-
pawels1717
- Posty: 5
- Rejestracja: 2009-09-22, 00:44
- GG: 0
- Lokalizacja: Koniuszowa, Małopolskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: pawels1717 » 2009-10-13, 23:16
witam
Od jakiś dwóch tygodni jestem posiadaczem WSKi175

nabyłem ją od sąsiada na zasadzie "a bier pan bo mi w piwnicy zastawia" niestety stała ona od jakiś 12lat ale podobno odstawiona "na chodzie". Po wielkich trudach udało mi się ją uruchomić. Pierwsza diagnoza nie ma dwójki (faktycznie sąsiad coś wsponinał). No i zabrałem się za remont skrzyni. Wynieniłem dwie zębatki mające wiele wspulnego z brakiem 2 (miały zaokrąglone sprzęgła kłowe). Po wstępnym złożeniu karterów stwierdziłem luz poprzeczny wałka głównego jakieś 5mm. I tu moje pytanie jak go skasować? Czy podkładka pod łożysko trybu zdawczego załatwi sprawę??? Łozysko wałka glównego wymieniłem. Dodam że szukałem na forum, przekopałem wszystkie tematy w tym dziale i nie znalazłem odpowiedzi więc nie bic.
Pozdrawiami proszę o odpowiedź
-
Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Brat » 2009-10-14, 03:45
Było to już poruszane, jest to dystansowanie skrzyni, polega to na tym że na wałek od strony sprzęgła (lewa strona) dokładasz podkładki dystansujące, które zniwelują owy luz.
-
pawels1717
- Posty: 5
- Rejestracja: 2009-09-22, 00:44
- GG: 0
- Lokalizacja: Koniuszowa, Małopolskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: pawels1717 » 2009-10-19, 20:26
Dzięki kolego już zlikwidowałem luzy na obydwu wałkach

mam jeszcze pytanie o schemat sprzęgła, nigdzie nie mogę znalezć jakby kolega mógł dać lnka byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam
-
Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Brat » 2009-10-19, 22:36
viewtopic.php?f=15&t=88
Przeszperaj skany, i dowiesz się o sprzęgle i o tysiącach innych rzeczy.
-
pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: pawel15 » 2009-10-20, 18:29
Brat pisze:Było to już poruszane, jest to dystansowanie skrzyni, polega to na tym że na wałek od strony sprzęgła (lewa strona) dokładasz podkładki dystansujące, które zniwelują owy luz.
A czy do takiego dystansowania skrzyni biegów(obojętnie w jakim motocyklu) przydatny będzie czujnik zegarowy? Bo wydaje mi się, że może się przydać.
-
pawels1717
- Posty: 5
- Rejestracja: 2009-09-22, 00:44
- GG: 0
- Lokalizacja: Koniuszowa, Małopolskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: pawels1717 » 2009-10-22, 10:46
No niestety ja mam radiówke i z rapida nie moge ściągać ale dalem linki koledze i mi ściągnie
Mam jeszcze jedno pytanie co do nierównomiernie ścierających się tarcz sprzęgla. W moim silniku dwie pierwsze tarcze (od strony tarczy dociskowej) są zużyte prawie do końca, a pozostałe dwie prawie nowe. Czy to oznacza że coś jest nie tak?? Czy tak sie dzieje w każdej wesce??
Pozdrawiam
-
wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wujcio » 2009-10-22, 10:58
możliwe że część tych dobrych tarcz była sklejona lub przykładowo przekładki zacinały się na zabieraku sprzęgła
-
pawels1717
- Posty: 5
- Rejestracja: 2009-09-22, 00:44
- GG: 0
- Lokalizacja: Koniuszowa, Małopolskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: pawels1717 » 2009-10-24, 00:02
Dzięki koledzy za odpowiedzi

Myslę że tarcze sprzęgłowe mogły się "zawieszać" blokować na koszu sprzęgłowym, ma on niestety spore ślady zużycia. Trzeba kupić nowy czy da się ten jakoś zregenerować??
Pozdrawiam
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości