Jak ustawić tłok?
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Jak ustawić tłok?
witam,
czy tłok ma być ustawiony zamkami pierścieni do kanału ssącego czy do kanału wydechowego?
czy tłok ma być ustawiony zamkami pierścieni do kanału ssącego czy do kanału wydechowego?
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 2012-05-08, 21:23
- GG: 0
- Moje maszyny: teraz Wsk Kos,Osa.Kiedyś 12 motorków Wsk:-)
- Lokalizacja: DŚ
- Kontaktowanie:
Re: Jak ustawić tłok?
Zamki i strzałka do wydechu.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: Jak ustawić tłok?
czyli mam źle oznaczony tłok bo gdy strzałka jest ustawiona do wydechu to zamki wypadają do kanału ssącego
Dzięki za pomoc
Dzięki za pomoc
- zainak
- Posty: 78
- Rejestracja: 2013-10-13, 17:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, 175, Junak
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp./Przysieka
- Kontaktowanie:
Re: Jak ustawić tłok?
zamki od strony kanału ssącego!
co do strzałki zdarza się często że nabita jest nieprawidłowo
co do strzałki zdarza się często że nabita jest nieprawidłowo
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: Jak ustawić tłok?
tylko jeśli ustawiam tłok zamkami do kanału ssącego to łamią się pierścienie połamałem już tak 2 komplety , tłok to gorzycki oryginał, dzisiaj założyłem tłok zamkami do wydechu i pierścienie nie uległy zniszczeniu
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Jak ustawić tłok?
Jeśli to WSK 175 trzeba od strony ssania docisnąć je aby się nie ułamały 

-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: Jak ustawić tłok?
pierścienie nie łamały się w momencie nakładania cylindra tylko gdy założyłem cylinder i używając kopniaka obracałem nim w pewnym momencie tłok się blokował i przy mocniejszym naciśnięciu kopniaka pękał górny pierścień
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 2012-05-08, 21:23
- GG: 0
- Moje maszyny: teraz Wsk Kos,Osa.Kiedyś 12 motorków Wsk:-)
- Lokalizacja: DŚ
- Kontaktowanie:
Re: Jak ustawić tłok?
Jeżeli strzałka skierowana do wydechu a łamie pierścienie to faktycznie może być żle nabita.Zamki tłoka przechodzą przez okna i dlatego łamie pierścienie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
- GG: 1970710
- Moje maszyny: WSK KOS '82
K750 - Lokalizacja: Dzierżoniów
- Kontaktowanie:
Re: Jak ustawić tłok?
Nie prościej zaznaczyć sobie na górze tłoka chociażby markerem miejsca w których są zamki i bez pierścieni sprawdzić jak chodzi tłok? Te strzałki często są albo nieczytelne, albo źle nabite i cuda się dzieją.
"o święty benzyniarzu ... "
- zainak
- Posty: 78
- Rejestracja: 2013-10-13, 17:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, 175, Junak
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp./Przysieka
- Kontaktowanie:
Re: Jak ustawić tłok?
Może kanał masz przerobiony/poszerzony nieumiejętnie? Wcześniej na tym cylku jeździłeś?
BTW, ja stosuje inną metodę zakładania cylindra w 175-tkach. Nakładam cylinder bez wkręconych szpilek, ale obrócony o 90 stopni do swojej pionowej osi. Wtedy pierścionki nie haczą o kanał ssący i gdy podczas wsuwania denko dotrze do kanału płuczącego obracam cylek do prawidłowej pozycji. Może nie jest to metoda szybsza ale mam pewnosc że nic mi tam nie pęknie, sprawdza sie zwłaszcza gdy silnik jest w ramie i dostęp do kanału trudniejszy.
BTW, ja stosuje inną metodę zakładania cylindra w 175-tkach. Nakładam cylinder bez wkręconych szpilek, ale obrócony o 90 stopni do swojej pionowej osi. Wtedy pierścionki nie haczą o kanał ssący i gdy podczas wsuwania denko dotrze do kanału płuczącego obracam cylek do prawidłowej pozycji. Może nie jest to metoda szybsza ale mam pewnosc że nic mi tam nie pęknie, sprawdza sie zwłaszcza gdy silnik jest w ramie i dostęp do kanału trudniejszy.
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: Jak ustawić tłok?
motocykl kupiłem jakieś 3 tygodnie temu był przygotowywany do renowacji(poprzedni właściciel odnowił koła i częściowo rozkręcił motocykl niestety w tym silnik) i nie jeździłem nim wcześniej, cylinder nie był na 1000% przerabiany wszystkie kanały są oryginalne.
Dzisiaj byłem u fachowca starej daty i powiedział mi że strzałka na tłoku ma być skierowana do kanału ssącego i jeśli tak ustawiam to zamki są po stronie wydechu
Dzisiaj byłem u fachowca starej daty i powiedział mi że strzałka na tłoku ma być skierowana do kanału ssącego i jeśli tak ustawiam to zamki są po stronie wydechu
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 2014-01-30, 19:52
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK m21w2
- Lokalizacja: 82-550 Prabuty
- Kontaktowanie:
Re: Jak ustawić tłok?
Kolego nie słuchaj tych farmazonów.Tłok masz ok ,strzałka zawsze do wydechu zamki do gaźnika.Gdy zakładasz cylinder na tłok patrz w okno ssące, gdy zobaczysz pierścienie musisz wziąć śrubokręt i delikatnie docisnąć pierwszy pierścień tuż przy zamku cylek lekko opadnie to samo z dolnym pierścieniem dociskasz tuż przy zamku.Żadnego napieprzania na chama to bardzo proste,a jak nerwy puszczają to szklane melisy ,dla otuchy powiem ci ,że dawno temu mając pierwszą czwórkę połamałem pięć kompletów pierścieni zanim kumpel pokazał mi co i jak pozdrawiam.
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: Jak ustawić tłok?
obejrzalem wszystkie tloki w domu ktore znalazlem - strzalka do WYDECHU, zamki w kierunku kanalu ssacego.
jak na moje oko to pierscienie maja za maly luz na koncu (na zamku) i nie moga sie ulozyc - sprawdz to w nastepujacy sposob:
wloz do cylindra sam pierscien (w polozeniu pracy) i przy pomocy tloka (bez pierscieni) ustaw go ok. 5 mm ponizej gornej krawedzi i wtedy szczelinomierzem zmierz luz (wazne zeby plaszczyzna pierscienie byla prostopadla do osi cylindra). w zasadzie juz jak bedziesz wsadzal pierscien od dolu to wyczujesz czy wchodzi z luzem czy bez.
nie pamietam ile ma byc tego luzu, ale to znajdziesz bez problemu w internecie.
jak na moje oko to pierscienie maja za maly luz na koncu (na zamku) i nie moga sie ulozyc - sprawdz to w nastepujacy sposob:
wloz do cylindra sam pierscien (w polozeniu pracy) i przy pomocy tloka (bez pierscieni) ustaw go ok. 5 mm ponizej gornej krawedzi i wtedy szczelinomierzem zmierz luz (wazne zeby plaszczyzna pierscienie byla prostopadla do osi cylindra). w zasadzie juz jak bedziesz wsadzal pierscien od dolu to wyczujesz czy wchodzi z luzem czy bez.
nie pamietam ile ma byc tego luzu, ale to znajdziesz bez problemu w internecie.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 2014-01-30, 19:52
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK m21w2
- Lokalizacja: 82-550 Prabuty
- Kontaktowanie:
Re: Jak ustawić tłok?
WITAM ponownie.Ciekawi mnie czy założyłeś w końcu ten cylinder.Nie lubię się wymądrzać no ale ta nowa teoria o ciasnych kanałach pierścieniowych przy zamkach trochę mnie podburzyła.Tłok normalnie w czasie pracy ,nigdy nie opada poniżej kanału ssącego,ponieważ paliwo zasysane jest pod tłok a nie nad a poniżej wydechowego tak.Wnioski wysuń sam ,jak wspomniał kolega wujcio należy przy przejściu pierścieni przez kanał ssący docisnąć je przy zamkach zaczynając od górnego.POZDRAWIAM.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość