WSK M06-Z2 '63
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
WSK M06-Z2 '63
Witam!
Przedstawiam Wam mój nowy nabytek z wczoraj, czyli z piątku 13ego (mam nadzieje że nie będzie pechowa )
Motor w stanie dość zmęczonym, kolor czarno-rudy. Stala w jakiejś piwnicy koło szopy, chyba na węgiel czy coś. Pech chciał że stała pod oknem którego od dobrych kilkunastu lat nie było, więc wilgoci trochę dostała. Samo jej odkopywanie ze sterty różnych gratów zajęło dobre 20minut, kolejne tyle szukanie brakujących części. Kupując go nie przyglądałem się specjalnie bo sprzedający był trochę marudny i brałem zanim się rozmyślił. Nie pierwszy rzut oka wydawało mi się że to M06B1 ze względu na charakterystyczne osłony gaźnika (już zdemontowane), dopiero w garażu odczytałem tabliczkę i wyszło że to M06-Z2 z 1963r
Jako że od niedawna czytam to forum to nie jest do końca pewien który to model, choć osobiście obstawiam na 95% że to Z2 ponieważ:
- numery ramy i silnika zgodne z tabliczką
- przednie zawieszenie wygląda jak na innych Z2
- głębokie błotniki
- licznik starszego typu
Tyle że nie pasują mi te boczki i filtr przy gaźniku oraz koła są 18" a nie 19". Tylna lampa oczywiście nie od niej.
Moje pytanie brzmi, to jest trochę skundlona Z2 czy bardzo skundlona B1?
Przedstawiam Wam mój nowy nabytek z wczoraj, czyli z piątku 13ego (mam nadzieje że nie będzie pechowa )
Motor w stanie dość zmęczonym, kolor czarno-rudy. Stala w jakiejś piwnicy koło szopy, chyba na węgiel czy coś. Pech chciał że stała pod oknem którego od dobrych kilkunastu lat nie było, więc wilgoci trochę dostała. Samo jej odkopywanie ze sterty różnych gratów zajęło dobre 20minut, kolejne tyle szukanie brakujących części. Kupując go nie przyglądałem się specjalnie bo sprzedający był trochę marudny i brałem zanim się rozmyślił. Nie pierwszy rzut oka wydawało mi się że to M06B1 ze względu na charakterystyczne osłony gaźnika (już zdemontowane), dopiero w garażu odczytałem tabliczkę i wyszło że to M06-Z2 z 1963r
Jako że od niedawna czytam to forum to nie jest do końca pewien który to model, choć osobiście obstawiam na 95% że to Z2 ponieważ:
- numery ramy i silnika zgodne z tabliczką
- przednie zawieszenie wygląda jak na innych Z2
- głębokie błotniki
- licznik starszego typu
Tyle że nie pasują mi te boczki i filtr przy gaźniku oraz koła są 18" a nie 19". Tylna lampa oczywiście nie od niej.
Moje pytanie brzmi, to jest trochę skundlona Z2 czy bardzo skundlona B1?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2012-02-16, 18:25 przez Adam_Ga, łącznie zmieniany 1 raz.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Troche skundlona Z2 wymieszana z B1-dynką . Nie ten silnik, albo jego prawa strona, nie ten filtr powietrza.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- jarek
- Posty: 305
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
- GG: 7482920
- Moje maszyny: WSK M06-64
- Lokalizacja: Oława/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Skundlona Z2, z tego co widzę to musisz zdobyć puszki boczne, mocowanie i osłonę akumulatora. Piszesz że koła to 18, więc sprawdź średnicę bębna hamulcowego 135mm średnicy + 5 żeberek chłodzących piasty wskazuje na koła do M06-64, 132 mm średnicy wskazuje na jakąś kombinację, z tego co zauważyłem to Twój dekiel tylnego hamulca na pewno nie jest od modelu Z.
Do demontażu filtr i króciec, w tym modelu filtr mocowany był na gaźnik
To chyba wszystko.
Jakieś pytania, uwagi?
pozdro
Do demontażu filtr i króciec, w tym modelu filtr mocowany był na gaźnik
To chyba wszystko.
Jakieś pytania, uwagi?
pozdro
- mareckii91
- Posty: 144
- Rejestracja: 2011-05-04, 09:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-z2
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Czeka Cię dużo roboty, jak możesz zrób zdjęcie kierownicy bo nie wiem jaką masz, słabo widzę na tych zdjęciach. Poza tym to co Borek napisał, filtr na gaźnik, prawa strona inna bo pewnie ktoś zakładał płytki zapłon i do tego puszek Ci brak bocznych
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Dzięki za odpowiedzi!
Gaźnik mam zapasowy więc pewnie to ten który powinien być, filtr ma poprzedni właściciel ale nie chciał dać bo potrzebuje do ciągnika... Jak pojadę po dowód to dam mu jakiś inny filtr i tamten zabieram. Puszka się gdzieś znajdzie na aukcjach, chyba że ktoś ma i chce sprzedać?
@Borewicz możesz napisać coś więcej dlaczego nie ten silnik? Prawa strona masz na myśli pokrywę czy tylko filtr?
Gaźnik mam zapasowy więc pewnie to ten który powinien być, filtr ma poprzedni właściciel ale nie chciał dać bo potrzebuje do ciągnika... Jak pojadę po dowód to dam mu jakiś inny filtr i tamten zabieram. Puszka się gdzieś znajdzie na aukcjach, chyba że ktoś ma i chce sprzedać?
@Borewicz możesz napisać coś więcej dlaczego nie ten silnik? Prawa strona masz na myśli pokrywę czy tylko filtr?
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- Pablo_Picasso
- Posty: 388
- Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
- GG: 40694177
- Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r. - Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Borewiczowi pewnie chodziło o prawy karter. Czeka Cię dużo pracy, ale zobaczysz że się opłaci.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Cały prawy karter pod " płytki zapłon " czyli 31.06 taki jak w wueskach od 1966r. Powinieneś mieć zapłon "głęboki" 31-05. Pod płytki zapłon inny jest prawy karter silnika.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- sieergiej
- Posty: 62
- Rejestracja: 2011-12-24, 20:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175,
Etz 150 x3
Romet Ogar
Simson S51
.. - Lokalizacja: Andrychów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Jak ja lubię takie znaleziska... ile dałeś?
"Lepiej h....o jechać niż dobrze iść.
Prawda jest najważniejsza.
Prawda jest najważniejsza.
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
OK, już czaję.
Ponieważ technicznie w wueskach jestem jeszcze zielony to wystarczy zmienić karter czy zapłon też będzie "płytki" skoro jest karter? Okaże się jak rozbiorę silnik, ale czy można to określić tylko na podstawie karteru co jest w środku?
@mareckii91 zdjęcie kierownicy postaram się wrzucić dziś, ale raczej jutro.
Że jest masa pracy to wiedziałem jeszcze w trakcie odkopywania, ale jak tylko zdobędę części będzie robiona. Na oryginał oczywiście.
@sieergiej dałem 200zł, ale znając typ człowieka od którego kupiłem za filtr jeszcze będę musiał coś dorzucić...
Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi
Ponieważ technicznie w wueskach jestem jeszcze zielony to wystarczy zmienić karter czy zapłon też będzie "płytki" skoro jest karter? Okaże się jak rozbiorę silnik, ale czy można to określić tylko na podstawie karteru co jest w środku?
@mareckii91 zdjęcie kierownicy postaram się wrzucić dziś, ale raczej jutro.
Że jest masa pracy to wiedziałem jeszcze w trakcie odkopywania, ale jak tylko zdobędę części będzie robiona. Na oryginał oczywiście.
@sieergiej dałem 200zł, ale znając typ człowieka od którego kupiłem za filtr jeszcze będę musiał coś dorzucić...
Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
z prawej strony pod gaźnikiem, w takim rowku.
Czyli karter powinien wyglądać jak na tym zdjęciu, tak?
Czyli karter powinien wyglądać jak na tym zdjęciu, tak?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Dla pewności sprawdź, czy zgadzają się bicia na obu karterach ( zgodność par ), ale podejrzewam że prawy karter jest po prostu podmienony i powinien być ten z lewej z dwoma deklami.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Dekiel od zapłonu jest z M06B1 . Pewnie te części zostały podmienione razem z osłonami bocznymi. Kartery na pewno są nie od pary: lewy jest starego typu z małymi kanałami przelotowymi i dużym nadlewem z boku, a prawy pochodzi z nowszego silnika.
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
@Savier, nie wiem czy Cie dobrze zrozumiałem - chodzi że silnik był rozpoławiany i pół jest starsze a pół nowsze razem z deklem czy tylko dekiel?
@jarek, piszesz że potrzebuje nowe mocowanie i osłonę aku, podejrzewam że będzie to wyglądało jak w twojej M06-64, czy możesz mi podesłać zdjęcie żebym wiedział czego dokładnie szukać?
@jarek, piszesz że potrzebuje nowe mocowanie i osłonę aku, podejrzewam że będzie to wyglądało jak w twojej M06-64, czy możesz mi podesłać zdjęcie żebym wiedział czego dokładnie szukać?
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Tak, dobrze rozumujesz - ale czy dekiel był wymieniany razem z karterem to Ci nie powiem.
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Daj fotki jaki masz tam zapłon a będzie wszystko wiadomo.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- jarek
- Posty: 305
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
- GG: 7482920
- Moje maszyny: WSK M06-64
- Lokalizacja: Oława/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Co do mocowania to się mylisz, w modelu M06-64, jak i M06B1 mocowania akumulatora były całkowicie odmienne, i nie spotkasz ich w innych modelach. Ty potrzebujesz coś takiego jak tu w dolnym prawym rogu download/file.php?id=5188&mode=view , Jest to takie mocowanie jakie występowało w WSK M06, L, Z oraz WFM M06
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
kolejne zdjęcia:
PS. A tak w ogóle to Wy tam macie wszystkie schematy przy komputerach czy taką wiedzę w głowie?
Dzięki wielkie za szybkie i konkretne odpowiedzi!
zmierzyłem bębny, wychodzi na 135mm ale mierzone zwykłą taśmówką, dokopie się do suwmiarki to potwierdzę na 100%.PS. A tak w ogóle to Wy tam macie wszystkie schematy przy komputerach czy taką wiedzę w głowie?
Dzięki wielkie za szybkie i konkretne odpowiedzi!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- jarek
- Posty: 305
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
- GG: 7482920
- Moje maszyny: WSK M06-64
- Lokalizacja: Oława/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
W głowie , ale spokojnie ta wiedza nie wzięła się z niczego wszystko jest na forum tylko musisz dobrze poszukać. Co do kierownicy to jest odpowiednia do tego modelu więc szykuj się na jej chromowanie ba zdobycie z ładnym chromem nie jest łatwą sprawą.gramsiu pisze:
PS. A tak w ogóle to Wy tam macie wszystkie schematy przy komputerach czy taką wiedzę w głowie?
Dzięki wielkie za szybkie i konkretne odpowiedzi!
Co do numerów technologicznych czyli tzw. parowaniu to znajdują się nad numerem silnika, a dokładniej nad numerem silnika masz nadlewy ZMD a nad nimi powinny być wybite numery najczęściej 3 cyfrowe, prawa i lewa połówka ma mieć ten sam numer.
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06-Z2 czy B1?
Dzięki, moto stoi u teścia to jutro podjadę i sprawdzę.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości