WSK 125 - renowacja - darekdede1995
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 2016-10-15, 13:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontaktowanie:
WSK 125 - renowacja - darekdede1995
Cześć,
Tak oglądałem wasze jednoślady i stwierdziłem, że też przywrócę życie jednej sztuce. Kupiłem taki okaz, niestety bez dokumentów. Powoli będę ją stawiać na nogi, póki co nie jeździ, sprzęgło podobno sklejone i gaźnik do regulacji. Ale stwierdziłem, że moja sztuka będzie miała renowację od podstaw. Chciałbym w tym wątku zadawać wam pytania, a pewnie jako świeżak w tym temacie będę miał ich wiele. Mam zamiar sprawić aby moja WSK jak najbardziej przypominała wersję oryginalną.
I od razu na wstępie mam do was pytanie dotyczące kół. Malować czy chromować. Koła są w dobrym stanie, nie pordzewiane jednak potrzebne jest im odnowienie. Z tego co tutaj czytałem chromowanie jednego koła to koszt około 200zł czyli spory, jeśli dodamy do tego szprychy, piaskowanie, wymianę łożysk, centrowanie, opony, dentki to wychodzi ZA DUŻO. Dlatego co proponujecie z nimi zrobić? Aktualnie mam zamiar
- wypiaskować obręcze i pomalować piaskowo na RAL 9006
- wyszkiełkować bębny i dekle
- wymienić szprychy na ocynkowane z allegro, polecane były jakieś w cenie 20zł/koło (36szt)
- wycentrować
- jakieś oponki, będę się zastanawiał jakie kiedy zrobię z kołem
Czekam, na opinie, komentarze, podpowiedzi i liczę że podejdziecie z duża dozą cierpliwości do nowego kolegi z forum.
Tak oglądałem wasze jednoślady i stwierdziłem, że też przywrócę życie jednej sztuce. Kupiłem taki okaz, niestety bez dokumentów. Powoli będę ją stawiać na nogi, póki co nie jeździ, sprzęgło podobno sklejone i gaźnik do regulacji. Ale stwierdziłem, że moja sztuka będzie miała renowację od podstaw. Chciałbym w tym wątku zadawać wam pytania, a pewnie jako świeżak w tym temacie będę miał ich wiele. Mam zamiar sprawić aby moja WSK jak najbardziej przypominała wersję oryginalną.
I od razu na wstępie mam do was pytanie dotyczące kół. Malować czy chromować. Koła są w dobrym stanie, nie pordzewiane jednak potrzebne jest im odnowienie. Z tego co tutaj czytałem chromowanie jednego koła to koszt około 200zł czyli spory, jeśli dodamy do tego szprychy, piaskowanie, wymianę łożysk, centrowanie, opony, dentki to wychodzi ZA DUŻO. Dlatego co proponujecie z nimi zrobić? Aktualnie mam zamiar
- wypiaskować obręcze i pomalować piaskowo na RAL 9006
- wyszkiełkować bębny i dekle
- wymienić szprychy na ocynkowane z allegro, polecane były jakieś w cenie 20zł/koło (36szt)
- wycentrować
- jakieś oponki, będę się zastanawiał jakie kiedy zrobię z kołem
Czekam, na opinie, komentarze, podpowiedzi i liczę że podejdziecie z duża dozą cierpliwości do nowego kolegi z forum.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2016-10-19, 18:23 przez darekdede1995, łącznie zmieniany 1 raz.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 - renowacja - darekdede1995
Cześć,
Fajna baza do remontu. Na wstępnię muszę skomentować Twoje podejście a propo "ZA DROGO". Musisz od razu przygotować się do teo, że tutaj będzie szła duża kasa, nawet jak większość rzeczy będziesz robił sam. W takich przypadlach zawsze dobrze jest ogarnąć sprzęt tylko do jeżdżenia i w między czasie obyć się z 'wueskowaniem' i odłożyć trochę kasy, żeby nie robić półśrodków.a uwierz, kosztują one potem podwójnie, czasu i kasy
.
Co do papierów to nie skomentuję, ale nie pisz o tym więcej
Fajna baza do remontu. Na wstępnię muszę skomentować Twoje podejście a propo "ZA DROGO". Musisz od razu przygotować się do teo, że tutaj będzie szła duża kasa, nawet jak większość rzeczy będziesz robił sam. W takich przypadlach zawsze dobrze jest ogarnąć sprzęt tylko do jeżdżenia i w między czasie obyć się z 'wueskowaniem' i odłożyć trochę kasy, żeby nie robić półśrodków.a uwierz, kosztują one potem podwójnie, czasu i kasy

Co do papierów to nie skomentuję, ale nie pisz o tym więcej

-
- Posty: 72
- Rejestracja: 2016-09-06, 11:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
yamaha yz250f - Lokalizacja: Witoszyn
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 - renowacja - darekdede1995
Witamy
Identyczna jak moja Uwierz mi ze odbudowa takiego motocykla od podstaw to kupa siana Sam już w sama rame i wszystkie chromy na podkładzie miedzi, koła i inne duperele wpakowałem bardzo dużo kasy a został jeszcze silnik do remontu także nie jest łatwo tym bardziej że ja chcę przywrócić ją do oryginału Ale trzymam kciuki...

Identyczna jak moja Uwierz mi ze odbudowa takiego motocykla od podstaw to kupa siana Sam już w sama rame i wszystkie chromy na podkładzie miedzi, koła i inne duperele wpakowałem bardzo dużo kasy a został jeszcze silnik do remontu także nie jest łatwo tym bardziej że ja chcę przywrócić ją do oryginału Ale trzymam kciuki...
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 2016-10-15, 13:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 - renowacja - darekdede1995
Dziś rozebrałem całą maszynę na elementy pierwsze. I teraz pytanie do was, czy warto robić szlif cylindra, i regenerować/kupić wał korbowy. Czy lepiej kupić coś takiego:
http://allegro.pl/wsk-125-silnik-tlok-c ... 63790.html
Wydaje mi się że cenowo jak i czasowo wychodzi lepiej kupić ten zestaw, ale jak jest z jego jakością?
http://allegro.pl/wsk-125-silnik-tlok-c ... 63790.html
Wydaje mi się że cenowo jak i czasowo wychodzi lepiej kupić ten zestaw, ale jak jest z jego jakością?
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1979r.
WSK 175 1980r.
CZ 477 73r.
Mińsk 400A 90r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 - renowacja - darekdede1995
Weź to omijaj szerokim łukiem, zregeneruj wał o ile się nadaje i zrób szlif na dobrym tłoku.
-
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 - renowacja - darekdede1995
Wielokrotnie pisano na ten temat. Chytry płaci dwa razy. Zrób tak jak należy i zregeneruj wał a cylek do szlifu. Kupisz chińszczyznę pojeździsz niewiele i będziesz znowu remontował.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 2016-10-15, 13:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 - renowacja - darekdede1995
Dzięki za odpowiedź, w takim razie nie będę się nawet wygłupiał z żadnymi wałami z allegro.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 2016-10-15, 13:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 - renowacja - darekdede1995
Jaką stacyjkę polecacie kupić? jakieś linki?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 - renowacja - darekdede1995
Z czystym sumieniem nowej nikt Ci nie poleci
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 2016-09-06, 11:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
yamaha yz250f - Lokalizacja: Witoszyn
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 - renowacja - darekdede1995
Spróbuj swoja stara zregenerować (wyczyścić) bynajmniej ja tak będę robił 

-
- Posty: 35
- Rejestracja: 2016-10-15, 13:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 - renowacja - darekdede1995
właśnie nie mam starej wogóle
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1979r.
WSK 175 1980r.
CZ 477 73r.
Mińsk 400A 90r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 - renowacja - darekdede1995
Podobno te z Renoxa w Bydgoszcz są dobre, kupisz w gmoto albo almocie, kiedyś pisałem czy sprzedają detalicznie i potwierdzili mi tych sprzedawców.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 2016-10-15, 13:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 - renowacja - darekdede1995
Z tego co patrze to mają takie same więc chyba kupię u multicara, tym bardziej że w koszyku nazbierało się produktów za 500zł.Mixol pisze: kupisz w gmoto albo almocie
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 - renowacja - darekdede1995
Stacyjkę renoxa trzeba rozebrać, przesmarować wazeliną bezkwasową wszystko co mosiężne i stalowe, wymienić papierową podkladkę na wodoodporną, lub najlepiej z oryginalnej stacyjki, oraz doregulować styki. Bez tych popraw trwałość tej stacyjki jest mała. Ciekawe jest ,że niektóre stacyjki mają podkladke z dobrego materialu.
Fajna wsk, tlumik odwrotnie założony?
Fajna wsk, tlumik odwrotnie założony?
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 2016-10-15, 13:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 - renowacja - darekdede1995
Kupiłem ją z takim tłumikiem, ktoś przespawywał końcówkę.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 2016-10-15, 13:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 - renowacja - darekdede1995
Klamki sprzęgła i hamulca wystarczy wyszkiełkować? Klosz lampy (plastikowy) malować czy tylko wyszlifowac drobnym papierkiem?
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 - renowacja - darekdede1995
Klamki tylko bym przeleciał pastą a lampy broń Boże nie maluj - moim zdaniem wygląda wtedy trochę badziewnie:) Wyczyść środkiem do plastików samochodowych (ale nie plakiem bo złapie każdy syf w okolicy:)...
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 2016-10-15, 13:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 - renowacja - darekdede1995
Z wueską działałem ale nie miałem czasu zamieścić relacji z postępów.
Tutaj zdjęcie z rozbiórki Zdjęcia kół, jak widać w dobrym stanie ale niestety szprychy nie do uratowania Szprychy musiały być niestety pocięte, ale już kupiłem nowe Elementy przygotowane, czekają na piaskowanie i malowanie Rama Dwa bolce do mocowania kierownicy, jeden przetarty papierkiem a drugi nieruszany Stare zmasakrowane kolanko Obejma króćca Mam tylko jedną dlatego zamówiłem drugą. W sklepie skuterdebica mieli identyczną, jako jedyni, na zdjęciu była taka sama jak oryginalna. Zamówiłem i przyszła taka: Chciałem zgłosić reklamację - niezgodność towaru z opisem, lecz na stronie już było zmienione zdjęcie. Widocznie się wyprzedały te starego typu. Założę tą nową, ale jak trafię na tą starego typu to na pewno będę chciał zmienić.
Zdjęcie starego odbłyśnika, w którym powierzchnia odbijająca się starła Aktualnie cylinder jest w szlifie u miejscowego szpeca. Cylinder był nominał, ale trzeba zrobić odrazu 2 szlif.
Wał wysłałem do bayu, okazało się ze to wał z wfm więc musiał dodatkowo być przystosowany pod WSK. Wszystko na wzmocnionych łozyskach. Bayu też planował głowicę. Polecam odbiór osobisty części, rzeczowe wytlumaczenie przewagi jednych łożysk nad drugimi oraz zasady działania całego wału z drobnymi szczegółami. Krótko mówiąc fachowa robota.
Bak który był wgięty poszedł w ręce sąsiada blacharza który próbował wyciągnąć wgięcie, niestety nie udało się całkowicie ponieważ znajduje się w niefortunnym miejscu. Aktualnie bak jest w piaskowaniu, później będzie troszkę nadspawany, wyszlifowany i pomalowany. Postaram się zamieścić zdjęcia baku w przyszłości.
Dokupilem kilka rzeczy na OLX. Tzn. rączki, licznik, nóżki pasażera.
Zrobiłem też konkretne zakupy w skuter dębica i na allegro u MULTICARA. Allegro + skuter dębica wyszło około 800zł.
Spis kupionych rzeczy z cenami pojawi się na dniach.
Do kupienia z ważniejszych rzeczy pozostało:
-zapłon u Saviera
-komplet śrub (jakie polecacie?)
-komplet żarówek
-opony
Aktualnie cała wueska znajduje się w piaskowaniu i malowaniu. Do dwóch tygodni powinieniem ją dostać gotową. Jeśli będę zadowolony z efektów to dam namiary na fachowca. Silnik i inne drobne aluminiowe elementy są w szkiełkowaniu u tego samego fachowca.
Czeka mnie jeszcze chromowanie kierownicy, narazie się z tym wstrzymuję ponieważ fachowiec w mieście zażyczył sobie za samą kierownicę 250zł.
Czekam na waże opinie, rady, polećcie na co jeszcze warto zwrócić uwagę. Nie obrażę sie również za polecenia przedmiotów które muszę jeszcze kupić:
komplet śrub, komplet żarówek, opony
Tutaj zdjęcie z rozbiórki Zdjęcia kół, jak widać w dobrym stanie ale niestety szprychy nie do uratowania Szprychy musiały być niestety pocięte, ale już kupiłem nowe Elementy przygotowane, czekają na piaskowanie i malowanie Rama Dwa bolce do mocowania kierownicy, jeden przetarty papierkiem a drugi nieruszany Stare zmasakrowane kolanko Obejma króćca Mam tylko jedną dlatego zamówiłem drugą. W sklepie skuterdebica mieli identyczną, jako jedyni, na zdjęciu była taka sama jak oryginalna. Zamówiłem i przyszła taka: Chciałem zgłosić reklamację - niezgodność towaru z opisem, lecz na stronie już było zmienione zdjęcie. Widocznie się wyprzedały te starego typu. Założę tą nową, ale jak trafię na tą starego typu to na pewno będę chciał zmienić.
Zdjęcie starego odbłyśnika, w którym powierzchnia odbijająca się starła Aktualnie cylinder jest w szlifie u miejscowego szpeca. Cylinder był nominał, ale trzeba zrobić odrazu 2 szlif.
Wał wysłałem do bayu, okazało się ze to wał z wfm więc musiał dodatkowo być przystosowany pod WSK. Wszystko na wzmocnionych łozyskach. Bayu też planował głowicę. Polecam odbiór osobisty części, rzeczowe wytlumaczenie przewagi jednych łożysk nad drugimi oraz zasady działania całego wału z drobnymi szczegółami. Krótko mówiąc fachowa robota.
Bak który był wgięty poszedł w ręce sąsiada blacharza który próbował wyciągnąć wgięcie, niestety nie udało się całkowicie ponieważ znajduje się w niefortunnym miejscu. Aktualnie bak jest w piaskowaniu, później będzie troszkę nadspawany, wyszlifowany i pomalowany. Postaram się zamieścić zdjęcia baku w przyszłości.
Dokupilem kilka rzeczy na OLX. Tzn. rączki, licznik, nóżki pasażera.
Zrobiłem też konkretne zakupy w skuter dębica i na allegro u MULTICARA. Allegro + skuter dębica wyszło około 800zł.
Spis kupionych rzeczy z cenami pojawi się na dniach.
Do kupienia z ważniejszych rzeczy pozostało:
-zapłon u Saviera
-komplet śrub (jakie polecacie?)
-komplet żarówek
-opony
Aktualnie cała wueska znajduje się w piaskowaniu i malowaniu. Do dwóch tygodni powinieniem ją dostać gotową. Jeśli będę zadowolony z efektów to dam namiary na fachowca. Silnik i inne drobne aluminiowe elementy są w szkiełkowaniu u tego samego fachowca.
Czeka mnie jeszcze chromowanie kierownicy, narazie się z tym wstrzymuję ponieważ fachowiec w mieście zażyczył sobie za samą kierownicę 250zł.
Czekam na waże opinie, rady, polećcie na co jeszcze warto zwrócić uwagę. Nie obrażę sie również za polecenia przedmiotów które muszę jeszcze kupić:
komplet śrub, komplet żarówek, opony
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość