Różnice pomiędzy karterami wfm M06, a wsk M06 i M06L.

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Różnice pomiędzy karterami wfm M06, a wsk M06 i M06L.

Post autor: Stary » 2007-08-24, 00:41

Drogie chłopy ... od dawna zastanawiałem się jak to jest, że w wfm podstawa cylindra jest okrągła z małymi kanałami przelotowymi, a w silnikach w pierwszych wsk (m.in. M06 i M06L) również owa podstawa jest okrągła ale kanały w cylindrze były już duże (cylinder kwadratowy).

I teraz pytanie - czy kanały w cylindrze były małe czy kanały w karterach duże? Otóż zagadka się rozwiązała! Kanały w tych silnikach były DUŻE! Kartery taki cholernie trudno znaleźć ale w końcu udało mi się! Często ludzie pakują do M06L kartery od wfm żeby zachować wygląd ale z racji że kanały są małe silnik znacząco utraca moc. Inni pakują do M06L kartery od późnych wsk ale to nie jest znowu oryginał (nie wspominając o nowej prądnicy).

Cóż ... macie foty oceńcie sami!

http://img124.imageshack.us/img124/1803/s6300811wv2.jpg
http://img166.imageshack.us/img166/5084/s6300810xh6.jpg

Awatar użytkownika
Romano
Posty: 198
Rejestracja: 2007-01-02, 19:04
GG: 0
Lokalizacja: Poddębice
Kontaktowanie:

Post autor: Romano » 2007-08-24, 08:10

No Stary odwaliłeś kawał dobrej roboty należy ci się za to duże piwo :zdrowko: a to ważna wiadomość i jakże wiele wnosząca :):)
No Panowie Starego to chyba nikt w silnikach 125 nie zagnie ;)

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Maciek » 2007-08-24, 13:20

Hmm przydałyby sie te kartery po prawo :-P

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-08-24, 16:39

Niejednemu by się przydały bo wiele silników już widziałem ale ten typ karterów mam w rękach 1 raz.

Wersji silnika S01 było ... a ze 20 licząc każdą różnice.
- karterów było 1,2,3,4,5,6 ... 6 typów
- kap lewych było 1,2... 8 typów
- kap prawych były 4 typy
- zmieniaczy biegów i skrzyń 2 typy
- iskrowników 3 typy
- magnet 4 lub 5 typów
- cylindrów 4 typy
- wałów 5 typów
- gaźników 4 typy (a nawet chyba 5)

długo by wymieniać ... obiecałem gaceczkosowi, że zrobię FAQ do silnika S01 ale idzie mi to jak krew z nosa :(

[ Dodano: 2007-08-25, 20:28 ]
Poprawka - kap lewych było 9 typów :mrgreen:

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Różnice pomiędzy karterami wfm M06, a wsk M06 i M06L.

Post autor: Stary » 2008-09-28, 19:28

Uaktualniam różnice:

- karterów było 8 typów
- kap lewych było 1,2... 10 typów
- kap prawych były 4 typy
- zmieniaczy biegów 2 typy
- skrzyń 3 typy
- iskrowników 3 typy
- magnet 4 lub 5 typów
- cylindrów 4 typy
- wałów 5 typów
- gaźników 4 typy

Ktoś ostatnio poruszył temat karterów w M06-64 więc znalazłem ten temat - możecie tu wpisywać, różnice pomiędzy silnikami + zdjęcia (ja niestety nie mam na to już czasu)

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Różnice pomiędzy karterami wfm M06, a wsk M06 i M06L.

Post autor: jannex » 2008-09-30, 09:13

To ja zadam pytanie: posiadam Wsk M06-L z 1961 w stanie oryginalnym. Pragnę wymienić jej wał na nowy, oferowany w Ag-mocie za 162 złote i tu pojawia się problem. Skoro jest 5 rodzajów wałów to czy ten będzie pasował? Mam kartery z głębokim gniazdem na iskrownik czyli od tej serii. Wymiana karterów odpada bo kupiłem już sobie nowy iskrownik i magneto ze starych zapasów. Regeneracja starego wału także odpada bo mam strasznie sprane czopy i nie bardzo się przez to nadaje.

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Różnice pomiędzy karterami wfm M06, a wsk M06 i M06L.

Post autor: pawel15 » 2008-09-30, 15:37

jannex pisze:Regeneracja starego wału także odpada bo mam strasznie sprane czopy i nie bardzo się przez to nadaje.
Ale czopy chyba da się wymienić? Czasem da sie je upolować na Allegro. A poza tym chyba też pasują od WFM?

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Różnice pomiędzy karterami wfm M06, a wsk M06 i M06L.

Post autor: Stary » 2008-09-30, 18:52

Powiem Ci, że na pewno pasuje stary wał do nowych silników, ale bez problemów nowy wał podejdzie pod ten silnik. Nie wiem tylko czy wał ostatniego typu podejdzie do silnika z Shl M04 bo tam był ciut inny cylinder u dołu. Nie mam aktualnie na wierzchu wału nowego typu żeby sprawdzić, ale wydaje mi się, że są one wszystkie w 100% komplementarne - jedynie ważną różnicą jest średnica tulejki sworznia. Owe 5 typów wyróżniłem nawet ze względu na drobne różnice:

1. Shl M04 i wcześniejsze (w tym sokół) - wał z cienkim korbowodem, sworzeń 12mm, charakterystyczne nadlewy na przeciwciężarach (po stronie zewnętrznej, szerokość ok 1cm - nie wiem, nigdy nie miałem fizycznie w rękach)

2. Wfm i Wsk z iskrownikiem 31-05 - jak wyżej bez nadlewów

3. Wsk (mniej więcej w momencie wprowadzenia iskrownika 31-06) - jak wyżej, sworzeń 13mm, wydłużony czop prawy o 1,6mm

4. Wsk - wprowadzenie "szerokiego" korbowodu

5. Dodanie nacięć na przeciwciężarach

Awatar użytkownika
tomasz87
Posty: 186
Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
Moje maszyny: m06-1 1959
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Różnice pomiędzy karterami wfm M06, a wsk M06 i M06L.

Post autor: tomasz87 » 2009-06-01, 16:43

mam pytanko jak rozpoznać od jakiego typu silnika 125 mamy kartery. Czym różniły się poszczególne silniki i z czego wynikała różna charakterystyka poszczególnych silników. Ciekawi mnie jeszcze czym różniły się skrzynie biegów w s01. Mam komplet karterów (jak dla mnie najmłodsze) ze spustem w skrzyni korbowej i starsze kartery i oprócz innej faktury aluminium,niechlujnego wykonania tych nowszych i tego spustu nie widzę różnicy. Wszystkie otwory i wielkości kanałów są identyczne.

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Różnice pomiędzy karterami wfm M06, a wsk M06 i M06L.

Post autor: 175mirek » 2009-06-01, 17:32

Ja mam takie kartery z dużymi oknami i okrągłym nadlewem(takie jak po prawej stronie na 2 foto Starego)nie wiedziałem ze to takie rzadkie jest.Kiedys sie zamieniłem za zakatowany S01 od zwykłej b3 na ten fajny silnik w bdb stanie.Moge mieć do niego skośny cylinder jak nówke i głowice.No i moze gaźnik
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Różnice pomiędzy karterami wfm M06, a wsk M06 i M06L.

Post autor: Stary » 2009-11-02, 15:39

Prostując temat - rzadkie to one były w dobie braku bezproblemowego dostępu do internetu :) Teraz za 50zł można wyrwać na allegro znośny blok w dowolnej konfiguracji.

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Różnice pomiędzy karterami wfm M06, a wsk M06 i M06L.

Post autor: Anzel » 2009-11-03, 07:55

Oczywiście poza "żeberkowcem" do sztywnych eshaelek i pierwszych WFM.
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość