WSK M06B3 Kos 125
- czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
...założenie dodatkowych standardowych podkładek fi8 pod każdą z nakrętek powinno załatwić problem...
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2023-09-17, 22:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 KOS 1985r
CZ 350 Typ 472.5 1984r
BMW R1200GSA 2011r - Lokalizacja: WWL
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Co powiecie o tym sprzęcie? Rocznik 85
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/G_L ... lDLTwh~xWr
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/bA1 ... tbTF~kJv6p
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/G_L ... lDLTwh~xWr
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/bA1 ... tbTF~kJv6p
- krajdomini
- Moderator
- Posty: 222
- Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
- Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Cześć, to Twój pierwszy post, więc ładnie byłoby się przywitać najpierw w odpowiednim dziale i coś o sobie wspomnieć.GIENTY pisze: ↑2023-09-19, 00:57Co powiecie o tym sprzęcie? Rocznik 85
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/G_L ... lDLTwh~xWr
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/bA1 ... tbTF~kJv6p
Pytasz co powiemy - nie wiem w jakim kontekście mogę coś powiedzieć? Czy ładna? Czy brzydka? Czy ma braki rocznikowe? Czy chcesz kupić czy sprzedać?
Mój Kos 1985r: viewtopic.php?f=71&t=30326
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2023-09-17, 22:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 KOS 1985r
CZ 350 Typ 472.5 1984r
BMW R1200GSA 2011r - Lokalizacja: WWL
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Kupiłem w takim stanie i mam pytanie czy jest w oryginale? Co jej brakuje itp
- Jogurt
- Posty: 338
- Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Tylko polskie.
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Tłumik, kolanko, lampa tył do wymiany, plus brak listwy siedzenia.
- krajdomini
- Moderator
- Posty: 222
- Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
- Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Brakuje gum i kedry baku, pokrywa sprzęgła nie z tego rocznika. Zależy który miesiąc 85r, w tym temacie jest gdzieś rozpiska co szło w danym modelu, końcówka 85r. miała tez inne stopki pasażera i pokrywę sprzęgła z szerokim rozstawem śrub i kartery ze spustem z komory korbowej.
Podejrzyj mój temat, remontuję tam właśnie Kosa z sierpnia 85:
viewtopic.php?f=71&t=30326
Podejrzyj mój temat, remontuję tam właśnie Kosa z sierpnia 85:
viewtopic.php?f=71&t=30326
Mój Kos 1985r: viewtopic.php?f=71&t=30326
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Moja z 85, w porównaniu do krajdomini ma boczki w kolorze czarnym i śruby rączek na klucz sześciokątny. Cała zachowana w oryginale, pozmieniałem jej tylko silnik, aby móc jeździć.
- krajdomini
- Moderator
- Posty: 222
- Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
- Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Tak, to prawda, boczki zrobiłem pomarańczowe przez sentyment i to chyba jedyne odstępstwo od rocznika (chyba, że się weźmie pod uwagę 2mln egzemplarz specjalny, tez miał pomarańczowe boczki
)
A co do śrub rączek, które masz na myśli? Ciekawy szczegół, którego chyba nie zauważyłem, a łatwo poprawić.

A co do śrub rączek, które masz na myśli? Ciekawy szczegół, którego chyba nie zauważyłem, a łatwo poprawić.
Mój Kos 1985r: viewtopic.php?f=71&t=30326
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Chodzi o montaż klamek do uchwytu kierownicy. Naciągi linek też są nietypowe.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2023-09-17, 22:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 KOS 1985r
CZ 350 Typ 472.5 1984r
BMW R1200GSA 2011r - Lokalizacja: WWL
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
krajdomini pisze: ↑2023-09-19, 21:14Brakuje gum i kedry baku, pokrywa sprzęgła nie z tego rocznika. Zależy który miesiąc 85r, w tym temacie jest gdzieś rozpiska co szło w danym modelu, końcówka 85r. miała tez inne stopki pasażera i pokrywę sprzęgła z szerokim rozstawem śrub i kartery ze spustem z komory korbowej.
Podejrzyj mój temat, remontuję tam właśnie Kosa z sierpnia 85:
viewtopic.php?f=71&t=30326
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/INp ... w5cA1CUTW1
Czy wszystkie KOSy miały gumy na baku po bokach i po środku ?
I według rozpiski na forum bak też jest z innej wersji bo jest czerwony a w 85 występowały tylko pomarańczowe?
Czy baki się jakoś różniły? czy tylko kolor i gumy?
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Tu będzie mi łatwiej odpowiedzieć na wiadomość prywatną.
Historia tej wueski była burzliwa. Kupiona dla syna, który miał wypadek samochodowy i zmarł. Wueska stała do śmierci ojca i przygarnął ją kuzyn, który ją odsprzedał mi. Wueska ma na liczniku 6 lub 7 tysięcy przebiegu, ale silnik był przełożony do jakiejś maszyny i przepadł.
Oprócz wymiany uszczelniaczy w lagach, montażu silnika, zapłonu CDI i odblasków (współczesnych) wueska nie była przeze mnie ruszana i zmieniana. Ma nawet ciągle pękniętą podporę pod tylną lampę.
Dla lepszego efektu, będę jeszcze mimo CDI puszczał instalacje jak w oryginale, choć do stacyjki nie będą podłączone. To znaczy dołożę przepusty i podłącze do przewodu idącego w stronę stacyjki, który tu jest schowany pod bak.
Historia tej wueski była burzliwa. Kupiona dla syna, który miał wypadek samochodowy i zmarł. Wueska stała do śmierci ojca i przygarnął ją kuzyn, który ją odsprzedał mi. Wueska ma na liczniku 6 lub 7 tysięcy przebiegu, ale silnik był przełożony do jakiejś maszyny i przepadł.
Oprócz wymiany uszczelniaczy w lagach, montażu silnika, zapłonu CDI i odblasków (współczesnych) wueska nie była przeze mnie ruszana i zmieniana. Ma nawet ciągle pękniętą podporę pod tylną lampę.
Dla lepszego efektu, będę jeszcze mimo CDI puszczał instalacje jak w oryginale, choć do stacyjki nie będą podłączone. To znaczy dołożę przepusty i podłącze do przewodu idącego w stronę stacyjki, który tu jest schowany pod bak.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- krajdomini
- Moderator
- Posty: 222
- Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
- Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
halcik, super sztuka! Taki stan najlepszy, oryginalny. Moja była kundlem, więc trzeba było ją robić od podstaw.
Co do śruby sześciokątnej w klamce, tu mam obiekcje, widziałem kilka oryginałów i w każdej była śruba z łbem na płaski wkrętak. Ale nie upieram się
Co do różnic w zbiornikach, jest to opisane szeroko w bieżącym temacie dot. Kosa i w temacie dotyczącym zwykłej B3. Poczytaj, nie będziemy powielać wszystkiego od nowa.
Co do śruby sześciokątnej w klamce, tu mam obiekcje, widziałem kilka oryginałów i w każdej była śruba z łbem na płaski wkrętak. Ale nie upieram się

Nie jestem pewny, ale chyba wszystkie ptaki miały gumy na zbiorniku i kedrę po środku. To mogłoby też wskazywać, że zbiornik masz od zwykłej B3 z końca produkcji.
Co do różnic w zbiornikach, jest to opisane szeroko w bieżącym temacie dot. Kosa i w temacie dotyczącym zwykłej B3. Poczytaj, nie będziemy powielać wszystkiego od nowa.
Mój Kos 1985r: viewtopic.php?f=71&t=30326
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Mam jedną nowa klamkę, śruba nie jest na płaski śrubokręt...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- krajdomini
- Moderator
- Posty: 222
- Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
- Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
No to mnie zagiąłeś, ciekawe czy to szło rocznikami, czy losowo.. Widziałem kilkanaście sztuk klamek wyglądających na oryginalnie spatynowane, i wszędzie była śruba z łbem na płaski wkrętak.
Mój Kos 1985r: viewtopic.php?f=71&t=30326
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Mam bardzo wysoki numer ramy - 346952x. W jednym z tematów była to rama o najwyższym numerze. A w temacie o numerach ram, dzisiejsza wrzutka mówi o numerze ramy do 3466xxx. Więc ten numer jest o 3000 wyższy. Może to jakaś końcówka, ale fajnie że taka śruba występuje nie tylko u mnie, choć regulacja linki już standardowa, a u mnie też sześciokątna.
- krajdomini
- Moderator
- Posty: 222
- Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
- Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
A z ciekawości, który masz miesiąc w numerze fabrycznym? Moja mieści się w pierwszej setce z sierpnia 85, wiec pewnie początek miesiąca, nr ramy 34589**
Mój Kos 1985r: viewtopic.php?f=71&t=30326
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Był kiedyś temat o dekodowaniu tego drugiego numeru. Po przeczytaniu całości doszedłem do wniosku, że to nie data. Jeśli jednak jest inaczej to prośba o rozszyfrowanie. Ale,upadku tego co widać na zdjęciu to nie wiem, czy nie robił tego ktoś po pijaku. Część ze znaków to w mojej ocenie ani liczba, ani litera. Między znakami jest też przerwa.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- krajdomini
- Moderator
- Posty: 222
- Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
- Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Wg mojej wiedzy po rozmowach stanęło na tym, że jest to schemat CYFROWY xx xxxx.
Pierwsze dwie cyfry to podobno miesiąc (a więc u Ciebie 10 - październik, co grałoby z wysokim numerem ramy), kolejne 4 cyfry po przerwie to podobno numer kolejny w danym miesiącu (czyli u Ciebie 0270 - 270 sztuka z października).
Z ciekawostek, znam człowieka z numerem fabrycznym 10 1416 - a wiec jeszcze późniejszy od Twojej
Generalnie u Ciebie, u mnie i u innych znanych mi osób też występuje jakby C zamiast zera, z tym że to C jest za każdym razem nieco inne. Mogłoby to właśnie wskazywać na to, że jest to niedobite zero. Wszelką wątpliwość w sprawie C=0 rozwiałyby oryginalne dokumenty do swojego motocykla jeśli ktoś takie posiada. Ja nie posiadam
Pierwsze dwie cyfry to podobno miesiąc (a więc u Ciebie 10 - październik, co grałoby z wysokim numerem ramy), kolejne 4 cyfry po przerwie to podobno numer kolejny w danym miesiącu (czyli u Ciebie 0270 - 270 sztuka z października).
Z ciekawostek, znam człowieka z numerem fabrycznym 10 1416 - a wiec jeszcze późniejszy od Twojej

Generalnie u Ciebie, u mnie i u innych znanych mi osób też występuje jakby C zamiast zera, z tym że to C jest za każdym razem nieco inne. Mogłoby to właśnie wskazywać na to, że jest to niedobite zero. Wszelką wątpliwość w sprawie C=0 rozwiałyby oryginalne dokumenty do swojego motocykla jeśli ktoś takie posiada. Ja nie posiadam

Mój Kos 1985r: viewtopic.php?f=71&t=30326
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Dzięki za rozszyfrowanie. Czy wueska z wyższym numerem fabrycznym miała wyższy numer ramy?
Niestety ja również nie posiadam papierów z fabryki do tego egzemplarza i nie pomogę. Idąc dalej po twoich słowach przyglądam się właśnie nabiciu "0", "C" lub czegoś nieokreślonego. W przypadku pierwszego "0" wychodzi ono poza tabliczkę, odpisze sobie analizowanie na tą chwile. Kolejne "0" ma dość kwadratowe boki i kończy się ostro, więc nie mogło powstać przez nie dobicie matrycy. Ostatnie "0" jest już ładne i owalne, przypomina nawet to pierwsze, ale również jak to drugie kończy się dość ostro i tu też wykluczam nie dobicie.
I tu konkluzja, skoro to "0" jest zerem z wykruszonym kawałkiem na matrycy, to dlaczego go dalej stosowali? I dalej, czy mieli więcej wadliwych, na moim numerze upieram się że są dwa różne "0".
Niestety ja również nie posiadam papierów z fabryki do tego egzemplarza i nie pomogę. Idąc dalej po twoich słowach przyglądam się właśnie nabiciu "0", "C" lub czegoś nieokreślonego. W przypadku pierwszego "0" wychodzi ono poza tabliczkę, odpisze sobie analizowanie na tą chwile. Kolejne "0" ma dość kwadratowe boki i kończy się ostro, więc nie mogło powstać przez nie dobicie matrycy. Ostatnie "0" jest już ładne i owalne, przypomina nawet to pierwsze, ale również jak to drugie kończy się dość ostro i tu też wykluczam nie dobicie.
I tu konkluzja, skoro to "0" jest zerem z wykruszonym kawałkiem na matrycy, to dlaczego go dalej stosowali? I dalej, czy mieli więcej wadliwych, na moim numerze upieram się że są dwa różne "0".
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2023-09-17, 22:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 KOS 1985r
CZ 350 Typ 472.5 1984r
BMW R1200GSA 2011r - Lokalizacja: WWL
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Jakie wymiary mają sprężynki z przedniego hamulca? Kupiłem w Łodzi i się rozgięły przy zakładaniu, trzeba było użyć siły aby zamontować szczęki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości