CDI W WSK 125
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Dla rozluźnienia atmosfery poczytajcie:
http://dwa-kolka.pl/Thread-Zap%C5%82on-CDI-do-WSK
Myślałem, że padnę!!!!
http://dwa-kolka.pl/Thread-Zap%C5%82on-CDI-do-WSK
Myślałem, że padnę!!!!
- Adrian.
- Posty: 247
- Rejestracja: 2012-04-26, 14:42
- GG: 11487935
- Moje maszyny: Jawa 350
WSK 2xM06B3 - Lokalizacja: Okolice Szczytna
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Hahahah. 
Słabo sie starasz AudioBas , skoro inni twierdzą że to prowizorkaDość że tak powiem prowizorka , nie wiadomo czy jest bezpiecznie się takim czymś poruszać .

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
To pikuś lepsze to, że myślą iż mam wtrysk dieslowski:
heh, Cdi to wysokocisnieniowy wtrysk z diesli a zaplon w benzynowych silnikach odbywa sie za pomocą iskry, nie poprzez wtrysk jak w dieslu. z tego co widze to jedynie wtryskiwane jest tam paliwo do gaznika i niewiem czy to w czymkoliek pomaga, szczegolnie przy takim prowizorycznym wykonaniu, pozatym dieslowskie wtryskiwacze sie bardzo szybko zatrą jeżeli będą chodzic na benzynie zamiast ropy.
Cdi to zapłon diesla, tam nie ma iskry, zapłon następuje poprzez wtrysk oleju napędowego.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 2012-06-09, 19:13
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1985
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon CDI Piaggio Typhoon
Pomoże ktoś?reandeer pisze:Witam!
Stałem się nabywcą zapłonu od skutera Piaggio Typhoon 50 i chcę go zamontować w WSK 125.
Może nie ten dział ale chodzi mi przecież o zapłon.![]()
Więc tak: przymierzyłem magneto i wydaje mi się że pasuje w 100%.
Magneto się nie chwieje ani nie ma luzów.
Czy ktoś wie jaki jest kąt wału korbowego Piaggio Typhoon a jaki WSK ?
I kolejne pytanie do tych którzy robili tą przeróbkę: czy kąt wyprzedzenia zapłonu nadal pozostaje ten sam 3mm przed GMP ?
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Ja nie wiem.reandeer pisze:Czy ktoś wie jaki jest kąt wału korbowego Piaggio Typhoon a jaki WSK ?
TAK, chociaż możesz się pobawić 2,8, 2,6, 3,2reandeer pisze: I kolejne pytanie do tych którzy robili tą przeróbkę: czy kąt wyprzedzenia zapłonu nadal pozostaje ten sam 3mm przed GMP ?

-
- Posty: 35
- Rejestracja: 2012-06-09, 19:13
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1985
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Inne pytanie czy są stosowane rozrusznikoalternatory w motocyklach (ogólnie)?
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2012-04-10, 14:04
- GG: 9129532
- Moje maszyny: wsk125, simson sr50
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Witam,
Jak obiecałem wrzucam zdjęcia mojej wersji cdi. Poniżej przedstawiam też krótki filmik z działania. Jak będę miał więcej czasu to zrobię zdjęcia stojana.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lLstSq_XnTk[/youtube]
Jak obiecałem wrzucam zdjęcia mojej wersji cdi. Poniżej przedstawiam też krótki filmik z działania. Jak będę miał więcej czasu to zrobię zdjęcia stojana.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lLstSq_XnTk[/youtube]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Adrian.
- Posty: 247
- Rejestracja: 2012-04-26, 14:42
- GG: 11487935
- Moje maszyny: Jawa 350
WSK 2xM06B3 - Lokalizacja: Okolice Szczytna
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
piotreks zamontowałeś to wszystko na Wuesowskiej podstawie iskrownika? W jaki sposób?
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Podejrzewam że w taki sam jak zrobił to autor tematuSayan. pisze:piotreks zamontowałeś to wszystko na Wuesowskiej podstawie iskrownika? W jaki sposób?

- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
no ale fajna sprawa dowiedzieć się ze jednak uczą sie ludzie z informacji udzielanych na forum <ok>z-tomek pisze:Podejrzewam że w taki sam jak zrobił to autor tematu
jest to jak najbardziej motywacja do dalszych przemyśleń i w rezultacie przeróbek;)
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2012-04-10, 14:04
- GG: 9129532
- Moje maszyny: wsk125, simson sr50
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Nic nadzwyczajnego, ja miałem jakąś starą zniszczoną podstawę, którą kiedyś kupiłem dla cewki zapłonowej. Nie nadawała się do normalnej eksploatacji natomiast do CDI przypasowała. Trochę rzeźbienia i przypasowała. Nie wiem jaka w tym filozofia i co za nauka z tego może popłynąć.
- Adrian.
- Posty: 247
- Rejestracja: 2012-04-26, 14:42
- GG: 11487935
- Moje maszyny: Jawa 350
WSK 2xM06B3 - Lokalizacja: Okolice Szczytna
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
z-tomek pisze:Podejrzewam że w taki sam jak zrobił to autor tematuSayan. pisze:piotreks zamontowałeś to wszystko na Wuesowskiej podstawie iskrownika? W jaki sposób?
Kto pyta nie błądzi

piotreks pisze:Nie wiem jaka w tym filozofia i co za nauka z tego może popłynąć.
Duża. Wytłoczenie takiej podstawki jak co niektórzy sądzą kosztuje od 30zł w góre. Gdybym zastosował starą podstawkę od iskrownika w to miejsce mam okablowanie lub jakiś moduł lub cewkę.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Zgadza, się im więcej sie wymota samemu tym taniej ,jak widze ,że można za 60-80zl miec gotowe CDI(np.Ob.Savier) to aż milo na sercu z tą myślą ,że można naprawde w dobrych pieniądzach mieć porzadny zapłon.Sayan. pisze:Nie wiem jaka w tym filozofia i co za nauka z tego może popłynąć.
Duża. Wytłoczenie takiej podstawki jak co niektórzy sądzą kosztuje od 30zł w góre. Gdybym zastosował starą podstawkę od iskrownika w to miejsce mam okablowanie lub jakiś moduł lub cewkę.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Za tą kwotę sam zapłon.termin21 pisze:za 60-80zl miec gotowe CDI
Dolicz do tego tokarza za frezowanie karterów, regulator, cewkę, moduł

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Dokładnie, 69 zapłon bez przesyłki a gdzie reszta. Nie ma lekko, trzeba płacić - ale za to mamy dużo części zamiennych w przyzwoitej mam nadzieję jakości i w supuer cenie.
- chomik
- Posty: 343
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750 - Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Montując CDI na oryginalnej podstawie iskrownika trzeba toczyć kartery, czy coś innego modzić?
Z wpasowaniem cewek na podstawę myślę, że sobie poradzę
Z wpasowaniem cewek na podstawę myślę, że sobie poradzę

-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2012-04-10, 14:04
- GG: 9129532
- Moje maszyny: wsk125, simson sr50
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Jeżeli traktować podstawę WSK jako oryginalną to nie trzeba toczyć karterów.
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Toczenia karterów ( nawet nie trzeba toczyć mająć wiertarkę stołową , imadło do niej i krążek papieru 80 można sobie spokojnie samemu poradzić, wczoraj testowane
) nie ma co się bać, spokojnie można wrócić do oryginału, w silniku którym pierwszy raz rok temu testowaliśmy CDI aktualnie siedzi oryginalny zapłon
.


Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- chomik
- Posty: 343
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750 - Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
piotreks, a mógłbyś przybliżyć temat CDI na wueskowej podstawie iskrownika?
Bo na pierwszej stronie już zdjęć ni ma, a ja tego nie ogarniam do końca. Cewki przewijałeś?
Najlepiej, jakbyś od początku do końca opisał proces montażu takiego zapłonu, super by było, jakbyś dorzucił do tego zdjęcia, albo rysunki poglądowe
Bo na pierwszej stronie już zdjęć ni ma, a ja tego nie ogarniam do końca. Cewki przewijałeś?
Najlepiej, jakbyś od początku do końca opisał proces montażu takiego zapłonu, super by było, jakbyś dorzucił do tego zdjęcia, albo rysunki poglądowe

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości