Dobrze sie dociera wsk 125?
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Dobrze sie dociera wsk 125?
Tłok zararty w części pierścieniowej, czyli za wysoka temperatura na denku tłoka. (dostał dobrze w palnik, bo mieszanka nie była uboga). Cylinder przehonować pod nowy tłok w tym samym nadwymiarze i będzie do jazdy.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 2014-02-18, 18:04
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Małopolska, może Tarnów
- Kontaktowanie:
Re: Dobrze sie dociera wsk 125?
Mieszanka byla 1:30, na docieranie, jestes pewien ze w gornej czesci? rysy na tloku zaczynaja sie 1cm od gory i koncza 1cm od dolu, tak jakby srodkiem tloka
Czyli tłok nowy o takim samym wymiarze natomiast cylinder przehonować specjalna maszyna? Nie ze benzyna i papier scierny o malym ziarnie?
Czyli tłok nowy o takim samym wymiarze natomiast cylinder przehonować specjalna maszyna? Nie ze benzyna i papier scierny o malym ziarnie?
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Dobrze sie dociera wsk 125?
Papierem nie. Po 600km takie przedmuchy to coś tam masz nie tak zrobione.
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Dobrze sie dociera wsk 125?
Jeśli chcesz przyślij mi ten cylinder zrobię Ci go tak jak trzeba. Przedmuchy przez lipne pierścienie, są to podróbki oryginalnych robi to cross impex, wyraźnie widać przerabiany zamek z okrągłego na kwadratowy( widac pozostałość okrągłego zamka).
Cylinder po honowaniu będzie wyglądał tak:
Cylinder po honowaniu będzie wyglądał tak:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 2014-02-18, 18:04
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Małopolska, może Tarnów
- Kontaktowanie:
Re: Dobrze sie dociera wsk 125?
Sprzedawca mówił ze to Prima Łódz
ale mozliwe ze to jest Cross Impex, jestes pewien teori ze te przedmuchy to wina pierscieni? Moge jeszcze porobic inne zdjecia jak cos?
Honowanie to poprostu wygladzanie tak? Tak to mozna rozumiec?

Honowanie to poprostu wygladzanie tak? Tak to mozna rozumiec?
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Dobrze sie dociera wsk 125?
Kupiłeś w sklepie wysyłkowym z Biłgoraja ,czy Janowa Lubelskiego?
To nie jest PRIMA Łódź niestety zwróć uwagę na zaokrąglenia konców zamków, cross impex rozprowadza chińskie, czarne pierścienie jako oryginał po sklepach z piłowanymi zamkami na kwadratowe. Niestety sądzą, że naród jest tak głupi jak oni .
Honowanie to szlifowanie ruchem posuwisto-zwrotnym płaskimi samoostrzącymi kamieniami(osełkami) zamocowanymi w stożkowych rowkach honownicy ,w przypadku używanego cylindra ma na celu doprowadzenie kształtu otworu do prawidłowego, oraz nadanie gładzi struktury "choinki" zapewniającej prawidłowe dotarcie pierścieni i tłoka. Podczas honowania nie dotartego cylindra po zatarciu często wychodząc z wymiaru wystarczy dodać zaledwie 0,01mm aby naprawić gładź, dlatego najczęściej wytaczanie i honowanie na następny wymiar naprawczy jest zbędne.
Co do tłoka ewidętnie zatarła się część pierścieniowa zaciągając do środka( płaszcz w tym miejscu jest grubszy, a rozszerzalność cieplna materiałów jest proporcjonalna do ilości więc albo były błędy kształtu tłoka ,albo za wysoka temperatura spalania).
To nie jest PRIMA Łódź niestety zwróć uwagę na zaokrąglenia konców zamków, cross impex rozprowadza chińskie, czarne pierścienie jako oryginał po sklepach z piłowanymi zamkami na kwadratowe. Niestety sądzą, że naród jest tak głupi jak oni .
Honowanie to szlifowanie ruchem posuwisto-zwrotnym płaskimi samoostrzącymi kamieniami(osełkami) zamocowanymi w stożkowych rowkach honownicy ,w przypadku używanego cylindra ma na celu doprowadzenie kształtu otworu do prawidłowego, oraz nadanie gładzi struktury "choinki" zapewniającej prawidłowe dotarcie pierścieni i tłoka. Podczas honowania nie dotartego cylindra po zatarciu często wychodząc z wymiaru wystarczy dodać zaledwie 0,01mm aby naprawić gładź, dlatego najczęściej wytaczanie i honowanie na następny wymiar naprawczy jest zbędne.
Co do tłoka ewidętnie zatarła się część pierścieniowa zaciągając do środka( płaszcz w tym miejscu jest grubszy, a rozszerzalność cieplna materiałów jest proporcjonalna do ilości więc albo były błędy kształtu tłoka ,albo za wysoka temperatura spalania).
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 2014-02-18, 18:04
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Małopolska, może Tarnów
- Kontaktowanie:
Re: Dobrze sie dociera wsk 125?
Biłgoraj
Ja się nie znam na pierścieniach, gość napisał, że mają Prima Łodz, a ze bralem inne dwie rzeczy to przy okazji wziąłem bo i tak placiłem przesylke, no coz, zrobił mnie w konia, napisze im. W tej chwili nie mam pomysłu na pierscienie, trzeba bedzie szukac cos z oryginalow po internecie czy z primy lodz.
To co? Za duzo oleju? To jak inaczej dotrzec silnik? Za malo zle, za duzo dobrze. Eh.
Planowałem dzis sezon zakonczyc, ostatnia przejazdzka po terenie i zakonczylem
Swoja droga jakos dziwnie motor jechal od poczatku, mam troche nie poregulowane wszystko i na poczatku sie dlawi, a dzis od razu ostro jechal, cisza przed burza.
Generalnie wyhonowac, nowy tlok i pierscienie i docierac i powinno byc okej?

Ja się nie znam na pierścieniach, gość napisał, że mają Prima Łodz, a ze bralem inne dwie rzeczy to przy okazji wziąłem bo i tak placiłem przesylke, no coz, zrobił mnie w konia, napisze im. W tej chwili nie mam pomysłu na pierscienie, trzeba bedzie szukac cos z oryginalow po internecie czy z primy lodz.
To co? Za duzo oleju? To jak inaczej dotrzec silnik? Za malo zle, za duzo dobrze. Eh.
Planowałem dzis sezon zakonczyc, ostatnia przejazdzka po terenie i zakonczylem

Swoja droga jakos dziwnie motor jechal od poczatku, mam troche nie poregulowane wszystko i na poczatku sie dlawi, a dzis od razu ostro jechal, cisza przed burza.
Generalnie wyhonowac, nowy tlok i pierscienie i docierac i powinno byc okej?
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Dobrze sie dociera wsk 125?
Chodziło mi o mieszankę paliwowo- powietrzną. Jeśli chodzi o dodawanie oleju do paliwa w trakcie docierania używamy mieszanki w stosunku 20:1.
Tak cylinder przehonować pod nowy tłok, ale tu uwaga naprawa zatarcia bez usunięcia jego przyczyny nie ma sensu. Zakupiony tłok należy pomierzyć w celu sprawdzenia jego kształtu. Almot swoje zestawy luzuje na 0,10mm i nie bez powodu, nie chcą reklamacji.
Dobry zakład dopasuje to tak, że nie będzie się zacierać .
Pierścieni szukaj firmy Derda, do almota nie stosujemy pierścieni z kwadratowymi zamkami.
Tak cylinder przehonować pod nowy tłok, ale tu uwaga naprawa zatarcia bez usunięcia jego przyczyny nie ma sensu. Zakupiony tłok należy pomierzyć w celu sprawdzenia jego kształtu. Almot swoje zestawy luzuje na 0,10mm i nie bez powodu, nie chcą reklamacji.
Dobry zakład dopasuje to tak, że nie będzie się zacierać .
Pierścieni szukaj firmy Derda, do almota nie stosujemy pierścieni z kwadratowymi zamkami.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 2014-02-18, 18:04
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Małopolska, może Tarnów
- Kontaktowanie:
Re: Dobrze sie dociera wsk 125?
Teraz miałem luz czy tez pasowanie chyba na 8 setek to jest 0,08, do tego almota.
Nie mam pojecia o czym piszesz jezeli chodzi o mieszanke paliwowo powietrzna. Mam zatkac wlot do filtra powietrza, zostawic mala dziurke?
Nie mam pojecia o czym piszesz jezeli chodzi o mieszanke paliwowo powietrzna. Mam zatkac wlot do filtra powietrza, zostawic mala dziurke?
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Dobrze sie dociera wsk 125?
Poczytaj w instrukcji o regulacji składu mieszanki paliwowo-powietrznej, zbyt uboga jest przyczyną zatarcia .Jednak wygląd denka tłoka nie wskazuje na taką.
Moje przypuszczenia co do przyczyn zatarcia:
-błędy kształtu tulei cylindra po naprawie(stożkowatość), ew.błędy kształtu tłoka
-zbyt nagle dostał po denku
Cylinder trzeba prawidłowo naprawić pod uczciwy tłok( szanujący się zakład sprawdza kształt tłoka przed szlifem) i docierać.
Moje przypuszczenia co do przyczyn zatarcia:
-błędy kształtu tulei cylindra po naprawie(stożkowatość), ew.błędy kształtu tłoka
-zbyt nagle dostał po denku
Cylinder trzeba prawidłowo naprawić pod uczciwy tłok( szanujący się zakład sprawdza kształt tłoka przed szlifem) i docierać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości