Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan
- wiete
- Posty: 24
- Rejestracja: 2014-03-20, 12:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 , WSK 175, Komar S38, Ogar 200, Simson Sr50, ETZ 250
- Lokalizacja: Widowo
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Wg mnie drut 0.2 mm jest za gruby, u mnie na 0.18 jest na granicy iskry. Nawijasz ile wlezie zostawiając z 1mm na zabezpieczenie bandażem zamoczonym w lakierze/pokoście. Tak zrobiłem ja i działa, ale wymaga dopieszczenia, bo na niskich jakoś nie bardzo się na obroty wkręca, na wyższych już ciągnie ok, tak że po pierwszej przejażdżce jedynka się rozleciała.
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 2011-07-09, 12:05
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk m21w2
Wsk M06-64
Mz TS250 - Lokalizacja: Olsztyn
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Witam jezeli chce zrobic wedlug wskazowerk z pierwszej storny.Wszystkie potrzebne graty kupic 12 v?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 2011-07-09, 12:05
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk m21w2
Wsk M06-64
Mz TS250 - Lokalizacja: Olsztyn
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Wszystko pod 2t no i co z tym regulatorem nie ma na allegro tych z dwoma zoltymi przewodami.
- andy2004f
- Posty: 208
- Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
- Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Obrazki z pierwszego posta nie działają. Ma ktoś może schemat podłączenia cewek? Żeby z 6V zrobić 12V.
- kuba5550
- Posty: 73
- Rejestracja: 2013-07-31, 20:50
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 2350, Komar 2352W
WSK M21W2 Kobuz - Lokalizacja: Działoszyn
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Jeżeli pod royala z cdi to chyba ten schemat
A pod zwykły to o ile się nie mylę wszystkie cewki oprócz przewiniętej trzeba podłaczyć w szereg i 2 przewody co z tego wyjdą podłączyć trzeba pod regulator napięcia 


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- andy2004f
- Posty: 208
- Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
- Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Nie mam Royala, potrzebuję schemat do fabrycznego stojana, tak żeby mieć ładowanie 12V :) W pierwszym poście był obrazek, nie zapisałem sobie i teraz nie wiem jak połączyć :D
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
- Pawlo_j23
- Posty: 80
- Rejestracja: 2011-06-12, 22:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 kobuz 80'
- Lokalizacja: Wojkowice
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Panocki, wiem że już gdzieś tu widziałem ale.. nawinąłem sobie dzisiaj cewę pod magneto z royala, czy 130 Ohm może być czy odwinąć ? Czy schemat połączeń cewek który zapodał Kuba jest ok pod magneto royalowskie ? Zabieram się za przeróbkę a gdzieś mi pouciekały informacje które nagromadziłem 
P.S Miałby ktoś fotę na której dobrze widać połączenia cewek na oryginalnym statorze pod magneto z royala ? Nie wiem jak to dobrze poupychać
Edit, w sumie to już sobie sam odpowiedziałem
Znalazłem schematy Wujcia, a cewkę od modułu odwinąłem do 100Ohm, powinno być gites
Teraz muszę polutować stator i pokminić jak to wszystko podłączyć 

P.S Miałby ktoś fotę na której dobrze widać połączenia cewek na oryginalnym statorze pod magneto z royala ? Nie wiem jak to dobrze poupychać

Edit, w sumie to już sobie sam odpowiedziałem



WSK 175 powrót do młodości 
Zapraszam na mój profil na FB WnukuLaboratory

Zapraszam na mój profil na FB WnukuLaboratory
- andy2004f
- Posty: 208
- Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
- Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Takie szybkie pytanko - czy po przeróbce wg rafalgb, czyli oryginalny stojan przerobiony na 12V + regulator napięcia, można bez obaw powymieniać żarówki na LED-y? Skoro jest regulator to nie powinny się przepalać?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Jeżeli regiel na 5 kabli to wszędzie masz prąd DC
- andy2004f
- Posty: 208
- Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
- Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Aż głupio mi pytać, ale nie rozumiem... :( Podłączyłem całe CDI, iskra jest, wszystko działa, tylko teraz muszę ustawić zapłon i tu mam problem. Wykręcam świecę, szukam GMP i co dalej? Mam lampę strobo i mógłbym to sobie ustawić dokładnie, tylko nie wiem jak mam nanieść sobie znaki do ustawienia. Względem czego mam je wyznaczyć na podstawce?
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Ustawiasz tłok w tym pkt co chcesz (3-4mm przed gmp) rysujesz kreskę na wirniku i na podstawce. Pi razy drzwi dajesz początek znacznika w połowie impulsatora i odpalasz i sprawdzasz czy znaki się zgadzają. Potem przestawiasz odpowiednio żeby się zgrywały.
- andy2004f
- Posty: 208
- Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
- Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
OK, już jestem bliżej niż dalej - udało mi się odpalić maszynę na CDI i nawet przejechać kawałek :D Teraz mam inny problem, bo coś mi pali bezpiecznik po chwili jazdy, ale do tego jakoś dojdę. Ogólnie wszystko podłączyłem bez problemu, ale nie wiem co zrobić z jednym przewodem, który mi został.
Chodzi o przewód niebieski, który idzie z puszki prądów do stacyjki. W oryginale był połączony z niebieskim, który idzie z prądnicy, czyli tak naprawdę z tą cewką, którą się przewija na CDI. I teraz tego przewodu nie mam pod co podłączyć... Na mój gust to powinienem go normalnie podpiąć gdzieś pod 12V, bo on chyba doprowadza napięcie do stacyjki. Ale inna sprawa, że bez niego wszystko wydaje się działać, bo światła, klakson itd. wszystko się świeci.
Chodzi o przewód niebieski, który idzie z puszki prądów do stacyjki. W oryginale był połączony z niebieskim, który idzie z prądnicy, czyli tak naprawdę z tą cewką, którą się przewija na CDI. I teraz tego przewodu nie mam pod co podłączyć... Na mój gust to powinienem go normalnie podpiąć gdzieś pod 12V, bo on chyba doprowadza napięcie do stacyjki. Ale inna sprawa, że bez niego wszystko wydaje się działać, bo światła, klakson itd. wszystko się świeci.
- Zbych
- Posty: 4
- Rejestracja: 2015-10-02, 08:56
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175,
Ogar - Lokalizacja: Świnoujście
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
I działa Ci prawidłowo tak powinno być. Ten niebieski podpięty jest w stacyjce pod piny 17 (wersja z 6V aqu) pin 17a miał oryginalnie podłączony żółty kabel. Kable te w prądnicy były od cewek ładowania akumulatora to znaczy niebieski do tej z cieńszym drutem (6V) którą zapewne przewinąłeś na cewkę CDI i żółty do drugiej cewki ładowania akumulatora z grubszym drutem. Stacyjka w pozycji "2 i 3" zwierała te dwie cewki żeby prąd ładowania aqu mógł zasilić akumulator, światła motocykla i energożerną cewkę WN. W wersji 12V te cewki nie istnieją piny 17 i 17a wiszą w powietrzu i możesz je wykorzystać do gaszenia motocykla stacyjką przekręcając kluczyk w pozycję "0, 1, 4"andy2004f pisze:OK, już jestem bliżej niż dalej - udało mi się odpalić maszynę na CDI i nawet przejechać kawałekTeraz mam inny problem, bo coś mi pali bezpiecznik po chwili jazdy, ale do tego jakoś dojdę. Ogólnie wszystko podłączyłem bez problemu, ale nie wiem co zrobić z jednym przewodem, który mi został.
Chodzi o przewód niebieski, który idzie z puszki prądów do stacyjki. W oryginale był połączony z niebieskim, który idzie z prądnicy, czyli tak naprawdę z tą cewką, którą się przewija na CDI. I teraz tego przewodu nie mam pod co podłączyć... Na mój gust to powinienem go normalnie podpiąć gdzieś pod 12V, bo on chyba doprowadza napięcie do stacyjki. Ale inna sprawa, że bez niego wszystko wydaje się działać, bo światła, klakson itd. wszystko się świeci.
- andy2004f
- Posty: 208
- Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
- Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Dzięki, właśnie dziś to rozpracowałem :D Z tym, że u mnie stacyjka zwiera 17 i 17a tylko na drugiej pozycji... Tak czy inaczej, bezpiecznik palił mi jeden niezabezpieczony przewód i to już naprawiłem. Niestety upalił mi się przez to któryś styk w stacyjce i nie mam świateł pozycyjnych i podświetlenia licznika :( Co ciekawe, na pozycji 4 światła pozycyjne są... Ale sprawdzałem na wszystkie sposoby i na pewno to stacyjka walnęła. Więc tymczasowo zrobię sobie pozycje na przycisk, a w międzyczasie znajdę sprawną stacyjkę. Jak ktoś ma dobrą stacyjkę do czwórki to chętnie kupię!! Gaszenie już zrobiłem na przekaźniku tak jak tu było pisane i działa :)
Co do samego zapłonu to wszystko zdaje się działać jak należy, jeszcze nie robiłem testów drogowych, bo nie mam ogarniętych świateł, ale motor zapala ładnie i pracuje też ok. Ustawianie zapłonu na stroboskopie już ogarnąłem, więc będę testować różne ustawienia i jak znajdę najlepsze to znacznik cyk do krzywki i będzie na wieki :)
Jak już zakończę całą operację powodzeniem to wrzucę fotki do tematu o moim Kobuzie :)
Dzięki wszystkim za pomoc :)
Co do samego zapłonu to wszystko zdaje się działać jak należy, jeszcze nie robiłem testów drogowych, bo nie mam ogarniętych świateł, ale motor zapala ładnie i pracuje też ok. Ustawianie zapłonu na stroboskopie już ogarnąłem, więc będę testować różne ustawienia i jak znajdę najlepsze to znacznik cyk do krzywki i będzie na wieki :)
Jak już zakończę całą operację powodzeniem to wrzucę fotki do tematu o moim Kobuzie :)
Dzięki wszystkim za pomoc :)
- andy2004f
- Posty: 208
- Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
- Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Ustawiam zapłon stroboskopem... Zauważyłem, że na wyższych obrotach zapłon jakby opóźnia się, czy to jest normalne? Może lampa nie nadąża? Jeśli mam narysowany znak na 3,8GMP to kiedy znak na wirniku ma się z nim pokrywać - na wolnych czy wysokich obrotach?
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Im większa szybkość obrotowa tym zapłon wcześniejszy
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Jak masz moduł od 2t to opóźnienie zapłonu jest normalne.
Na wolnych zostaw to 3,8 im później tym ma być mniejsze wyprzedzenie .
Na wolnych zostaw to 3,8 im później tym ma być mniejsze wyprzedzenie .
- andy2004f
- Posty: 208
- Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
- Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
U mnie już wszystko działa :)
Zapłon robiłem wg instrukcji rafalgb z pierwszego posta. Cewkę przewijałem sam, wyszło mi niecałe 120Ohm, przewijałem ją kilka dni po paręnaście minut (brakowało mi cierpliwości na więcej :D). Cewki od świateł zostawiłem tak jak były, na ładowanie zostawiłem jedną cewkę. Ładowania na wolnych nie mam, ale na wyższych obrotach jest tak jak powinno być, czyli ~14,5V. Ale wszystkie żarówki zasilane z AQ zmieniłem na LED-y, pobór prądu jest więc znikomy i nawet na krótkich trasach z włączaniem kierunkowskazów mam doładowany akumulator :))
Co do pracy silnika, to mój pracował na tradycyjnym zapłonie całkiem dobrze i nie odczuwam jakiejś spektakularnej różnicy, ale z ustawieniem zapłonu będę jeszcze eksperymentował, bo wydaje mi się, że może być lepiej. Jedyne co się zmieniło bardzo na plus to odpalanie motocykla, trzeba co prawda mocno kopnąć, ale odpala bez problemu zimny czy ciepły :) No i oczywiście żadne spadki napięcia już nie zgaszają silnika.
Tak więc, podsumowując, dla wszystkich którzy się wahają - instrukcja rafalgb działa, jeśli wszystko zrobi się tak jak kolega napisał, to sukces jest gwarantowany :)
Zapłon robiłem wg instrukcji rafalgb z pierwszego posta. Cewkę przewijałem sam, wyszło mi niecałe 120Ohm, przewijałem ją kilka dni po paręnaście minut (brakowało mi cierpliwości na więcej :D). Cewki od świateł zostawiłem tak jak były, na ładowanie zostawiłem jedną cewkę. Ładowania na wolnych nie mam, ale na wyższych obrotach jest tak jak powinno być, czyli ~14,5V. Ale wszystkie żarówki zasilane z AQ zmieniłem na LED-y, pobór prądu jest więc znikomy i nawet na krótkich trasach z włączaniem kierunkowskazów mam doładowany akumulator :))
Co do pracy silnika, to mój pracował na tradycyjnym zapłonie całkiem dobrze i nie odczuwam jakiejś spektakularnej różnicy, ale z ustawieniem zapłonu będę jeszcze eksperymentował, bo wydaje mi się, że może być lepiej. Jedyne co się zmieniło bardzo na plus to odpalanie motocykla, trzeba co prawda mocno kopnąć, ale odpala bez problemu zimny czy ciepły :) No i oczywiście żadne spadki napięcia już nie zgaszają silnika.
Tak więc, podsumowując, dla wszystkich którzy się wahają - instrukcja rafalgb działa, jeśli wszystko zrobi się tak jak kolega napisał, to sukces jest gwarantowany :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość