Problem z doprowadzeniem paliwa do cylindra
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 2012-05-12, 12:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 1961r.
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontaktowanie:
Problem z doprowadzeniem paliwa do cylindra
Siemka! Jestem początkującym motocyklistą i na sprawach mechaniki motocyklowej jestem zielony. Mam problem z dostępem paliwa do cylindra. Mój egzemplarz to M06-Z2 '61. Motocykl został po kilkuletniej przerwie odpalony 3 lata temu. Przeczyściliśmy z tatą gaźnik i odpaliła od pierwszego "strzała". Następnie dostała się z moje głupie, szalone, młode dłonie i moich kolegów i z każdym dniem było z nią coraz gorzej. Od roku nie jest na chodzie i dopiero po tej przerwie uświadomiłem sobie jaki byłem głupi i ile krzywd jej wyrządziłem. Teraz zmieniłem swoje postępowanie i pogląd na świat. Chcę doprowadzić ją małymi kroczkami do tego stopnia, aby wprawiać w zachwyt wszystkich gapiów. Koniec tego wstępu.
Miesiąc temu czyściłem gaźnik, benzyną i sprężonym powietrzem. Stawiam na to że jest drożny. Problem jest z tym, że do komory cylindra nie dostaje się kapka paliwa i mimo iskry motocykl nie pali. Ekperymentowałem z dolewaniem bezpośrednio paliwa do komory tłoka i motocykl odpalał, ale tylko na chwilę, bo brak mu benzyny. Czytałem, że przyczyną mojej awarii może być lewe powietrze. Mam 3 tezy:
- "wydmuchane" uszczelki na cylindrze (zmienialiśmy z kolegami tłok i pierścienie i mogliśmy nie zrobić tego na picuś glancuś),
- odłamana blaszka (na fotce, ta jedna z tych 4), ta blaszka ciągle tam jest przy montażu gaźnika do cylindra, ale jest odłamana,
- śrubka, która spina klamrę (łączenie gaźnika z cylindrem) jest zjechana i nie dokręcam jej do końca (próbuję ową śrubkę załatwić od znajomych).
Czy, któraś z moich tez może być prawdziwa? Co mogę sprawdzić? Liczę na Waszą pomoc.
Mister
Miesiąc temu czyściłem gaźnik, benzyną i sprężonym powietrzem. Stawiam na to że jest drożny. Problem jest z tym, że do komory cylindra nie dostaje się kapka paliwa i mimo iskry motocykl nie pali. Ekperymentowałem z dolewaniem bezpośrednio paliwa do komory tłoka i motocykl odpalał, ale tylko na chwilę, bo brak mu benzyny. Czytałem, że przyczyną mojej awarii może być lewe powietrze. Mam 3 tezy:
- "wydmuchane" uszczelki na cylindrze (zmienialiśmy z kolegami tłok i pierścienie i mogliśmy nie zrobić tego na picuś glancuś),
- odłamana blaszka (na fotce, ta jedna z tych 4), ta blaszka ciągle tam jest przy montażu gaźnika do cylindra, ale jest odłamana,
- śrubka, która spina klamrę (łączenie gaźnika z cylindrem) jest zjechana i nie dokręcam jej do końca (próbuję ową śrubkę załatwić od znajomych).
Czy, któraś z moich tez może być prawdziwa? Co mogę sprawdzić? Liczę na Waszą pomoc.
Mister
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doprowadzeniem paliwa do cylindra
Cześć!
Bardzo dobrze, że chcesz "naprawić" swoje grzechy
. Na pewno Ci w tym pomożemy.
Na chłopski rozum to mogą być te ściskające skrzydełka. Nie masz innego gaziora, żeby to sprawdzić?
PS. Skąd dokładnie jesteś? Może z moich terenów?
Bardzo dobrze, że chcesz "naprawić" swoje grzechy

Na chłopski rozum to mogą być te ściskające skrzydełka. Nie masz innego gaziora, żeby to sprawdzić?
PS. Skąd dokładnie jesteś? Może z moich terenów?
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 2012-05-12, 12:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 1961r.
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doprowadzeniem paliwa do cylindra
Spod Bartoszyc, gaźnik postaram się załatwić. Dzięki z góry za wszelką pomoc. Mam nadzieję, że wspólnymi siłami ruszymy moje cacko na wakacje 

- bartek582
- Posty: 278
- Rejestracja: 2012-01-29, 22:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 m21w2
- Lokalizacja: Barczewo
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doprowadzeniem paliwa do cylindra
Postaraj się wyeliminować wymienione przez siebie przyczyny i powinno być ok,zrób to na spokojnie, zero pośpiechu bo to zły doradca.Możesz mieć rozregulowany gaźnik też będą problemy z zapalaniem (jeśli wcześniej coś grzebaliście "w gaźniku". Savier tym razem to ''moje tereny'' choć nie takie bliskie. Pozdrawiam
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 2012-05-12, 12:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 1961r.
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doprowadzeniem paliwa do cylindra
Witajcie!!! Huraa! Dziś zagadałem do sąsiada i udało nam się ruszyć motór. Zacznę od tego co było nie tak:
- za duża przerwa między cylindrem a karterem (podkładki pod spód, brak sczelności),
- złe zamocowany tłok (strzałka do gaźnika).
Ponadto zamocowaliśmy nową śrubkę na opasce (wylot cylindra koniec gaźnika). Nie obeszło się bez silikonu na łaczeniu cylindra z karterem i cylindra z głowicą.
Z relacji znajomego do wymiany pozostało jeszcze, tak na początek:
- zawleczki pomiędzy tłokiem, a sworzniem (zmiana na sprężynowe)
- uszczelka między cylindrem, a głowicą.
Urwana została również linka od gazu.
Wszystkie braki postaram się jutro nabyć i w miarę czasu uzupełnić.
Ważne, że motor hula! Teraz czas na dalsze naprawy.
Serwus!
- za duża przerwa między cylindrem a karterem (podkładki pod spód, brak sczelności),
- złe zamocowany tłok (strzałka do gaźnika).
Ponadto zamocowaliśmy nową śrubkę na opasce (wylot cylindra koniec gaźnika). Nie obeszło się bez silikonu na łaczeniu cylindra z karterem i cylindra z głowicą.
Z relacji znajomego do wymiany pozostało jeszcze, tak na początek:
- zawleczki pomiędzy tłokiem, a sworzniem (zmiana na sprężynowe)
- uszczelka między cylindrem, a głowicą.
Urwana została również linka od gazu.
Wszystkie braki postaram się jutro nabyć i w miarę czasu uzupełnić.
Ważne, że motor hula! Teraz czas na dalsze naprawy.

Serwus!
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 2012-02-09, 16:48
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doprowadzeniem paliwa do cylindra
witam
nie chce robic kolejnego tematu a mój problem jest podobny.
Czytałem juz chyba wszystkie tematy o moim problemie ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Mój sprzęt wsk 125 po remoncie nie pobiera sobie benzynki z gaźnika:(
- wał po regeneracji
- tłok nowy (nominał rzemiosło)
- pierscienie nowe
- simery nowe
- wszystkie uszczelki nowe
- do tego podkowa doszła
- i troche podpiłowany tłok
zapłon jest dobrze ustawiony bo gdy wleje benzyny pod swiece to zapali na chwile po czym gaśnie choć gaźnik zawsze przelewam, na pych tez nie chce i juz nie wiem co mam robic
z góry dziekuje za pomoc!!!
dodam jeszcze ze do gaznika leci dobrze benzyna ale z gaznika do cylka wcale:(
króciec szczelny. wszystko raczej szczelne simery sie nie pocą. pod cylkiem nowa uszczelka z gambitu( tak jak i wszystkie) a ciągnac paliwa nie chce
dodam jeszcze ze jak kopie i przytkam reka gaznik to najpierw wypycha a potem zasysa
nie chce robic kolejnego tematu a mój problem jest podobny.
Czytałem juz chyba wszystkie tematy o moim problemie ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Mój sprzęt wsk 125 po remoncie nie pobiera sobie benzynki z gaźnika:(
- wał po regeneracji
- tłok nowy (nominał rzemiosło)
- pierscienie nowe
- simery nowe
- wszystkie uszczelki nowe
- do tego podkowa doszła
- i troche podpiłowany tłok
zapłon jest dobrze ustawiony bo gdy wleje benzyny pod swiece to zapali na chwile po czym gaśnie choć gaźnik zawsze przelewam, na pych tez nie chce i juz nie wiem co mam robic
z góry dziekuje za pomoc!!!
dodam jeszcze ze do gaznika leci dobrze benzyna ale z gaznika do cylka wcale:(
króciec szczelny. wszystko raczej szczelne simery sie nie pocą. pod cylkiem nowa uszczelka z gambitu( tak jak i wszystkie) a ciągnac paliwa nie chce

dodam jeszcze ze jak kopie i przytkam reka gaznik to najpierw wypycha a potem zasysa

-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doprowadzeniem paliwa do cylindra
Nowy tłok bez szlifu ? Jeśli progu nie było to po co stary zmieniałeś?
Jak paliwo leci do gaźnika ,a nie idzie do cylindra to zmień gaźnik. Nikt go przez forum nie uzdrowi.
Jak paliwo leci do gaźnika ,a nie idzie do cylindra to zmień gaźnik. Nikt go przez forum nie uzdrowi.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 2012-02-09, 16:48
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doprowadzeniem paliwa do cylindra
nowy tłok i nowy cyl tez jest. a gaznik postaram sie pozyczyc od kogoś
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doprowadzeniem paliwa do cylindra
jak masz nowy komplet CX to zobacz jak wygląda tłok w GMP ze zdjętą głowicą.
Możliwe że tłok jest za krótki ten sam problem miał np Savier w swoim tjuningowym cylindrze
Możliwe że tłok jest za krótki ten sam problem miał np Savier w swoim tjuningowym cylindrze
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 2012-02-09, 16:48
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doprowadzeniem paliwa do cylindra
wczesniej był to komplet i było dobrze. przed samym remontem kolega kopnął a cylinder był sciągniety i sie tłok wyłamał o karter.
a w gmp tłoku brakuje do konca jakis 1mm moze dwa przy krawedzi
a w gmp tłoku brakuje do konca jakis 1mm moze dwa przy krawedzi
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 2012-02-09, 16:48
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doprowadzeniem paliwa do cylindra
pozyczyłem gaznik od kolegi i nic
juz dalej to nawet nie wiem co mam zrobic
tyle kasy posżło w remont i dupa nie chce palic


-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doprowadzeniem paliwa do cylindra
może nowy tłok jest luźniejszy od starego i przez to nie zasysa paliwa ?? ewentualnie łapie lewe powietrzeprzemo22 pisze:wczesniej był to komplet i było dobrze. przed samym remontem kolega kopnął a cylinder był sciągniety i sie tłok wyłamał o karter.
a w gmp tłoku brakuje do konca jakis 1mm moze dwa przy krawedzi
a próbowałeś wstrzyknąć paliwo prosto pod świecę??
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doprowadzeniem paliwa do cylindra
dopasuj wysokość tłoka do cylindra.
Kup oryginalny cylinder i tłok
Sprawdź czy jest dobra kompresja i czy są dobre pierścienie na tłoku
Zatkaj gaźnik ręką od strony filtra i spróbuj kopnąć - wtedy już nie ma opcji żeby nie zabrało paliwa.
Kup oryginalny cylinder i tłok

Sprawdź czy jest dobra kompresja i czy są dobre pierścienie na tłoku
Zatkaj gaźnik ręką od strony filtra i spróbuj kopnąć - wtedy już nie ma opcji żeby nie zabrało paliwa.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 2012-02-09, 16:48
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doprowadzeniem paliwa do cylindra
kompresja jest bardzo dobra bo reki nie moge utrzymac na dziurze od swiecy.
przytykałem reka i tez nie ssała choc czuc podcisnienie
lewego tez nie łapie bo wszytkie uszczelki i simery nowe i dodatkowo dzis uszczelniłem króciec na klej do szyb samochodowych
przytykałem reka i tez nie ssała choc czuc podcisnienie
lewego tez nie łapie bo wszytkie uszczelki i simery nowe i dodatkowo dzis uszczelniłem króciec na klej do szyb samochodowych
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 2012-02-09, 16:48
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doprowadzeniem paliwa do cylindra
na nowy tłok i cyl zmd mnie juz nie stac i tak ww to cholerstwo wpakowałem kupe kasy...
nie wiem czy luzny niby nominał to chyba powinno pasowac
a gdzy wleje pod swiece beny to pali za pierwszym lub trzecim strzałem
raz sie zdazyło ze sie przejechałem 100 metrów ale potem był koniec jazdy 
a jak dopasowac tłok zeby wystawał rowno z cylkiem ? jak tam brakuje moze 1,5mm zeby było rowno
nie wiem czy luzny niby nominał to chyba powinno pasowac



a jak dopasowac tłok zeby wystawał rowno z cylkiem ? jak tam brakuje moze 1,5mm zeby było rowno

-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doprowadzeniem paliwa do cylindra
każdy tłok ma inny wymiar więc nie zawsze może pasować
spróbuj kupić inny tłok ewentualnie zmień uszczelkę pod cylindrem na cieńszą o ile masz taką możliwość
spróbuj kupić inny tłok ewentualnie zmień uszczelkę pod cylindrem na cieńszą o ile masz taką możliwość
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 2012-02-09, 16:48
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doprowadzeniem paliwa do cylindra
Sprobuje bez uszczelki na sam sylikon albo wytne jakas prowizorke cienka zeby zobaczyc co bedzie.
Moze bys mi polecił jakis tłok nominał z allegro ? bylbym wdzieczny
Moze bys mi polecił jakis tłok nominał z allegro ? bylbym wdzieczny
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 2011-05-15, 21:24
- GG: 28788170
- Moje maszyny: WSK 125 80'
- Lokalizacja: Cegielnia
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doprowadzeniem paliwa do cylindra
Te 1.5 mm różnicy jest mierzone przy krawędzi tłoka czy na środku ?
Jeżdżę wueską po szosach i czuje ten wiatr we włosach ^ ^
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 2012-02-09, 16:48
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doprowadzeniem paliwa do cylindra
przy krawędzi tłoka 
jeszcze zapłon sie zepsuł ach ide ja podpalić
nik mi nie pozome ?

jeszcze zapłon sie zepsuł ach ide ja podpalić
nik mi nie pozome ?
- Kondziu
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-03-30, 16:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-B3 125(1982)
WSK M06-B3(1979)
WSK M06-B3(1984) - Lokalizacja: Kalisz
- Kontaktowanie:
Re: Problem z doprowadzeniem paliwa do cylindra
sprawdźkomorę pływakowąmoże tam masz troszkęwody tam i paliwo nie może się przedostać
"Nie ma Boga jest motór"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości