WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
maniak_wuesek
Posty: 13
Rejestracja: 2011-11-22, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: Zipp Triad II
WSK 125 MO6 B3'85
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: maniak_wuesek » 2011-12-28, 20:27

wstaw obecne fotki wski

maniak_wuesek
Posty: 13
Rejestracja: 2011-11-22, 19:42
GG: 0
Moje maszyny: Zipp Triad II
WSK 125 MO6 B3'85
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: maniak_wuesek » 2012-01-04, 22:24

co tu tak cicho ?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2012-01-04, 22:25

Praca, praca, sesja, sesja i szkoda gadać...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Lukasz1331 » 2012-01-04, 23:47

AudioBas czy mógł być napisać ile i jakiego przekroju oplotu zużyłeś na instalke do swojej WSK??
P.S. super odnowiony motorek oby ci wiernie służył długie lata

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2012-01-05, 21:34

Lukasz1331 pisze:AudioBas czy mógł być napisać ile i jakiego przekroju oplotu zużyłeś na instalke do swojej WSK??
P.S. super odnowiony motorek oby ci wiernie służył długie lata
Oj nie wiem ile bo ja to mam na magazynie biorę tyle ile chcę :)
Nie liczę ile zeszło.



Dobra sprawy mają się następująco:
  • Silnik został wyszkiełkowany jeszcze raz :)
    No cóż jak mi jarek z forum pokazał różnicę to, nie było mowy, abym nie oddał mu na poprawki :P
    IMG_2044.jpg
    IMG_2045.jpg
    IMG_2046.jpg
    Podkładka, która jednak była potrzebna również została dokupiona oraz przy okazji kupiłem nowy tryb zdawczy (jak cała skrzynia również PRL :P):
    IMG_2048.jpg
    IMG_2049.jpg
    IMG_2050.jpg
    Do całości dołączą nowe uszczelki silnika oraz ponoć najbardziej ***zajeb*** uszczelka płynna (ciekawe jak ja później rozkleję ten silnik, ponoć jak robią tym miski olejowe to trzeba młotem napierdzielać heh):
    IMG_2052.jpg
    IMG_2054.jpg

Teraz znowu kilka pytań:
  • 1. Jakie macie sposoby na złożenie silnika - mam na myśli wał. Najpierw łożyska dajecie na wał, później grzejecie kartery w środku i nakładacie połówki? No a jak później z zewnętrznymi łożyskami młotkiem nabijacie? Bo kurde jakoś kiepsko widzi mi się ten pomysł...
    Ale innego nie ma, kartery od strony magneta mogę rozgrzać, ale na czop wału już łożyska nie rozgrzeję, bo mi się poszerzy po całości...
    Od strony sprzęgła już w ogóle lipa, bo tam simmering jest w środku nie chcę go nadgrzać opalarką :(
    Czekam na propozycje ;)

    2. Jak głęboko osadzacie łożysko wałka zdawczego? Na równi z blokiem silnika czy może jednak trochę mniej lub więcej?

    3. Jak mocno musi być wbity ten czpień, który trzyma sprężynę i kulkę od zmieniacza biegów? Mocno ma być to naprężone??
    W sumie można rozciągnąć sprężynę i czpień będzie mniej wbity :P






Jako, że motor w 2012 roku nie będzie miał łatwo (planuję zrobić duuużo km) wszystko musi być na tip top!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Irek.S.

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Irek.S. » 2012-01-05, 21:38

Ad. 2 . równo z blokiem dobrze jeszcze podłożyć dopasowaną cienką podkładke pod dekielek simeringu. Z doświadczenia wiem że to często powoduje wypadanie 3. biegu jeśli łożysko troche sie wysunie.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Johnny » 2012-01-05, 21:43

Pomiędzy łożyskiem trybu zdawczego, a simmeringiem wbitym w dekielek oryginalnie jest stosowana podkładka :!: Z drugiej strony pomiędzy łożyskiem, a wałkiem zdawczym też jest stosowana podkładka 0,25mm, którą dodatkowo dystansuje się tryby w skrzyni.

Łożyska zewnętrzne wciska się przyrządem po skręceniu połówek karterów. Przyrząd wygląda podobnie jak do rozpoławiania silnika tylko działa w drugą stronę. Można to również próbować wbijać ale lepszym pomysłem jest wciskanie. Ważne jest aby siła była przykładana zarówno do pierścienia zewnętrznego, jak i wewnętrznego łożyska - wtedy nie ma niepotrzebnych naprężeń na bieżniach :)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2012-01-05, 21:49

Irek.S. pisze:Ad. 2 . równo z blokiem dobrze jeszcze podłożyć dopasowaną cienką podkładke pod dekielek simeringu. Z doświadczenia wiem że to często powoduje wypadanie 3. biegu jeśli łożysko troche sie wysunie.
Łożysko będzie wklejone na klej:
Obrazek
Nie ma więc bata, że wysunie się :)
Johnny pisze:Pomiędzy łożyskiem trybu zdawczego, a simmeringiem wbitym w dekielek oryginalnie jest stosowana podkładka :!: Z drugiej strony pomiędzy łożyskiem, a wałkiem zdawczym też jest stosowana podkładka 0,25mm, którą dodatkowo dystansuje się tryby w skrzyni.
Jest, jest nawet ją tutaj zaprezentowałem:
http://www.youtube.com/watch?v=uWoa-O7LKjI
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Irek.S.

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Irek.S. » 2012-01-05, 21:53

Dokładnie przy rozbiórce Kosa znalazłem taką podkładke jest idealnie dopasowana do gniazda łożyska.
Co do dystansowania skrzyni to sposób prosty składamy skrzynie nie wkładając wału itd skręcamy na pare śrubk łapiemy za wałek sprzęgłowy i ciągniemy do siebie , luz powinien być minimalny (w okolicach 1mm) . Jeśli po lekkim uderzeniu w wałek zdawczy luz sie zniweluje znaczy że musimy dołożyć podkładke lub kilka ;) Zgodnie z katalogiem części między łożyskiem 6202 pod koszem a wałkiem powinno być od 1-3 podkładek 0,25 a między wałkiem zdawczym a łożyskiem także od 1-3 podkładek 0,25mm

W mojej B3 '82r właśnie wiejscy eksperci na to nie wpadli bo w skrzyni wszystko OK a 3 bieg wypadał... ściągam lewy dekiel a tam luz na wału sprzęgłowym chyba ze 3mm...

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2012-01-05, 22:01

Kolejna sprawa :)

Pewna osoba powiedziała mi, abym zlikwidował ten próg występujący na zdjęciach.
Czyli go wyszlifował i wypolerował.
Z racji tego, że już raz się posłuchałem "poprawiając fabrykę" (zakładaniem podkładki sprężynowej) wolę zapytać czy to serio ma sens.
Czyli wygładzenie tego przejścia.
Na jednym karterze widać działania korbowodu heh pewnie miał duuuuży luz :P

IMG_2055.jpg
IMG_2056.jpg
IMG_2057.jpg
IMG_2058.jpg
IMG_2059.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Skinder » 2012-01-05, 22:13

Jakie ślady korbowodu, o czym ty mówisz. Pozatym chyba nie dokońca ten próg zaznaczyłeś co trzeba.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2012-01-05, 22:18

Właśnie zaznaczyłem ten o którym mi pisała ta osoba :)

A Ty o jakim mówisz?
Słucham sugestii :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Skinder » 2012-01-05, 22:24

Progi likwidujesz na łączeniu gar-karter + poprawka uszczelki jeżeli nie jest dopasowana, a z reguły zachodzi do środka trochę. Wtedy to ma jakiś sens, bo poprawia przepływ mieszanki, jednak na temat polerowania kanałów płuczących zdania są podzielone. Jedni twierdzą, że chropowatość powierzchni powoduje lepsze mieszanie + oddanie ciepła, drudzy że gładka powierzchnia poprawi przepływ.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2012-01-05, 22:27

Ale przecież mieszanka leci do komory po tym progu zaznaczonym na zdjęciu ;)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Muciek
Moderator
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Muciek » 2012-01-05, 22:28

Możesz to spiłować ale nie musisz ;D Różnicy nie odczujesz w tym silniku.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Skinder » 2012-01-05, 22:31

Korbowód i tak zrobi swoje, hehe :)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2012-01-05, 22:32

Wał na szczęście jest po regeneracji zero luzów itp :)
Więc nie powinien nic tam na grzebać :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Lukasz1331 » 2012-01-05, 22:35

spiłowanie tego progu raczej nic nie pomoże ale na pewno cie zaszkodzi ale ja zostawił bym jak jest

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2012-01-06, 14:51

I jak zwykle zdania podzielne ;)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Lukasz1331 » 2012-01-08, 20:49

z ciekawości sprawdziłem moje 100000% oryginalne i nie grzebane kartery też mają takie "progi" więc tak fabryka dała ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości