WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2012-12-26, 23:33
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Witam wszystkich,
Mam na imię Piotr. Dostałem od dziadka WSK-ę i postanowiłęm ją odrestaurować.
Przed zakupem jakichkolwiek elementów będę prosił o pomoc. Chciałbym dążyć do 100% oryginału. Nie goni mnie czas, liczy się jakość i efekt końcowy.
Jutro zamieszczę zdjęcia WSK-i proszę o komentarze co jest nie oryginalne. Na tabliczne mam wybite 1985 rok na silniku 051 oraz numery które również podam jutro (ramy i silnika).
Pierwsze pytanie - od czego zaczynamy remont ? Silnik? Zawieszenie?
Pozdrawiam wszystkim....
Mam na imię Piotr. Dostałem od dziadka WSK-ę i postanowiłęm ją odrestaurować.
Przed zakupem jakichkolwiek elementów będę prosił o pomoc. Chciałbym dążyć do 100% oryginału. Nie goni mnie czas, liczy się jakość i efekt końcowy.
Jutro zamieszczę zdjęcia WSK-i proszę o komentarze co jest nie oryginalne. Na tabliczne mam wybite 1985 rok na silniku 051 oraz numery które również podam jutro (ramy i silnika).
Pierwsze pytanie - od czego zaczynamy remont ? Silnik? Zawieszenie?
Pozdrawiam wszystkim....
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
To zależy jakie masz fundusze... Silnik będzie tańszy w remoncie niż rama
Powodzenia w renowacji!

- iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Jak wyżej Ci kolega napisał - to w największej mierze zależy od funduszy. Jak masz ich dużo to rozbierz cały motocykl na części pierwsze, wyślij wszystko co trzeba do chromowania, oddaj co trzeba do ocynków, ramę + konsole + wahacz daj w proszek a resztę do lakiernika(no chyba że sam będziesz walczyć). Silnik w sumie i w Kobuzie i w B3 robiłem podczas oczekiwania na graty z lakierni/chromowania.
- peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Działaj działaj,zrób pierwsze silnik a potem ramę.Ja pierwsze robię silnik a później ramę
.

-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2012-12-26, 23:33
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Witam ponownie,
Udało mi się ściągnąć zdjęcie zrobione jeszcze jak motocykl stał w blaszaku. Z moich obseracji powiem:
- lampa przód i tył pęknięta,
- wskazówka licznika urwana,
- opona przód przetarta,
- cylinder ma pourywane blaszki (trzy dolne oraz u góry przy głowicy dwie), ktoś musiał grzebać przy silniku bo widzę czerwony silikon,
- brak sygnału dzwiękowego, akumulatora, kable poprzecinane (na silniku żaden nie podłączony),
- największy problem, motocykl ma przykręconą tablicę rejestracyjną (czarną) ale dukumentów nie mam, jak pytałem po rodzinie to każdy mnie odsyła że ktoś inny miał - czy istnieje rozwiązanie problemu?
Jutro tak jak obiecałem podam numery ramy i silnika oraz dodatkowe zdjęcia.
PS.
Fundusze, hmmm no właśnie co się da to chciałbym zrobić samemu, (oczywiście żeby zachować efekt)... resztę okaże się w trakcje...
Udało mi się ściągnąć zdjęcie zrobione jeszcze jak motocykl stał w blaszaku. Z moich obseracji powiem:
- lampa przód i tył pęknięta,
- wskazówka licznika urwana,
- opona przód przetarta,
- cylinder ma pourywane blaszki (trzy dolne oraz u góry przy głowicy dwie), ktoś musiał grzebać przy silniku bo widzę czerwony silikon,
- brak sygnału dzwiękowego, akumulatora, kable poprzecinane (na silniku żaden nie podłączony),
- największy problem, motocykl ma przykręconą tablicę rejestracyjną (czarną) ale dukumentów nie mam, jak pytałem po rodzinie to każdy mnie odsyła że ktoś inny miał - czy istnieje rozwiązanie problemu?
Jutro tak jak obiecałem podam numery ramy i silnika oraz dodatkowe zdjęcia.
PS.
Fundusze, hmmm no właśnie co się da to chciałbym zrobić samemu, (oczywiście żeby zachować efekt)... resztę okaże się w trakcje...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Da się zrobić - kto jest właścicielem motocykla, dziadek? Jeśli tak to idź z nim do WK z prośbą o powtórne wydanie dokumentów, następnie spisz umowę k-s i przerejestruj. Ew. Załatw na złomie fakturę VAT na ramę motocyklową z twoim nr ramy i zarejestruj na pojazd zabytkowy.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2012-12-26, 23:33
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Witam ponownie,
Dziś wykręciłem silnik z ramy. Zrobiłem kilka fotek.
Tabliczka na ramie jest zardzewiała wybity jest tylko rok 1985.
Może ktoś podpowie:
- gdzie sa wybite numery na ramie?
- od czego zaczynamy rozbieranie silnika?
- co zrobić z tak zniszonym cylinderem? Pourywane ma blaszki od dołu i góry. Zdjąłęm głowice, zmierzyłem średnice wychodzi mi 52,75 czy to możliwe?
Dziś wykręciłem silnik z ramy. Zrobiłem kilka fotek.
Tabliczka na ramie jest zardzewiała wybity jest tylko rok 1985.
Może ktoś podpowie:
- gdzie sa wybite numery na ramie?
- od czego zaczynamy rozbieranie silnika?
- co zrobić z tak zniszonym cylinderem? Pourywane ma blaszki od dołu i góry. Zdjąłęm głowice, zmierzyłem średnice wychodzi mi 52,75 czy to możliwe?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Nie powiedzą mu kto był ostatnim właścicielem bez żadnej "podkładki".
- peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Szymon1998 ma rację z tego cylindra już nic nie będzie.Kup najlepiej nominał i ma być orginalny cylinder
te są najlepsze.

- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Myślę że to była tylko dobra wola Pani z okienka, wkońcu ochrona danych
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Raczej głupota, za to można conajmniej wylecieć, u mnie nie ma opcji żeby na ładne oczy czegokolwiek się dowiedzieć.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2012-12-26, 23:33
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Spróbuję podjechać w sylwestra do WK - zobaczymy.
Co do cylindra to co powiecie o nowym ALMOT - nominał?
Czy jednak poszukac używki i zrobić szlif?
Zarówno w jednym jak i w drugim przypadku oddawać głowicę do planowania?
Co do cylindra to co powiecie o nowym ALMOT - nominał?
Czy jednak poszukac używki i zrobić szlif?
Zarówno w jednym jak i w drugim przypadku oddawać głowicę do planowania?
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Używka, tylko oryginał. Teraźniejsze mają popaprane wymiary i nie gra toto jak powinno, w takim motorze planowanie głowicy jest zbędne (ewentualnie poprawka w domowych warunkach)!
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2012-12-26, 23:33
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Panowie, co sądzicie o tym żeby kupic nowy cylinder ALMOT wraz z tłokiem niminał i nie robić żadengo szlifu?
Szukam na allegro (napisałem również u nas na forum) cylindra oryginalnego żeby zrobić szlif ale narazie słabo.
Szukam na allegro (napisałem również u nas na forum) cylindra oryginalnego żeby zrobić szlif ale narazie słabo.
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
piotr_125 pisze:Panowie, co sądzicie o tym żeby kupic nowy cylinder ALMOT wraz z tłokiem niminał i nie robić żadengo szlifu?
Chcesz to kupuj, ale będziesz miał problem.Łukasz S. pisze:Teraźniejsze mają popaprane wymiary i nie gra toto jak powinno
- chomik
- Posty: 343
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750 - Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Almota nie kupuj. Szkoda kasy na to. Oryginalny cyl+ szlif wyjdzie taniej i lepiej 
Tamtego gara nie masz co żałować-połamane żeberka, po trzecim szlifie i w dodatku nieoryginalny
Tak swoją drogą bardzo ładna Wueska z końca produkcji. Podobają mi się te podnóżki pasażera, nawet robić chciałem takie do swojej
Niestety brakuje Ci prostokątnych odblasków, których już nie kupisz, chyba, że z jakiej wueski wyciągniesz, ale ciężki temat.

Tamtego gara nie masz co żałować-połamane żeberka, po trzecim szlifie i w dodatku nieoryginalny

Tak swoją drogą bardzo ładna Wueska z końca produkcji. Podobają mi się te podnóżki pasażera, nawet robić chciałem takie do swojej

Niestety brakuje Ci prostokątnych odblasków, których już nie kupisz, chyba, że z jakiej wueski wyciągniesz, ale ciężki temat.
- wÓóCasH
- Posty: 100
- Rejestracja: 2012-08-12, 13:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WSk m06 b3
- Lokalizacja: Sidzina
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
sam w swojej wsce mam załozony nowy cylinder, współczesnej produkcji. Wsk jedzie teraz max 60km/h i ciezko jest ją wyregulowac i według mnie brzydko wyglada, ma mniej zeberek- osobiscie go nie polecam, ale wiadomo lepsze to niz wyłamany, zuzyty oryginał.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2012-02-19, 10:25
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Tez nie polecam dzisiejszych wyrobów, ale ja mam zestaw od Multicara za 80 zl (cylek, tlok i te duperele) i chodzi na nim bardzo dobrze. Mój dziadek ma almota, dobrze dotartego, jeździ już 6 lat i nie słychać pierścionków, nic i kompresja też bardzo dobra.
No ale jednak ZMD to ZMD
dodaje wsce uroku, bo dzisiejsze nie są za ładne.
Pojeździj po wsiach może ktoś składuje jakiś w bdb stanie, albo nówke;p
No ale jednak ZMD to ZMD

Pojeździj po wsiach może ktoś składuje jakiś w bdb stanie, albo nówke;p
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2012-12-26, 23:33
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Panowie przekonaliście mnie - kupuję napewno używany oryginalny cylineder.
Teraz proszę o pomoc:
1.
- muszę kupić cylinder najlipej nominał
- do tego mam kupic tłok? jaki?
- pierścionki ? jakie?
2.
Zdjąlem dziś stary cylider i wyczówam duży luz na korbowodzie na wale (na tłoku zresztą też) czy tak powinno być?
3.
Przymierzam się do pierwszych zakupów:
łożyska, wałek zdawczy, zimeringi.
Prośba jakiej firmy lub może skąd najlepiej zamówić (czytałem u innych forumowiczów o sklepie SkuterDębica), dodatkowo widzę tu na forum sporo doświadczonych osób, więc liczą na ich pomoc,,,,,
Z góry oczywiście dziękuję...
Teraz proszę o pomoc:
1.
- muszę kupić cylinder najlipej nominał
- do tego mam kupic tłok? jaki?
- pierścionki ? jakie?
2.
Zdjąlem dziś stary cylider i wyczówam duży luz na korbowodzie na wale (na tłoku zresztą też) czy tak powinno być?
3.
Przymierzam się do pierwszych zakupów:
łożyska, wałek zdawczy, zimeringi.
Prośba jakiej firmy lub może skąd najlepiej zamówić (czytałem u innych forumowiczów o sklepie SkuterDębica), dodatkowo widzę tu na forum sporo doświadczonych osób, więc liczą na ich pomoc,,,,,
Z góry oczywiście dziękuję...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość