-
bociek29
- Posty: 51
- Rejestracja: 2008-07-20, 23:16
- GG: 0
- Lokalizacja: Dorohusk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bociek29 » 2010-05-03, 12:41
Witam!!!
w ostatnim czasie rozebralem zawieszenie przednie w mojej B1 i natrafilem na pewne trudnosci.
chce oddac lagi ruchome do chromowania a nie mam za bardzo pomyslu jak je dalej rozebrac (jezeli sie wogole da

). jak widac na zalaczonym zdjeciu na jednej z nich odkrecilem nakretke i myslalem ze juz wyjdzie ale troszeczke nie za bardzo.nie chcialbym uszkodzic tlukac mlotkiem.
opis moze byc malo precyzyjny ale mysle ze zdjecie wszystko wyjasni.
pprosze o jakies podpowiedzi.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dd9 ... 4d2dd.html
pozdrawiam
-
wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wujcio » 2010-05-03, 13:37
od spodu jest śrubka na śrubokręt albo na klucz 10 która trzeba też wykręcić i oczywiście te górne nakrętki też
-
bociek29
- Posty: 51
- Rejestracja: 2008-07-20, 23:16
- GG: 0
- Lokalizacja: Dorohusk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bociek29 » 2010-05-03, 14:19
od spodu odkrecilem i olej z woda polecial.
-
wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wujcio » 2010-05-03, 14:57
no i dobrze czyli miałeś w lagach taki syf ;]
po odkręceniu tych rzeczy wszystko powinno wyjść do góry, możesz lekko wkręcić te śruby od spodu i lekko wbić je do środka (gwint jest w tej części która ma wyjść do góry razem z lagami nieruchomymi)
-
Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Maniekk » 2010-05-03, 15:12
Poszarp je troche i wyskoczą u mnie też tak było.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
-
tomasz87
- Posty: 186
- Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
- Moje maszyny: m06-1 1959
- Lokalizacja: Lublin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: tomasz87 » 2010-05-03, 15:16
Twoje zawieszenie jest w tak parszywym stanie ,że ja bym kupił za parę zł w 100 razy lepszym stanie i je regenerował bo z tego raczej nic dobrego nie będzie.
-
sopi220
- Posty: 272
- Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: sopi220 » 2010-05-03, 16:48
kolega tomasz ma rację.gurne lagi mają pewnie już ładne wżery i będą niszczyć simering.chromowanie dolnych będzie więcej kosztować niż całe zawieszenie np.na allegro
-
bociek29
- Posty: 51
- Rejestracja: 2008-07-20, 23:16
- GG: 0
- Lokalizacja: Dorohusk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bociek29 » 2010-05-03, 17:17
wlasnie tego sie obawialem. co do chromowana to juz pytalem i za kierownice, lagi, amortyzatory (kielichy) i drobne czesci zaspiewali 300 zl. teraz pytanie jaki ten chrom bedzie( chodzi mi o ta zardzewiala lage).co do gornych-sa brudne. jutro wyczyszcze i poprosze was o ocene.
-
sopi220
- Posty: 272
- Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: sopi220 » 2010-05-03, 17:30
wrzuć sobie te z allegro w obserwowane aukcje nr aukcji 1015532292.ciekawe za ile pójdą? i jeszcze kierownicę znalazłem WFM / WSK KIEROWNICA KLAMKI PÓŁKA NOWY CHROM (numer 1025895425) i jeszcze jedna WSK M06 KIEROWNICA Z KLAMKAMI I PRZEŁĄCZNIKIEM (numer 1021976544)
-
bociek29
- Posty: 51
- Rejestracja: 2008-07-20, 23:16
- GG: 0
- Lokalizacja: Dorohusk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bociek29 » 2010-05-03, 17:38
a jak by z b3 z lat 70 wstawic? mam taka rame to bym wykorzystal
-
sopi220
- Posty: 272
- Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: sopi220 » 2010-05-03, 17:42
w pierwszych b3 były takie jak w b1 i niektórych wfm
-
pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: pawel15 » 2010-05-03, 17:59
bociek29 pisze:a jak by z b3 z lat 70 wstawic? mam taka rame to bym wykorzystal
Jeżeli masz ramę z B3 z pierwszego rocznika(1971) to powinno być tam zawieszenie takie jak w B1(mocowanie lampy wyżej- później, już chyba w 1972 roku mocowanie lampy było niżej). A jeżeli rama jest po roku 1972 to zawieszenie nowszego typu- trochę inne niż w B1).
-
sopi220
- Posty: 272
- Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: sopi220 » 2010-05-03, 18:21
w mojej b3 73r.jest jeszcze to z uchwytami lampy u góry
-
Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wojtek » 2010-05-04, 14:28
Golenie warto chromować. Lagi możesz wypolerować w miejscu gdzie pracuje uszczelniacz. Wbrew pozorom nie jest to bardzo pracochłonne. Około godziny czasu na jedną lagę i będą jak nowe. Chyba że mają głębokie uszczerbki, wtedy w gładkiej powierzchni pozostaną dziury.
Z twojego opisu wynika że rozkręciłeś wszystko co trzeba. Sprężyny również wyjąłeś? Czy to zawieszenie pracowało w miarę płynnie? Jedyne co mi przychodzi go głowy to ruchoma tulejka ślizgowa zapieczona w goleni. W miejsce gdzie znajdowały się uszczelniacze wlej naftę lub napsikaj WD40.
Próbowałeś stuknąć w element tłumiący wystający od spodu goleni? Czy w ogóle noga ruchoma porusza się na nieruchomej i w pewnym momencie trafia na opór? Czy stoi kołkiem i nic nie da się ruszyć?
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
-
bociek29
- Posty: 51
- Rejestracja: 2008-07-20, 23:16
- GG: 0
- Lokalizacja: Dorohusk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bociek29 » 2010-05-04, 20:36
sprezyny zostaly wyjete. zawieszenie nie pracowalo i mysle ze przyczyna tego byla laga z ktorej wyplynela woda (ta przyrdzewiala)
Czy w ogóle noga ruchoma porusza się na nieruchomej i w pewnym momencie trafia na opór?
ta czysciejsza bardzo ladnie pracuje (zdjecie nr 2) przy probie wyciagniecia szarpnieciem w pewnym momencie natrafia na opor i wydobywa sie dzwiek jak bys kierownica w ogranicznik stukna.
Czy stoi kołkiem i nic nie da się ruszyć?
tak jest przy zardzewialej. poddaje sie dopiero przy stukaniu mlotkiem.
-
wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wujcio » 2010-05-04, 21:00
musisz to wybić do góry z dużą siłą a to stukanie spowodowane jest jak pisze Wojtek tą tulejką prowadzącą która ma też wyjść do góry.
-
bociek29
- Posty: 51
- Rejestracja: 2008-07-20, 23:16
- GG: 0
- Lokalizacja: Dorohusk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bociek29 » 2010-05-04, 21:13
czyli rozumiem ze jak bede dzialal sila rownolegla do osi lag to niczego nie uszkodze?
jak sila czlowieka zawiedzie to jeszcze ursuska podczepie
dziekuje za pomoc i pozdrawiam
-
125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: 125 arek » 2010-05-04, 22:24
co do zwieszenia jest takie samo jak w m3 z całego okresu tylko rózniło się jedynie innymi szklankami (osłonami ) mozesz śmiało zakładac od jakiejś b3 ja sam tak zrobiłem bo też nie było sensu regenerować
Ekipa Południe®
-
bociek29
- Posty: 51
- Rejestracja: 2008-07-20, 23:16
- GG: 0
- Lokalizacja: Dorohusk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bociek29 » 2010-05-04, 23:07
myslisz ze nie ma sensu tego regenerowac?
chodzi mi o jakosc chromu jaki bedzie na takiej powierzchni.
Wojtek pisal ze warto. moze troszeczke ten temat by pociagnac bo jedni pisza ze warto a inni ze nie i ja troszeczke nie wiem kogo sluchac
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości