Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
-
marcin jakimiuk
- Posty: 5
- Rejestracja: 2009-06-25, 11:07
- GG: 10644030
- Lokalizacja: Łosice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: marcin jakimiuk » 2011-01-30, 17:16
tak zrobię ;]
Ale jak uważasz? te kanały (1 i 3) można wykonać przy przykręcanej kostce czy konieczne spawanie? Bo jak wspomniałem tak duży spaw tak blisko tulei odkształci ją na pewno.. ?
Czyli według opracowań Grahama bella kanał 1 to ten " boost port" ?

dobrze rozumiem?
-
Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Skinder » 2011-01-30, 17:27
Co do spawania przy tulei - ona jest żeliwna. Sam materiał jest twardszy, przystosowany do wysokich temperatur i odporny na ścierania aluminium ma za zadanie tylko odprowadzać ciepło. Różnica w temperaturach spawania obu metali również jest spora, pozatym każdy cylinder po przeróbkach okien powinien zostać oddany do szlifu/honowania w celu wyrównania krawędzi itd.
-
marcin jakimiuk
- Posty: 5
- Rejestracja: 2009-06-25, 11:07
- GG: 10644030
- Lokalizacja: Łosice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: marcin jakimiuk » 2011-01-30, 17:37
co do szlifu to jak najbardziej,boję się trochę bo jak spawałem cylinder charta to tuleja się odkształciła i tłok nie właził, wszystko jest okey jeśli nie masz ostatniego szlifu

-
wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wujcio » 2011-01-30, 17:45
marcin jakimiuk pisze:
Czyli według opracowań Grahama bella kanał 1 to ten " boost port" ?

dobrze rozumiem?
Nie kanał 1 to nie boost, boost to jest takie zagłębienie w tulei jakie zrobił Irek
I właśnie tu pojawia się problem co się stanie z cylindrem przy spawaniu.
Powiedz mi Kolego Marcinie jak chcesz przykręcić tą membranę do czego? no chyba że jakąś mała od 40-60 ccm

albo króciec dodatkowy z membrana (tylko że to wpływa niekorzystnie na pracę bo zwiększa się pojemność szkodliwa)
-
Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Skinder » 2011-01-30, 17:47
No wiadomo z tym ostatnim szlifem. Jeżeli masz możliwość to możesz zrobić rozwiert tulei, przerobić sobie ożebrowanie jak przystało i dorobić nową tuleje, z innego materiału i przy okazji pod inny tłok (większa średnica potrzebuje przecież grubszej ścianki).
-
marcin jakimiuk
- Posty: 5
- Rejestracja: 2009-06-25, 11:07
- GG: 10644030
- Lokalizacja: Łosice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: marcin jakimiuk » 2011-01-30, 17:58
myślałem nad wyfrezowaniem żeberek pod tą kostkę,samo przykręcenie to nie problem,wszystko zależy jak duża to będzie kostka.jednak nie może być całkiem łyso z tyłu cylindra bo będzie się grzał.To jeszcze dopracuje w głowie ;p
Czyli boost to te zagłębienie w samej tylko tujei, do tego zagłębienia potrzeba pasująca dziura w tłoku tak?

-
wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wujcio » 2011-01-30, 18:01
marcin jakimiuk pisze:myślałem nad wyfrezowaniem żeberek pod tą kostkę,samo przykręcenie to nie problem,wszystko zależy jak duża to będzie kostka.jednak nie może być całkiem łyso z tyłu cylindra bo będzie się grzał.To jeszcze dopracuje w głowie ;p
Czyli boost to te zagłębienie w samej tylko tujei, do tego zagłębienia potrzeba pasująca dziura w tłoku tak?

Próbuj weź jakiś stary cylek i potestuj może się uda.
Tak dokładnie to jest boost.
W WSK 175 myślę że maksymalnie można rozwiercić tuleję do 65 mm więcej to już jest ryzyko bo niestety tuleja ma dosyć cienkie ścianki co może po nagrzaniu spowodować jakieś pęknięcia.
Wsadzenie tłoka >69 mm to już jest raczej nierealne przy takim rozstawie szpilek.
-
marcin jakimiuk
- Posty: 5
- Rejestracja: 2009-06-25, 11:07
- GG: 10644030
- Lokalizacja: Łosice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: marcin jakimiuk » 2011-01-30, 18:25
jeśli już mowa o rozwiercaniu.... myślałem zmianą korby,Seba miał w swojej BP korbę krótszą o 5mm.. więc co myślicie o zapodaniu tłoka z Kawasaki KX 250 (czy jakoś tak),z tego co wyczytałem na katalogach na stronie Motor tech to ma średnice 64mm,sworzeń o tej samej średnicy,jest chyba właśnie wyższy od WSK patrząc wymiar środek sworznia-denko,więc przy krótszej korbie jak znalazł

Co myślicie? Bajki tworzę czy to do zrobienia?
Choć to i tak było by nie opłacalne,bo cylinder już nie nadawałby się do szlifu.Jednak tzreba będzie pozostać przy oryginalnym tłoku. Seba miał obniżony cylek z powodu tej innej korby,warto taką przeróbkę zrobić?
-
wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wujcio » 2011-01-30, 19:35
Dobra ja się już nie odzywam bo szkoda mi nerwów i sił :p
Jak zrobisz coś konkretnego to daj znać

bo takie gadanie mija się z celem a nikt tego wcześniej nie robił

Tu muszą być konkrety (jak robił irek) mierzysz org cylinder, kartery i dopiero coś pasujesz ;]
Z tego co piszesz to mi się wydaje że chyba nie oglądałeś dokładnie cylindra od WSK i karterów

-
irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
-
Kontaktowanie:
Post
autor: irek » 2011-05-06, 22:46
Ja mam mocne postanowienie od jutra brać się za składanie silnika. Muszę przygotować części, posprzątać warstat, żeby mieć na czym składać ten silnik. Mam jeszcze do przeprowadzenia przewody przez kartery. Także za samo składanie wezmę się pewnie gdzieś koło środy. Tempo prac zależy od mojej weny. Wszystko na dobrej drodze.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
-
volksturm
- Posty: 63
- Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
- GG: 0
- Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
- Lokalizacja: Stolp
Post
autor: volksturm » 2011-05-15, 17:12
Te "kanały" doprawadzające w karterze mieszankę z membrany to dobra rzecz ale nie jest krytyczna.Są dziesiątki silników w których cała tarcza wału zasłania zawór membranowy znajdując się od niej raptem ok 2-3 mm dalej tylko na tyle by przy max otwarciu listek membrany nie zahaczył o nie , nawet w popularnym silniku z w mini-bike membrana jest zamocowana tak że wirujące tarcze wału ją przysłaniają a mieszanka i tak dojdzie do cylindra właśnie szparą między przeciwwagami to samo w silnikach modelarskich kosiarkach itp.Jeśli w skrzyni korbowej jes mało szkodliwej pojemności to podciśnienie jest ogromne.Kiedyś pomagałem kumplowi we wstawieniu membrany do etz251 też nie zrobił żadnych dodatkowych kanałów i działało z powodzeniem , to samo w popularnej jawce 50ccm i też śmigało. Powodzenia Irku będzie OK trochę Cię to ustawiania będzie kosztowało ale warto.
Ps.Otwory wyważeniowe wału zaślepiłeś ??
-
irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
-
Kontaktowanie:
Post
autor: irek » 2011-05-15, 22:06
To dobrze, że nie trzeba dodatkowych kanałów bo nie ma ich jak normalnie zrobić. Ja tylko podpiłowałem górną krawędź gniazda tak aby powietrze przedostawało się nad gniazdem wprost pod tłok.
Otwory wyważające zaślepiłem balsą ale podkowy czy innych bardziej skomplikowanych ulepszeń nie robiłem bo nie czuje się w tym dobrze, chciałem tylko usprawnić silnik a tuning na razie zostawiam bardziej wtajemniczonym.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
-
Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Alien » 2011-05-15, 22:17
W 175 nie ma miejsca na żadną podkowę, promień wykorbienia jest na tyle duży, że nic się tam nie zmieści. Jeśli chodzi o pojemność szkodliwą to po zalożeniu korków współczynnik wynosi ok. 2.2 więc nie ma tragedii.
-
volksturm
- Posty: 63
- Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
- GG: 0
- Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
- Lokalizacja: Stolp
Post
autor: volksturm » 2011-05-15, 22:31
w jego przypadku akurat ze względu na membranę w karterze luzy między przeciwwagami się wręcz przydadzą.Faktycznie niewiele tam miejsca ale coś wcisnąć się da.
-
irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
-
Kontaktowanie:
Post
autor: irek » 2011-05-15, 22:36
Spokojnie da się tam wstawić podkowę. Tylko, że fakt wymaga to bardzo dużej precyzji bo miejsca jest mało i wszystko musi mieć odpowiednie pasowanie oraz luzy. Ja nie chciałem się z tym głowić i sobie to odpuściłem ale spokojnie jest to do wykonania. Trzeba tylko mieć pomysł i możliwości, eksperymentować warto, jestem za.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
-
Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Alien » 2011-05-15, 23:00
Swoim postem zmusiłeś mnie żebym ruszył dupe i popatrzył na to jeszcze raz. Faktycznie coś się tam upcha, ale wysokość to max 4mm. Trzeba by przeliczyć czy bardziej się opłaca ładować taką cienką podkówkę czy nie lepiej blachy.
-
volksturm
- Posty: 63
- Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
- GG: 0
- Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
- Lokalizacja: Stolp
Post
autor: volksturm » 2011-05-15, 23:04
A ile miejsca tam oczekiwałeś 2cm ?? tak jak w komarku albo wsk125 ? w wielu innych silnikach wypelnia się nawet 5mm szparę.
-
Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Stary » 2011-05-15, 23:28
W sporcie w latach 70 nie wstawiano podkowy była to gra nie warta świeczki i ryzykowna. Poradzono sobie inaczej - zbliżając ściśle do siebie przeciwciężary wypełniając boki komory korbowej w karterach.
-
volksturm
- Posty: 63
- Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
- GG: 0
- Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
- Lokalizacja: Stolp
Post
autor: volksturm » 2011-05-16, 10:58
Wystarczy dobrze dopasować i ustalić w karterach i będzie git.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości