CDI W WSK 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Kakarotto07
Posty: 26
Rejestracja: 2014-07-24, 19:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B3 1977 (Garbuska)
Lokalizacja: Honiatyczki
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Kakarotto07 » 2014-11-07, 19:10

właśnie wróciłem od kolegów z garażu... zapłonem jakbym nie kręcil to i tak kopniak oddaje i zapalić go jest ciężko, do tego światła mam bezpośrednio z regulatora napięcia do żarówki 12V no i jest tragedia, nie wiadać dosłownie nic, światło jest żółte i ledwo swieci, a o długich nawet nie wspomne bo bym do domu nie dojechał... powiem tak, jeśłi miałem zapłon 3mm przed gmp to teraz powienien być tylko że tylko przed GMP na filmiku który nagrałem widać że śruby mocujące podstawe są prawie do końca w lewą strone otworu, teraz są na srodku i wali tak samo po nogach, poprostu jakbym nie kręcił to nic się nie zmienia co jest nie tyle dziwne co jak dla mnie niewytłumaczalne. Ilu watowe żarówki macie w swoich WSK`ach?
"Życzę ci byś kiedyś tak traktował swoją żonę jak traktujesz ten motor" Słowa mojej Babci

marfix
Posty: 32
Rejestracja: 2012-08-17, 13:07
GG: 0
Moje maszyny: 2 x WSK 125 1985
motorynka M3
Romet Mińsk 400
Suzuki GS 500
Lokalizacja: okolice Nowego Miasta Lubawskiego
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: marfix » 2014-11-14, 22:47

witam
dostałem od kolegi zapłon od skutera i nie wiem jaki moduł zastosować i jak go podłączyć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Muciek
Moderator
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Muciek » 2014-11-14, 22:55

Moduł na 12V, takie tanie za 10zł nie podejdą.

marfix
Posty: 32
Rejestracja: 2012-08-17, 13:07
GG: 0
Moje maszyny: 2 x WSK 125 1985
motorynka M3
Romet Mińsk 400
Suzuki GS 500
Lokalizacja: okolice Nowego Miasta Lubawskiego
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: marfix » 2014-11-14, 23:13

to czyli muszę z akumulatora dać prąd do modułu czy z tego iskrownika ?
i wtedy taki moduł czy inny dać ? Czy szukać innego zestawu ?
http://allegro.pl/modul-cdi-odblokowany ... 42665.html

Awatar użytkownika
Muciek
Moderator
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Muciek » 2014-11-14, 23:19

Z akumulatora. Oryginalny moduł Yamahy cenowo sądzę że by Cię zabił :mrgreen: Do tego co dałeś linka to poproś sobie sprzedawcę o wyprowadzenia i będzie chodzić.

marfix
Posty: 32
Rejestracja: 2012-08-17, 13:07
GG: 0
Moje maszyny: 2 x WSK 125 1985
motorynka M3
Romet Mińsk 400
Suzuki GS 500
Lokalizacja: okolice Nowego Miasta Lubawskiego
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: marfix » 2014-11-14, 23:21

Dzięki. Na alledrogo są zabójcze ceny :-)

sal_i
Posty: 43
Rejestracja: 2014-11-04, 16:11
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06B3
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: sal_i » 2015-02-02, 13:23

Rozrysowałem kompletną instalację do M06B3 uwzględniając elementy CDI wg tego wątku. Mam tylko jedną wątpliwość i chciałym żeby ktoś ogarnięty się wypowiedział.

AudioBas na jednym ze swoich rysunków podłącza 12V z regulatora do styku 47, a aku po stacyjcie na styki 16 i 46a.
schemat_cdi_AudioBas_WSK_125.jpg
Czy nie było by lepiej zrobić odwrotnie?
- Akumulator do styki 47 - po wyjęciu kluczyka aku jest odłączane od stacyjki
- 12V regulator do styków 16 i 46 jako zasilanie gdy silnik pracuje
WSK 125 instalacja CDI.png
*uaktualniony schemat kilka postów niżej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2015-02-03, 00:24 przez sal_i, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: brobmw » 2015-02-02, 15:58

Nie możesz dać czarnego z regulatora na zacisk nr.16 bo jest to zacisk do zasilenia świateł po przekręceniu kluczyka.Wówczas będą duże spadki napięcia a co za tym idzie przekłamania na regulatorze.
Myślę dalej... Będę edytował.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

sal_i
Posty: 43
Rejestracja: 2014-11-04, 16:11
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06B3
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: sal_i » 2015-02-02, 18:06

Ok, wychodzi teraz ze mnie moja ignorancja elektroniczna :)
Czyli za co jest odpowiedzialny ten czarny przewód? Czy jest on jakoś odpowiedzialny za poprawną pracę tegoż regulatora?

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: brobmw » 2015-02-02, 20:18

Czarny przewód jest to tzw."przewód monitorujący"pracę regulatora.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

sal_i
Posty: 43
Rejestracja: 2014-11-04, 16:11
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06B3
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: sal_i » 2015-02-03, 00:22

Dobra, nie będę kombinował. Zrobię tak jak ma AudioBas na swoim rysunku. Wklejam uaktualniony schemat gdyby ktoś potrzebował.
Jeśli coś jest nie tak to dajcie znać.
instalacja.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

niewiemgp
Posty: 5
Rejestracja: 2015-01-26, 01:41
GG: 0
Moje maszyny: WsK 125 kos
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: niewiemgp » 2015-02-08, 16:01

Witam mam problem z moim cdi w wsk 125 otóż niemam iskry podłączyłem wszystko tak jak trzeba przynajmniej mi się tak wydaje nic nie wadzi nic nie opciera proszę o pomoc ;( .

niewiemgp
Posty: 5
Rejestracja: 2015-01-26, 01:41
GG: 0
Moje maszyny: WsK 125 kos
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: niewiemgp » 2015-02-08, 16:19

pare fotek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: brobmw » 2015-02-08, 17:32

Napisz jak łączyłeś przewody(chodzi mi o kolorystykę jaki kolor z jakim).Co do impulsatora to 3mm przed GMP znacznik z koła tzn.jego koniec(taki skośny kraniec) powinien być na środku tej metalowej główki impulsatora a na foto jest inaczej.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
Muciek
Moderator
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Muciek » 2015-02-08, 17:35

Iskra będzie zawsze , nie ważne czy 3mm przed GMP czy 30mm po GMP , szukaj w kablach.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: brobmw » 2015-02-08, 17:39

Muciek pisze:Iskra będzie zawsze , nie ważne czy 3mm przed GMP czy 30mm po GMP , szukaj w kablach.
Masz rację tyle że ja nie napisałem że jej nie będzie tylko zwróciłem uwagę na nieprawidłowe ustawienie zapłonu.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

niewiemgp
Posty: 5
Rejestracja: 2015-01-26, 01:41
GG: 0
Moje maszyny: WsK 125 kos
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: niewiemgp » 2015-02-08, 18:08

kablel czarno-czerwony wychodzacy z iskrownika do kabla czarno-czerwonego wychodzacego z modułu
kabel niebiesko biały od impulsatora do kabla czerwono białego z modułu
kabel pomarańczowy z modulu do cewki
i kabel zielony(masa) z iskrownika do kabla czarnego z modulu
a białego i żołtego jeszcze nie podlaczalem
jeśli chodzi o 3mm przed gmp to jest ok

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: brobmw » 2015-02-08, 18:46

Przewód zielony z iskrownika powinien być "odmasowany"i nie podpina się go do masy modułu czyli czarny z modułu bezpośrednio na masę do ramy i powinna być iskra.Jak możesz wiedzieć że GPM jest OK jak nie masz iskry?
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

niewiemgp
Posty: 5
Rejestracja: 2015-01-26, 01:41
GG: 0
Moje maszyny: WsK 125 kos
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: niewiemgp » 2015-02-08, 22:45

czyli zielonego nigdzie nie podłączać?

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Szymon_1998 » 2015-02-09, 21:43

Do masy,czyli do ramy motocykla...
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość