WSK M06 1957r
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 1957r
9 bar to dośc dużo , chyba że ten czujnik Ci coś oszukuje w górę.Tutaj wycinek z książki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
- Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978 - Lokalizacja: Hańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 1957r
Możliwe że taki wysoki wynik wyszedł przez to że mierzyłem na zamkniętej przepustnicy
Nie wytrzymałem i mimo że dziś święto to musiałem zdjąć pokrywę, ach ta moja ciekawość. Ale teraz przynajmniej nie męczę się z myślami co to się stało, bo wiem że pękł łańcuszek sprzęgłowy. Teraz muszę poszukać informacji czy takie pęknięcie mogło być spowodowane starością czy niewłaściwym złożeniem silnika.

Moja WSK M06 1957r
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 1957r
jednym i drugim.
a silnik nie mial czasem zwiększanego stopnia sprężania (planowanej głowicy) ?
a silnik nie mial czasem zwiększanego stopnia sprężania (planowanej głowicy) ?
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
- czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 1957r
...przy zamkniętej przepustnicy będzie zawsze niższe wskazanieszef100 pisze:Możliwe że taki wysoki wynik wyszedł przez to że mierzyłem na zamkniętej przepustnicy

- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: WSK M06 1957r
9 barów aż taki wynik, może 90psi = 6,2 bara i to by było prawdziwsze przy używanym silniku u mnie na 6 barach z groszami ciągnie jak szalona, kolega czekane pomylił chyba z samochodem wynik sprężania i remontu.
Silnik musi być ciepły nie mniej niż 80 stopni, i gaz do dechy, kopiesz aż stanie wskazówka.
Silnik musi być ciepły nie mniej niż 80 stopni, i gaz do dechy, kopiesz aż stanie wskazówka.
- czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 1957r
...dla zainteresowanych: przed chwilą zrobiłem przykładowy pomiar - silnik rozgrzany, od remontu głównego około 800km przejechane, cienka uszczelka pod głowicą, przepustnica otwarta maksymalnie - za trzecim kopnięciem wskazówka ciśnieniomierza zatrzymuje się równo na wartości 12 Bar i nieco za kreską 12 kg/cm2 

-
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
- Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978 - Lokalizacja: Hańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 1957r
Jak złożę ponownie silnik to zmierzę jeszcze raz ciśnienie i nagram film 

Moja WSK M06 1957r
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: WSK M06 1957r
jak ma takie ciśnienie to ciekawe ile ma KM.
-
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
- Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978 - Lokalizacja: Hańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 1957r
No i dziś rozebrałem silnik a raczej wczoraj bo już po północy
Było w planach w poniedziałek go rozebrać ale męczyłem się ze zrobieniem uchwytu montażowego na silnik i jakoś coś mi wyszło. Przy rozbiórce niebo a ziemia jak się ma uchwyt
Zamierzałem nagrać film z rozbiórki ale nagrałem do momentu chęci ściągnięcia sprzęgła wtedy dorobiłem ściągacz i nie włączyłem kamerki i tak już poszło bez zdjęć ani filmu
Silnik kupowałem który był po niby generalnym remoncie. Rozbierając silnik momentami nie wiedziałem czy płakać czy się śmiać. Ktoś wsadził półksiężyc z wsk 175, poniżej zdjęcia z porównaniem z takim jaki powinien być. Przez tą podmiankę zjadło mi zęby w kole zębatym od rozrusznika


Nie zakończyło się na tym. Potem ujrzałem wysokiej klasy łożyska z napisem Jap szkoda że obok jest napis CX. Pewnie niektórzy myślą że to japońskie łożyska
Nie pisał bym o łożyskach ale każde łożysko było zakryte, ten kto składał nie zdjął osłonek i łożyska nie dostawały oleju z mieszanki oraz ze skrzyni.

Miedziana tulejka w korbowodzie przesunęła się w bok a może była tak przesunięta, tulejki w karterach też miały straszny luz. Gniazdo na łożysko pod koszyczkiem jest wyrobione przez co kosz miał luzy. Gniazda łożysk na wale zdrowe. Jutro zawiozę wał i sworzeń do firmy żeby wstawić nową tulejkę albo tą co jest ustawić na swoim miejscu, oraz żeby pomierzyli i ewentualnie poprawili luzy w główce korbowodu, oraz sprawdzić czy wał ma bicia, ewentualnie je zniwelować.

A tak odpoczywają części ewentualnie czekają na wymianę. Jutro muszę jeszcze wyszorować porządnie kartery oraz wytrzasnąć albo palnik albo opalarkę żeby rozgrzać kartery i wyjąć łożyska. O i przypomniało mi się że przez zastosowanie innego korbowodu, korbowód ocierał u dołu o tuleję cylindra.



Silnik kupowałem który był po niby generalnym remoncie. Rozbierając silnik momentami nie wiedziałem czy płakać czy się śmiać. Ktoś wsadził półksiężyc z wsk 175, poniżej zdjęcia z porównaniem z takim jaki powinien być. Przez tą podmiankę zjadło mi zęby w kole zębatym od rozrusznika


Nie zakończyło się na tym. Potem ujrzałem wysokiej klasy łożyska z napisem Jap szkoda że obok jest napis CX. Pewnie niektórzy myślą że to japońskie łożyska


Miedziana tulejka w korbowodzie przesunęła się w bok a może była tak przesunięta, tulejki w karterach też miały straszny luz. Gniazdo na łożysko pod koszyczkiem jest wyrobione przez co kosz miał luzy. Gniazda łożysk na wale zdrowe. Jutro zawiozę wał i sworzeń do firmy żeby wstawić nową tulejkę albo tą co jest ustawić na swoim miejscu, oraz żeby pomierzyli i ewentualnie poprawili luzy w główce korbowodu, oraz sprawdzić czy wał ma bicia, ewentualnie je zniwelować.

A tak odpoczywają części ewentualnie czekają na wymianę. Jutro muszę jeszcze wyszorować porządnie kartery oraz wytrzasnąć albo palnik albo opalarkę żeby rozgrzać kartery i wyjąć łożyska. O i przypomniało mi się że przez zastosowanie innego korbowodu, korbowód ocierał u dołu o tuleję cylindra.
Moja WSK M06 1957r
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
-
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
- Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978 - Lokalizacja: Hańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 1957r
Silnik dawno złożyłem chodzi o wiele lepiej niż przed tym. Wiem czemu ciśnienie było aż tak wysokie. Było tak ponieważ tłok chiński spuchł i nie miał luzu chodził ciasno w cylindrze
. Pojeździłem troszkę ale ciężko jeździć bez dokumentów więc zrobiłem może z 1km. Głównie jeździłem po łące którą mam za domem. Nie mogę doczekać się aż będzie zarejestrowana. Parę zdjęć z obecnego stanu



W piatek trzeba nagrać film z jazdy




W piatek trzeba nagrać film z jazdy

Moja WSK M06 1957r
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 2013-08-25, 20:36
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: kujawsko pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 1957r
[quote="Filip518"]Gdzie kupiłeś sakwy?
to wojskowe chlebaki
to wojskowe chlebaki

-
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
- Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978 - Lokalizacja: Hańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 1957r
Dokładnie. Jako że za dwa dałem 10 zl oraz nic nie musiałem przerabiać to jestem zadowolony z zakupu.
Moja WSK M06 1957r
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
- janosikmz19822
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
- GG: 0
- Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
- Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 1957r
Powiem Ci że jak byś dobrze zakonserwował ten obecny stan tez by miało to swój urok ale żeby wsk nie szła ku schyłkowi prze utlenianie .
-
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
- Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978 - Lokalizacja: Hańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 1957r
Jaki masz pomysł na zakonserwowanie ? Bo osobiście podoba mi sie taki stan ale nie chcę żeby została zjedzona
Moja WSK M06 1957r
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
- janosikmz19822
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
- GG: 0
- Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
- Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 1957r
Szczerze słabo się na tym znam trzeba sam mam złomowatą ramę wsk i mam zamiar ją skompletować tylko a jakieś remonty zostawiam na kiedyś . Po prostu mam zamiar zrobić to co ty zrobić ją na sprawną technicznie i mechanicznie i zakonserwować .
Będę po internecie szperał informacji szukał o konserwacji .
http://oi59.tinypic.com/23h6q1i.jpg
Będę po internecie szperał informacji szukał o konserwacji .
http://oi59.tinypic.com/23h6q1i.jpg
-
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
- Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978 - Lokalizacja: Hańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 1957r
Twoja w sporo lepszym stanie niż moja
Moja WSK M06 1957r
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
- kamildawca
- Posty: 133
- Rejestracja: 2015-10-17, 13:58
- GG: 0
- Moje maszyny: wfm z1956r wskb3 x2 romet 205
WSK M21 W2 S1 Sport 1974r - Lokalizacja: rogi koło krosna
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 1957r
bardzo ładnie uratowana wsk.
potrzebuje takiej lampy jak masz na tylnym błotniku do mojej WFM z 56r 


- janosikmz19822
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
- GG: 0
- Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
- Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 1957r
Znajomy gadał że do konserwacji tej ramy jest dobry stary płyn hamulcowy.
-
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
- Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978 - Lokalizacja: Hańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 1957r
Kamil ciężki temat z tą lampką bo z tego co pamiętam strasznie się za nią cenią. O płynie muszę sobie poczytać
Moja WSK M06 1957r
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
-
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
- Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978 - Lokalizacja: Hańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 1957r
Panowie, wska dość mocno ściąga na pobocze, Czy to oznacza tylko krzywą ramę czy raczej mogą też być inne opcje ?
Moja WSK M06 1957r
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości