CDI W WSK 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-07-18, 21:56

supersonic25 pisze:Po prostu nie chcę zchrzanić ;)
Moim zdaniem po prostu nie chce Ci się czytać.
Serio denerwujące to jest.
Siedzę robię zdjęcia, opisuje cuduje itp i każdy pyta o to samo...!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
supersonic25
Posty: 63
Rejestracja: 2012-02-01, 17:27
Moje maszyny: wsk m06b3
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: supersonic25 » 2012-07-19, 15:47

Spokojnie, kolego ; )
Nie należę, do tych co nie czytają i od razu pytają. Kilka dni temu zastanawiaem się czy pakować się w to "coś". Ale jednak się na CDI zdecyduję. Wczoraj z resztą miałem ciężki łeb, więc może źle zadałem pytanie. Ale wielkie dzięki Audio za dobrą robotę i zdjęcia, pomogło zdecydowanie.. pozdr.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: wujcio » 2012-07-19, 22:57

supersonic25 pisze:Spokojnie, kolego ; )
Nie należę, do tych co nie czytają i od razu pytają. Kilka dni temu zastanawiaem się czy pakować się w to "coś". Ale jednak się na CDI zdecyduję. Wczoraj z resztą miałem ciężki łeb, więc może źle zadałem pytanie. Ale wielkie dzięki Audio za dobrą robotę i zdjęcia, pomogło zdecydowanie.. pozdr.
No tak po ostatnich pytaniach widać że wszystko czytasz faktycznie :p

gena192
Posty: 3
Rejestracja: 2012-07-18, 18:34
GG: 0
Moje maszyny: WSk 125
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: gena192 » 2012-08-01, 20:24

Siemanko!
Zakupiłem moduł cdi do mojej wsk 125 czy mogłby ktoś sprawdzić podłączenie przewodów na schemacie czy jest ok?
Dzieki, pozdrawiam! ;P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2012-08-01, 22:40 przez gena192, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-08-01, 20:57

Regulator od razu wywal :)

Moduł:

Pomarańczowy - cewka z fajką
Czarny - masa
Czerwono-Czarny - cewka CDI nawijana drutem 0.20
Czarno-Biały - gaszenie po zwarciu z maską
Czerwono-Biały - do impulsatora


Nie ma za co :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

gena192
Posty: 3
Rejestracja: 2012-07-18, 18:34
GG: 0
Moje maszyny: WSk 125
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: gena192 » 2012-08-01, 21:11

Regel wywalić, czyli jaki był by dobry czy swoj zrobic taki jak ten?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1721229.html
Dzieki wielkie :-)

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1778
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Szczepan » 2012-08-01, 21:30

Regulator jest dobry jeśli chcesz jeździć bez aku ;) Podłaczałem taki pod skuter i ładował pięknie w motorze jeszcze nie sprawdzałem. Na razie jeżdżę na takim bez aku i jest git :)
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

gena192
Posty: 3
Rejestracja: 2012-07-18, 18:34
GG: 0
Moje maszyny: WSk 125
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: gena192 » 2012-08-01, 21:55

Aha ,to dobrze bo bede jedził bez aku ,a podłączonego masz tak jak u mnie na schemacie czy inaczej? :-D

Awatar użytkownika
supersonic25
Posty: 63
Rejestracja: 2012-02-01, 17:27
Moje maszyny: wsk m06b3
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: supersonic25 » 2012-08-01, 22:06

Chopaki, muszę się zapytać o kilka rzeczy. Przejrzałem temat cały jeszcze raz, na kilka pytań znalazłem odpowiedź, ale mam jeszcze trochę. Jakby ktoś spokojnie mógł odpowiedzieć to będę niezmiernie wdzięczny. Jak mi się uda zalożyć, to chyba z wdzięczności zrobię najprostszy poradnik do trójki, jak założyć cdi ;D
Nie jestem dobrym kombinatorem, aczkolwiek umiem sobie poradzić ;P Już kupuję zestaw, ale mam kilka pytań przed tym.

1. Czy taki iskrownik z magnetem podoła całej elektryce (ładowanie, światła itd.) tzn. wiem, że chyba takie właśnie zakładaliście, magneto 3XG i trzeba spiować klin na wale. Ale może ktoś się natknął i czy jest jakiś mocniejszy iskrownik dostępny do cdi w trójce? http://allegro.pl/iskrownik-stator-magn ... 35210.html
2. Czy aby zastosować regler i mieć dobre ładowanie, trzeba rozmasować te cewki? Chodzi mi o najlepsze wyjście.
3. Jakie przeróbki wykonać, aby dać wszystkie cewki na ładowanie(światła z aku)?Przewijanie nic nie dało, więc ono raczej odpada...
4. Hehe, to jednak ktoś upchnął cewkę i moduł za podstawkę, bo temat chyba nie doszedł do końca i nie wiem czy ktoś jeździ tak...?
5. Regulator zastosować taki jak Audio kupił za ok 46zł, żeby mieć wszystko z aku? Chodzi o dobre ładowanie.
6. Tu nie mogę znaleźć odpowiedzi. Czy iskrownik od chińczyka pasuje na płasko zjechaną oryginalną postawkę?? Audio pisał, że ta gruba cewka przeszkadza? To w końcu jak, bo najpierw było, że pasi, potem, że coś tam...
7. Czyli muszę impulsator ustawić jak najbliżej paska i najlepiej na dole? jak to z tym paskiem, niektórzy przeklejali, a podobno da się tak ustawić zapłon jak w statorze z platynkami, czyli unieruchamiamy magneto, ustawiamy tak, żeby pasek zachodził na impulastor i kręcimy podstawką?
8. Tu dla upewnienia Wam zatruję. Iskrownik do nowej podstawki przykręcam obojętnie w jakim ułożeniu będą cewki? Chyba, że odpowiedź z pyt. 6 brzmi inaczej :). Tak, aby magneto całe weszło. A impulsator na dole (wcześniej blaszkę trzeba dorobić )?
9. Ściągacz magneta kupić od razu, czy narazie da się bez niego jakoś?

Z kablami raczej sobie poradzę, tyle było pisane ( chyba, że coś inaczej oznaczą :d)
Dzięki za przeczytanie i pomoc. Pozdrawiam. Tylko proszę bez nerwów :P

Awatar użytkownika
supersonic25
Posty: 63
Rejestracja: 2012-02-01, 17:27
Moje maszyny: wsk m06b3
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: supersonic25 » 2012-08-04, 19:57

Jakby ktoś był uprzejmy, to czy mógłby pomóc? Dzzzięki serdeczne :D
Ps. Chyba, że Audiobas uruchomi poradnik na stronce, to pytań będzie mniej :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2012-08-04, 20:50

1. Czy taki iskrownik z magnetem podoła całej elektryce (ładowanie, światła itd.) tzn. wiem, że chyba takie właśnie zakładaliście, magneto 3XG i trzeba spiować klin na wale. Ale może ktoś się natknął i czy jest jakiś mocniejszy iskrownik dostępny do cdi w trójce?
Szczerze wątpię. :-)
9. Ściągacz magneta kupić od razu, czy narazie da się bez niego jakoś?
Najlepiej od razu, zdejmowanie jest o wiele przyjemniejsze.

abrodowi
Posty: 2
Rejestracja: 2012-07-29, 12:11
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 m06 b3 z 1973r
Lokalizacja: wroclaw
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: abrodowi » 2012-08-04, 21:51

Zamierzam również zamontować CDI ze skutera w mojej WSK.
Podłączenie elektryczne jest dość jasne po kilkugodzinnym czytaniu tego tematu oraz podobnych tematów na innych forach. ;-)


Dużo pisane było o problemach z montażem i konieczności zastosowania nowej podstawki.
Właśnie taką projektuje. Przy okazji załączam przekrój jak to wygląda przy nowej podstawce.
Chcę jeszcze przerobić piastę magneta bo jak widać na rysunku stożek w magnecie jest dłuższy niż stożek na wale korbowym.

Może komuś się przyda taka wizualizacja sytuacji montażowej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
supersonic25
Posty: 63
Rejestracja: 2012-02-01, 17:27
Moje maszyny: wsk m06b3
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: supersonic25 » 2012-08-04, 22:40

Savier, ogromne dzięki Ci za odpowiedź na te pytania ;]
abrodowi, super ukazane, na pewno wielu osobom ułatwi to wyobrażenie.

bear

Re: CDI W WSK 125

Post autor: bear » 2012-08-05, 20:17

Ja rowniez mam zamiar zamontowac CDI w swoijej WSK bo ostatnio platynki mnie denerwuja. Moglby ktos kto juz takowy zaplon ma zalozoony podac linki do np. allegro z tymi czesciami? Zalezy mi na jak najmniejszej ingerencji w caly uklad (mowie o toczeniu czy dorabianiu jakis podstaw). Szczerze to wole dolozyc 20zl i miec troche lepsze swiatla czy ladowanie wiec moze byc cos drozszego ale z umiarem :P Dodam ze przeczytalem caly temat jednak informacje sa dosc sprzeczne co do montowania czy wyboru zaplonu.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1778
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Szczepan » 2012-08-05, 20:43

Nie ma wyboru i musisz jakoś ingerować albo poprzez toczenie albo poprzez dorobienie nowej podstawki. Wszystkie części potrzebne do zakupu masz wypisane wcześniej. Co do wyboru każdy będzie polecał swoje. Ja na zestaw z oznaczeniem 3XG nie narzekam. Łącznie na naszych motorach z tymi zapłonami zrobiliśmy już w granicach 1000km bez niczego.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
supersonic25
Posty: 63
Rejestracja: 2012-02-01, 17:27
Moje maszyny: wsk m06b3
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: supersonic25 » 2012-08-05, 21:22

Stronę wcześniej Audiobas dał zdjecia jak wykorzystać oryginalą podstawkę. Tylko już mam tak pokręcone w głowie, że nie wiem w końcu czy oprócz wyfrezowania na płasko starej podstawki-statora trzeba coś jeszcze zrobić, czy tylko założyć cewki nowe od chińczyka... Jakby ktoś mógł jeszcze odpowiedzieć na resztę pytań.. ;) pozdr.

bear

Re: CDI W WSK 125

Post autor: bear » 2012-08-06, 15:32

No właśnie ja też mam metlik bo jedni mówią tak a drudzy inaczej. To samo jest z tymi zestawami a chciałbym zrobić to na ori podstawce

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: wujcio » 2012-08-06, 15:50

bo to się bierze zapłon w ręce i się patrzy co trzeba zrobić a nie że każdy kupi inne podstawki z cewkami z chiny i trzeba to opisywać.
Jak ktoś ma spryt to sobie sam poradzi...
A Wam szkoda kupić zapłon za 200 zł i pokombinować..

bear

Re: CDI W WSK 125

Post autor: bear » 2012-08-06, 17:15

Nie wiedzialem ze mamy takich bogaczy na forum co wywalaja na lewo i prawo po 200zl.
Chcemy z kolega sie dowiedziec jakie dokladnie kupic zestawy aby pozniej nie pluc sobie w brode.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Łukasz S. » 2012-08-06, 17:47

To poczytajcie i poogladajcie, a nie róbcie z siebie......
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość