


Wygląda na to, że kształcisz się w kierunku technicznym ,dobrzeArter pisze:Chcę wprowadzić lekkie modyfikacje i zastanawiam się nad podcięciem tłoka od strony ssącej 2mm i odchudzenie lekko oraz splanowanie głowicy. Poprawi to coś ??
No właśnie próbuje powoli usprawnić w takim stopniu aby nie zwracała na sb uwagi jakieś spawaki mnie nie interesują po prostu poprawić trochę fabrykęfranq87 pisze:Wygląda na to, że kształcisz się w kierunku technicznym ,dobrzeArter pisze:Chcę wprowadzić lekkie modyfikacje i zastanawiam się nad podcięciem tłoka od strony ssącej 2mm i odchudzenie lekko oraz splanowanie głowicy. Poprawi to coś ??![]()
Kwestia odchudzenia tłoka. Można jak najbardziej wytoczyć płaszcz ile się da do piast, resztę czyli denko i płaszcz między piastami trzeba frezować. Pamiętaj by nie przesadzić ,niektóre tłoki mają głęboko nawiercony otwór w denku i przy frezowaniu denka od wewnątrz lubi tam wylecieć dziura. Zabiegi te jednak mają na celu zmniejszenie ciężaru tłoka, przed zatarciem w jakiś ekstremalnych warunkach go jednak nie uchronią. Ja bym jednak frezował ile i co się da pamiętając jednak ,gdzie ma to sens , a takie wytoczenie jak narysowałeś mocno obniża sztywność tłoka. Dobre wyniki daje poszerzenie kieszeni ,bo w tym miejscu najczęściej zacierają się tłoki ,jednak tak aby nie zmniejszyć części prowadzących płaszcza do stopnia w którym przestały by zasłaniać okna.
Kwestia obniżenia denka. Ciekawostką jest ,że tłoki almot, oraz alien mają obniżone denka przy krawędzi o ok 1mm na całym obwodzie, także jeśli masz ten tłok ,nie obniżaj już w kierunku wydechu. Podcięcie płaszcza od strony ssącej do 1,5mm jest nawet wskazane przy większym gaźniku.
Głowicę możesz obniżyć max. 1mm, przy lekkim kole zamachowym będzie to odczuwalne. Pamiętaj jednak, że grubość oryginalnej uszczelki pod głowicą jest równa 1,5mm w stanie swobodnym ,a współczesnej ok 1mm.
Pomyśl jeszcze o solidnym wale korbowym.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości