WSK M06B3 Gil
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-02-21, 19:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 GIL. WSK 175 Kobuz
- Lokalizacja: Siechnice
- Kontaktowanie:
WSK M06B3 Gil
Witam w końcu się zmobilizowałem i rozpoczynam relację z odbudowy WSKi a więc po kolei w zeszłym roku jesienią nabyłem WSK w stanie "zrób to sam" czyli motor rozłożony na czynniki pierwsze wszystko porozkręcane przygotowane do odbudowy najważniejsze ,że z kompletną dokumentacją gotową do rejestracji niestety nie mam fotek jak to wyglądało spakowane w kartony.
Rama jest z roku 83 jak się okazało wcześniejszy właściciel szykował się do poskładania Gila ze specyfikacji na rok 76, 77 postanowiłem kontynuować dalej prace nad WSKą według tej specyfikacji
Motor wypakowany z kartonu i przymiarka części:) W obecnej chwili motor jest wypiaskowany pomalowany proszkowo po świętach odbieram z lakierni fotki jak wygląda po lakierowaniu:) Pozdrowienia dla chłopaków z lakierni "Rekolor" za ogarnięcie tematu:) Na fotkach widać dwie ramy... tak drugą przy okazji oddałem w częściami gdyż jestem na etapie odkręcania dokumentacji i jak dobrze pójdzie to będzie następna sztuka do składania Garbuska z 78 roku ale o tym później w innym wątku:)
Silnik bębny zabierak jest w szkiełkowaniu u Audiobasa po świętach powinien być gotowy do silnika zakładam CDI szlif cylindra oraz mam oryginalny tłok R1
Poniżej fotka częsci aluminiowych oddanych do szkiełkowania Tutaj chciałbym na chwilę się zatrzymać i przedstawić sposób przygotowania części otóż jak wiadomo silnikm po rozłożeniu zazwyczaj jest usyfiony smary oleje itp to samo tyczy się bębnów kół po wstępnym umyciu benzyna efekt i tak jest nie do koońca zadowalający więc zrobiłem tak: Myjka ciśnieniowa Środek do mycia silników w moim przypadku Akra K2 i jazda spryskiwanie części strumień wody pood ciśnieniem i tak kila razy efekt można powiedzieć zadowalający ale zrobiłem taki myk ,że części po myciu akrą wrzuciłem do zmywarki (najlepiej robić to bez świadków:) tzn żony, dziewczyny,mamy:) ) no i efekt wyszedł super wszystko super czyste bez zabrudzeń na dobrą sprawę można byłoby tak składać no ale chciałem elementy wyszkiełkowane:)
Idziemy dalej chromy i tu miałem długiego zgryza gdzie oddać i wogóle naczytałem się róznych opini na temat różnych zakładów wkońcu zdecydowałem się i oddałem do użytkownika Grinch po świętach będzie zrealizowane
Fotki części do chromu Jak widzicie przy okazji niektóre elemty do chromowania oddałem odrazu na drugą WSKę natomiast bagażniki boczne są dla DamianM181086 jego WSK pod linkiem http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=71&t=20863 przy okazji to mój kuzyn i dzięki niemu dziś składam WSKę miał wpływ na zarażenie mnie motocyklem WSKa:)
niektóre części do ocynku poszły razem z chromami części z nich oddałem do Audiobasa przy okazji ogarnie temat
Narazie to by było tyle jutro postaram się wrzucić kolejne fotki z zakupów które poczyniłem do odbudowy oraz na bieżąco będę rozwijał temat większość części mam już zakupionych także po świętach rusza montaż plan jest taki ,że motor musi być wyszykowany na 19 czerwca na zlot pojazdów zabytkowych w Oławie gdzie razem z kuzynem zaprezentujemy nasze WSKi:)
Rama jest z roku 83 jak się okazało wcześniejszy właściciel szykował się do poskładania Gila ze specyfikacji na rok 76, 77 postanowiłem kontynuować dalej prace nad WSKą według tej specyfikacji
Motor wypakowany z kartonu i przymiarka części:) W obecnej chwili motor jest wypiaskowany pomalowany proszkowo po świętach odbieram z lakierni fotki jak wygląda po lakierowaniu:) Pozdrowienia dla chłopaków z lakierni "Rekolor" za ogarnięcie tematu:) Na fotkach widać dwie ramy... tak drugą przy okazji oddałem w częściami gdyż jestem na etapie odkręcania dokumentacji i jak dobrze pójdzie to będzie następna sztuka do składania Garbuska z 78 roku ale o tym później w innym wątku:)
Silnik bębny zabierak jest w szkiełkowaniu u Audiobasa po świętach powinien być gotowy do silnika zakładam CDI szlif cylindra oraz mam oryginalny tłok R1
Poniżej fotka częsci aluminiowych oddanych do szkiełkowania Tutaj chciałbym na chwilę się zatrzymać i przedstawić sposób przygotowania części otóż jak wiadomo silnikm po rozłożeniu zazwyczaj jest usyfiony smary oleje itp to samo tyczy się bębnów kół po wstępnym umyciu benzyna efekt i tak jest nie do koońca zadowalający więc zrobiłem tak: Myjka ciśnieniowa Środek do mycia silników w moim przypadku Akra K2 i jazda spryskiwanie części strumień wody pood ciśnieniem i tak kila razy efekt można powiedzieć zadowalający ale zrobiłem taki myk ,że części po myciu akrą wrzuciłem do zmywarki (najlepiej robić to bez świadków:) tzn żony, dziewczyny,mamy:) ) no i efekt wyszedł super wszystko super czyste bez zabrudzeń na dobrą sprawę można byłoby tak składać no ale chciałem elementy wyszkiełkowane:)
Idziemy dalej chromy i tu miałem długiego zgryza gdzie oddać i wogóle naczytałem się róznych opini na temat różnych zakładów wkońcu zdecydowałem się i oddałem do użytkownika Grinch po świętach będzie zrealizowane
Fotki części do chromu Jak widzicie przy okazji niektóre elemty do chromowania oddałem odrazu na drugą WSKę natomiast bagażniki boczne są dla DamianM181086 jego WSK pod linkiem http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=71&t=20863 przy okazji to mój kuzyn i dzięki niemu dziś składam WSKę miał wpływ na zarażenie mnie motocyklem WSKa:)
niektóre części do ocynku poszły razem z chromami części z nich oddałem do Audiobasa przy okazji ogarnie temat
Narazie to by było tyle jutro postaram się wrzucić kolejne fotki z zakupów które poczyniłem do odbudowy oraz na bieżąco będę rozwijał temat większość części mam już zakupionych także po świętach rusza montaż plan jest taki ,że motor musi być wyszykowany na 19 czerwca na zlot pojazdów zabytkowych w Oławie gdzie razem z kuzynem zaprezentujemy nasze WSKi:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- DamianM181086
- Posty: 31
- Rejestracja: 2015-02-12, 22:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1981 i 1976 , Romet Ogar 205
- Lokalizacja: Krzyków DWR
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Gil
Lakier nawet , nawet wyszedł zobaczymy jak wrócą nasze chromy.
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-02-21, 19:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 GIL. WSK 175 Kobuz
- Lokalizacja: Siechnice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Gil
Widząc prace Grincha na forum o chromy raczej się nie martwię
Kilka fotek z zakupów:)
Odświeżone emblematy na bak Oponki oczywiście Mitasy:) Pozostałości jeśli chodzi o napinacze łańcucha to są produkcji współczesnej i niestety jakość jaka jest wiem dla zabezpieczenia elementy gdzie były łączone za pomocą zgrzewów zostały zabezpieczone spawem i oddane do ocynku
Kilka fotek z zakupów:)
Odświeżone emblematy na bak Oponki oczywiście Mitasy:) Pozostałości jeśli chodzi o napinacze łańcucha to są produkcji współczesnej i niestety jakość jaka jest wiem dla zabezpieczenia elementy gdzie były łączone za pomocą zgrzewów zostały zabezpieczone spawem i oddane do ocynku
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-02-21, 19:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 GIL. WSK 175 Kobuz
- Lokalizacja: Siechnice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Gil
Części z lakierni nareszcie w domu:)
mała przymiarka:
[attachment=0]20160331_185108.jpg[/attachmen
mała przymiarka:
[attachment=0]20160331_185108.jpg[/attachmen
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-02-21, 19:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 GIL. WSK 175 Kobuz
- Lokalizacja: Siechnice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Gil
dzisiaj kilka fotek z rozbiórki tylnych amortyzatorów...
z 6 szt jest plan poskładać 2 kpl wymienić uszczelniacze korpusy oddać do malowania zalać świeżym olejem częściowo udało się wykorzystać nowe tulejki gumowe i metalowe
[
tutaj fotka ściągniętych osłon? izolacji? nie wiem jak to się fachowo nazywa 4 szt udało się ściągnąć jeśli nie będzie innego patentu na to wykorzystam to co mam kiedyś coś czytałem o założeniu koszulek termokurczliwych ktoś może coś takiego montował? jakieś inne sugestie ewentualnie?Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-02-21, 19:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 GIL. WSK 175 Kobuz
- Lokalizacja: Siechnice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Gil
Do piątku postój czekam na części ze szkiełkowania i ocynku. W tym czasie porobiłem porządki w garażu posegregowałem części do montażu i odświeżyłem wkład filtra powietrza
w trakcie regeneracji... i po... szykowanie tylnych amortyzatorów do regeneracji czyszczenie elementów...
tu już komplecik wyczyszczony pozostało pomalować nowe uszczelnienia i zalać świeżym olejem no i dziś nastąpiły również pierwsze przymiarki do polerowania śrub z nierdzewki dzięki dla Saviera za podpowiedzi co i jak:)
w trakcie regeneracji... i po... szykowanie tylnych amortyzatorów do regeneracji czyszczenie elementów...
tu już komplecik wyczyszczony pozostało pomalować nowe uszczelnienia i zalać świeżym olejem no i dziś nastąpiły również pierwsze przymiarki do polerowania śrub z nierdzewki dzięki dla Saviera za podpowiedzi co i jak:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- NocnyJastrzab
- Posty: 134
- Rejestracja: 2009-08-24, 17:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 GIL, SHL M11, OGAR 200,
HONDA Transalp 600V - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Gil
Nie przesadziłeś z tym ostrym żółtym seledynem?
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-02-21, 19:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 GIL. WSK 175 Kobuz
- Lokalizacja: Siechnice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Gil
Ogólnie kolor zaczerpnięty po kodach z forum w świetle dziennym na dworze wygląda według mnie dobrze
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-02-21, 19:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 GIL. WSK 175 Kobuz
- Lokalizacja: Siechnice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Gil
Dzisiaj fotki części ze szkiełkowania i ocynki:) Części oddawałem do Audiobasa ogarniał temat
Silnik bębny zabierak wyszkiełkowane Nie ma to jak relaks po pracy przy szprychowaniu kół do WSKi......
Ogólnie pierwszy raz szprychowałem koła samodzielnie pomimo wielu obaw i wogóle nie jest to nic skomplikowanego i wszystkim którzy chcą się za to zabrać polecam poradnik Saviera na forum czy film dodany przez użytkownika "marek-robot" dotyczący szprychowania kilka fotek z prac:
przed rozpoczęciem w trakcie... i koła zaplecione oczywiście w piasty poszły nowe łożyska SKF jutro oddaje koła do centrowania chciałem próbować sam centrować ale czas goni....
jeszcze jedno jeśli chodzi o szprychy użyłem produkcji współczesnej gdyż nie dało rady nic odzyskać obręcze orginalne
pudełeczko z ocynkami:)Silnik bębny zabierak wyszkiełkowane Nie ma to jak relaks po pracy przy szprychowaniu kół do WSKi......
Ogólnie pierwszy raz szprychowałem koła samodzielnie pomimo wielu obaw i wogóle nie jest to nic skomplikowanego i wszystkim którzy chcą się za to zabrać polecam poradnik Saviera na forum czy film dodany przez użytkownika "marek-robot" dotyczący szprychowania kilka fotek z prac:
przed rozpoczęciem w trakcie... i koła zaplecione oczywiście w piasty poszły nowe łożyska SKF jutro oddaje koła do centrowania chciałem próbować sam centrować ale czas goni....
jeszcze jedno jeśli chodzi o szprychy użyłem produkcji współczesnej gdyż nie dało rady nic odzyskać obręcze orginalne
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-02-21, 19:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 GIL. WSK 175 Kobuz
- Lokalizacja: Siechnice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Gil
dobra jedziemy dalej.... koła poszły dziś do centrowania ponoć na wtorek będą gotowe trzymam gościa za słowo:)
dzisiaj dostałem miłego maila od Grincha ,że moje chromy gotowe do wysyłki więc pewnie w przyszłym tygodniu będą... pracę w końcu nabierają tempa
kilka fotek z dzisiejszego klejenia gum z wąsem na bak jeszcze czekam na paczkę od picka przyjdą uszczelki pod emblematy klejone....
przymiarka do siodła gąbka chyba na obecną chwile najlepszy dostępny zamiennik oryginału
pokrowiec i listwa aluminiowa wypolerowana
dzisiaj dostałem miłego maila od Grincha ,że moje chromy gotowe do wysyłki więc pewnie w przyszłym tygodniu będą... pracę w końcu nabierają tempa
kilka fotek z dzisiejszego klejenia gum z wąsem na bak jeszcze czekam na paczkę od picka przyjdą uszczelki pod emblematy klejone....
przymiarka do siodła gąbka chyba na obecną chwile najlepszy dostępny zamiennik oryginału
pokrowiec i listwa aluminiowa wypolerowana
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-02-21, 19:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 GIL. WSK 175 Kobuz
- Lokalizacja: Siechnice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Gil
Dzisiaj przyszły chromy:) dzięki Michał za lśniący nowy chrom:) świetna robota. Niestety fotki z telefonu i nie bardzo widać efekty jutro postaram się wrzucić bardziej widoczne
wczoraj trwały pracę nad siedzeniem i montaż listwy...... wymaga dużo cierpliwości na szczęście moja dziewczyna ma jej więcej i udało się zamknąć temat
cylinder pomalowany na czarno farbą żaroodporną prezentacja z wyszkiełkowaną głowicą jak dla mnie efekt bardzo zadowalający
tłok orginalny R1
i na koniec lekka przymiarka:) ..... Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 2016-02-17, 15:57
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
wsk 175 Sport 1 - Lokalizacja: Truskolasy
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Gil
dobrze składa się Gilek duży plus za kolor takie restaurowanie motorków lubie wszystko dopięte na ostatni guzik:D
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-02-21, 19:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 GIL. WSK 175 Kobuz
- Lokalizacja: Siechnice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Gil
troszkę lepsze fotki chromów...
amortyzator rozebrany na części pierwsze wszystko zostało umyte zweryfikowane i skręcone na nowo ze względu na to ,że czas goni wymieniłem na nowe tylko oringi te które podchodzą pod dekielek na razie jest git...
w trakcie skręcania
z założonymi szklankami i zamontowane ws ramie
dzisiaj również nastąpiło skręcanie tylnych amortyzatorówamortyzator rozebrany na części pierwsze wszystko zostało umyte zweryfikowane i skręcone na nowo ze względu na to ,że czas goni wymieniłem na nowe tylko oringi te które podchodzą pod dekielek na razie jest git...
w trakcie skręcania
z założonymi szklankami i zamontowane ws ramie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Gil
Super idziesz z tematem! Kolor jest naprawdę git, ja planuję pomalować na taki Osę.
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 2015-09-01, 15:14
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 Kobuz, WSK 125 M06 B1
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Gil
Witam. Pawel895, czy możesz mi napisać na PW jaki koszt chromowania tych części ze zdjęć gdzie widać lagi, kierownicę itp. Pozdrawiam.
- DamianM181086
- Posty: 31
- Rejestracja: 2015-02-12, 22:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1981 i 1976 , Romet Ogar 205
- Lokalizacja: Krzyków DWR
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Gil
On się dopiero rozkręca ale jeszcze jest w lesie. :->
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-02-21, 19:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 GIL. WSK 175 Kobuz
- Lokalizacja: Siechnice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Gil
Taa w lesie to napewno gdy tak mieć więcej czasu.....
Dzisiaj założone oponki uzbrojone bębny:) skręcony przedni błotnik kierownica no i przymiarka
Dzisiaj założone oponki uzbrojone bębny:) skręcony przedni błotnik kierownica no i przymiarka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-02-21, 19:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 GIL. WSK 175 Kobuz
- Lokalizacja: Siechnice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Gil
Ostatnio nic nie było co nie oznacza ,że temat stoi w miejscu poprostu nie było kiedy ogarnąć fotek uzupełnić temat po kolei postaram się ukazać co zostało zrobione przy motorze ,a więc tak został ogarnięty silnik:
jest i wał... sprzęgło.. patent na dociśnięcie sprzęgła i montaż zabezpieczenia silnik gotowy gdy silnik został ogarnięty nadszedł czas na zabawę z kabelkami:) postanowiłem rozszerzyć instalację o montaż kierunkowskazów ,ponieważ nie jest to w 100% orginalny Gil nie będzie to przeszkadzać druga sprawa przy dzisiejszym natężeniu ruchu napewno ułatwi komfort jhazdy i poprawi bezpieczeństwo
muszę przyznać ,że jak dla mnie kierunki dodaj pozytywny efekt wizualny:)
osłony boczne polakierowane akrylem
jeszcze w przygotowaniu do składania
łożyska na prasie
skrzynia...jest i wał... sprzęgło.. patent na dociśnięcie sprzęgła i montaż zabezpieczenia silnik gotowy gdy silnik został ogarnięty nadszedł czas na zabawę z kabelkami:) postanowiłem rozszerzyć instalację o montaż kierunkowskazów ,ponieważ nie jest to w 100% orginalny Gil nie będzie to przeszkadzać druga sprawa przy dzisiejszym natężeniu ruchu napewno ułatwi komfort jhazdy i poprawi bezpieczeństwo
muszę przyznać ,że jak dla mnie kierunki dodaj pozytywny efekt wizualny:)
osłony boczne polakierowane akrylem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-02-21, 19:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 GIL. WSK 175 Kobuz
- Lokalizacja: Siechnice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Gil
zakupiony został nowy układ wydechowy od P. Grzegorza Hartmanna silnik w ramie montaż CDI... na obecną chwilę Moto prawie na ukończeniu instalacja można powiedzieć ukończona silnik w ramie iskra jest:)!!! pozostało ogarnąć resztę takich rzeczy jak uzbroić kierownicę posprawdzać śruby łańcuch zalać silnik olejem i można robić pierwsze odpalenie
Jak pogoda pozwoli w sobotę uruchomienie krótka jazda testowa regulacja jak dobrze pójdzie w przyszłym tygodniu będzie koniec i zaczynamy docieranie silnika by na 19 czerwca spokojnie pokazać się na V Zlocie pojazdów zabytkowych w Oławie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości