
Etz 251 by guziec583
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Etz 251 by guziec583
Dawaj pan tam jaki dyfuzor jak ma być do upalania po lasach 

- guziec583
- Posty: 243
- Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
- GG: 0
- Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator - Lokalizacja: Olecko
- Kontaktowanie:
Re: Etz 251 by guziec583
bardzo chetnie ale z tym liczeniem tego to za bardzo mi nie idzie 

[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Etz 251 by guziec583
Jak masz chęci zwijać to mogę to policzyć.
- guziec583
- Posty: 243
- Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
- GG: 0
- Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator - Lokalizacja: Olecko
- Kontaktowanie:
Re: Etz 251 by guziec583
Pewnie że mam jak coś to będę na pw się odzywał do cb jak chcesz , tylko tak za miesiąc bo narazie nie mam czasu 

[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku
- Filip518
- Posty: 350
- Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92 - Lokalizacja: Wartkowice
- Kontaktowanie:
Re: Etz 251 by guziec583
Etka żyje? 

- guziec583
- Posty: 243
- Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
- GG: 0
- Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator - Lokalizacja: Olecko
- Kontaktowanie:
Re: Etz 251 by guziec583
zyje działam przy niej czasem zrobie porządek ze sprzęgłem i można upalać
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku
- guziec583
- Posty: 243
- Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
- GG: 0
- Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator - Lokalizacja: Olecko
- Kontaktowanie:
Re: Etz 251 by guziec583
wie ktoś jak to sie nazywa fachowo co tu się wkręca nie mam tego i znaleźć na internetach nie moge 

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku
- MajkelCIN
- Posty: 456
- Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.? - Lokalizacja: Cinowo
- Kontaktowanie:
- guziec583
- Posty: 243
- Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
- GG: 0
- Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator - Lokalizacja: Olecko
- Kontaktowanie:
Re: Etz 251 by guziec583
Dorobie na tokarce to podkladke bo nie mam takiej
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku
- Filip518
- Posty: 350
- Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92 - Lokalizacja: Wartkowice
- Kontaktowanie:
Re: Etz 251 by guziec583
Więc działaj, wrzucaj foty i śmigaj jak trza.



- guziec583
- Posty: 243
- Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
- GG: 0
- Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator - Lokalizacja: Olecko
- Kontaktowanie:
Re: Etz 251 by guziec583
sprzęgło złożyłem do kupy wczoraj ale coś chujo** chodzi cięzko jest nacisnąc klamke sprzegła i jak juz się naciśnie nie wraca do końca tak jakby , nie chodzi tak jak powinno tylko jakoś topornie . Niby wszystko skladane tak jak powinno bez pośpiechu . Sprawdzłęm bez oleju to moze ma prawo nie chodzić ale połowe naciągu aż wykręciłem przy klamce aby naciągnąc linke dziwne jak ktos ma mz moze sie wypowie jak to jest ... jutro wleje oleje i zobacze na mokro
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku
- Filip518
- Posty: 350
- Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92 - Lokalizacja: Wartkowice
- Kontaktowanie:
Re: Etz 251 by guziec583
Nie mam MZ, ale Simsona.xd I u mnie jak złożyłem silnik, wlałem oleju to też nie można było prawie ruszyć klamką. Ale jak pojeździłem to się rozbujało i teraz jest git. Pamiętaj, że jak regulujesz to musisz mieć +/- 2mm luzu na klamce. 

- czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Etz 251 by guziec583
...no właśnie przede wszystkim zalej skrzynię olejem - na sucho sprzęgło nie będzie Ci pracowało jak trzeba. Tarcze założone używane czy nowe? Jeżeli nowe to nie rób jakichkolwiek prób na sucho przy uruchomionym silniku - poniszczysz okładziny.guziec583 pisze:sprzęgło złożyłem do kupy wczoraj ale coś chujo** chodzi cięzko jest nacisnąc klamke sprzegła i jak juz się naciśnie nie wraca do końca tak jakby , nie chodzi tak jak powinno tylko jakoś topornie.... ... jutro wleje oleje i zobacze na mokro
Po założeniu nowych tarcz i zalaniu oleju też nie spodziewaj się, że od razu wszystko będzie idealnie wysprzęglać - potrzebna będzie przynajmniej kilkukrotna regulacja nim okładziny nasiąkną olejem i wstępnie ułożą się powodują normalną pracę sprzęgła

- gangaj
- Posty: 113
- Rejestracja: 2011-09-21, 10:59
- GG: 6023650
- Moje maszyny: wsk B3 125
wsk 175
romet 50 T1 komar 2350 - Lokalizacja: Wicko
- Kontaktowanie:
Re: Etz 251 by guziec583
Nowe tarcze sprzęgła przed zamontowaniem powinno się trzymać kilka godzin w oleju w którym będzie pracowało, dopiero wtedy się zakłada.
"Pier*ole kolarzy, motor mi się marzy"
viewtopic.php?f=71&t=11609
viewtopic.php?f=71&t=11609
- guziec583
- Posty: 243
- Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
- GG: 0
- Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator - Lokalizacja: Olecko
- Kontaktowanie:
Re: Etz 251 by guziec583
więc tak tarcze stare wszystko złożone tak jak nalezy ( moze nie trzymałem ich w oleju przez pare godzin ale każda była zamoczona w oleju i wkładana ) odpaliłem silnik ale sprzęgło ani drgnie naciskam klamkę sprzęgła i idzie topornie na odpalnym silniku jak nacisne to coś spowalnia silnik ze aż gaśnie . Rozebrałem to ale nic nie widze aby coś było nie tak jutro jeszcze posprawdzam to dokładnie i porbię zdjęcia to pokaże tutaj moze wy coś zauważycie
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Etz 251 by guziec583
W życiu większej głupoty nie czytałemgangaj pisze:Nowe tarcze sprzęgła przed zamontowaniem powinno się trzymać kilka godzin w oleju w którym będzie pracowało, dopiero wtedy się zakłada.

Zdemontuj sprzęgło i każdą tarcze po kolei zakładaj na zabierak i sprawdź czy luźno daje się przesuwać. Tak samo stalowe przekładki w tym zewnętrznym wieńcu. Następnie przejrzyj sam zabierak czy nie ma wybitych rowków.
- MajkelCIN
- Posty: 456
- Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.? - Lokalizacja: Cinowo
- Kontaktowanie:
Re: Etz 251 by guziec583
jannex to znaczy, że mało w życiu widziałeś.
Podam Ci pierwszy lepszy przykład na sobie. Nowe tarcze prosto ze sklepu wsadzone do silnika TS350, zalany nowy Hipol, wytrzymały 1,5km, spalone. Kupione ponownie nowe, moczone całą noc w oleju... dwa lata później sprzedałem z nimi motóra, ile jeszcze jeździły nie wiem.
Nawet dzisiaj w Japońcach przy mokrym sprzęgle, mimo iż tarcze są wykonane z innych materiałów jak zwykły korek z PRLu, zaleca się pomoczyć je w oliwce kilka godzin. Co przy cenach tarcz 300-500zł jest raczej nawet wskazane. Nikt nie będzie ryzykował spalenia świeżo wymienionych okładzin przy 150 konnym bolidzie.
Przykładów złych wymian sprzęgła przez mądrzejszych od radia właścicieli motocykli, widziałem kilkanaście. Kumpel ma warsztat i cuda na kiju niektórzy wyprawiali, żeby zaoszczędzić czas i kilka złotych na browara. Zaś bolało wiele więcej.
guziec, w Etce jak pamiętam jest łożysko wyciskowe na ślimaku, przy silniku, sprawdź ten trop.
Podam Ci pierwszy lepszy przykład na sobie. Nowe tarcze prosto ze sklepu wsadzone do silnika TS350, zalany nowy Hipol, wytrzymały 1,5km, spalone. Kupione ponownie nowe, moczone całą noc w oleju... dwa lata później sprzedałem z nimi motóra, ile jeszcze jeździły nie wiem.
Nawet dzisiaj w Japońcach przy mokrym sprzęgle, mimo iż tarcze są wykonane z innych materiałów jak zwykły korek z PRLu, zaleca się pomoczyć je w oliwce kilka godzin. Co przy cenach tarcz 300-500zł jest raczej nawet wskazane. Nikt nie będzie ryzykował spalenia świeżo wymienionych okładzin przy 150 konnym bolidzie.
Przykładów złych wymian sprzęgła przez mądrzejszych od radia właścicieli motocykli, widziałem kilkanaście. Kumpel ma warsztat i cuda na kiju niektórzy wyprawiali, żeby zaoszczędzić czas i kilka złotych na browara. Zaś bolało wiele więcej.
guziec, w Etce jak pamiętam jest łożysko wyciskowe na ślimaku, przy silniku, sprawdź ten trop.
- guziec583
- Posty: 243
- Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
- GG: 0
- Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator - Lokalizacja: Olecko
- Kontaktowanie:
Re: Etz 251 by guziec583
w nocy przeczytałem manual o sprzęgle i z literatury wychodzi że mam parę rzeczy nie tak , ale do sedna : dziś rozebrałem sprzęgło i wszystkie części poprzeglądałem i zostały wykonane "pomiary "
Pomiary zostały wykonane suwmiarką o dokładności 0,02 mm ( niestety nic innego w domowych warunkach nie mam )
-wartość zużycia sprzęgła 0,35 mm (min w serwisówce 0,5 mm )
-tarcze cierne 2,9 -3 mm różnie ( min 2,8 )
-przekładki stalowe które jak pierwszy raz rozbierałem miały nalot rdzy więc zostały przytarte papierem 2000 ale to już nie ważne bo już z nich i tutaj do wszystkich co mieli taki przykład odrazu wymieniać nie bawić się w papierki bo tak źle i tak nie dobrze
u nie miały coś około 1,46 -1,5 mm (min 1,49 )
-sprężyny naciskowe 26,5 ( min 27,8 ) w stanie rozprężonym
-Łożysko igiełkowy i oporowe ok
-zabierak i wieniec ok
-stożek w korpusie sprzęgła ok
- tuleja łożyskowa ok
- dźwignia naciskowa nie wiem sam czy tak ma być zobaczycie na zdj i może coś doradzicie mam druga na zapasie ale nie przyglądałem się jej zobaczę dziś jeszcze
Zauważyłem brak jednej podkładki ( numer 5 )
Czyli tak trzeba kupić przekładki stalowe , sprężyny naciskowe może tarczki
ogólnie śmieszna akcja patrze na allegro i wszystkie tarczki mają po 3,5 mm a w literaturze pisze że nowe tarcze mają grubosc 3,0 mm +/- 0,1 mm wartość zużycia wynosi - 0,3 mm .
Dobra to chyba tyle reszta jakiś pytań przy zdj
Pomiary zostały wykonane suwmiarką o dokładności 0,02 mm ( niestety nic innego w domowych warunkach nie mam )
-wartość zużycia sprzęgła 0,35 mm (min w serwisówce 0,5 mm )
-tarcze cierne 2,9 -3 mm różnie ( min 2,8 )
-przekładki stalowe które jak pierwszy raz rozbierałem miały nalot rdzy więc zostały przytarte papierem 2000 ale to już nie ważne bo już z nich i tutaj do wszystkich co mieli taki przykład odrazu wymieniać nie bawić się w papierki bo tak źle i tak nie dobrze
u nie miały coś około 1,46 -1,5 mm (min 1,49 )
-sprężyny naciskowe 26,5 ( min 27,8 ) w stanie rozprężonym
-Łożysko igiełkowy i oporowe ok
-zabierak i wieniec ok
-stożek w korpusie sprzęgła ok
- tuleja łożyskowa ok
- dźwignia naciskowa nie wiem sam czy tak ma być zobaczycie na zdj i może coś doradzicie mam druga na zapasie ale nie przyglądałem się jej zobaczę dziś jeszcze
Zauważyłem brak jednej podkładki ( numer 5 )
Czyli tak trzeba kupić przekładki stalowe , sprężyny naciskowe może tarczki
ogólnie śmieszna akcja patrze na allegro i wszystkie tarczki mają po 3,5 mm a w literaturze pisze że nowe tarcze mają grubosc 3,0 mm +/- 0,1 mm wartość zużycia wynosi - 0,3 mm .
Dobra to chyba tyle reszta jakiś pytań przy zdj
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Etz 251 by guziec583
W książce napraw mz ani słowa o moczeniu nie ma a o mz rozmawiamy.
Kolego Guziec, nie sprawdziłeś nic o co Cię prosiłem.
Kolego Guziec, nie sprawdziłeś nic o co Cię prosiłem.
- MajkelCIN
- Posty: 456
- Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.? - Lokalizacja: Cinowo
- Kontaktowanie:
Re: Etz 251 by guziec583
Zużycie, które podałeś na poszczególne części kwalifikuje je do wymiany. Zabawa z tak zużytymi częściami, to podcieranie du.y szkłem.
, oleje do WSKi też stosujesz z epoki
, czy nowe wyroby, o których nie ma mowy w serwisówce
.
Każdy robi jak uważa, Twój sprzęt, Twoje pieniądze.
To powodzeniajannex pisze:W książce napraw mz ani słowa o moczeniu nie ma a o mz rozmawiamy.
....




Każdy robi jak uważa, Twój sprzęt, Twoje pieniądze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość