CDI W WSK 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2014-03-19, 17:55

hej,

gdzie u siebie zamocowaliście moduł, cewkę i regulator? (mowa o takim iskrowniku jaki ma u siebie bartek 85, z mały regulatorem 4 pinowym). U siebie chciałbym to zrobić z założeniami: nic nie wiercimy itp. czyli pełna możliwość powrotu do oryginału. Chciałbym też wykorzystać oryginalne przepusty od gaszenia, świateł i ładowania.
Zamysł mam taki, żeby poprowadzić dodatkowy przewód z jednej strony łączący się z przepustem - gaszenie - i poprowadzeniem go starym wyjściem kabla WN do modułu. Jeśli chodzi o ładowanie, myślałem regulator skitrać w lampie, w miejsce oryginalnego prostownika - są już tam przewody na ładowanie i światła, więc stosujemy minimalną ilość nowych przewodów. Pytanie, robił już ktoś tak? Nie będzie mu za ciepło czy coś? :) Może macie lepszy pomysł?
Moduł jak i cewkę chciałbym zamocować na blaszcze, którą z jednej strony mocowałbym do uchwytu klaksonu, a z drugiej strony do ramy trytytką. Pod to jakaś guma, żeby nie drgało itp.
Następna zagwozdka, w jaki sposób wyprowadzaliście masę? U siebie zrobiłem to na jednym przewodzie, który łączy się z kablem masowym z iskrownika, ale może jest lepsze rozwiązanie, a taki laik jak ja go nie widzi :P.

Kabel zielony (masa): https://www.dropbox.com/s/mhch15d0tfjs7 ... 163534.jpg

PS. Teraz wszystko jest w lelku, ale tylko na testy, potem idzie do B3 (a tam nie ma takiej blaszki pod bakiem :P )
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2014-03-19, 19:07

Moim zdaniem bez sensu jest pakowanie regulatora napięcia w lampę i jego ponowny powrót do akumulatora.
Zbędne wydłużanie trasy okablowania, gorsze chłodzenie, większe wibracje :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2014-03-19, 19:09

Oryginalnie wychodzą przecież kable w lampie, wtedy jest bez roboty totalnie - czy źle patrzę na schemat? Przewód na światła też tam idzie. Dla mnie to pierwszyzna .

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: z-tomek » 2014-03-19, 23:32

To co podałeś na rysunku jest najprostsze a zarazem najskuteczniejsze. Jeśli chodzi o regulator to śmiało zapakuj go w lampę

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2014-03-20, 09:36

Dzięki tomek :->

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2014-04-18, 00:12

Witam ponownie :D.
Posiada ktoś może z osób tutaj dorabiajacych podstawki wymiary umiejscowienia otworów pod impulsator? :)

Awatar użytkownika
Stuntrad
Posty: 14
Rejestracja: 2014-04-23, 16:33
GG: 0
Moje maszyny: Szrot Team
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Stuntrad » 2014-04-24, 10:34

Gdybyś ktoś potrzebował gotowy zestaw CDI do wsk 125 to dla użytkowników forum specjalna oferta 350zł(z wysyłką): viewtopic.php?f=17&t=18565

Pierwsze zapłony CDI skonstruowałem w 2006 roku, od tamtego czasu działają bezproblemowo. Sam montaż jest bardzo łatwy:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2ufYw2eudz8[/youtube]

Awatar użytkownika
guziec583
Posty: 243
Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
GG: 0
Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator
Lokalizacja: Olecko
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: guziec583 » 2014-04-24, 14:17

[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 404
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: grzechu212 » 2014-04-25, 16:49

Ogólnie regulatory napięcia nie posiadają podziału na 2t i 4t ;-) Ja akurat taki posiadam w swojej wsk http://allegro.pl/regulator-napiecia-4- ... 61607.html. Montowałem go już parę razy i wszystkim śmiga jak należy i do tego posiada 4 piny a nie 5 :)
Destroyers of the system

piter
Posty: 221
Rejestracja: 2011-10-19, 11:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: piter » 2014-04-26, 20:22

Panowie, mam takie pytanie co do cdi, będe nie długo montował i czy sygnał do wsk muszę kupić na 12v i czy ten automat do stopu też musi być inny?

Matej
Administrator
Posty: 734
Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
GG: 2507850
Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211
Lokalizacja: Miłoszyce
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Matej » 2014-04-26, 20:24

wsio zostaje i bedzie działać

piter
Posty: 221
Rejestracja: 2011-10-19, 11:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: piter » 2014-04-26, 20:28

ok. dzięki:)

Awatar użytkownika
guziec583
Posty: 243
Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
GG: 0
Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator
Lokalizacja: Olecko
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: guziec583 » 2014-04-26, 23:00

grzechu212 pisze:Ogólnie regulatory napięcia nie posiadają podziału na 2t i 4t ;-) Ja akurat taki posiadam w swojej wsk http://allegro.pl/regulator-napiecia-4- ... 61607.html. Montowałem go już parę razy i wszystkim śmiga jak należy i do tego posiada 4 piny a nie 5 :)
tylko ciekawie czy na tym będą stałe światła ;-) o to mi najbardziej chodzi
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2014-04-27, 09:13

Dziwaczny ten regulator :D na początku widzę biały kabel a potem znika :D.
Ten który rzuciłeś widzę, że nie ma przewodu białego przy wyjściu z regla... powinno się dać go podłączyć, ale nic pewnego ;-) jak coś - pomożemy!
Ten 4 pinowy na pewno jest bezmasowy?

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 404
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: grzechu212 » 2014-04-27, 12:05

Światła będą jeżeli podepniesz się bezpośrednio z akumulatora, a ładowanie z cewek dasz na regulator,,,podpięcie tego jest banalnie proste bo zielony to minus na akumulator i masę motocykla , czerwony plus na akumulator, a zółty i pomarańczowy to prąd zmienny zebrany ze wszystkich cewek świetlnych, który posłuży jako ładowanie akumulatora. Tak przynajmniej jest w 175 :-) i działa...
Destroyers of the system

Awatar użytkownika
guziec583
Posty: 243
Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
GG: 0
Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator
Lokalizacja: Olecko
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: guziec583 » 2014-04-28, 22:59

Robię coś w po dobie jak kolega Savier. Jak myślicie dobrze będzie ? :-> (miedzy blaszkę a ramę mam dać taśmę dwustronną )
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2014-04-28, 23:13

Fajne, ale ciut długie. U siebie jak robilem testowe - wychodziło krótsze. Ale tak to dobry pomysł z tym zagięciem :)

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Caniek » 2014-05-03, 20:19

Jeszcze Kilka godzin temu jak słyszałem o zapłonie CDI w WSK 125 to mnie szlag trafiał...
Po przeczytaniu 47 stron tego tematu, Zmieniłem zdanie. I Postanowiłem się za to zabrać bo uważam że ten pomysł jest naprawdę bardzo Dobry. Dziś odwiedziłem kolegę który ma kilka skuterów, akurat złożyło się tak że miał jeden silnik w częściach. Pogadaliśmy chwilkę i takim o to sposobem otrzymałem Stator,Magneto i impulsator całkowicie za FREE.
Oczywiście brakuje mi jeszcze kilku części ale to się skompletuje z czasem, Cewkę jutro dostanę tez za free. To jest stator od 4T czy kupując moduł musze kupić do 2T czy może być taki ?
W Szkole na warsztacie dotoczę magneto pod wymiar wału i Wykombinuję jakąś podstawkę :)
Mam nadzieję że w Razie problemu mogę liczyć na waszą pomoc.
Lecimy z Tym CDI ! Pozdrówka ! :D
222475_SDC12815.JPG
222471_SDC12816.JPG
222472_SDC12817.JPG
222474_SDC12818.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W Trakcie renowacji B3.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2014-05-03, 20:36

Moduł, cewka bez znaczenia. Regulator ten mały z 4 pinami jeśli nie przeszkadzają Ci słabe światła na wolnych. Ogólnie tutaj łatwa sprawa, dotoczyć krzywkę i podstawkę i masz cdi :)

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Caniek » 2014-05-03, 21:55

Jeżeli chodzi o światła to wolałbym mieć niezależnie od obrotów silnika takie same :)
W Czwartek na praktykach postaram się dotoczyć magneto, a później zrobić jakąś podstawkę, Tylko najpierw muszę to wszystko pomierzyć ;0
W Trakcie renowacji B3.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości