Problem ze światłami iskrownik SEM
Posiadam Sporta 2 z iskrownikiem SEMa. Mam problem ze światłami. Otóż świecą bardzo słabo, i mam albo przód, albo tył. To znaczy, żeby mieć słabe, ale mieć światło z przodu musze zrezygnować ze światła tylnego. A żeby mieć tył musze odłączyć przód. A tak nie powinno być, bo przecież Sport 2 do zasilania świateł nie potrzebuje Aqu. Teraz nie wiem co zrobic. A w iskrowniku są 3 cewki. Największa, która zasila mi zapłon(przewód koloru czarnego), średnia, którą mam od świateł (kolor czerwony) i najmniejszą cewke ładowania( 2 przewody koloru żółtego) Może ktos mi powiedzieć czy mam dobrze dobrane cewki, czy przypadkiem ta "największa" nie powinna być od świateł, a "średnia" od zapłonu ?? A może muszę zmostkować któreś dwie cewki ?? Mógłby ktoś pokazać jakieś fotki jaki ma to wszystko w środku połączone ?
Bo już 3 tydzień grzebie się z prądami i **** ehhhh.
Ręce mi opadają. Proszę o pomoc.
Bo już 3 tydzień grzebie się z prądami i **** ehhhh.

->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-
- Shoei
- Posty: 195
- Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
- GG: 1233445
- Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze światłami
Wg katalogu czesci zamiennych (wkładka dla S2) strona 16 jest jedna cewka gruba (świetlna nr 5) i dwie cewki; średnia(zapłon nr 6), mala (ladowanie nr 8). Nic dodac nic ujac.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze światłami
W iskrowniku już wszystkie cewki mam tak porobione jak w katalogu. Największa zasila mi światełka, średnia zapłon, a najmniejsza od ładowania jest. Teraz tak, ta cewka od światełek daje napięcie 12 V i najlepiej jest gdy zasila tylko przednią lampe, wtedy mam światło idealne. Jak podłącze do tego pozycyjne tył to już słabizna. Czy może to jest tak, ze tylna lampa zasilana jest z cewki ładowania ? Bo wg schematu tył ma być na 6 V a ładowanie własnie jest na 6V. Czy dobrze mówie ?
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-
- Shoei
- Posty: 195
- Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
- GG: 1233445
- Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze światłami
Najlepiej jak podlaczysz wszystko wg schematu to bedzie dzialac idealnie. Odpowiadajac na twoje pytanie. Tak tyl i pozycja jest zasilana z cewki ladowania. Cewka swietlna jest wykozystywana tylko przez przednia lampe. Swiatla mijania/drogowe 12v z cewki swietlnej idzie, reszta zarowek na 6v i zasilane z ladowania. Tyle dalo sie bez problemu wyczytac ze schematu.
Z pradnicy nr7 idzie 4 przewody dwa zolte (ladowanie) czerwony(swiatlo przednie) czarny(zaplon). Czerwony idzie do stacyjki zacisk nr 17. W polozeniu stacyjki nr2 nastepuje polaczenie na stykach (nr 17 i 16). Z zacisku 16 idzie przewod niebieski do przelacznika swiatel. Od przelacznika swiatel ida dwa przewody bialy i zolty (swiatla drogowe/mijania). Od przewodu zoltego przy swiatlach glownych idzie przewod koloru czarnego do kontrolki swiatel (zarowka oczywiscie tez 12V). To jest caly obwod 12V z cewki swietlnej. Jezeli nie ma w nim innych zarowek znaczy ze nie sa podlaczone do tejze cewki. Schemat nie jest trudny wystarczy "poczytac".
Z pradnicy nr7 idzie 4 przewody dwa zolte (ladowanie) czerwony(swiatlo przednie) czarny(zaplon). Czerwony idzie do stacyjki zacisk nr 17. W polozeniu stacyjki nr2 nastepuje polaczenie na stykach (nr 17 i 16). Z zacisku 16 idzie przewod niebieski do przelacznika swiatel. Od przelacznika swiatel ida dwa przewody bialy i zolty (swiatla drogowe/mijania). Od przewodu zoltego przy swiatlach glownych idzie przewod koloru czarnego do kontrolki swiatel (zarowka oczywiscie tez 12V). To jest caly obwod 12V z cewki swietlnej. Jezeli nie ma w nim innych zarowek znaczy ze nie sa podlaczone do tejze cewki. Schemat nie jest trudny wystarczy "poczytac".
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze światłami
Taa, wystarczy poczytac. Otóż schemat widziałem kilkadziesiąd razy. A problem tkwi w tym, ze nie posiadam orygianlej stacyjki, tylko Kobuzową... czy jakąś tam. A ta nie pasuje pod instalacje w S2. A dopóki nie mam oryginału musze walczyc z tym co mam. Więc zaczęłem od przygotowania instalacji pod Stace. No i napotkałem takie problemy. Dziękuje Ci Shoei . Jutro zrobie jak pisałeś. 

->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-
- Shoei
- Posty: 195
- Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
- GG: 1233445
- Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze światłami
Skoro masz stacyjke "kobuzowa" to zamiast zaciski 17 i 16, musisz podlaczyc u siebie do 16 i wyjscie z 56. Na stacyjce powinny byc opisane numerkami zaciski.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze światłami
Tak, są wszystkie opisane. Tylko jakoś nie idzie mi ten przeszczep stacy od kobuza badajże do Sporta. Wiem tyle za napewno nie bd miał gaszenie przez kluczyk tylko na zwarcie do masy. A jak z innymi zamienniakmi styków ?
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-
- Shoei
- Posty: 195
- Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
- GG: 1233445
- Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze światłami
Nie ma innych. Wlasnie dlatego sa dwa rodzaje stacyjek ze byly to rozne instalacje. Swiatla ci powiedzialem ale niczego wiecej nie wyczaruje. Musisz stacyjke od S2 zalatwic sobie innej rady nie ma. Jakby to bylo takie latwe to by byla jedna stacyjka. Przerobic raczej nie da rady tak latwo bo cala kobuzowa stacyjka jest "na plusie" a w S2 byl oddzielny obowod w stacyjce do gaszenia.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze światłami
No właśnie musiała być masa, a takowej tu brak. To już kapuje co i jak. Dzięki Ci
Jutro zabieram sie za dalsze działania.

Jutro zabieram sie za dalsze działania.
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze światłami
No wszystko świeci jak powinoo.
Ale meczy mnie jeszcze fakt jak działa STOP. Skąd ta żarówka ma dostawać prąd ??
Czy też od cewki ładowania ?
A poza tym, jeśli nie mam podłączonego Aqu w obwód, to jak przygazuje, to pali mi żarówkę 5W/ 6V od postoju tył. Czy nie powinien być jeszcze zamontowany regulator napięcia, w celu uniknięcia tego ? Dodam też, ze tak mi się też zagotował Aqu, poprostu dostawał za duże ładowanie, i szlag go trafił.
Ale meczy mnie jeszcze fakt jak działa STOP. Skąd ta żarówka ma dostawać prąd ??
Czy też od cewki ładowania ?
A poza tym, jeśli nie mam podłączonego Aqu w obwód, to jak przygazuje, to pali mi żarówkę 5W/ 6V od postoju tył. Czy nie powinien być jeszcze zamontowany regulator napięcia, w celu uniknięcia tego ? Dodam też, ze tak mi się też zagotował Aqu, poprostu dostawał za duże ładowanie, i szlag go trafił.
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze światłami
Xabi zrozum wreszcie , jak jest cewka ładowania to musi być akumulator .
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze światłami
A własnie po Twojej odpowiedzi można sie guzik dowiedzieć. Zauważ, ze S2 nie potrzebuje Aqu, więc jak np. Marekproca
Jeździ swoją po drogach bez niego ? Jak inni jeżdzą bez Aqu i działają im wszystki światła ? Prosze o rzetelną odpowiedź a nie takie chore gadanie. Niech się najlepiej wypowie posiadasz S2.
Jeździ swoją po drogach bez niego ? Jak inni jeżdzą bez Aqu i działają im wszystki światła ? Prosze o rzetelną odpowiedź a nie takie chore gadanie. Niech się najlepiej wypowie posiadasz S2.
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze światłami
To że S2 nie potrzebuje akumulatora to nie znaczy że ma go nie mieć, gdyby miało go nie być nikt nie pakowałby cewki ładowania do iskrownika . Nie wiesz przypadkiem do czego służy w S2 prostownik selenowy, bo jak myślę nie dano go po to by zwiększyć ciężar motocykla .
Jeżeli moje gadanie o tym że trzeba mieć w motocyklu akumulator jest chore, to widocznie ja nie pasuję do tego forum a może to Ty nie pasujesz do tego Forum . Może znajdziesz sobie takie Forum na którym Ci doradzą ze najlepiej to wyrzucić całą instalację bo jest zbędna .
Poza tym kolego radzę Ci byś jednak pisał trochę grzeczniejszym tonem, jeżeli zwracasz się do mnie, nie jestem chyba jakimś nowicjuszem na tym Forum i nie życzę sobie takiego traktowania .
Jeżeli chcesz przepis na jeżdżenie bez aku motocyklem to nie zwracaj się z tym oficjalnie na Forum , zwróć się do kolegów na których się powołujesz może oni Ci doradzą .
My na tym Forum nie doradzamy w takich sprawach .
Poniżej wklejam dane o instalacji S1 i S2 z pochodzi ona z tego forum z działu o S1i S2, w obydwu wypadkach występuje akumulator w instalacji .
Źródło energii elek.: od 74r. stosowane były prądnice 6V/50W typu 3206
Prostownik: SPSs-1B/1-25-3
Akumulator kwasowy 6V: 3MA3
Lampa przednia:
-Żarówka światła głównego 12V-35/35W
-Żarówka światła postojowego 6V-4W
-Żarówka oświetlająca szybkościomierz 6V-2W
Lampa tylnia:
-Żarówka światła postojowego 6V-5W
-Żarówka światła ''stop'' 6V-15W lub 6V-21W
Sygnał dźwiękowy: SES 6V
Stacyjka: typu 70-16
Źródło energii elek.: Iskrownik-prądnica SEM K1/80 produkcji szwedzkiej
Akumulator kwasowy 6V: 3MA3 8 Ah, gęstość elekt. powinna wynosić 1,28 g/cm3
Prostownik firmy Lucas
Lampa przednia:
-Żarówka światła głównego 12V-35/35W
-Żarówka światła postojowego 6V-4W
-Żarówka oświetlająca szybkościomierz 6V-2W
Lampa tylnia:
-Żarówka światła postojowego 6V-5W
-Żarówka światła ''stop'' 6V-15W lub 6V-21W
Sygnał dźwiękowy: SES 6V
Stacyjka:
- 5 położeniowa typu 70-16
- 1 pozycja kluczyka zapewnia prąd ładowania 2 A
- 2 pozycja kluczyka zapewnia prąd ładowania 3,5 A
Jeżeli moje gadanie o tym że trzeba mieć w motocyklu akumulator jest chore, to widocznie ja nie pasuję do tego forum a może to Ty nie pasujesz do tego Forum . Może znajdziesz sobie takie Forum na którym Ci doradzą ze najlepiej to wyrzucić całą instalację bo jest zbędna .
Poza tym kolego radzę Ci byś jednak pisał trochę grzeczniejszym tonem, jeżeli zwracasz się do mnie, nie jestem chyba jakimś nowicjuszem na tym Forum i nie życzę sobie takiego traktowania .
Jeżeli chcesz przepis na jeżdżenie bez aku motocyklem to nie zwracaj się z tym oficjalnie na Forum , zwróć się do kolegów na których się powołujesz może oni Ci doradzą .
My na tym Forum nie doradzamy w takich sprawach .
Poniżej wklejam dane o instalacji S1 i S2 z pochodzi ona z tego forum z działu o S1i S2, w obydwu wypadkach występuje akumulator w instalacji .
Źródło energii elek.: od 74r. stosowane były prądnice 6V/50W typu 3206
Prostownik: SPSs-1B/1-25-3
Akumulator kwasowy 6V: 3MA3
Lampa przednia:
-Żarówka światła głównego 12V-35/35W
-Żarówka światła postojowego 6V-4W
-Żarówka oświetlająca szybkościomierz 6V-2W
Lampa tylnia:
-Żarówka światła postojowego 6V-5W
-Żarówka światła ''stop'' 6V-15W lub 6V-21W
Sygnał dźwiękowy: SES 6V
Stacyjka: typu 70-16
Źródło energii elek.: Iskrownik-prądnica SEM K1/80 produkcji szwedzkiej
Akumulator kwasowy 6V: 3MA3 8 Ah, gęstość elekt. powinna wynosić 1,28 g/cm3
Prostownik firmy Lucas
Lampa przednia:
-Żarówka światła głównego 12V-35/35W
-Żarówka światła postojowego 6V-4W
-Żarówka oświetlająca szybkościomierz 6V-2W
Lampa tylnia:
-Żarówka światła postojowego 6V-5W
-Żarówka światła ''stop'' 6V-15W lub 6V-21W
Sygnał dźwiękowy: SES 6V
Stacyjka:
- 5 położeniowa typu 70-16
- 1 pozycja kluczyka zapewnia prąd ładowania 2 A
- 2 pozycja kluczyka zapewnia prąd ładowania 3,5 A
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości