WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr

piotr_125
Posty: 12
Rejestracja: 2012-12-26, 23:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr

Post autor: piotr_125 » 2012-12-27, 21:44

Witam wszystkich,

Mam na imię Piotr. Dostałem od dziadka WSK-ę i postanowiłęm ją odrestaurować.
Przed zakupem jakichkolwiek elementów będę prosił o pomoc. Chciałbym dążyć do 100% oryginału. Nie goni mnie czas, liczy się jakość i efekt końcowy.
Jutro zamieszczę zdjęcia WSK-i proszę o komentarze co jest nie oryginalne. Na tabliczne mam wybite 1985 rok na silniku 051 oraz numery które również podam jutro (ramy i silnika).


Pierwsze pytanie - od czego zaczynamy remont ? Silnik? Zawieszenie?

Pozdrawiam wszystkim....

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2080
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr

Post autor: jjaworskyy » 2012-12-27, 22:12

To zależy jakie masz fundusze... Silnik będzie tańszy w remoncie niż rama :) Powodzenia w renowacji!

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr

Post autor: iron_bird » 2012-12-27, 22:23

Jak wyżej Ci kolega napisał - to w największej mierze zależy od funduszy. Jak masz ich dużo to rozbierz cały motocykl na części pierwsze, wyślij wszystko co trzeba do chromowania, oddaj co trzeba do ocynków, ramę + konsole + wahacz daj w proszek a resztę do lakiernika(no chyba że sam będziesz walczyć). Silnik w sumie i w Kobuzie i w B3 robiłem podczas oczekiwania na graty z lakierni/chromowania.

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr

Post autor: peter125-175 » 2012-12-27, 22:40

Działaj działaj,zrób pierwsze silnik a potem ramę.Ja pierwsze robię silnik a później ramę :D .

piotr_125
Posty: 12
Rejestracja: 2012-12-26, 23:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr

Post autor: piotr_125 » 2012-12-27, 22:53

Witam ponownie,

Udało mi się ściągnąć zdjęcie zrobione jeszcze jak motocykl stał w blaszaku. Z moich obseracji powiem:
- lampa przód i tył pęknięta,
- wskazówka licznika urwana,
- opona przód przetarta,
- cylinder ma pourywane blaszki (trzy dolne oraz u góry przy głowicy dwie), ktoś musiał grzebać przy silniku bo widzę czerwony silikon,
- brak sygnału dzwiękowego, akumulatora, kable poprzecinane (na silniku żaden nie podłączony),
- największy problem, motocykl ma przykręconą tablicę rejestracyjną (czarną) ale dukumentów nie mam, jak pytałem po rodzinie to każdy mnie odsyła że ktoś inny miał - czy istnieje rozwiązanie problemu?

Jutro tak jak obiecałem podam numery ramy i silnika oraz dodatkowe zdjęcia.

PS.

Fundusze, hmmm no właśnie co się da to chciałbym zrobić samemu, (oczywiście żeby zachować efekt)... resztę okaże się w trakcje...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr

Post autor: iron_bird » 2012-12-27, 23:17

Da się zrobić - kto jest właścicielem motocykla, dziadek? Jeśli tak to idź z nim do WK z prośbą o powtórne wydanie dokumentów, następnie spisz umowę k-s i przerejestruj. Ew. Załatw na złomie fakturę VAT na ramę motocyklową z twoim nr ramy i zarejestruj na pojazd zabytkowy.

piotr_125
Posty: 12
Rejestracja: 2012-12-26, 23:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr

Post autor: piotr_125 » 2012-12-28, 22:17

Witam ponownie,

Dziś wykręciłem silnik z ramy. Zrobiłem kilka fotek.
Tabliczka na ramie jest zardzewiała wybity jest tylko rok 1985.
Może ktoś podpowie:
- gdzie sa wybite numery na ramie?
- od czego zaczynamy rozbieranie silnika?
- co zrobić z tak zniszonym cylinderem? Pourywane ma blaszki od dołu i góry. Zdjąłęm głowice, zmierzyłem średnice wychodzi mi 52,75 czy to możliwe?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr

Post autor: Łukasz S. » 2012-12-28, 22:33

Nie powiedzą mu kto był ostatnim właścicielem bez żadnej "podkładki".
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr

Post autor: peter125-175 » 2012-12-28, 22:45

Szymon1998 ma rację z tego cylindra już nic nie będzie.Kup najlepiej nominał i ma być orginalny cylinder :) te są najlepsze.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2080
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr

Post autor: jjaworskyy » 2012-12-28, 23:04

Myślę że to była tylko dobra wola Pani z okienka, wkońcu ochrona danych

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr

Post autor: Łukasz S. » 2012-12-28, 23:26

Raczej głupota, za to można conajmniej wylecieć, u mnie nie ma opcji żeby na ładne oczy czegokolwiek się dowiedzieć.
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

piotr_125
Posty: 12
Rejestracja: 2012-12-26, 23:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr

Post autor: piotr_125 » 2012-12-28, 23:51

Spróbuję podjechać w sylwestra do WK - zobaczymy.

Co do cylindra to co powiecie o nowym ALMOT - nominał?
Czy jednak poszukac używki i zrobić szlif?

Zarówno w jednym jak i w drugim przypadku oddawać głowicę do planowania?

bear

Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr

Post autor: bear » 2012-12-28, 23:53

Lepiej uzywke i do slzifu.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr

Post autor: Łukasz S. » 2012-12-28, 23:53

Używka, tylko oryginał. Teraźniejsze mają popaprane wymiary i nie gra toto jak powinno, w takim motorze planowanie głowicy jest zbędne (ewentualnie poprawka w domowych warunkach)!
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

piotr_125
Posty: 12
Rejestracja: 2012-12-26, 23:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr

Post autor: piotr_125 » 2012-12-29, 20:22

Panowie, co sądzicie o tym żeby kupic nowy cylinder ALMOT wraz z tłokiem niminał i nie robić żadengo szlifu?

Szukam na allegro (napisałem również u nas na forum) cylindra oryginalnego żeby zrobić szlif ale narazie słabo.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr

Post autor: Łukasz S. » 2012-12-29, 20:54

piotr_125 pisze:Panowie, co sądzicie o tym żeby kupic nowy cylinder ALMOT wraz z tłokiem niminał i nie robić żadengo szlifu?
Łukasz S. pisze:Teraźniejsze mają popaprane wymiary i nie gra toto jak powinno
Chcesz to kupuj, ale będziesz miał problem.
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr

Post autor: chomik » 2012-12-29, 21:42

Almota nie kupuj. Szkoda kasy na to. Oryginalny cyl+ szlif wyjdzie taniej i lepiej :)

Tamtego gara nie masz co żałować-połamane żeberka, po trzecim szlifie i w dodatku nieoryginalny ;-)

Tak swoją drogą bardzo ładna Wueska z końca produkcji. Podobają mi się te podnóżki pasażera, nawet robić chciałem takie do swojej :P
Niestety brakuje Ci prostokątnych odblasków, których już nie kupisz, chyba, że z jakiej wueski wyciągniesz, ale ciężki temat.

Awatar użytkownika
wÓóCasH
Posty: 100
Rejestracja: 2012-08-12, 13:02
GG: 0
Moje maszyny: WSk m06 b3
Lokalizacja: Sidzina
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr

Post autor: wÓóCasH » 2012-12-29, 21:47

sam w swojej wsce mam załozony nowy cylinder, współczesnej produkcji. Wsk jedzie teraz max 60km/h i ciezko jest ją wyregulowac i według mnie brzydko wyglada, ma mniej zeberek- osobiscie go nie polecam, ale wiadomo lepsze to niz wyłamany, zuzyty oryginał.

Maniac
Posty: 32
Rejestracja: 2012-02-19, 10:25
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr

Post autor: Maniac » 2012-12-29, 22:00

Tez nie polecam dzisiejszych wyrobów, ale ja mam zestaw od Multicara za 80 zl (cylek, tlok i te duperele) i chodzi na nim bardzo dobrze. Mój dziadek ma almota, dobrze dotartego, jeździ już 6 lat i nie słychać pierścionków, nic i kompresja też bardzo dobra.
No ale jednak ZMD to ZMD :-D dodaje wsce uroku, bo dzisiejsze nie są za ładne.
Pojeździj po wsiach może ktoś składuje jakiś w bdb stanie, albo nówke;p

piotr_125
Posty: 12
Rejestracja: 2012-12-26, 23:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr

Post autor: piotr_125 » 2012-12-30, 00:17

Panowie przekonaliście mnie - kupuję napewno używany oryginalny cylineder.
Teraz proszę o pomoc:

1.
- muszę kupić cylinder najlipej nominał
- do tego mam kupic tłok? jaki?
- pierścionki ? jakie?

2.
Zdjąlem dziś stary cylider i wyczówam duży luz na korbowodzie na wale (na tłoku zresztą też) czy tak powinno być?

3.
Przymierzam się do pierwszych zakupów:
łożyska, wałek zdawczy, zimeringi.
Prośba jakiej firmy lub może skąd najlepiej zamówić (czytałem u innych forumowiczów o sklepie SkuterDębica), dodatkowo widzę tu na forum sporo doświadczonych osób, więc liczą na ich pomoc,,,,,

Z góry oczywiście dziękuję...

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość