wfm.jpg
w lewym dolnym rogu jest znane w internetowym świecie zdjęcie początkowej wfm o próbnej rejestracji 784 , dzisiaj znalazłem zdjęcia w fabryce takiego motocykla, co ciekawe ma krótsze gumy na lagach i dzwonki na tylnych amortyzatorach , ale numer tablicy jest taki samPoczątek WFM M06
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Początek WFM M06
w lewym dolnym rogu jest znane w internetowym świecie zdjęcie początkowej wfm o próbnej rejestracji 784 , dzisiaj znalazłem zdjęcia w fabryce takiego motocykla, co ciekawe ma krótsze gumy na lagach i dzwonki na tylnych amortyzatorach , ale numer tablicy jest taki sam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2017-10-01, 22:58 przez kowal460, łącznie zmieniany 1 raz.
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Początek WFM M06
Masz może zdjęcia prototypu M06 lub silnika S-02?
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: Początek WFM M06
pierwszą wersje z ramą rurową czy drugą? Tu na tym zdjęciu Danuta.S
- GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Początek WFM M06
Kowal masz może dokładne zdjęcie tego loga na zbiorniku?? Takie logo praktycznie nie występowało a dość ciekawie wygląda.
- dąbek
- Posty: 405
- Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20 - Lokalizacja: Grudziądz
- Kontaktowanie:
Re: Początek WFM M06
W książce T. Szczerbickiego "Motocykle w PRL" są fajne duże zdjęcia dwóch wersji prototypu WFM M06 z ramą rurową i kształtownikową, zdjęcia z badań drogowych pierwszych WFM i bardzo ciekawą wersję autorstwa konstruktora Z. Korbeckiego zwaną ZK.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: Początek WFM M06
też długo szukałem tego loga a to po prostu m06 w kółeczku i na silniku identycznie silnik drugi- m02
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: Początek WFM M06
ZK 125 były przynajmniej dwa, tu fragment zdjęcia który znalazłem i porównywałem go do tego z książki i jest dużo różnic pomiędzy nimi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: Początek WFM M06
w tym prototypie M06 był testowany silnik s02 ale i też s01, ostatnio porównywałem prototyp wski z 1957 do tego modelu i wydaje mi się że jego konstrukcja jest łudząco podobna do tego modelu . Sokół 150 z 1945, z opisu wynika że wglądowo przypominał ten też ten model. Ostatnio sobie pomyślałem że fajne byłoby odnaleźć zdjęcia tego motocykla- to dopiero byłby "skarb". Jest dużo wiadomych rzeczy o nim , gdzie on był i co robił jego konstruktor, dlatego może przy odrobinie szczęścia....
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Początek WFM M06
Właśnie te zdjęcia podsunęły mi pewien pomysł, ale potrzebuję więcej szczegółów.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Początek WFM M06
Z tego co widzę to temat WFMki nie jest tak oczywisty jakby się wydawało.
A jak sprawa wygląda z okrągłym logiem z pierwszego zdjęcia??
A jak sprawa wygląda z okrągłym logiem z pierwszego zdjęcia??
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: Początek WFM M06
takie logo było jeden czas do kupienia, gdzieś nawet mam jego obrazek, jest takie samo jak na kapie silnika pierwszych WFM w otoczce "ursusowego trybu" pomarańczowy kolor ze złotymi literami
- GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Początek WFM M06
Tak dokładnie. Logo kieeedyś było do kupienia aczkolwiek teraz nie ma. Jeżeli to samo co na deklu to myślę że nie powinno być problemy z jego odtworzeniem. Co do kolorów to tło nie jest czerwone i złote litery????
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: Początek WFM M06
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: Początek WFM M06
Nikt nie rozwija tematu tej WFm ki z pierwszego zdjęcia, a szkoda. Bo wbrew wszystkiemu jest to bardzo ciekawy wątek Warszawskiej Fabryki Motocykli. Choć WFM ka ta nawiązuje już do M06 jego seria powstała zaraz po pierwszym prototypie M06 z silnikiem S02 ale jeszcze przed SHL M05, a na taśmach były wtedy montowane SHL M04 .Mało tego mimo nowego logo na baku WFM w trybiku, nadal mówiono o nim SHL ka
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: Początek WFM M06
wspomniane logo warszawskiej shlki , namalowane w podobny sposób jak w prototypie wfm
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: Początek WFM M06
moja wizja prototypu Wfm 06 tylko nie z silnikiem s02 a s03 , oczywiście model taki nigdy nie powstał , to mój fotomontaż , dlatego celowo pogorszyłem jakość zdjęcia aby to nie rozeszło się i nie wprowadzało ludzi w błąd , ale wydaje mi się że połączenie tych dwóch motocykli wygląda ciekawie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2014-10-04, 16:42
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1955
BMW R1100RT - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Początek WFM M06
Trochę odgrzeję kotleta:)
Zastanawiam się jak faktycznie wyglądało logo w pierwszych egzemplarzach WFM tok 1954-1955.
Dostałem ostatnio książkę o WFM - coś jakby instrukcja obsługi wydaną w 1955 roku w marcu.
Dziwi mnie trochę opisywany tam egzemplarz.
Pierwsze primo to ma okrągłe logo na baku ale nie takie jak w prototypie- nieczytelne niestety.
Drugie primo aluminiowy przełącznik świateł na kierownicy + stacyjka -> nie sądziłem że już wtedy takie montowano.
Zakładam, że napisanie książki technicznej, okraszonej schematami i zdjęciami + drukowanie to sprawa kilku tygodni w dzisiajeszych czasach. Dawniej pewnie jeszcze dłużej. Oznaczało by to że taki motocykl do zdjęć i schematów musiał istnieć na przełomie 1954-1955. Mój egzemplarz jest z 1955 # ramy 1110 i miał bakielitowy przełącznik kompletnie bez stacyjki. Niestety nie wiem jakie logo bo bak był juz bez farby.
Zastanawiam się jak faktycznie wyglądało logo w pierwszych egzemplarzach WFM tok 1954-1955.
Dostałem ostatnio książkę o WFM - coś jakby instrukcja obsługi wydaną w 1955 roku w marcu.
Dziwi mnie trochę opisywany tam egzemplarz.
Pierwsze primo to ma okrągłe logo na baku ale nie takie jak w prototypie- nieczytelne niestety.
Drugie primo aluminiowy przełącznik świateł na kierownicy + stacyjka -> nie sądziłem że już wtedy takie montowano.
Zakładam, że napisanie książki technicznej, okraszonej schematami i zdjęciami + drukowanie to sprawa kilku tygodni w dzisiajeszych czasach. Dawniej pewnie jeszcze dłużej. Oznaczało by to że taki motocykl do zdjęć i schematów musiał istnieć na przełomie 1954-1955. Mój egzemplarz jest z 1955 # ramy 1110 i miał bakielitowy przełącznik kompletnie bez stacyjki. Niestety nie wiem jakie logo bo bak był juz bez farby.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: Początek WFM M06
w roku 1954 było wyprodukowane ok 100szt pierwszej seryjnej WFM i logo już normalne. Okrągłe logo to rok 1953 nie było ich dużo.
- igor1956
- Posty: 1317
- Rejestracja: 2018-08-08, 19:43
- GG: 0
- Moje maszyny: Różne
- Kontaktowanie:
Re: Początek WFM M06
ja mam troszkę inne dane
wfm 1954r 255szt (znam człowieka który ma wfm z 1954r i ma numer ramy 208)
wsk w 1954r 53szt
(w książce Grzegorza są błędy)
wfm 1954r 255szt (znam człowieka który ma wfm z 1954r i ma numer ramy 208)
wsk w 1954r 53szt
(w książce Grzegorza są błędy)
Za motórem panny sznurem 

-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2014-10-04, 16:42
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1955
BMW R1100RT - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Początek WFM M06
A numer ramy 208 ile ma znaków nabitych? 0208? X208? czy samo 208?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość