-
BartekWFM
- Posty: 7
- Rejestracja: 2017-03-15, 14:03
- GG: 0
- Moje maszyny: MZ TS 250
Ifa BK 350 x2
Romet Pony
WFM M06
Vl 800
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BartekWFM » 2017-03-19, 12:57
Witam

Panowie mam takie pytanie. Niedawno dostałem motocykl WFM M06-S34

. Niestety tabliczka znamionowa jest w bardzo kiepskim stanie. Wiem ze numery silnika pokrywają sie z tabliczką ale nurtuje mnie inny temat. Czy wychodziły WFMki z pełnymi błotnikami? Nie mam w swojej przodu natomiast tylny błotnik jest pełny. NA początku myslalem ze to WSKa jest ale na zbiorniku widać ślady Logo W-F-M a na tabliczce jak byk Warszawska Fabryka Motocykli.
-
yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
- Lokalizacja: Dynów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: yazimoo » 2017-03-19, 13:41
Cześć, w WFM M06 był jeden rodzaj błotników, głębokich nie było

Wrzuć zdjęcie jak to wygląda
-
Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adam_Ga » 2017-03-19, 14:45
Pokaz zdjęcie tego błotnika, nr ramy i jego lokalizacje
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
-
BartekWFM
- Posty: 7
- Rejestracja: 2017-03-15, 14:03
- GG: 0
- Moje maszyny: MZ TS 250
Ifa BK 350 x2
Romet Pony
WFM M06
Vl 800
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BartekWFM » 2017-03-19, 15:17
Bede miał chwile to poszukam numeru na ramie. Co widać na znamionowej to WFM typ M06 s34.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
PiotrPK
- Posty: 29
- Rejestracja: 2016-08-07, 19:15
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM S34 1964
- Lokalizacja: Rybnik
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PiotrPK » 2017-03-19, 17:17
Witam
Były WFM z głębokimi błotnikami. Oto jedna z nich:
download/file.php?mode=view&id=49511
Pozdrawiam
Piotr
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
BartekWFM
- Posty: 7
- Rejestracja: 2017-03-15, 14:03
- GG: 0
- Moje maszyny: MZ TS 250
Ifa BK 350 x2
Romet Pony
WFM M06
Vl 800
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BartekWFM » 2017-03-19, 21:42
PiotrPK a masz może więcej info o tej wersji ? Np ile ich narobili czy to jakieś inne jeszcze oznaczenie było itp ? Bo przyznam się szczerze, że nie spotkałem żadnego foto poza tym co wrzuciles

-
Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adam_Ga » 2017-03-20, 00:28
W necie przewija sie kilka zdjeć WFM z głębokimi błotnikami. Wyglądają bardzo podobnie (jak nie tr same) co w WSK Z2. Ten co masz z tylu albo jest mocno zmęczony albo od nowszej B3 bo nie widzę żeby miał przetłoczenia. Nie jest to żadna specjalna wersja, nie było osobnego oznaczenia. Raczej krótka seria z tego co było pod ręka, ale to tylko moja teoria. Mogło być też tak że ktoś wymienił oryginalne płytkie błotniki na głebokie żeby nie chlapało.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
-
yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
- Lokalizacja: Dynów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: yazimoo » 2017-03-20, 13:09
To mnie teraz zdziwiliście z tymi błotnikami

-
BartekWFM
- Posty: 7
- Rejestracja: 2017-03-15, 14:03
- GG: 0
- Moje maszyny: MZ TS 250
Ifa BK 350 x2
Romet Pony
WFM M06
Vl 800
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BartekWFM » 2017-03-21, 23:16
Nooo dlatego uderzyłem na forum do mądrzejszych głów

bo tez byłem przekonany ze WFM to tylko płaskie i koniec. Przywiozłem tą swoją i zaczęło sie szukanie. Chciałbym ja zrobić faktycznie tak jak ona jezdziła. Fajnie jakby ktoś dysponował jakimis jeszcze fotami albo danymi ile sztuk itp

-
Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adam_Ga » 2017-03-23, 11:04
BartekWFM pisze: ↑2017-03-21, 23:16
Fajnie jakby ktoś dysponował jakimis jeszcze fotami albo danymi ile sztuk itp

Na tym forum będą 2-3 zdjęcia, nie powiem gdzie bo szukałem i nie znalazłem (ale gdzieś tu widziałem).
W necie jest kilka zdjęć choć są to motocykle już po remoncie i cieżko stwierdzić czy taką specyfikację miały od nowości. Co do ilości to nie ma odpowiedzi na to pytanie...
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
-
PiotrPK
- Posty: 29
- Rejestracja: 2016-08-07, 19:15
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM S34 1964
- Lokalizacja: Rybnik
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PiotrPK » 2017-03-23, 22:57
Witam
Niestety nic nie wiem na temat tej wersji WFM. Tata kupił ją w GS czy czymś takim. Jak dawał mi ją w zeszłym roku to mówił, że specjalnie szukał z głębokimi błotnikami. Na pewno jej nie przerabiał bo go o to pytałem.
Pozdrawiam
Piotr
-
dąbek
- Posty: 405
- Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
- Lokalizacja: Grudziądz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: dąbek » 2017-03-23, 23:13
W temacie WFMki "siedzę" już dobre 15 lat , ale nigdy nie natknąłem się na oficjalne informacje dotyczące stosowania głębokich blotnikow. W fabrycznych katalogach, których mam zresztą chyba wszystkie wydania, też nie znajdzie się głębokich blotnikow.
-
GaCekM72
- Posty: 94
- Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
- Lokalizacja: Hajnówka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: GaCekM72 » 2017-03-24, 11:26
Ja nazwałbym to akcesoryjna częścią, która nie była wypuszczane seryjnie z fabryki zamontowana na motocyklu.
W starej książce napraw WFM jest sposób na poprawianie błotników, polegający na wstawienie bocznych pogłębiających go osłon. Możliwe, że fabryka wypuściła krótka serię tego typu błotników, ale nigdy nie były one seryjnie montowane na motocyklach niewyjeżdżających z fabryki. Niby czemu?? Niby temu, że jakoś w ostatniej WFMce 1966r dalej były płytkie i w literaturze nie występowała wzmianka o tego typu modernizacji...
Z drugiej strony błotnik bardzo podobny do tego jaki był montowany w SHL M06U...
-
kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kowal460 » 2017-04-10, 19:34
Ta Wfm wygląda identycznie jak WFM lux jak udałoby się ustalić rok który raczej przypadłby na 1959 to wtedy jest prawie pewne że to lux, powinien chyba mieć jeszcze kola w chromie , ale po tych mało co widać.
Po ramie kolegi patrząc na zbiornik to WFM m06 3 serii czyli początek lat 60-tych na płytkich błotnikach, a sam błotnik nie można wykluczyć że był w nim od początku tym bardziej że pierwsza shl M06u to prototyp WFM M06u z1957
Ostatnio zmieniony 2017-04-12, 04:07 przez
kowal460, łącznie zmieniany 1 raz.
-
PiotrPK
- Posty: 29
- Rejestracja: 2016-08-07, 19:15
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM S34 1964
- Lokalizacja: Rybnik
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PiotrPK » 2017-04-11, 18:16
Cześć
Moja WFM jest z 1964r. To model M06-S34. Obręcze nie wyglądają na chromowane. Jak już wspomniałem wcześniej, tata kupił ją z takimi błotnikami. To była jego druga WFM i właśnie specjalnie mu zależało na takich błotnikach. Będę z nim rozmawiał przez święta to spróbuję co nieco o WFM od niego wyciągnąć.
Piotr
-
kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kowal460 » 2017-04-12, 04:29
znalazłem zdjęcie wfm rocznikowo pewnie też 64 ,na 98 procent z takim błotnikiem jak masz ten czerwony na tym zdjęciu ,jak chcesz to ci udostępnię, ale w tej WFM-ce tylni jest płytki i tak mi przyszła do głowy myśl czemu tylko przedni jest głęboki i od razy mi się przypomniało co to jest jazda WFM w deszczu albo zaraz po nim, na deszcz ten płytki błotnik to beznadzieja .
-
BartekWFM
- Posty: 7
- Rejestracja: 2017-03-15, 14:03
- GG: 0
- Moje maszyny: MZ TS 250
Ifa BK 350 x2
Romet Pony
WFM M06
Vl 800
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BartekWFM » 2017-04-14, 23:01
Powoli kompletuje moją Fumke - ostatnio udało mi się wyrwać przód i brakującą puszkę pod siedzeniem

wiec zostanie mi tylko kwestia tych błotników

ale mam inne pytanie. Posiadacie może katalog części do WFMki ? ( może gdzieś na forum jest - przeglądałem ale nic mi w oko nie wpadło) a nie chce zakładać nowego tematu.
-
BartekWFM
- Posty: 7
- Rejestracja: 2017-03-15, 14:03
- GG: 0
- Moje maszyny: MZ TS 250
Ifa BK 350 x2
Romet Pony
WFM M06
Vl 800
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BartekWFM » 2017-04-15, 14:43
To znalazłem

zastanowiłmnie wpis " zamieszczam fragmenty" i nie bylem pewien czy jest kompletna. a do M06 -S34 były takie same ?
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość