SHL m04 - 1952 - Warszawska
- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
SHL m04 - 1952 - Warszawska
Witam
Jestem w końcowej fazie kompletowania braków w mojej shl. Numer ramy W8xx rok 1952.
Jakiś czas tematu wyglądała tak:
silnik z wsk wstawiony na sztukę
Na dzień dzisiejszy brakuje mi:
cylindra
zbiornika
pedału hamulca
i kilku drobiazgów.
Mam pytanie do znawców o detale jakie powinny być w tym konkretnym egzemplarzu
- gmole były przy ramie i są również w katalogu części
- koła mają być warszawskie czy kieleckie? - mam już komplet takich i takich pytanie które powinny być w motocyklu
Kolejna sprawa to powłoki galwaniczne:
Chrom: ramka lampy, kierownica, gwiazdki trapezu, kolanko wydechu
Ocynk: szpilki trapezu
Nakrętka sztycy czarna? Pręt hamulca czarny czy w ocynku?
Imo wszystkie sprężyny czarne, wydech czarny, kopniak i zmiana biegów czarna. elementy kół i śruby czernione lub w oksydzie.
Chciałbym ją zrobić możliwie jak najbliżej oryginału.
Jestem w końcowej fazie kompletowania braków w mojej shl. Numer ramy W8xx rok 1952.
Jakiś czas tematu wyglądała tak:
silnik z wsk wstawiony na sztukę
Na dzień dzisiejszy brakuje mi:
cylindra
zbiornika
pedału hamulca
i kilku drobiazgów.
Mam pytanie do znawców o detale jakie powinny być w tym konkretnym egzemplarzu
- gmole były przy ramie i są również w katalogu części
- koła mają być warszawskie czy kieleckie? - mam już komplet takich i takich pytanie które powinny być w motocyklu
Kolejna sprawa to powłoki galwaniczne:
Chrom: ramka lampy, kierownica, gwiazdki trapezu, kolanko wydechu
Ocynk: szpilki trapezu
Nakrętka sztycy czarna? Pręt hamulca czarny czy w ocynku?
Imo wszystkie sprężyny czarne, wydech czarny, kopniak i zmiana biegów czarna. elementy kół i śruby czernione lub w oksydzie.
Chciałbym ją zrobić możliwie jak najbliżej oryginału.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska
Stan na dzień dzisiejszy, podbijam moje pytania, w tej chwili założone są koła kieleckie tył nitowana przód z wgłębieniami
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 306
- Rejestracja: 2011-10-21, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk-ki, WFM-ki
SHL-ki,Junak, - Lokalizacja: Parczew
- Kontaktowanie:
Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska
Chętnie bym pomógł, ale nie wgłębiałem się w temat wersji "warszawskiej". Moja jest "kielecka" z końca produkcji w Kielcach. Zachowana była w niezłym stanie, a gościu od którego kupiłem niewiele w niej zmieniał, najwyżej coś pomalował srebrzanką.
A więc z tego co w mojej: chrom to jeszcze "gaszak", korek paliwa bez miarki, nakrętka kolanka, nakrętka sztycy. Śruby to oksyda, niektóre ją jeszcze posiadały. Pręt hamulca czarny, ostatnie pytanie to tak jak piszesz. Co do kół to nie wiem jakie mają być.
A więc z tego co w mojej: chrom to jeszcze "gaszak", korek paliwa bez miarki, nakrętka kolanka, nakrętka sztycy. Śruby to oksyda, niektóre ją jeszcze posiadały. Pręt hamulca czarny, ostatnie pytanie to tak jak piszesz. Co do kół to nie wiem jakie mają być.
- kuba063
- Posty: 876
- Rejestracja: 2011-08-09, 22:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 9szt
MZ 5szt
Jawa TS
SHL M11
WFM
Mińsk 125
CZ 175 ZZr - Lokalizacja: Waganiec-Włocławek
- Kontaktowanie:
Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska
Cylinder był dzisiaj na bazarze w łodzi, za stówe mi gość sprzątnął z przed nosa...
Kupie wraki motocykli PRLu. "Garbus nie gubi oleju, on znaczy swój teren"
-
- Posty: 377
- Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
- GG: 0
- Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO - Lokalizacja: Przysucha
- Kontaktowanie:
Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska
1. masz silnik od WSK, silnik musi być z nadlewami pod cylindrem, dekiel od sprzęgła WFM w kółku
2. koła montujesz warszawskie jak zamontujesz kieleckie nic się nie stanie
3. chrom elementy które napisał Kanuj, reszta czarna i oksyda
4. Zbiornik uważaj na przeróbki z WFM
5. Tylna lampa mała typu żółwik standardowa jak w WFM
6. szkło lampy przedniej już chyba powinno być słoneczko T+M coś takiego w kieleckiej było ZWOA
2. koła montujesz warszawskie jak zamontujesz kieleckie nic się nie stanie
3. chrom elementy które napisał Kanuj, reszta czarna i oksyda
4. Zbiornik uważaj na przeróbki z WFM
5. Tylna lampa mała typu żółwik standardowa jak w WFM
6. szkło lampy przedniej już chyba powinno być słoneczko T+M coś takiego w kieleckiej było ZWOA
- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska
Dzięki za odpowiedz:
ad 1 - silnik jak pisałem mam oryginaly, te kartery od wsk wrzucony były tylko na sztukę
ad 2 - koło oczywiście zamontuje warszawskie, wiesz czym się różniła przednia piasta warszawska od piasty wfm?
ad 3 - oki dzięki
ad 4- zbiornik już jeden mam tylko straszne sito
ad 5 - lampa żółwik jak w wfm już jest
Ogólnie już mi niewiele brakuje żeby była kompletna.
ad 1 - silnik jak pisałem mam oryginaly, te kartery od wsk wrzucony były tylko na sztukę
ad 2 - koło oczywiście zamontuje warszawskie, wiesz czym się różniła przednia piasta warszawska od piasty wfm?
ad 3 - oki dzięki
ad 4- zbiornik już jeden mam tylko straszne sito
ad 5 - lampa żółwik jak w wfm już jest
Ogólnie już mi niewiele brakuje żeby była kompletna.
-
- Posty: 306
- Rejestracja: 2011-10-21, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk-ki, WFM-ki
SHL-ki,Junak, - Lokalizacja: Parczew
- Kontaktowanie:
Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska
Jeżeli Twoja rama jest jeszcze przy główce skręcana to przednia piasta powinna mieć charakterystyczne trójramienne przetłoczenie.
-
- Posty: 377
- Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
- GG: 0
- Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO - Lokalizacja: Przysucha
- Kontaktowanie:
Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska
Ad 2 tak jak pisał Kanuj, natomiast tylna piasta widoczną "falbanę"
Ad 4 sito nie sito ale oryginał, wyślij gdzieś do cynowania albo samemu się pobaw, ja swój masakryczny reanimowąłem może nie jest mega świetny ale wiem że oryginał a nie QPA z WFM hehe
Ad 4 sito nie sito ale oryginał, wyślij gdzieś do cynowania albo samemu się pobaw, ja swój masakryczny reanimowąłem może nie jest mega świetny ale wiem że oryginał a nie QPA z WFM hehe

- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska
To czy się różniła piasta przód kielecka od warszawskiej skoro obie miały trzy przetłoczenia?
Oczywiście ze zbiornikiem będę walczył
Dlatego tyle pytań ponieważ chce ją odbudować możliwie najbliżej oryginału.
Oczywiście ze zbiornikiem będę walczył

-
- Posty: 306
- Rejestracja: 2011-10-21, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk-ki, WFM-ki
SHL-ki,Junak, - Lokalizacja: Parczew
- Kontaktowanie:
Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska
Warszawska w późniejszym okresie gdy już rama była spawana nie miała przetłoczeń.
- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska
Dzisiaj w ręce wpadło mi coś takiego:

Warszawianka z 53 roku, z tego co się orientuje od mojej pierwszej różni się tylko brakiem gmoli

Warszawianka z 53 roku, z tego co się orientuje od mojej pierwszej różni się tylko brakiem gmoli
Ostatnio zmieniony 2017-08-08, 21:29 przez qpa, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2017-07-26, 10:48
- GG: 0
- Moje maszyny: Rysie, zaki , wski
- Kontaktowanie:
Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska
Gmole były w kieleckich oraz na samym początku warszawskiej , szkło było jeszcze ZWOA (i późniejsze szkło nazywa się T11 nie zadne TM)
Koła warszawskie - tylne było spawane (w miejscach gdzie w kieleckiej były nity) a potrzebne było podobne do wfm roznilo się grzybkiem . Nitowane koła i z przetloczeniami były w kieleckich.
To mój pierwszy post , miałem nic nie pisać na forum tylko czytać ale nie mogę wytrzymac jak czytam niektóre głupoty osób które się wypowiadają a mało co się znaja...
Koła warszawskie - tylne było spawane (w miejscach gdzie w kieleckiej były nity) a potrzebne było podobne do wfm roznilo się grzybkiem . Nitowane koła i z przetloczeniami były w kieleckich.
To mój pierwszy post , miałem nic nie pisać na forum tylko czytać ale nie mogę wytrzymac jak czytam niektóre głupoty osób które się wypowiadają a mało co się znaja...
- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska
Majki mógłbyś podać jakiś przykład przedniej piasty warszawiskiej?
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1979r.
WSK 175 1980r.
CZ 477 73r.
Mińsk 400A 90r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska
Może piszą z niedoinformowania, skoro masz wiedze to warto się nią podzielić a nie trzymać dla siebie, tym bardziej że temat M04 znany jest mniejszej liczbie forumowiczów.Majkimajk pisze: ↑2017-08-04, 08:53Gmole były w kieleckich oraz na samym początku warszawskiej , szkło było jeszcze ZWOA (i późniejsze szkło nazywa się T11 nie zadne TM)
Koła warszawskie - tylne było spawane (w miejscach gdzie w kieleckiej były nity) a potrzebne było podobne do wfm roznilo się grzybkiem . Nitowane koła i z przetloczeniami były w kieleckich.
To mój pierwszy post , miałem nic nie pisać na forum tylko czytać ale nie mogę wytrzymac jak czytam niektóre głupoty osób które się wypowiadają a mało co się znaja...
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska
Pewnie i masz rację, ale przecież niektóre osoby sporo zainwestowały w wiedzę, więc pomagać nie będą, ani udzielać informacji. Tak ostatnio przecież ktoś tu na forum napisał i nie mam na myśli Majkimajk.
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska
Serio? Czy wszystko musi się sprowadzać do $$$, nawet podzielenie się wiedzą?Texas Ranger pisze: ↑2017-08-04, 12:29Pewnie i masz rację, ale przecież niektóre osoby sporo zainwestowały w wiedzę, więc pomagać nie będą, ani udzielać informacji. Tak ostatnio przecież ktoś tu na forum napisał i nie mam na myśli Majkimajk.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2017-07-26, 10:48
- GG: 0
- Moje maszyny: Rysie, zaki , wski
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2017-07-26, 10:48
- GG: 0
- Moje maszyny: Rysie, zaki , wski
- Kontaktowanie:
Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska
Jakby ktoś potrzebował jakiś informacji dotyczących shl 98 , sokola 125 , shl m02 shl m04 m05 to proszę pisać wiadomości jak będę tylko znajdę chwilę to odpowiem
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska
Jest lepiej niż dobrze z drugą sztuką, wyglądała jak wyciągnięta z bagna a tym czasem po 2h:

Póki co wszystkie śruby się odkręciły i są ori drobnozwojowe po elementami ładny czarny lakier.

Póki co wszystkie śruby się odkręciły i są ori drobnozwojowe po elementami ładny czarny lakier.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 2017-10-02, 14:03
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M04 1951
- Kontaktowanie:
Re: SHL m04 - 1952 - Warszawska
Witam posiadam cylindry do Shl m04 i będę miał zamiar jeden z nich sprzedać , jest to oryginalny cylinder od sokoła lub wczesnych Shl nie to jakiś zamiennik , nie jes w perfekcyjnym stanie ma uszkodzone żeberka ,górne jest ulamane ale jest wiec nie będzie problemu z naprawa dolne żeberko też ma ubytek ale go nie posiadam , co najważniejsze cylinder ma zrobiony lub miał ostatni szlif kiedyś no i jest na gładzi cylindra rysa wiec większość ludzi pomyśli to koniec ale jest rozwiązanie oczywiście ze ma na to odpowiedz
posiadam tłok nadwymiarowy nadwymiaru 54.00mm bardzo dobrej jakości co ty na to ? Dodam ze posiadam prawie wszystkie cylindry tego typu z całego świata brakuje mi tylko yamahy ya 1 ale poszukiwani w Japonii zostały rozpoczęte , mam nadzieje ze niedługo będę szczęśliwym posiadaczem 🤩 takie zboczenie chce posiadać je wszystkie i porównać co by nie było,właściwie co by można podzielić się informacja z ludźmi co do różnic i jaki jest najbardziej zbliżony do naszego Polskiego oryginału . Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości