CEWKI WSK 175 (zapłonowe i prądnicy)
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 2007-07-22, 15:35
- GG: 0
- Lokalizacja: zamość
- Kontaktowanie:
Dodam że nie jestem pewien na 100 % czy w mojej wuesce jest instalaca 12V . Z silnika wychodzi 5 kabli ostatnio kupiłem nowy akumulator 12v cewka pod bakiem jest 6V.
[ Dodano: 2007-07-23, 17:09 ]
Dodam że nie jestem pewien na 100 % czy w mojej wuesce jest instalaca 12V . Z silnika wychodzi 5 kabli ostatnio kupiłem nowy akumulator 12v cewka pod bakiem jest 6V.Dołączam zdjcie prądnicy niby widnieje napis że ładowanie 6V . A co mógłbym zrobić żeby już nieruszać tego akumulatora 12V.Co trzeba by było zmienić ?????????????????????
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad4 ... c5390.html
[ Dodano: 2007-07-23, 17:09 ]
Dodam że nie jestem pewien na 100 % czy w mojej wuesce jest instalaca 12V . Z silnika wychodzi 5 kabli ostatnio kupiłem nowy akumulator 12v cewka pod bakiem jest 6V.Dołączam zdjcie prądnicy niby widnieje napis że ładowanie 6V . A co mógłbym zrobić żeby już nieruszać tego akumulatora 12V.Co trzeba by było zmienić ?????????????????????
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad4 ... c5390.html
- wskyellow
- Posty: 72
- Rejestracja: 2007-05-24, 23:16
- GG: 0
- Lokalizacja: Sędziejowice
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 2007-07-22, 15:35
- GG: 0
- Lokalizacja: zamość
- Kontaktowanie:
- art
- Posty: 72
- Rejestracja: 2007-06-18, 19:40
- GG: 0
- Lokalizacja: Biała
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 2007-07-22, 15:35
- GG: 0
- Lokalizacja: zamość
- Kontaktowanie:
- lukiszka
- Posty: 131
- Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
- GG: 0
- Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 2007-07-22, 15:35
- GG: 0
- Lokalizacja: zamość
- Kontaktowanie:
- luk@sz
- Posty: 181
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
- Lokalizacja: Golinka
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 2007-07-22, 15:35
- GG: 0
- Lokalizacja: zamość
- Kontaktowanie:
- luk@sz
- Posty: 181
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
- Lokalizacja: Golinka
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
cewka WN i miernik uniwersalny
Jak za pomocą tego miernika sprawdzić czy cewka WN jest sprawna?

Intuicyjnie sprawdziłem na ustawieniu ohmów 200k i wynik to 0,89 czyli za mało bo powinno być 1,5, czyli oporność za niska i świadczy to o zepsuciu się cewki? Dobrze wykonałem pomiar? Jeden kabel wsadziłem w gniazdo kabla WN, drugi do zacisku. Jest to chyba jedyny logiczny wynik, ponieważ po ustawieniu na 20k pokazał 8,9, przy 2000 i 200 nic nie wskazał.
U nas w sklepach jest tak, że przy kupnie nowej cewki zwrotów na części elektryczne nie ma, już raz wywaliłem 40zł na nową cewkę i była niesprawna, perswazja ze sprzedawcą też nie pomogła. Jeździłem no oryginalnej do póki się przedwczoraj nie zepsuła i przydałoby się mieć jakąś pewność co się kupuje.

Intuicyjnie sprawdziłem na ustawieniu ohmów 200k i wynik to 0,89 czyli za mało bo powinno być 1,5, czyli oporność za niska i świadczy to o zepsuciu się cewki? Dobrze wykonałem pomiar? Jeden kabel wsadziłem w gniazdo kabla WN, drugi do zacisku. Jest to chyba jedyny logiczny wynik, ponieważ po ustawieniu na 20k pokazał 8,9, przy 2000 i 200 nic nie wskazał.
U nas w sklepach jest tak, że przy kupnie nowej cewki zwrotów na części elektryczne nie ma, już raz wywaliłem 40zł na nową cewkę i była niesprawna, perswazja ze sprzedawcą też nie pomogła. Jeździłem no oryginalnej do póki się przedwczoraj nie zepsuła i przydałoby się mieć jakąś pewność co się kupuje.
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
Twój wynik to 8,9 kOhm i to jest dobry wynik, zauważ że mierzyłeś uzwojenie wtórne , teraz ustaw miernik na ohmy i zmierz pomiędzy zaciskami (uzwojenie pierwotne),powinno być około 3,5 ohma .ŻbiKu pisze:ponieważ po ustawieniu na 20k pokazał 8,9
jeżeli będziesz miał taki wynik to cewka jest sprawna .
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Jak to jest cewka? Oryginalna od WSK 175? Twój wynik to nieco ponad dwa ohmy i chyba jeszcze tej cewki nie dyskwalifikuje. Jakiś czas temu mierzyłem nową cewkę 12V do WSK 175 i miała około 3,5ohm ale cewka od MZ TS 6V miała już nieco ponad 1,5ohm (używana lecz sprawna)
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Tak jest od WSK175, zapewne oryginał, taka jaka była przy nim jak go kupiłem i na takiej śmigałem. Ostatnio 4km od domu rozkraczył się, już wcześniej dziwnie przerywał (myślałem że to wina prywaciarskich samozniszczalnych platyn), sprawdzam iskrę - jest. Odpalam bruum na gazie i zdechł - iskry brak. W domu odłączyłem moduł, podłączyłem instalacje jak w oryginale i iskra się pojawiła. Z ciekawości podlączyłem znów moduł i iskra ku mojemu zdziwieniu w normie, ale że chciałem zrobić test bez modułu (wyeliminować go w razie jakby był niesprawny) powtórnie odłączyłem go, motocykl odpaliłem i pojechałem się na przejażdżkę. 100m od garażu ta sama sytuacja, łobuz zdechł. Kopnąłem jeszcze raz na gazie bruuum i koniec. W garażu sprawdzam iskry brak, dlatego stawiam cewkę pod WIELKIM znakiem zapytania. Wszystko inne jest w porządku, już nawet przed wyjazdem z garażu kabel WN zabezpieczyłem przy cewce taśmą izolacyjną, jakoby miał się luzować. Więc jutro muszę iść i kupić nową cewkę za 40zł, którą i tak w zimie sprzedam bo będę robił instalacje na 12V 

- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Te cewki które sprzedają obecnie są kiepskie. Pewnie zależy ci na czasie i mimo wszystko ją wybierzesz ale ja polecam za 5 czy 10pln kupić używaną cewkę PAL z jawy. Jest tylko kwestia czekania kilka dni na przesyłkę.
W tych nowych cewkach lubią się urywać zaciski przy dokręcaniu nakrętek. Także nakrętka którą mocujemy przewód WN lubi pęknąć przy dokręcaniu. Zdarzyło mi się jedno i drugie a wcale się nie siłowałem z tą cewką. Po prostu to żadna nowość że producenci oszczędzają na materiałach.
Oryginalną cewkę od WSK można poznać po tym że standardowej grubości przewód WN nie mieści się w gnieździe. Fabrycznie były cieńsze przewody których raczej teraz się nie kupi.
http://www.allegro.pl/item263713094_jaw ... onowa.html
To są dość dobre cewki. Obecnie na takiej latam w CZ 380.
W tych nowych cewkach lubią się urywać zaciski przy dokręcaniu nakrętek. Także nakrętka którą mocujemy przewód WN lubi pęknąć przy dokręcaniu. Zdarzyło mi się jedno i drugie a wcale się nie siłowałem z tą cewką. Po prostu to żadna nowość że producenci oszczędzają na materiałach.
Oryginalną cewkę od WSK można poznać po tym że standardowej grubości przewód WN nie mieści się w gnieździe. Fabrycznie były cieńsze przewody których raczej teraz się nie kupi.
http://www.allegro.pl/item263713094_jaw ... onowa.html
To są dość dobre cewki. Obecnie na takiej latam w CZ 380.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Po podłączeniu nowej cewy nie było iskry, ręcę mi opadły. Myślę, wszystko cacy a tu wielkie cztery litery.
Zacząłem kombinować, cudować, kondziora wymieniłem, całą instalacje pod bakiem przejrzałem, sprawdziłem na kablu idącym pod zacisk 15 - brak prądu, czyli nie dochodzi z AQ, kurcze cały czas przyzwyczajenie po simsonku, który nie miał zapłonu bateryjnego i tam się nigdy nie sprawdzało pradu na zgaszonym silniku. Potem sprawdziłem czy na kablach idących do kontrolki AQ (która nie świeci bo żaróweczka padła) jest prąd ale i tam prądu nie było więc wsadziłem obie gałki oczne do obudowy reflektora, dokładny rekonesans i moim oczom ukazał się... zielony kabel, który nie łączył (był zbyt luźny) a izolacja byla dość długa, i nie rzucało się w oczy, że kabel nie jest porządnie zaciśnięty na klamie stacyjki, drugim faktem było to, że już oglądałem stacyjkę i nie zauważyłem tego, a jeszcze dawno temu poprawiałem wszystkie luźne złączki. Kombinerkami sprawę poprawiłem iii motocykl ożył. Podsumowując przewidziałem najgorszy bieg wydarzeń pomijając rzeczy błache i tak oczywiste, mam nauczkę na przyszłość! Aczkolwiek, jakaś nadprzyrodzona siła poluzowała mi konektor
W brodę sobie pluje, że kupiłem tą cewkę.
Zacząłem kombinować, cudować, kondziora wymieniłem, całą instalacje pod bakiem przejrzałem, sprawdziłem na kablu idącym pod zacisk 15 - brak prądu, czyli nie dochodzi z AQ, kurcze cały czas przyzwyczajenie po simsonku, który nie miał zapłonu bateryjnego i tam się nigdy nie sprawdzało pradu na zgaszonym silniku. Potem sprawdziłem czy na kablach idących do kontrolki AQ (która nie świeci bo żaróweczka padła) jest prąd ale i tam prądu nie było więc wsadziłem obie gałki oczne do obudowy reflektora, dokładny rekonesans i moim oczom ukazał się... zielony kabel, który nie łączył (był zbyt luźny) a izolacja byla dość długa, i nie rzucało się w oczy, że kabel nie jest porządnie zaciśnięty na klamie stacyjki, drugim faktem było to, że już oglądałem stacyjkę i nie zauważyłem tego, a jeszcze dawno temu poprawiałem wszystkie luźne złączki. Kombinerkami sprawę poprawiłem iii motocykl ożył. Podsumowując przewidziałem najgorszy bieg wydarzeń pomijając rzeczy błache i tak oczywiste, mam nauczkę na przyszłość! Aczkolwiek, jakaś nadprzyrodzona siła poluzowała mi konektor

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość