
Tłoki Aliena AK20 WSK 125
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: Tłoki Aliena AK20 WSK 125
Prawdziwa Święconka, te to się nigdy nie zatrą
.. Czekam na testy kolegów jak są tak dobre jak do 175 to łyknę na zapas.

-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Aliena AK20 WSK 125
Masz jakieś konkretne pierścienie na myśli? Ja myślałem o zastosowaniu pierścieni wossnera od jakiegoś czterosuwa z żeliwną tuleją ,one tam mają często wysokości 1,5mm .Komplety mają pierwszy chromowany, drugi żeliwny, zgarniającego się oczywiście nie stosuje.AudioBas pisze: Mi się marzy tłok AK20 do WSK 175 z mega cieniutkimi pierścieniami wosnera
Nie wspominając, ze do WSK 125 takie coś byłoby czymś mega! Może by nie dzwoniły te pierścienie
Do 125-tki miałem dorobioną przystawkę do tokarki, może bym ją znalazł. Niestety jeśli chodzi o charakterystyczny dźwięk tego silnika ,który jest słyszalny w postaci dzwonienia/szelestu podczas schodzenia silnika z obrotów zwłaszcza zimnego, nie jest to wina pierścieni. Niestety jak coś w silniku dzwoni, duzo osób od razu wini za to pierścienie. Trzeba pamiętać, że uszkodzone/zużyte pierścienie wywołują hałas w postaci trzasków, słyszalny nieregularnie, szczególnie przy niskich prędkościach obrotowych, podczas ich zwiększania giną, aż do bardzo wysokich obrotów, gdzie pojawia się głośny dźwięczny rzegot o cyklicznej charakterystyce.
Wszelkie nienormalne dźwięki kojarzone jako popularne dzwonienie, to dźwięki spowodowane zużyciami i są generowane przez:
- luźny tłok w cylindrze jeżeli ten jest mocno zużyty( beczkowatość, próg) i tutaj dźwięk jest słyszalny szczególnie podczas obciążenia ,maleje podczas rozgrzewania się silnika
-luz sworznia w łożyskowaniu główki korbowodu i dźwięk w tym przypadku nasila się szczególnie przy niskich obrotach
-luz przepustnicy w gaźniku( słaby hałas słyszalny jest przy niewielkich otwarciach przepustnicy)
Wadliwe naprawy i są generowane przez:
-spalanie detonacyjne (jeśli ktoś przesadzi z obniżeniem głowicy i nie słychać tu uderzeń tłoka o głowicę a zbyt szybkie spalanie mieszanki) jak wiadomo zjawisko to bardzo obciąża ukł. korbowy
-stosowanie na łożyskowanie główki korbowodu mosiądzu (dzwonienie nie jest jednak tak bardzo metaliczne)
-stosowanie niewłaściwych stopów na tłoki (wzorcowy przykład to CX ich tłoki są z czegoś twardego i kruchego ,wykazują dużą tendencję do hałaśliwej pracy).
Wydaje mi się ,że do 125tek odpowiednie pierścienie były by o wysokości 2mm, do seryjnych 175tek nie trzeba zmieniać oryginalnych pierścieni, do zmodyfikowanych na wyższą moc przy wyższych obrotach można by zastosować pierścienie o wysokości 1,5mm. Jeśli ktos ma inne wytyczne, lub jakiś link do gotowych pierścieni ,niech pisze.
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Aliena AK20 WSK 125
http://2011.olekmotocykle.pl/download/p ... ossner.pdf
Do rowera z 4t masz tylko na 4 i 6 szlif i mają 1 i 0,8mm wysokości.
Do 175 4 rozmiary co 0,5mm, wysokości jak wyżej.
Z pierścieni 2t do rowera znowu 4 rozmiary a do 175 tylko 1 (6 szlif) , wysokość 1mm.
Przy tej cenie (140zł za 2 pierścienie) , doliczając goły tłok , jakąś anodę, obróbkę rowków,wstawienie kołków, wysyłki, wychodzi taniej i lepiej kupić inny tłok . Do seryjnego silnika raczej nikt nie będzie potrzebował tłoka za+300zł , a do przerobionych są dużo lepsze tłoki od tych z Almota
Do rowera z 4t masz tylko na 4 i 6 szlif i mają 1 i 0,8mm wysokości.
Do 175 4 rozmiary co 0,5mm, wysokości jak wyżej.
Z pierścieni 2t do rowera znowu 4 rozmiary a do 175 tylko 1 (6 szlif) , wysokość 1mm.
Przy tej cenie (140zł za 2 pierścienie) , doliczając goły tłok , jakąś anodę, obróbkę rowków,wstawienie kołków, wysyłki, wychodzi taniej i lepiej kupić inny tłok . Do seryjnego silnika raczej nikt nie będzie potrzebował tłoka za+300zł , a do przerobionych są dużo lepsze tłoki od tych z Almota

- zmyngut
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Aliena AK20 WSK 125
Mam jedno pytanie: Czy ktoś kto kupił ten tłok przejechał na nim już bodaj kilometr, czy cały ten temat to jest jakieś opowiadanie i udowadnianie sobie nie wiem czego? Bo jeżeli jeszcze nikt nawet nie pierdnął rowerem na tym tłoku to o czym to opowiadanie? Bo data nie taka, bo pieczątki nie ma, a kolor jakiś taki.... 

- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 744
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Aliena AK20 WSK 125
Przecież te tłoki od niedawna trafiły w nasze ręce. Do praktyki dojdzie zapewne wiosną. Nie każdy jednak pewnie będzie chciał zdejmować cylindra. No cóż musimy poczekać.
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Aliena AK20 WSK 125
Chyba właśnie o to chodzi, żeby potencjalny kupujący mógł przeczytać możliwie dużo informacji na temat oferowanego przez Aliena tłoka. Jeśli dla ciebie jest to opowiadanie nie wiesz czego, to się dowiedz a później napisz.zmyngut pisze:Mam jedno pytanie: Czy ktoś kto kupił ten tłok przejechał na nim już bodaj kilometr, czy cały ten temat to jest jakieś opowiadanie i udowadnianie sobie nie wiem czego? Bo jeżeli jeszcze nikt nawet nie pierdnął rowerem na tym tłoku to o czym to opowiadanie? Bo data nie taka, bo pieczątki nie ma, a kolor jakiś taki....
- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Aliena AK20 WSK 125
Jakie pasowanie tłoka?
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Aliena AK20 WSK 125
4 setki (mniej tylko na własną odpowiedzialność, na razie nie przetestowane
)
Po wykonanym szlifie najważniejsze to sfazować krawędzie okien i porządnie umyć cylinder razem z kanałami. Jeśli chodzi o tłok to trzeba sprawdzić czy otwór na sworzeń nie ma żadnych zadziorów - w razie ich występowania usunąć pilnikiem/nożykiem/skrobakiem/czymkolwiek. Na niektórych sztukach pojawiają się takie pozostałości po nacinaniu rowków, jeśli ktoś to zignoruje to osadzanie sworznia może nie być gładkie.

Po wykonanym szlifie najważniejsze to sfazować krawędzie okien i porządnie umyć cylinder razem z kanałami. Jeśli chodzi o tłok to trzeba sprawdzić czy otwór na sworzeń nie ma żadnych zadziorów - w razie ich występowania usunąć pilnikiem/nożykiem/skrobakiem/czymkolwiek. Na niektórych sztukach pojawiają się takie pozostałości po nacinaniu rowków, jeśli ktoś to zignoruje to osadzanie sworznia może nie być gładkie.
- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Aliena AK20 WSK 125
oki
jutro podrzucę cylinder do szlifu, zrobię zdjęcia jak odbiorę

- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Aliena AK20 WSK 125
Pierwszy większy test (przeszło 200km) tłoki Aliena przeszły znakomicie,opiszę dokładniej po majówce.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.
- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Aliena AK20 WSK 125
A więc jeszcze raz:
U dwóch moich znajomych założyłem tłoki Aliena AK20.Łączny dystans pokonany podczas majówki to 540km.
Pierwsza wsk była po dotarciu (miała jakiś tysiąc za sobą na moim starym CX gdyż ori chinol z zestawu puchł) więc od razu ile fabryka dała-mieszanka 1:30.BEZ ŻADNYCH ZASTRZEŻEŃ.
Druga to wsk Kaliego,Tłok od Aliena trafił tam na pierwszy montaż do nowego cylka żeliwnego z Chin,mieszanka 1:20 Pierwsze 200km przejechane dosyć spokojnie 50-60kmh.A dalej do odcinki nie jednokrotnie przeszło 80kmh I WSZYSTKO OK.
Reasumując mogę (możemy)polecić ten wyrób z czystym sumieniem i nie jest to żadna reklama(osobiście nie znam Aliena)
Pozdrawiam.
U dwóch moich znajomych założyłem tłoki Aliena AK20.Łączny dystans pokonany podczas majówki to 540km.
Pierwsza wsk była po dotarciu (miała jakiś tysiąc za sobą na moim starym CX gdyż ori chinol z zestawu puchł) więc od razu ile fabryka dała-mieszanka 1:30.BEZ ŻADNYCH ZASTRZEŻEŃ.
Druga to wsk Kaliego,Tłok od Aliena trafił tam na pierwszy montaż do nowego cylka żeliwnego z Chin,mieszanka 1:20 Pierwsze 200km przejechane dosyć spokojnie 50-60kmh.A dalej do odcinki nie jednokrotnie przeszło 80kmh I WSZYSTKO OK.
Reasumując mogę (możemy)polecić ten wyrób z czystym sumieniem i nie jest to żadna reklama(osobiście nie znam Aliena)
Pozdrawiam.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 744
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Aliena AK20 WSK 125
Super
Mamy zatem pierwsze wrażenia
Z czasem będzie więcej relacji, a może i zdjęć 



- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: Tłoki Aliena AK20 WSK 125
Witam jakie pierścionki polecacie do nich.
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 744
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Aliena AK20 WSK 125
Może jest ktoś, kto podzieliłby się opiniami co do tłoków Aliena ? Może ktoś rozebrał górę ?
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2016-12-06, 23:20
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Kos
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Aliena AK20 WSK 125
Czy ten tłok pasuje do korby z łożyskiem igiełkowym w główce? Czy trzeba coś podpiłować. Pozatym jaki sworzeń najlepiej? Ten z kompletu od korby czy ten z zestawu do tłoka?
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 744
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Aliena AK20 WSK 125
Jak najbardziej pasuje. Ja bym brał ten z kompletu.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Aliena AK20 WSK 125
Sporo osób już jeździ na takim zestawie i nie słyszałem o żadnych problemach w tej kwestii. W tłoku ALIEN w wersji 175 jest również dość miejsca na łożysko, problemy pojawiały się tylko w tłokach gorzyckich gdzie trzeba było obrabiać piasty.
Co do jakości sworznia z zestawu Duelsa to sie nie wypowiem bo jakkolwiek korby miałem w ręce, to ze sworzniem w zestawie się nie spotkałem. Te z mojego zestawu tłokowego są bardzo dobre, raczej bym nic nie kombinował w tej kwestii.
Co do jakości sworznia z zestawu Duelsa to sie nie wypowiem bo jakkolwiek korby miałem w ręce, to ze sworzniem w zestawie się nie spotkałem. Te z mojego zestawu tłokowego są bardzo dobre, raczej bym nic nie kombinował w tej kwestii.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 2016-06-12, 10:52
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3, Tarpan F233 i inne
- Lokalizacja: Wadowice
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Aliena AK20 WSK 125
Ciekawość zwyciężyła. Rozebrałem cylinder po 500 km - Tłok Anadowany od Aliena
Wrzuciłem krótki film na YT ze zdjęciami. gładź cylka bardzo ładna bez żadnych rys. tłok też wygląda ok.
Tylko niewielki luz na tulejce korby(tulejka się trochę wytarła)
Pierścienie strasznie nie hałasują ale czasami dają o sobie znać.(jak to bywa w alu cylindrze)
Dla chętnych filmik.
https://youtu.be/JvOSqqrXjXY
Wrzuciłem krótki film na YT ze zdjęciami. gładź cylka bardzo ładna bez żadnych rys. tłok też wygląda ok.
Tylko niewielki luz na tulejce korby(tulejka się trochę wytarła)
Pierścienie strasznie nie hałasują ale czasami dają o sobie znać.(jak to bywa w alu cylindrze)
Dla chętnych filmik.
https://youtu.be/JvOSqqrXjXY
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: Tłoki Aliena AK20 WSK 125
I takie posty są najlepsze ja sam zmieniam powoli tłoki na Alienowe , wiadomo najtańsze nie są, ale za jakość trzeba zapłacić szkoda się bawić w inne współczesne zamienniki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości