M06B3 1973
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r. - Kontaktowanie:
M06B3 1973
Witajcie.
W 2018 roku stałem się posiadaczem motocykla WSK M06B3 125 cm^3.
Motocykl został wyprodukowany pomiędzy 04.1973 roku (taka data jest na prostowniku selenowym w lampie) a 31.07.1973 (data pierwszej rejestracji).
Motocykl nabyłem od pierwszego właściciela (zarejestrowany, opłacony i jeżdżący).
Obecnie przymierzam się do odnowienia.
Mam do Was prośbę.
Pomóżcie mi ocenić, które części nie są zgodne rocznikowo z tym motocyklem.
Kierownicę już kupiłem, wahacz tylny też.
Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
W 2018 roku stałem się posiadaczem motocykla WSK M06B3 125 cm^3.
Motocykl został wyprodukowany pomiędzy 04.1973 roku (taka data jest na prostowniku selenowym w lampie) a 31.07.1973 (data pierwszej rejestracji).
Motocykl nabyłem od pierwszego właściciela (zarejestrowany, opłacony i jeżdżący).
Obecnie przymierzam się do odnowienia.
Mam do Was prośbę.
Pomóżcie mi ocenić, które części nie są zgodne rocznikowo z tym motocyklem.
Kierownicę już kupiłem, wahacz tylny też.
Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 1973
Hej, tak na pierwszy rzut oka, to tylna lampa telewizorek, wahacz pompowany, dekiel od oleju powinen byc z żołędziem i nie wiem czy siedzenie nie powinno być z listwą. Jak coś to mnie poprawcie 

-
- Posty: 306
- Rejestracja: 2011-10-21, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk-ki, WFM-ki
SHL-ki,Junak, - Lokalizacja: Parczew
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 1973
Amortyzatory tył - szklanki dół, korek paliwa, mocowanie tłumika z rurą na nakrętkę,śruby soczewkowe mocowania lampy.
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 2015-12-19, 13:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 '71
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 1973
Powinno być: siedzenie płaskie z otworem na błotnik, okrągłe kolanko, starszy model silnika (nie 051), guma prawego podnóżka kierowcy taka jak z lewej strony, ramka szkła lampy przód chrom.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r. - Kontaktowanie:
Re: M06B3 1973
1. Tylna lampa telewizorek - znalazłem w częściach, które dostałem wraz z motocyklem
2. Wahacz tylny pompowany -znalazłem w częściach, które dostałem wraz z motocyklem
3. Dekiel od oleju... - mam cały silnik
4. "nie wiem czy siedzenie nie powinno być z listwą" - siedzenie raczej bez listwy. Tutaj jest film o oryginalnej wsce https://youtu.be/_im3RliZcSQ
5. Amortyzator tył- szklanki - -znalazłem w częściach, które dostałem wraz z motocyklem
6.Korek paliwa - według powyższego filmu jest dobry. Chyba, że w 1973 roku były korki chromowane.
7.Mocowanie tłumika z rurą na nakrętkę - tego nie mam. Rozumiem, że muszę kupić tłumik i rurę wydechową?
8. śruby soczewkowe mocowania lampy - muszę kupić.
9.ramka szkła lampy przód chrom. - będzie chrom.
Dziękuję za zainteresowanie.
Jeżeli znajdziecie coś jeszcze, to napiszcie.
2. Wahacz tylny pompowany -znalazłem w częściach, które dostałem wraz z motocyklem
3. Dekiel od oleju... - mam cały silnik
4. "nie wiem czy siedzenie nie powinno być z listwą" - siedzenie raczej bez listwy. Tutaj jest film o oryginalnej wsce https://youtu.be/_im3RliZcSQ
5. Amortyzator tył- szklanki - -znalazłem w częściach, które dostałem wraz z motocyklem
6.Korek paliwa - według powyższego filmu jest dobry. Chyba, że w 1973 roku były korki chromowane.
7.Mocowanie tłumika z rurą na nakrętkę - tego nie mam. Rozumiem, że muszę kupić tłumik i rurę wydechową?
8. śruby soczewkowe mocowania lampy - muszę kupić.
9.ramka szkła lampy przód chrom. - będzie chrom.
Dziękuję za zainteresowanie.
Jeżeli znajdziecie coś jeszcze, to napiszcie.
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka - Lokalizacja: Stanisławów
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 1973
Popatrz dokładnie na swój korek i ten z filmu, są inne.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r. - Kontaktowanie:
Re: M06B3 1973
Faktycznie.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r. - Kontaktowanie:
Re: M06B3 1973
Panowie, potrzebuję wymiary trzpienia, który jest w siedzeniu i zaklikuje się w ramie motocykla.
Mam dwie blachy, ale w obu trzpień jest wyłamany.
Mam dwie blachy, ale w obu trzpień jest wyłamany.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1979r.
WSK 175 1980r.
CZ 477 73r.
Mińsk 400A 90r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 1973
Możesz kupić replikę, do wspawania lub przykręcenia.
https://allegro.pl/oferta/wsk-125-175-b ... 7726989551
https://allegro.pl/oferta/wsk-125-175-b ... 7164628089
https://allegro.pl/oferta/wsk-125-175-b ... 7726989551
https://allegro.pl/oferta/wsk-125-175-b ... 7164628089
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r. - Kontaktowanie:
Re: M06B3 1973
Dzięki.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r. - Kontaktowanie:
Re: M06B3 1973
Części wysłane do chromowania.
Firma:
Galwan-Tech
Kamil Dąbrowski
ul. Warszawska 54
42-240 Kościelec
Jak części wrócą, to pokażę zdjęcia.
Poszukuję lakiernika do pomalowania motocykla. Najlepiej województwo lubelskie.
Firma:
Galwan-Tech
Kamil Dąbrowski
ul. Warszawska 54
42-240 Kościelec
Jak części wrócą, to pokażę zdjęcia.
Poszukuję lakiernika do pomalowania motocykla. Najlepiej województwo lubelskie.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r. - Kontaktowanie:
Re: M06B3 1973
Części zawiezione do lakiernika.
Termin rozpoczęcia prac to początek sierpnia.
Kolor: czarny + złote szparunki
Termin rozpoczęcia prac to początek sierpnia.
Kolor: czarny + złote szparunki
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r. - Kontaktowanie:
Re: M06B3 1973
Pozwólcie, że będę sobie tutaj prowadził coś a`la dzienniczek odbudowy.
Dziś trochę o kosztach.
Zakup motocykla - 2 200 zł
Chromowanie - 1 200 zł
Malowanie motocykla wraz ze szparunkami (szparunki ręcznie robione) - 2 500 zł
Suma = 5 900 zł
Motocykl malowany u Pana Mateusza (lubelacy pewnie go kojarzą)
https://www.youtube.com/watch?v=j9njwMJL2QM
Niestety tego Pana polecić nie mogę. Części do malowania oddałem na początku lipca 2019. Miały być do odbioru w sierpniu a potem we wrześniu 2019.
Koniec końców - odbierałem na raty; trochę w listopadzie, trochę w grudniu. I tak po trochu aż do lutego 2020. Ostatnie rzeczy (na szczęście zapasowy bak i blachy do siedzeń) miałem odebrać w marcu 2020 - do dziś ich nie dostałem. Jest też kilka zacieków (na szczęście w miejscach niewidocznych po złożeniu motocykla).
Teraz wziąłem się za koła - dwa koła (bębny, szprychy, nyple, obręcze)
Piaskowanie, szkiełkowanie, sodowanie - 280 zł
Cynkowanie - 50 zł
Suma= 5900 + 330= 6 230 zł
Bębny zostały wyszkiełkowane - kupiłem lakier do aluminium ExLak Alum - kwota ok. 70 zł z przesyłką.
Pozostało wyczyścić aluminium, wytrawić i oddać do malowania.
Materiał:
- kwas fosforowy ("Dragon odrdzewiacz" z Obi) - 18 zł
Po szkiełkowaniu bębny zostaną umyte myjką ciśnieniową, aby pozbyć się pyłu aluminiowego. Następnie zostaną wytrawione (odtłuszczone) w 6-cio procentowym roztworze kwasu fosforowego. Następnie będą lakierowane.
Suma= 6 230 + 88= 6 318 zł
Dziś trochę o kosztach.
Zakup motocykla - 2 200 zł
Chromowanie - 1 200 zł
Malowanie motocykla wraz ze szparunkami (szparunki ręcznie robione) - 2 500 zł
Suma = 5 900 zł
Motocykl malowany u Pana Mateusza (lubelacy pewnie go kojarzą)
https://www.youtube.com/watch?v=j9njwMJL2QM
Niestety tego Pana polecić nie mogę. Części do malowania oddałem na początku lipca 2019. Miały być do odbioru w sierpniu a potem we wrześniu 2019.
Koniec końców - odbierałem na raty; trochę w listopadzie, trochę w grudniu. I tak po trochu aż do lutego 2020. Ostatnie rzeczy (na szczęście zapasowy bak i blachy do siedzeń) miałem odebrać w marcu 2020 - do dziś ich nie dostałem. Jest też kilka zacieków (na szczęście w miejscach niewidocznych po złożeniu motocykla).
Teraz wziąłem się za koła - dwa koła (bębny, szprychy, nyple, obręcze)
Piaskowanie, szkiełkowanie, sodowanie - 280 zł
Cynkowanie - 50 zł
Suma= 5900 + 330= 6 230 zł
Bębny zostały wyszkiełkowane - kupiłem lakier do aluminium ExLak Alum - kwota ok. 70 zł z przesyłką.
Pozostało wyczyścić aluminium, wytrawić i oddać do malowania.
Materiał:
- kwas fosforowy ("Dragon odrdzewiacz" z Obi) - 18 zł
Po szkiełkowaniu bębny zostaną umyte myjką ciśnieniową, aby pozbyć się pyłu aluminiowego. Następnie zostaną wytrawione (odtłuszczone) w 6-cio procentowym roztworze kwasu fosforowego. Następnie będą lakierowane.
Suma= 6 230 + 88= 6 318 zł
- CZESIO1958
- Posty: 241
- Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80 - Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 1973
Ja wolę nie liczyć ile za co.
Bo jeszcze takie zestawienie wpadnie w niepowołane ręce
Np żony....
Bo jeszcze takie zestawienie wpadnie w niepowołane ręce

Np żony....
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r. - Kontaktowanie:
Re: M06B3 1973
Kosztów ciąg dalszy
Gumy zabieraka + klamoty do tylnych amortyzatorów - 75 zł
Kompletna oś wahacza o długości 285mm - 109 zł
Suma= 6 318 + 184= 6 502 zł
Gumy zabieraka + klamoty do tylnych amortyzatorów - 75 zł
Kompletna oś wahacza o długości 285mm - 109 zł
Suma= 6 318 + 184= 6 502 zł
-
- Posty: 316
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 1973
W dzienniku warto uwzględnić jeszcze koszty dostawy i ilość roboczogodzin. Może warto dodać zdjęcia. Czy będą jakieś modyfikację CDI, derortto? Pozdrawiam i życzę dużo kilometrów.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r. - Kontaktowanie:
Re: M06B3 1973
Koszty dostaw są uwzględnione (przesyłki kurierskie). Nie liczę kosztów paliwa - ciężko to policzyć - czasem jedzie się po coś przy okazji. Roboczogodzin też nie liczę, bo jak widać robię to z doskoku. Pod koniec coś się przyjmie. Zależy mi bardziej na oszacowaniu kosztów związanych z odnową motocykla.
Po długich przemyśleniach, zrezygnowałem z lakierowania bębnów (fabrycznie też nikt ich nie lakierował).
W tak zwanym "międzyczasie" kupiłem oryginalny wydech (rura + tłumik) od tego modelu i rocznika - koszt 160 zł.
Łożyska do kół, polskie FŁT 6203, 6202 - 45,80 zł
Suma = 6318+160+45,8 = 6 523,80 zł
Kilka zdjęć z wykonanych przeze mnie prac:
Po długich przemyśleniach, zrezygnowałem z lakierowania bębnów (fabrycznie też nikt ich nie lakierował).
W tak zwanym "międzyczasie" kupiłem oryginalny wydech (rura + tłumik) od tego modelu i rocznika - koszt 160 zł.
Łożyska do kół, polskie FŁT 6203, 6202 - 45,80 zł
Suma = 6318+160+45,8 = 6 523,80 zł
Kilka zdjęć z wykonanych przeze mnie prac:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r. - Kontaktowanie:
Re: M06B3 1973
Odebrałem koła z centrowania. Koszt 70 zł/szt. Szprychy zaplotłem sam - na centrowanie zabrakło cierpliwości.
Pytanie do Was: jak skrócić szprychy wystające z nypli, po centrowaniu?
Pytanie do Was: jak skrócić szprychy wystające z nypli, po centrowaniu?
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 2017-09-28, 21:01
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, Honda CB 550Four, Yamaha XS 650
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: M06B3 1973
W instrukcji jest napisane, żeby je zeszlifować.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r. - Kontaktowanie:
Re: M06B3 1973
Fartuchy do kół 18" szerokość 30 mm - 4 szt za 36 zł
Dętki Michelin Airstop 18MF 100/90-18 - 2 szt za 82 zł
Suma: 6 781,80 zł.
P.S. Nie szlifowałem szprych wystających z nypli. Bardzo ciężko do nich podejść. Zrobiłem to na patencie:
1. Fartuch osłonowy
2. Taśma kauczukowa grubości 3mm naklejona na pierwszy fartuch.
3. Fartuch osłonowy.
Dętki Michelin Airstop 18MF 100/90-18 - 2 szt za 82 zł
Suma: 6 781,80 zł.
P.S. Nie szlifowałem szprych wystających z nypli. Bardzo ciężko do nich podejść. Zrobiłem to na patencie:
1. Fartuch osłonowy
2. Taśma kauczukowa grubości 3mm naklejona na pierwszy fartuch.
3. Fartuch osłonowy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości