Brak luzu miedzy I a II biegiem
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 2015-11-22, 09:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilka legend PRL-U
- Lokalizacja: Pełnatycze
- Kontaktowanie:
Brak luzu miedzy I a II biegiem
Siema, mam problem w moim kochanym s01 a mianowicie po remoncie silnika(wymiana tłoka,szlif cylindra , nowe łożyska, regenerowany wał,nowy wałek sprzęgłowy i zdawczy itp. ) Po złożeniu skrzyni i próbie wrzucania biegów "na sucho" nie chce mi wejsc bieg jałowy, dodam że skrzynie składałem zgodnie ze schematem i nie zapomniałem nawet o tej często pomijanej podkładce z podtoczeniem pod wałek zdawczy, powiem jeszcze że sprzęgło mam nie złożone narazie. Jestem nowy na forum i jesli cos jest w złym dziale to poprawcie mnie
~Redukcja, gaz, lewy pas... a on zgasł~
- mietek009
- Posty: 532
- Rejestracja: 2015-08-23, 15:56
- GG: 0
- Moje maszyny: 125,175 i takie tam
- Kontaktowanie:
Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem
Na sucho niekoniecznie każdy bieg będzie wchodził tak jak powinien. I nie zawsze wyczujesz luz. Złóż reszte i zobacz w normalnych warunkach jak biegi chodzą.
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 2015-11-22, 09:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilka legend PRL-U
- Lokalizacja: Pełnatycze
- Kontaktowanie:
Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem
Hmm, zobacze ale i tak wynaje mi się że coś tam sie nie zgadza
Ostatnio zmieniony 2016-03-22, 07:07 przez Kaziq, łącznie zmieniany 1 raz.
~Redukcja, gaz, lewy pas... a on zgasł~
- mietek009
- Posty: 532
- Rejestracja: 2015-08-23, 15:56
- GG: 0
- Moje maszyny: 125,175 i takie tam
- Kontaktowanie:
Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem
A zdawczym wgl kręcisz przy zmianie biegu itp ? albo chociaż głównym ?
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 2015-11-22, 09:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilka legend PRL-U
- Lokalizacja: Pełnatycze
- Kontaktowanie:
Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem
No oczywiście inaczej nie miało by to sensu...
~Redukcja, gaz, lewy pas... a on zgasł~
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 2014-09-21, 11:15
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK GIL
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Kontaktowanie:
Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem
U mnie biegi też nie działały poprawnie po złożeniu. Odpaliłem i działały perfect.Kaziq pisze:No oczywiście inaczej nie miało by to sensu...
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 2015-11-22, 09:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilka legend PRL-U
- Lokalizacja: Pełnatycze
- Kontaktowanie:
Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem
No, dobra poskładam sprzęgło i wtedy sie zobaczy. :->
~Redukcja, gaz, lewy pas... a on zgasł~
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 2015-11-22, 09:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilka legend PRL-U
- Lokalizacja: Pełnatycze
- Kontaktowanie:
Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem
Tak, więc powracam do tematu ponieważ po złożeniu sprzęgła i pierwszym urychomieniu silnika nadal nie moge "złapać" luzu a biegi wchodzą jakoś topornie i dzwignia nie odskakuje po każdym przełożeniu , mie mam pojęcia co tam może być nie tak, czy to wina tego nowego wałka głównego czy może wyrobionego wybieraka osadzonego na wałku od biegów (bo też mi sie tak wydaje). Ale musze jeszcze zobaczyć jak to będzie chodzić podczas jazdy w ramie.
~Redukcja, gaz, lewy pas... a on zgasł~
-
- Posty: 2238
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem
Za każdym razem po wbiciu biegu cofnij wajchę do środka i dopiero znowu do góry lub dołu. W ten sposób dobij w dół aż do jedynki i dopiero szukaj luzu powyżej.
Ewentualnie może za ciasno zdystansowałeś skrzynię? Albo wybierak ma luzy lub jest wyrobiony. Do środka nikt inny nie zaglądał.
Napisz czy pierwsza rada pomogła?
Ewentualnie może za ciasno zdystansowałeś skrzynię? Albo wybierak ma luzy lub jest wyrobiony. Do środka nikt inny nie zaglądał.
Napisz czy pierwsza rada pomogła?
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 2015-11-22, 09:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilka legend PRL-U
- Lokalizacja: Pełnatycze
- Kontaktowanie:
Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem
No właśnie dziwnie to chodzi bo ona "zostaje" na kazdym biegu w takiej pozycji i niemoge jej zrównac bo wskakuje inny bieg
~Redukcja, gaz, lewy pas... a on zgasł~
-
- Posty: 2238
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem
To zbij do 1 czyli wajchą w dól i do połowy i znowu w dół aż przestanie cykać w trybach, a później jedna w górę, ale nie do środka tylko w górę i sprawdź czy jest luz
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 2015-11-22, 09:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilka legend PRL-U
- Lokalizacja: Pełnatycze
- Kontaktowanie:
Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem
Nima, krasnoludki zabrały , a tak na serio to chyba czeka mnie znowu rozpoławianie
~Redukcja, gaz, lewy pas... a on zgasł~
-
- Posty: 2238
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem
Jak jesteś pewny że zbiłeś do jedynki do rzeczywiście trzeba tam zajrzeć. Ale co chcesz tam zobaczyć skoro już raz widziałeś i składałeś. Sprawdź pod obciążeniem bo mizerna po prostu jest za ciasno i dlatego się cały czas niby zapina bieg. Zobacz jak mówiłem i pociągnij łańcuszek lub kołem jak masz zł i wtedy sprawdź czy wysrzęgla
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 2015-11-22, 09:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilka legend PRL-U
- Lokalizacja: Pełnatycze
- Kontaktowanie:
Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem
Mam pytanie, czy na wałku posrednim powinny być jakies podkładki między kołnierzem tulejki a samym wałkiem?
~Redukcja, gaz, lewy pas... a on zgasł~
-
- Posty: 2238
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem
Zależy jakiej wysokości miałeś kołnierze, mogą być potrzebne lub zbędne wszystko zależy od kołnierzy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości