rajdowa wfm?
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
rajdowa wfm?
Chyba jakaś konstrukcja własna, a może nie .
zdjęcie nie jest moją własnością jest pobrana gdzieś z Internetu, w najbliższym czasie postaram się ustalić gdzie je zaczerpnąłem i dołączę link
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: rajdowa wfm?

- GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: rajdowa wfm?
Większość WFMek ze starych zdjęć, które widziałem, nie pasują do opisów fabrycznego (factory racing). Podejrzewam, że większość jak nie wszystkie to motocykle "budowane pod zawodnika". Owszem zachowały się zdjęcia fabrycznych motocykli ale jakoś nigdy nie widziałem zdjęć z zawodów z tymi motocyklami.
Jedna sprawa mnie ciekawi, jak te zawieszenie dawało radę w jedzie enduro/cross. Wątpię żeby zastosowano kosmiczną technologię, jak na tamte czasy, w tym zawieszeniu.
Jedna sprawa mnie ciekawi, jak te zawieszenie dawało radę w jedzie enduro/cross. Wątpię żeby zastosowano kosmiczną technologię, jak na tamte czasy, w tym zawieszeniu.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: rajdowa wfm?
tak to zawieszenie , mało jest fachowców którzy byliby wstanie dobrze je zregenerować , co ciekawe tuleje w mojej wfm-ce były zrobione z mosiądzu, wsk mojego brata ma z aluminium , na złomie kupiłem kiedyś wfm-ke i miała zrobione je z materiału podobnego do tworzywa na tarczach sprzęgłowych i ten przód trzymał mi bardzo długo mimo że nie był mocno smarowany , i tłukłem moją maszynę po polach i lasach , a kilka lat temu widziałem zregenerowane lagi i tuleje były z białego tworzywa, a w rajdówkach nie wiem , te lagi co nabyłem na złomie mogłyby się sprawdzić , już rj2 miał taki przód. A jak tam twoja rajdowa wfmeczka? masz tu wstawione jej zdjęcia? z chęcią sobie zobaczę
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: rajdowa wfm?
ale już w 1956 była również rajdówka z innym przodem, najbardziej mnie ciekawią te powiększone głowice na kilka zdjęć które mam w wersjach r i c są przynajmniej dwa różne rodzaje tych głowic , ciekawe które szły z fabryki a które robione na zamówienie bo mam gdzieś taki wycinek o dorabianiu głowic rajdowych w zależności od ceny na jedną i na dwie świece
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 2014-04-14, 09:27
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 130 ogar 200
- Lokalizacja: Polska
- Kontaktowanie:
Re: rajdowa wfm?
Jak ktoś ma jakieś schematy silników od tych starych rajdówek, konkretnie chodzi o 125cc to byłbym wdzięczny
Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: rajdowa wfm?
ta sportowa WFM wygląda na oryginał chociaż patrząc na bębny nie jestem pewien czy czasami nie jest to jedna z pierwszych WSK musiałbym porównać, na pewno ma kratkę na baku
- GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: rajdowa wfm?
Mam również zawieszenie z tulejami z mosiądzu, na brąz mi to nie wygląda. Z tego co dokładnie przyjrzałem się jest to raczej twór który nie wyszedł z fabryki. Ma pewne patenty, które na to wskazują.kowal460 pisze: ↑2017-04-09, 18:20tak to zawieszenie , mało jest fachowców którzy byliby wstanie dobrze je zregenerować , co ciekawe tuleje w mojej wfm-ce były zrobione z mosiądzu, wsk mojego brata ma z aluminium , na złomie kupiłem kiedyś wfm-ke i miała zrobione je z materiału podobnego do tworzywa na tarczach sprzęgłowych i ten przód trzymał mi bardzo długo mimo że nie był mocno smarowany , i tłukłem moją maszynę po polach i lasach , a kilka lat temu widziałem zregenerowane lagi i tuleje były z białego tworzywa, a w rajdówkach nie wiem , te lagi co nabyłem na złomie mogłyby się sprawdzić , już rj2 miał taki przód. A jak tam twoja rajdowa wfmeczka? masz tu wstawione jej zdjęcia? z chęcią sobie zobaczę
Robię podchody do wstawienia tulei z tworzywa. Co wyjdzie i czy wyjdzie, to czas pokarze.
Temat WFMki R na razie jest zawieszony z powodu nawału pracy. Sezon rusza i jak zawsze kupa roboty tyle że nie przy swoim sprzęcie. Moja nie jest i nie będzie 100% oryginałem bo... nie ma takie wzorca na którym można śmiało wzorować się.
Z drugiej strony robię ją w wolnych chwilach i jakoś specjalnie nie pakuje ciężkiej kasy i kosmicznej technologii.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: rajdowa wfm?
co ciekawe w tych sportowych wfm-kach ,nie które z nich maja dziwne patenty do szybkiej wymiany koła wcześniej tego nie zauważyłem i tak z ciekawości zacząłem przeglądać inne zdjęcia
wiem że jakość moich powiększeń nie jest zaciekawa, ale widać o co mi chodzi , nie będziemy się tu rozpisywać po co to , bo to dość logiczne. Szkoda że z twoją rajdówką jeszcze trochę zachodu, z chęcią bym sobie ją zobaczył. Mówisz że nie masz wzorca ostatnio była jedna wfm ale cross na sprzedaż na czerwonej ramie po przednim błotniku i przednim zawieszeniu porównując do tej wfm 1956 powiedziałbym że orginał , tylko silnik miał jakąś nie znaną mi kapę- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: rajdowa wfm?
Wracając do tematu przodu w WFM to masz rację że to samoróbki pod kierowcę bo przecież ani wersja fabryczna C (Crossowa) ani też wersja R (Rajdowa) WFM-ki nie posiadały standardowego przodu z maszyn seryjnych, tylko wersja S (sportowa) miała takowy montowany.GaCekM72 pisze: ↑2017-02-28, 10:09Większość WFMek ze starych zdjęć, które widziałem, nie pasują do opisów fabrycznego (factory racing). Podejrzewam, że większość jak nie wszystkie to motocykle "budowane pod zawodnika". Owszem zachowały się zdjęcia fabrycznych motocykli ale jakoś nigdy nie widziałem zdjęć z zawodów z tymi motocyklami.
Jedna sprawa mnie ciekawi, jak te zawieszenie dawało radę w jedzie enduro/cross. Wątpię żeby zastosowano kosmiczną technologię, jak na tamte czasy, w tym zawieszeniu.
- GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: rajdowa wfm?
Najgorsze jest to, że nie ma praktycznie żadnej dokumentacji technicznej oraz wyraźnych zdjęć, które mogłyby dokładnie ustalić co jak było. Brak również jakichkolwiek WFMka przerobionych i zachowanych w oryginale. Mam zdjęcie WFMki, która dość ciekawie jest zrobiona/przerobiona. Ma również oryginalny zawias z podwójnymi smarownicami.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: rajdowa wfm?
przecież te są dość wyraźne 

- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: rajdowa wfm?
download/file.php?id=34460&t=1 tu zdjęcie z naszego forum to też rajdowa wfema, nie chcę na razie nikogo wprowadzać w błąd bo nie doczytałem do końca , ale wczoraj wpadłem na zdjęcia identycznego tarpana "specjal" o Nr 86 który w zestawieniu nazwany był WFM 175 Poland
Ostatnio zmieniony 2017-04-23, 21:03 przez kowal460, łącznie zmieniany 1 raz.
- GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: rajdowa wfm?
z tym budowaniem pod zawodnika to się działo w klubach, albo jeszcze w fabryce , znalazłem fotkę dwóch identycznych junaków ale kierownice zupełnie inne Od lewej Makowski Stachewicz NikitynGaCekM72 pisze: ↑2017-02-28, 10:09Większość WFMek ze starych zdjęć, które widziałem, nie pasują do opisów fabrycznego (factory racing). Podejrzewam, że większość jak nie wszystkie to motocykle "budowane pod zawodnika". Owszem zachowały się zdjęcia fabrycznych motocykli ale jakoś nigdy nie widziałem zdjęć z zawodów z tymi motocyklami.
Jedna sprawa mnie ciekawi, jak te zawieszenie dawało radę w jedzie enduro/cross. Wątpię żeby zastosowano kosmiczną technologię, jak na tamte czasy, w tym zawieszeniu.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: rajdowa wfm?
ciekawe do czego ta druga wajcha od biegów , silnik jest w ramie motocykla podpisanego jako WFM , ale wydaje mi się że to jakiś COD
- GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: rajdowa wfm?
Temat rajdówki dość nieznany i zbytnio nie poruszany.
Jedyne artykuł, który większość zainteresowanych widziało, przedstawia WFM w wersji R.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/03631ab2d13ad018
Zaciekawił mnie zbiornik. Nie jest to typowy bak od WFMki z wlewam po prawej a jedynie centralnie z pomniejszoną polerownością 9L.
Tak samo koło przednie. Piasta przednia ewidentnie większa od tej co była w WFMce.
Jedyne artykuł, który większość zainteresowanych widziało, przedstawia WFM w wersji R.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/03631ab2d13ad018
Zaciekawił mnie zbiornik. Nie jest to typowy bak od WFMki z wlewam po prawej a jedynie centralnie z pomniejszoną polerownością 9L.
Tak samo koło przednie. Piasta przednia ewidentnie większa od tej co była w WFMce.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: rajdowa wfm?
Prawie wszystkie rajdówki bazowały na zagranicznych podzespołach montowanych w fabryczną ramę i fabryczny silnik, min zawieszenie , gaźniki ,koła. Najpiękniejsze polskie rajdówki moim zdaniem pochodzą z SHL, teraz poświęcam czas na obróbkę tak owych modeli , którymi na razie nie mogę się podzielić, ale może już niedługo
fabryczne rajdówki WFM w sezonie 1958 przygotowane na FIM na 100 procent miały chromowane bakiNie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość