Jakie oznaczenie ma nominalny tłok WSK 125 ?
- bas2321
- Posty: 34
- Rejestracja: 2013-01-14, 21:39
- GG: 0
- Moje maszyny: -M06B1
-M06B3
-M21W2 Kobuz - Lokalizacja: ONA
- Kontaktowanie:
Jakie oznaczenie ma nominalny tłok WSK 125 ?
Witam Jestem w trakcie remontu silnika WSK 125 i mam pewien problem . Nie wiem czy cylinder jest po szlifie , na tłoku są oznaczenia N 0 , czy oznaczają one że tłok jest nominalny ? W remoncie silnika uwzględniłem wymianę pierścieni bo dzwonią jak w kościele, w związku z tym chciałbym wiedzieć jakie pierścienie będą dobre i zgodne .
Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość Z góry dziękuje za odpowiedź .
Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość Z góry dziękuje za odpowiedź .
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Jakie oznaczenie ma nominalny tłok WSK 125 ?
Zasadniczo N0 oznacza nominał, ale dla pewności możesz sprawdzić suwmiarką czy tak napewno jest ( wymiar będzie oscylował w granicach 52mm), nie myślałeś nad szlifem?
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2012-11-27, 21:21
- GG: 0
- Moje maszyny: B1 `69
- Lokalizacja: powiedzmy, że Będzin
- Kontaktowanie:
Re: Jakie oznaczenie ma nominalny tłok WSK 125 ?
@łukasz.S No a co z grupami selekcyjnymi?
W silniku 125 nominał to grupy od NA (wymiar tłoka 51,89-51,90) do NE (51,93-51,94). Tak samo (NA do NE)oznaczano cylindry (od 52,00 do 52,05), żeby dobierać cyl+tłok na odpowiednie pasowanie (luz 0,04-0,06 na stronę). Pasowanie tłok - sworzeń oznaczano kolorową farbą.
Podejrzewam, że na tłoku masz NC, tylko kiepsko widoczne, a nie NO.
Sprawdź średnicę tłoka (na płaszczu) i cylindra (poniżej progu) - to da ci najlepszy obraz stanu silnika. Nominalny cyl powinien mieć 52mm (+0/+0,05), pierwszy szlif 52,25(+0/+0,05), każdy następny szlif to dodatkowe 0,25mm. Dopuszczalne zużycie (książkowo) to 0,11mm dla cylindra i 0,10mm dla tłoka. Jeśli wymiary nie przekraczają dopuszczalnego zużycia, to można składać elementy tak jak są (o ile inne rzeczy nie są zużyte, np. zbyt luźne pasowanie tłok-sworzeń lub tulejka główki korbowodu). W przypadku przekroczenia - szlifujesz cylinder i wkładasz nowy tłok.
No i jeszcze kwestia pierścieni - nawet kupione na odpowiedni wymiar mogą wymagać dopasowania zamka. wkładasz pierścień do cylindra (bez tłoka) poniżej progu i mierzysz szczelinomierzem odstęp między końcami pierścienia. Szczelina powinna mieć od 0,2 do 0,35 w nowym pierścieniu (jeśli jest za mała to pilnik w dłoń i jazda, bo inaczej połamiesz pierścienie przy pierwszym rozgrzaniu silnika), ale dopuszczalne zużycie wynosi aż 0,95mm.
To tak w skrócie.
A wogóle to zabierając się za remont silnika dobrze poczytać mądre książki (wiszą na portalu w dziale biblioteka) - tam masz opis remontu ze zdjęciami jak co robić i tabelami wymiarów.
I jeszcze jedno - dzwonić mogły nie pierścienie, ale właśnie luźny sworzeń.
W silniku 125 nominał to grupy od NA (wymiar tłoka 51,89-51,90) do NE (51,93-51,94). Tak samo (NA do NE)oznaczano cylindry (od 52,00 do 52,05), żeby dobierać cyl+tłok na odpowiednie pasowanie (luz 0,04-0,06 na stronę). Pasowanie tłok - sworzeń oznaczano kolorową farbą.
Podejrzewam, że na tłoku masz NC, tylko kiepsko widoczne, a nie NO.
Sprawdź średnicę tłoka (na płaszczu) i cylindra (poniżej progu) - to da ci najlepszy obraz stanu silnika. Nominalny cyl powinien mieć 52mm (+0/+0,05), pierwszy szlif 52,25(+0/+0,05), każdy następny szlif to dodatkowe 0,25mm. Dopuszczalne zużycie (książkowo) to 0,11mm dla cylindra i 0,10mm dla tłoka. Jeśli wymiary nie przekraczają dopuszczalnego zużycia, to można składać elementy tak jak są (o ile inne rzeczy nie są zużyte, np. zbyt luźne pasowanie tłok-sworzeń lub tulejka główki korbowodu). W przypadku przekroczenia - szlifujesz cylinder i wkładasz nowy tłok.
No i jeszcze kwestia pierścieni - nawet kupione na odpowiedni wymiar mogą wymagać dopasowania zamka. wkładasz pierścień do cylindra (bez tłoka) poniżej progu i mierzysz szczelinomierzem odstęp między końcami pierścienia. Szczelina powinna mieć od 0,2 do 0,35 w nowym pierścieniu (jeśli jest za mała to pilnik w dłoń i jazda, bo inaczej połamiesz pierścienie przy pierwszym rozgrzaniu silnika), ale dopuszczalne zużycie wynosi aż 0,95mm.
To tak w skrócie.
A wogóle to zabierając się za remont silnika dobrze poczytać mądre książki (wiszą na portalu w dziale biblioteka) - tam masz opis remontu ze zdjęciami jak co robić i tabelami wymiarów.
I jeszcze jedno - dzwonić mogły nie pierścienie, ale właśnie luźny sworzeń.
- man on the WSK
- Posty: 295
- Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
- Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983 - Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
- Kontaktowanie:
Re: Jakie oznaczenie ma nominalny tłok WSK 125 ?
Jak masz robić remont silnika zgodnie ze sztuką to sprawdź czy cylinder nie ma już wyczuwalnego progu u góry co kwalifikuje go do szlifu. Bo nawet jeśli będziesz zmieniał tylko tłok czy pierścienie nie robiąc szlifu gdy cylinder ma próg to NIGDY taki silnik nie będzie pracował właściwie ( mała kompresja) - TO JEST PARTACTWO a nie remont. To jest bardzo częsty błąd, a potem ludzie się żalą że silnik niby "po remącie" , a słaby.
- bas2321
- Posty: 34
- Rejestracja: 2013-01-14, 21:39
- GG: 0
- Moje maszyny: -M06B1
-M06B3
-M21W2 Kobuz - Lokalizacja: ONA
- Kontaktowanie:
Re: Jakie oznaczenie ma nominalny tłok WSK 125 ?
OK , rozumiem . Czyli jednak będę musiał zrobić szlif .
Re: Jakie oznaczenie ma nominalny tłok WSK 125 ?
Nawet bez progu moze nie byc kompresji jak u mnie. Progu nawet milimetra a komprecha lipna
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Jakie oznaczenie ma nominalny tłok WSK 125 ?
Nawet milimetra! Toz to lux nowka fabryczna!Progu nawet milimetra a komprecha lipna
-
- Posty: 1096
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Jakie oznaczenie ma nominalny tłok WSK 125 ?
istnieje oznaczenie NO na tłokach rzemieślniczych firmy cx oznacza ono nadwymiar 0 czyli nominał załozę sie ze jak kolega wytrze nagar znajdzie też cx czyli cross impex
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-08-13, 22:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Jakie oznaczenie ma nominalny tłok WSK 125 ?
Mam cylinder cx'a, który i tak musi iść do szlifu. Warto? Czy może lepiej się wykosztować i kupić żeliwny oryginał, który i tak pójdzie do szlifu?franq87 pisze:istnieje oznaczenie NO na tłokach rzemieślniczych firmy cx oznacza ono nadwymiar 0 czyli nominał załozę sie ze jak kolega wytrze nagar znajdzie też cx czyli cross impex
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości