W pierwszym roku produkcji SHL Gazela były montowane szwedzkie prądnice SEM haldex z którymi akurat problemu nie było ale z polskimi już czasami był-dlaczego? Otóż polacy skopiowali tą prądnice ale nie 1:1-różnią się tym że szwedzki odpowiednik ma dwie cewki ładowania obok siebie a polski ma je naprzeciwko siebie. Po co? Z czysto elektronicznego punku widzenia w polskiej wersji powinno być generowane mniej prądu a unitra miała problem z stworzeniem prostownika który by wytrzymał dużą moc. Zapodaje zdjęcie jak wygląda polska wersja:

Z racji iż mam akurat mnóstwo prądnic 6v od kobuzów (od 12v różnią sie tylko tym że 6v ma jedną cewke ładowania i 5 dosilających światła i 4 kable a 12v dwie cewki, trzy kable i cztery świetlne) to postanowiłem z dwóch 6v sklecić jedną 12v. Z jednego stojana musiałem wydrzeć wszystkie cewki pozbywając się jednej od świateł (trzymają się na pozaginanych blaszkach) by je polutować i poukładać a z drugiego pożyczyłem tylko cewke ładowania. Wyszło nawet całkiem nieźle patrząc na to jaką lutownicą dysponuje


Oczywiście kable zastosowałem stare wywalając jeden zbędny przewód, jedynie izolacje musiałem taśmą podratować bo była pocięta

Finalnie wygląda to tak:

Przyszedł czas na pomiary czy coś to dało. Zdobyłem porządny miernik i szczerze byłem w toralnym szoku jak bardzo pomógł ten zabieg!


[youtube]https://youtube.com/shorts/a_BQ8xFfZxo? ... HQnyH8LEXh[/youtube]
Około 14/15v na wolnych obrotach! Przy przygazówce dochodzi nawet do 18v
