Współcześnie produkowane części
- czochu
- Posty: 119
- Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
- GG: 0
- Lokalizacja: piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
ja mam felge w mz tą co mówi maniek i po sezonie jest elegancka
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
Jako że szukałem tabliczki znamionowej do 175,a w SD akurat nie było, dogrzebałem się takiego sympatycznego sklepu, wrzucam link - może komuś się jeszcze przyda.
http://www.masteral.com/sklep/shopping/ ... 047&na=WSK
co do jakości wykonania to dam znać za kilka dni bo przesyłka już do mnie idzie.
http://www.masteral.com/sklep/shopping/ ... 047&na=WSK
co do jakości wykonania to dam znać za kilka dni bo przesyłka już do mnie idzie.
- wueskajarka
- Posty: 314
- Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
- GG: 5298596
- Lokalizacja: G O R Z Ó W
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
Założyłem taką felgę Sławkowi z Forum i wygląda jak "kolarzówka". Ale to można znieść, gorzej z zaplataniem (9 wypustów pod szprychy ma inny kąt). Odsyłam do moich postów o felgach i szprychowaniu :>Alien pisze:A przypadkiem Wueskajarka nie ma takich w jakiejś maszynie?ŻbiKu pisze:no dobra to który w końcu cwaniak pokaże swoją wsk z tymi felgami?? ;]
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
Nie wiem czemu ale wcześniej były dwa rodzaje tych tabliczek do WSK 175 i jeden to był właśnie ten który oferuje ten sklep do którego podałeś link jest to jedyna firma która produkuje te tabliczki i cała ich oferta jest dostępna na SD.Alien pisze:Jako że szukałem tabliczki znamionowej do 175,a w SD akurat nie było, dogrzebałem się takiego sympatycznego sklepu, wrzucam link - może komuś się jeszcze przyda.
http://www.masteral.com/sklep/shopping/ ... 047&na=WSK
co do jakości wykonania to dam znać za kilka dni bo przesyłka już do mnie idzie.
Niestety tabliczka jest szersza i krótsza co uniemożliwia poprawne przynitowanie jej w starych otworach.
Ma ktoś pomysł jak odmalować starą tabliczkę? ja pomyślałem że można by ją pomalować podkładem na popielato potem kupić odpowiednie literki samoprzylepne (o odpowiedniej wysokości) i taśmę izolacyjna pozaklejać napisy takie jakie są w oryginale dorobić te paski zasłaniające izolacją a resztę która ma być czarna prysnąć akrylem, na koniec oderwać literki i nanieść bezbarwny.
Może jeszcze łatwiejszym sposobem było by zaprojektowanie takiej tabliczki na wzór oryginału i wykonanie jej w jakiejś firmie która zajmuje się foto drukiem takich tabliczek z oznaczeniami.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
No nie do końca...Akuratnie tabliczek do 175 u p. Wacława teraz nie ma, a to co widnieje na stronie w katalogu "WSK 175" to nic innego jak tabliczka do 125 ze zdrapanym nadrukiem "06 z" - widać to nawet na zdjęciu. Żeby wszystko było jasne, jak tylko dojdzie do mnie tabliczka to ją skrupulatnie porównam z oryginałemNie wiem czemu ale wcześniej były dwa rodzaje tych tabliczek do WSK 175 i jeden to był właśnie ten który oferuje ten sklep do którego podałeś link jest to jedyna firma która produkuje te tabliczki i cała ich oferta jest dostępna na SD.

- Anzel
- Posty: 615
- Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilkanaście
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
Ja stwierdziłem że w mojej drugiej S1 zostawie orginalną tabliczkę,na której widoczne są tylko ślady numeratorów.W pewnym sensie jest to dowód zgodności silnika z ramą i nie ma tu mowy o żadnych przekładkach i nabijaniu numerów.Zgoda,nowa tabliczka to ładny detal,a jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach.Jednak posiadając pomalowaną proszkowo ramę z nową tabliczką zdecydowałem że druga zachowa orginalną znamionówkę 

""Yes Rico...Kaboom""
Ekipa Południe®
Ekipa Południe®

- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
Niestety tak jak pisał Wujcio tabliczka jest do bani - szersza, krótsza, otwory nie zgrywają się z tymi z ramy 

- mateusz 46
- Posty: 231
- Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
- Moje maszyny: rm 125
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
jako że ostatnio była rozmowa na forum na temat nowych korbowodów do wsk i z racji że akurat dziś kupiłem nową korbe do m06b3 u mnie w sklepie ze całe 70zł moge wam powiedzeć śmiało ze wszytkie nowe korby mają dolny sworzeń o 1 mm gubszy od orginału ,który jak zapewne wiecie ma 21 mm i przez to konieczne jest roztoczenie połówek wału lub z toczenie brzegów sworza.
Jeszcze nie wiem jak z długoscią w porównaniu do orginału. Bo do 175 sa dłuższe o czym pisałem gdzies na forum .
Jak dla mnie nowe korby mają jeden duży + łożysko igełkowe jednorzedowe w koszyczku które wytrzyma znacznie dłużej od luzniego 3 rzedowego
zamieszczam link do fotek tej korby (sorry za jakość ale nie mam cyfrówki tylko telefon )
http://www.bikepics.com/members/mateusz46/czesci1/
tyle odmnie na temam korbowodów jak ktos widzi jakieś inne różnice lub inne plusy niech je opisze
Jeszcze nie wiem jak z długoscią w porównaniu do orginału. Bo do 175 sa dłuższe o czym pisałem gdzies na forum .
Jak dla mnie nowe korby mają jeden duży + łożysko igełkowe jednorzedowe w koszyczku które wytrzyma znacznie dłużej od luzniego 3 rzedowego
zamieszczam link do fotek tej korby (sorry za jakość ale nie mam cyfrówki tylko telefon )
http://www.bikepics.com/members/mateusz46/czesci1/
tyle odmnie na temam korbowodów jak ktos widzi jakieś inne różnice lub inne plusy niech je opisze
Ekipa Północ
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
Ja się ostatnio zacząłem zastanawiać czy ten grubszy sworzeń to nie jest przypadkiem działanie przemyślane i zamierzone - tzn żeby wykonać regeneracje na zasadzie nadwymiaru. W przeciwnym razie nabijając nowy sworzeń w miejsce starego nie uzyskali byśmy właściwego pasowania..Nie zagłębiałem się nigdy w metody regeneracji wałów dlatego liczę ze ktoś się jeszcze wypowie w tym temacie..
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
no ale ja przemierzyłem dokładnie wały i mam jeden ze sworzniem 21mm a resztę ze sworzniem 22 mm wiec Rykun miał rację żę było kilka serii produkcji wałów (oczywiście ja pisze o korbie do WSK 175)
Ostatnio zmieniony 2009-10-30, 09:45 przez wujcio, łącznie zmieniany 1 raz.
- mateusz 46
- Posty: 231
- Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
- Moje maszyny: rm 125
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
bardzo możliwe z tak było w realiach PRL ze nie było 2 takich samych motrów i cześci
a tak pozatym to ja opisałem tylko to co ja zauwarzyłem może to jest zamierzone ale tak błeboko w to nie wnikałem ale jak pojade zawiesć wał do regeneracji to sie wszystkiego dowiem
a pozatym w wolnej chwili zrobie porównanie cylindrów made in PRL & made in china

a pozatym w wolnej chwili zrobie porównanie cylindrów made in PRL & made in china
Ekipa Północ
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
A co z korbą do 175? Seba, masz już może ją u siebie?
- kapitan zbik
- Posty: 63
- Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0 - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
czy ktoś się orientuje jak wygląda jakość współczesnych kolanek wydechowych do WSK?
w szczególności chodzi mi to:
- trwałość powłoki chromu,
- odporność na przebarwienia pod wpływem temperatury,
- wymiary (czy przypasuje),
- sam materiał (jakoś podejrzanie cienko wygląda ścianka takiego kolanka na zdjęciach z allegro)
Mam nówkę tłumik w pięknym chromie i myślę czy dokupić kolanko czy też pochromować swoje (jest trochę zfatygowane zębem czasu i będzie się smutno odcinać od tłumika...)
w szczególności chodzi mi to:
- trwałość powłoki chromu,
- odporność na przebarwienia pod wpływem temperatury,
- wymiary (czy przypasuje),
- sam materiał (jakoś podejrzanie cienko wygląda ścianka takiego kolanka na zdjęciach z allegro)
Mam nówkę tłumik w pięknym chromie i myślę czy dokupić kolanko czy też pochromować swoje (jest trochę zfatygowane zębem czasu i będzie się smutno odcinać od tłumika...)
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
Dokładnie nawet na zdjęciu widać, że grubość ścianki kolanka jest cienka... Nie wiem jak te od 175 ale te do 125 to lipa moim zdaniem w pierwsze B3 musiałem je podginać troszkę do góry... Natomiast w drógiej B3 pochromowałem stare kolanko i efekt jest niziemski
Dlatego polecm Ci pochromować stare 


(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
Co do trwałości chromu w tym miejscu to skoro fabryczny chrom się odbarwiał bardzo szybko to ten wcale nie jest lepszy. Co do grubości ścianek to w starym i tym współczesnym mam prawie takie same ścianki (różnica minimalna a WSK to model M06 64 czyli kolanko takie jak w WFM). Pod pasowało całkiem nieźle po za tym że miałem problem z uszczelnieniem miejsca styku z cylindrem no i w miejscu styku z tłumikiem też pojawiły się przedmuchy --> będzie trzeba coś pomyśleć
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
No właśnie, dlatego, że pojawiały się przedmuchy to zależy od wygięcia kolanka i zamocowania koło cylindra... Nie wiem jak twoje te od WFM ale moje te pierwsze do 125 takie śmieszne gięcie ma no i najpierw je lekko podgiąłem, a potem zaczęły się przedmuchy robić w jednym i drugim miejscu... Między tłumik a kolanko poszedł "jeans". Tak wyciąłem kawałek ze swoich spodni
Natomiast pomiędzy cylinder a kolanko poszły dwie podkładki te ze Skutera no i do dziś trzyma ale jakoś wykonania kolanka pozostawia wiele do życzenia...

(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- sismon
- Posty: 338
- Rejestracja: 2007-11-14, 23:38
- GG: 1514345
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
wrócę sie do nowych tabliczek
mam u siebie taka w lelku i nawierciłem nowe otwory i jest super, nie mam foty bo bym wam pokazałNiestety tak jak pisał Wujcio tabliczka jest do bani - szersza, krótsza, otwory nie zgrywają się z tymi z ramy
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
Tak zgadza się tylko że te otwory powinny być już firmowo zrobione na taki rozstaw.sismon pisze:wrócę sie do nowych tabliczek
mam u siebie taka w lelku i nawierciłem nowe otwory i jest super, nie mam foty bo bym wam pokazałNiestety tak jak pisał Wujcio tabliczka jest do bani - szersza, krótsza, otwory nie zgrywają się z tymi z ramy
Nowe otwory wychodzą praktycznie na krańcu tabliczki i widać stare dziurki.
Ja u siebie też zastosuje to rozwiązanie bo na pewno będzie ładnie wyglądało (teraz nie mam żadnej tabliczki założonej).
- sismon
- Posty: 338
- Rejestracja: 2007-11-14, 23:38
- GG: 1514345
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
u mnie nic nie widać jutro zarzucę fotę
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
Nie wiem ja u siebie w B3 mam nową ze Skutera i na otwory pasuje niemalże idealnie
odchył jest jakieś dziesiąte milimetra do środka, ale ogółem nie było się do czego przyczepić 


(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość