Prawdziwa Inspiracja

drut i reszta już zamówiona silnik już po testach.
Wszystkie niezbędne Rzeczy na najtańsze i najlepsze CDI w wsk 175
wszystkie części pochodzą z chińskich skuterów lub ATV oprócz druta i przekaźnika gaszenia
- moduł zapłonowy
- impulsator
- cewka zapłonowa
- regulator napięcia (ważne aby regulator miał 2 żółte przewody)
- około 150g drutu 0.2 podwójnie emaliowanego
- trochę żywicy lub porządnego lakieru



Zaczynamy zabawę aby co kolwiek zacząć musimy posiadac WSK 175;) a nie teoryzować:

Demontujemy zapłon i cały stojan z cewkami na stół musimy sami na mierzyć które cewki sa od ładowania są to napewno dwie cewki.
najpierw przewiniecie cewki najmniej potrzebnej czyli tej od ładowania z cieńszym drutem.(bardzo łatwo zauważyć która to cewka gołym okiem) no chyba ze mieliśmy starszy model to grubość drutu bedzie taka sama ale tez jedną trzeba cewkę poświecić na CDI. Przewijamy w obojętnie jakim kierunku jak największą ilością zwoi (ile się zmiesci tyle nawijamy)

po przewinięciu drutem podwójnie emaliowanym zabezpieczamy zywica uzwojenie. Dobrze nawinięta cewka powinna mieć co najmniej 95ohm. Lub wiecej. Przewinięta cewka ma dwa końce, Jeden z końców tej cewki łączymy z masa (musi być bardzo dobre polaczenie do masy) drugi do modułu zapłonu w moim moto jest to przewod brązowy.
Tak cienki drucik raczej nie uda się nawinąć tak aby oddzielić warstwy ja po prostu nawinąłem jak największą ilością zwoi i na końcu wszystko zabezpieczyłem klejem aby nie uszkodzić i usztywnić uzwojenie przed drganiami.

Stator CDI w karterach z przewiniętą cewką

Impulstor na obudowie przykręcamy na dwie śrubki ja u siebie gwintowałem ale może być przelotowo ważne aby było bezawaryjnie.

targetem jest zwykła blaszka 3mmgrubosci i 10mm szerokosci z dziurką 6mm(bez żadnych magnesów) która przykręcamy do wirnika blaszka oczywiscie im krutsza tym mniejsze wibracje i obciążenie dla łożysk wału. musimy ustawić zaplon;). Zapłon ustawiamy tą blaszką po prostu ja przesuwamy w miarę potrzeby gdyż nie ma ona żadnego klina.Wazne aby była prosta tak jak na foto bo jeśli będzie zagięta to sila odśrodkowa może nam ja wyprostować( odkształcić) i może nam Zachaczyc czujnik.

odległość Targeta od impulsatora ma być: prawie się dotykać ale nie dotykać w moim przypadku odległość ustawiona na dwie grubości kartki papieru
Podłączenie mojego modułu :
Zółty – cewka WN
Biały – impulstor
Brazowy – cewka ładujaca moduł (ta przewinieta)
Zielony – masa
Czarnoczerwony – gaszenie przez masowanie.
Cala instalacja CDI i oświetleniowa
tak łącze prądnice aby wszystko działało i było ładowanie na przyzwoitym poziomie i nie traci się na jakości przedniego swiatlana.

Można tez połaczyc tak wszystko w szereg ale tu polecana jest z przodu żarówka 12V18W/18W aby w jwzdzie miejskiej nie rozładowywało AQ

Podłączenie mojego regulatora kupiłem 4 przewodowy ale przysłali 5 przewodowy no ale działa poprawnie. Wazne aby były 2 zółte przewody( DWA zółte nie trzy.) w tedy mamy pewność jak połączyć cewki ładowania. nie uszkadzająć regulatora na samym początku to nie zgaduj zgadula.

Żółty-cewka(i)ładujaca
Żółty-drugi koniec cewek ładujacych
Zielony – masa
Czerwony- plus już wyregulowane do akumulatora
Piąty przewód zostawiamy luzno nie podłączamy nigdzie. (Chociaż sa regulatory ze na ten 5ty przewod podajemy plus po stacyjce bo nie działają poprawnie)
Musi być zamontowany akumulator nawet nie sprawny gdyz regulator napieia nie dziala bez akumulatora poprawnie.
Ja w moim moto w tylnej lampie liczniku mam LEDy wiec mi starcza prądu z tej jednej cewki ładowania. I nie trace na jakości oświetlenia drogi .
Jeszcze problem z gaszeniem moto gdyz stacyjka w wsk 175 nie robi połaczenia do masy na pozycji „0” opcji sa co najmniej cztery wiec szybko opisze
1. Ukryty pstryczek który po przełączeniu zmasuje nam moduł i moto nie odpali.
2. Zastapienie stacyjki i instalacji na hartowską
3. Stacyjka od wsk 125 dobre i proste rozwiązanie
4. Przekaźnik który łaczymy tak jak na rys do istniejącej instalacji;

podłączenie przekaznika do gaszenia:
85-masa
86- plus po stacyjce
30- masa
87a- moduł przewod gaszenia (czarnoczerwony)
Motory tak zrobione już jezdza mój tez. wszystko przetestowane i działa.
Mam nadzieje ze wyjaśniłem wszystko od A-Z. zadowolenia z jazdy motory już nie pyrkaja na takim CDI bez względu na stan akumulatora;)
I nie zadawajcie pytan typu u mnie w module sa inne kolory ja miałem taki i opisuje taki po prostu musicie dojsc do tego sami przede wszystkim zaczac działać a nie teoryzowac.
Wypowiadanie się na ten temat teoretykom podziękujemy tylko osoby posiadające CDI i własne doświadczenie mogą cos wnieść do tematu. Nie bede tu chwalił ze lepsze spalanie i nie zaglądam tam od czasu montażu. To jest najlepsze i najtańsze rozwiązanie dla wsk 175
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5OQQMkBjcbM[/youtube]
Mam nadzieje ze rozwiałem wszystkich wątpliwości co do prostoty i ceny takiego CDI wszystko jest tu napisane jesli kupicie wszystko identyczne to nie bedzie problemu z uruchomieniem.
zapłon 3-4mm przed GMP jak już odpalisz to będziesz czół jak maszyna najlepiej chodzi a blaszką łatwo sie reguluje wiec nie będzie problemu.
Do pierwszego odpalenia (ja nie mam lampy) ustawiam na zero gmp i środek impulsatora i później reguluje
wiele ciekawych rozwiazan na temat wsk 175 w moim temacie:
viewtopic.php?f=72&t=8972
Z BRAKU CZASU NIESTETY NIE SPRZEDAJE GOTOWYCH ZESTAWÓW DO CDI
MUSICIE TO ZROBIĆ SAMI A ILE SIE PRZY TYM NAUCZYCIE TO JUZ BĘDZIE WASZE