Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ
Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ
Witam!
Jeśli ktoś składał kiedyś zawieszenie od Kosa, te z lagami aluminiowymi to bardzo proszę o pomoc!
Mam takie zawieszenie rozłożone na czynniki pierwsze. W książkach mało widać, więc proszę nie zamieszczać tu żadnych skanów. Prosiłbym kogoś łaskawego o wykonanie rysunku w jakimś programie graficznym, żeby wszystko było przejrzyste.
No, mamy nogę ruchomą i nie ruchomą... i co dalej? Proszę o pomoc!
Z góry dziękuję.
Jeśli ktoś składał kiedyś zawieszenie od Kosa, te z lagami aluminiowymi to bardzo proszę o pomoc!
Mam takie zawieszenie rozłożone na czynniki pierwsze. W książkach mało widać, więc proszę nie zamieszczać tu żadnych skanów. Prosiłbym kogoś łaskawego o wykonanie rysunku w jakimś programie graficznym, żeby wszystko było przejrzyste.
No, mamy nogę ruchomą i nie ruchomą... i co dalej? Proszę o pomoc!
Z góry dziękuję.
- Firewall
- Posty: 225
- Rejestracja: 2007-01-02, 18:38
- GG: 0
- Lokalizacja: Tychy
- Kontaktowanie:
- hades10
- Posty: 145
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '77
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Podaję ci zdjęcia jak się zabrać do tego rozkrecenia zawieszenia od Kosa. Nie musisz wymontowywac zawieszenia z motocykla na poczetku to nawet lepiej ,najpierw musisz polużnić górną nakrętkę to bardzo ważne ,potem odkrecasz dolna i laga w imadlo ( dolna noga nieruchoma w imadło od spodu ) i potem pierścień zegera i całość wychodzi. Napiszcie cokolwiek bo nie moge dać więcej zdjęc na jeden post .!!!!!!!
Na nodze nieruchomej nie ma żadnej tulejki opiera się ona całym obwodem na zimeringu i pierścieniu z filcu ( ja te pierścienie powywalałem i dałem dwa zimeringi bo filc z kurzem to papier ścierny i niszczy gładź nogi nieruchomej . Nie zmieściłem zdjęć pierwszych czyli jak odkęcić dużą śrubę ( najlepiej jak laga jest wkręcona w półki np.dolna bo robi się dźwignia i nie niszczysz niczego ) W imadło to też wkrecasz tylko nogę dolną ( nieruchomą ) i to w tym miejscu gdzie jest dziura na ośkę kola jest to z fazowane na płasko więc dogodne miejsce. Problem z rozkręceniem zawieszenia jest wtedy gdy zamiast oleju w środku jest syf i gnój lub całość jest sucha i wysypujesz ze środka taki "rdzawy piasek" wtedy niestety najpierw trzeba to wszystko dokładnie umyć i rozruszać ,co może być trudne ,miałem już takie cuda w środku zawieszenia które kupowałem od syfiarzy. Generalnie musisz się liczyć niestety z tym że będziesz miał w środku straszny syf i jeśli nie rozkręcisz śruby tej dolnej to zapomnij o otwarciu wszystkiego .Polecam preparaty RIVOLTA (na zdjęciach trzy różne preparaty w spray'u ciemno różowy to A.C.S 3 Rapid evaporating cleaner spray służy do mycia zabrudzonych powierzchni ( średnio) I hicior który bardzo polecam SPECJAL MOUD-CLANER S.F.R. ( zielony) to mistrz świata w myciu i super nadaje się do wszelkiego totalnego syfu tyle że jest silnie trujący i agresywny, to trzeba uważać.
[ Dodano: 2007-01-10, 11:34 ]
Ważne gdybyś miał kłopot z odkręceniem śruby na dole bo się wszystko kręci w kolo i nic nie możesz z tym zrobić to musisz dokladnie w środku wymyć wszystko ,wyjąć sprężyny i przekładkę ( jak moneta) z pomiędzy sprężyn i trzeba zrobić sobie przyrząd do blokowania tłoczyska ( bardzo proste i przydatne narzędzie )
[ Dodano: 2007-01-10, 11:51 ]
Mam też zdjęcia jak rozebrać dół lagi nieruchomej ( blokada tłoczycka ) napiszcie post to podam
[ Dodano: 2007-01-10, 11:34 ]
Ważne gdybyś miał kłopot z odkręceniem śruby na dole bo się wszystko kręci w kolo i nic nie możesz z tym zrobić to musisz dokladnie w środku wymyć wszystko ,wyjąć sprężyny i przekładkę ( jak moneta) z pomiędzy sprężyn i trzeba zrobić sobie przyrząd do blokowania tłoczyska ( bardzo proste i przydatne narzędzie )
[ Dodano: 2007-01-10, 11:51 ]
Mam też zdjęcia jak rozebrać dół lagi nieruchomej ( blokada tłoczycka ) napiszcie post to podam
Wojtek chyba mylisz pojęcia: noga ruchoma to jest ta dolna, aluminiowa.WojtekW pisze:Na nodze nieruchomej nie ma żadnej tulejki opiera się ona całym obwodem na zimeringu i pierścieniu z filcu
[ Komentarz dodany przez: Romano: 2007-01-10, 21:56 ]
Poproś, a nie żądaj
Ostatnio zmieniony 2007-01-10, 22:53 przez Xabingo, łącznie zmieniany 1 raz.
Mogę pisać numerami katalogowymi lub numeracją SWW piszę potocznymi zwrotami ,bo też używasz potocznych zwrotów , Powinienem dosłownie napisać tak : na nodze nieruchomej ( stalowej górnej) założony jest pierścień z filcu obramowany stalową nakładką ,potem założony jest pierścień uszczelniający z gambitu ( zimering) w nodze ruchomej dolnej ( z aluminium ) jest wytoczone miejsce gdzie wchodzą szczelnie pierścień z filcu i zimering i to jest styk tych dwóch nóg osiowość zapewnia tłoczysko zamontowane centralnie do spodu nogi nieruchomej dolnej ( aluminiowej ) Na stalowej nodze nie ma zamontowanej żadnej tulejki stalowej jak to ma miejsce w zawieszeniu starszego typu. Jeśli teraz napiszesz że mylę pojęcia to zacznę pisać nazwami z katalogu i numeracją katalogową + pojęcia techniczne ,dla mnie to "mała rybka " żaden problem ,tyle że czy cokolwiek ZROZUMIESZ Z TEGO !!! Dobra tyle żarty Daję foty nogi nieruchomej (górnej stalowej) zakończenie tej nogi jest zablokowane pierścieniem segera i w kolejności : pierścień segera , podkładka stalowa ,pierścień aluminiowy , podkładka stalowa poprzez to zakończenie przechodzi tłoczysko . Dobra koniec
- master_26
- Posty: 66
- Rejestracja: 2007-06-03, 20:44
- GG: 0
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontaktowanie:
witam
kupiłem na allegro nowe zawieszenie do Kobuza. Wiem już jak je złożyć, tylko nie wiem ile wchodzi oleju w każdą lagę? i Jaki zastosować najlepiej olej. Pomocy!!!
[ Komentarz dodany przez: Gaceczkos: 2007-09-11, 09:36 ]
TEMAT DOTYCZY ZAWOESZENIA STOSOWANEGO W WSK KOS. POZA TYM W INNYCH TEMATACH MASZ NAPIOSANE ILE WLAĆ OLEJU DO TELESKOPÓW
kupiłem na allegro nowe zawieszenie do Kobuza. Wiem już jak je złożyć, tylko nie wiem ile wchodzi oleju w każdą lagę? i Jaki zastosować najlepiej olej. Pomocy!!!
[ Komentarz dodany przez: Gaceczkos: 2007-09-11, 09:36 ]
TEMAT DOTYCZY ZAWOESZENIA STOSOWANEGO W WSK KOS. POZA TYM W INNYCH TEMATACH MASZ NAPIOSANE ILE WLAĆ OLEJU DO TELESKOPÓW
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- aronek
- Posty: 84
- Rejestracja: 2008-06-26, 20:05
- GG: 8427339
- Lokalizacja: Pstrągowa
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.
temat stary, ale mam pytania, nie bede nowego tematu zakladal.
a wiec: po odkreceniu gornj sruby, dolnego wkretu, wujeciu segera, simmera i pierscionka z filcem, noga nieruchama ma wyjsc, tak? a tłoczysko to jest jakos przyczepione do spodu nogi nieruchonej, czy ono jest przykrecone tym wkretem na spodzie nogi ruchomej? wiec jesli odkrece sruby, wywale simm, zseger, to tłoczysko wyjdzie razem z nogą nieruchoma?
jeszcze jedno: tam ma byc simmering 32 x 45 x 7? szukalem na necie, allegro ale nie znalazlem takiego. na innym forum ktos pisal zeby kupic 4 simmery i 1 tam gdzie ma byc a drugiego dac nad segera- ze niby ładnie tam siedzi.
a jeszcze 1 pytanie: noge nbieruchoma mam w niektorych miejscach troche zardzewiałą, czy to przeszkadza? bo ta rdza to przy wejsciu lagi nieruchomej w ruchoma.
TYLE prosze o odpowiedzi na moje pytania
z gory dzieki
aha i po co jest tam potrzebny nasadowy klucz 22?? bo ja kurka chyba takiego nie bede mial i bym musial pozyczyc od siasiada.
ODPOWIE KTOS?
a wiec: po odkreceniu gornj sruby, dolnego wkretu, wujeciu segera, simmera i pierscionka z filcem, noga nieruchama ma wyjsc, tak? a tłoczysko to jest jakos przyczepione do spodu nogi nieruchonej, czy ono jest przykrecone tym wkretem na spodzie nogi ruchomej? wiec jesli odkrece sruby, wywale simm, zseger, to tłoczysko wyjdzie razem z nogą nieruchoma?
jeszcze jedno: tam ma byc simmering 32 x 45 x 7? szukalem na necie, allegro ale nie znalazlem takiego. na innym forum ktos pisal zeby kupic 4 simmery i 1 tam gdzie ma byc a drugiego dac nad segera- ze niby ładnie tam siedzi.
a jeszcze 1 pytanie: noge nbieruchoma mam w niektorych miejscach troche zardzewiałą, czy to przeszkadza? bo ta rdza to przy wejsciu lagi nieruchomej w ruchoma.
TYLE prosze o odpowiedzi na moje pytania
z gory dzieki
aha i po co jest tam potrzebny nasadowy klucz 22?? bo ja kurka chyba takiego nie bede mial i bym musial pozyczyc od siasiada.
ODPOWIE KTOS?
- Shoei
- Posty: 195
- Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
- GG: 1233445
- Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.
Takaronek pisze:tym wkrętem na spodzie nogi ruchomej? wiec jeśli odkręcę śruby,
To kup 32x45x6,5aronek pisze:tam ma być simmering 32 x 45 x 7? szukałem na necie, allegro ale nie znalazłem takiego
Nie nad seger tylko pod zamiast pierścienia z filcem. Zle czytasz.aronek pisze:i 1 tam gdzie ma być a drugiego dac nad segera- ze niby ładnie tam siedzi.
Przez ta rdze simery nie będą zbierały całego oleju i szybciej sie zużyją. Jednym słowem doopa.aronek pisze:w niektórych miejscach trochę zardzewiałą, czy to przeszkadza?
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz
- aronek
- Posty: 84
- Rejestracja: 2008-06-26, 20:05
- GG: 8427339
- Lokalizacja: Pstrągowa
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.
ej sluchajcie nie moge odkrecic tej sruby na gorze lewej lagi. co polecacie? czy wd-40 da rade tam "wejsc" pod podkladke i w gwint? czy w tamtym m-scu zda egzamin wd 40?
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2009-01-10, 15:13
- GG: 0
- Moje maszyny: velorex
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.
mam jeszcze pytanie związane z tym zawieszeniem .Czy ktoś próbował regenerować lagi są one pokryte chyba chromem i w większości powycierane czy można nanieść nową powłokę.
- Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.
Mam to samo pytanie co kolega jurcys4. Tylko czy zwykły chrom się nada, czy techniczny?
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.
Tkn pisze:Mam to samo pytanie co kolega jurcys4. Tylko czy zwykły chrom się nada, czy techniczny?
Jeśli chrom jest tylko zdarty nie ma wżerów, to można bez problemu dać to do chromowania. Jeśli są wżery to trzeba niestety je pokryć grubą warstwą miedzi, w dobrym zakładzie galwanizacyjnym poradzą sobie z tym problemem, lecz niestety to jest spory koszt nie wiem czy się ten zabieg opłaca. Ja używam zawieszenia od Kosa z dosyć sporym ubytkiem chromu na powierzchni bieżni, i przejechałem na tym 1600 km nie dostrzegam jakichś skutków ubocznych, olej nie wycieka zawieszenie pracuje należycie.
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.
a mam pytanie czy przypadkiem nie w tym temacie były fotki pokazane jak rozłożyć, złożyć zawieche od kosa?? bo jak widać fotek nie ma, może ktoś by mógł je z powrotem wrzucić bo tak pusto bez nich w tym temacie, a szczerze przydały by mi się te fotki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości