Laczek pisze: ↑2022-04-17, 13:11
Rozumiem że przy tradycyjnym zapłonie czujnik zegarowy jest potrzebny do określenia momentu rozwarcia styków przerywacza w odpowiednim momencie ruchu tłoka. A w CDI? Impulsator będziesz przesuwał względem koła magnesowego?
....przy każdym układzie zapłonowym niezależnie czy tradycyjnym z przerywaczem czy też CDI potrzebujemy ustalić dokładne położenia tłoka (co za tym idzie położenie koła magnesowego) w momencie kiedy ma nastąpić zapłon - to jest punkt wyjścia....
Laczek pisze: ↑2022-04-17, 13:11
Masz tam jakiś konkretny punkt odniesienia że czujnikiem zegarowym z dokładnością do 0.01mm będziesz to ustawiał? Jak dla mnie to tylko zabawa.
....ale nigdzie nie zostało tu napisane o ustawianiu zapłonu z dokładnością do setnej części milimetra - przeczytaj uważnie pierwsze zdanie w tym temacie:
Savier pisze: ↑2022-04-12, 13:54
Czujnik zegarowy z dokładnością do 0,01mm, dzięki któremu precyzyjnie wyregulujesz nasz zapłon!
- zapis ten mówi o
klasie dokładności oferowanego czujnika...
sylwekseat pisze: ↑2022-04-17, 15:49
Fajny gadżet, fajnie mieć takie coś w garażu, ale rzeczywiście przy wsc-e wystarczy zwykła suwmiarka.
...Panowie dla jednego wystarczy nawet ołówek, kawałek pręta czy wkrętak z naniesionym na potrzeby chwili znakami rysikiem i metoda prób i błędów. Dla innego satysfakcjonujący jest pomiar kiwającą się w otworze głowicy suwmiarka, którą trzeba przytrzymywać, a wcześniej zdjąć zbiornik paliwa. Natomiast tego typu urządzenie jest dla kogoś kto ze 100% pewnym odczytem, sprawnie a przede wszystkim profesjonalnie raz a dobrze chce ustalić położenie tłoka i ponanosić znaki pozwalające kontrolować właściwe ustawienie zapłonu

....
... wracając jednak do tematu
kończymy OT i dyskusję czy jest to tylko gadżet czy też przydatne (wręcz niezbędne) urządzenie w naszych warsztatach. Kto wie jak komfortowo pracuje się przy układzie zapłonowym z takim czujnikiem nie zrezygnuje z jego używania. Kto zaś woli ustawienia suwmiarką, na wkrętaki, gwoździem czy też "na oko" jego wybór

...